מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

נורות אזהרה מול ספקים שמעידות קחו צעד אחורה

לאחרונה קיבלנו לא מעט תלונות בקהילה על זוגות שסגרו עסקה עם ספקים שונים והתחרטו זמן קצר לאחר מכן. מדובר בנותני שירות שבמעמד הסגירה מולם הכל התנהל פיין, אבל כשהזוג התקרב למועד החתונה (ואפילו במועד החתונה עצמו), צצו כל מיני עניינים לא נעימים. 

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 8 דקות
8.0K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
נורות אזהרה מול ספקים שמעידות קחו צעד אחורה
15
15
מהירות:
בחרנו להציף כמה נורות אזהרה מול ספקים שונים שיאותתו לכם שכדאי לקחת צעד אחורה. המטרה היא לא להפחיד, אלא למנוע מכם טעויות קריטיות שיעלו לכם בזמן, כסף ועוגמת נפש.

אז הנה כמה נורות אזהרה שכדאי לבדוק מראש

"המטרה היא לא להפחיד, אלא למנוע מכם טעויות קריטיות שיעלו לכם בזמן, כסף ועוגמת נפש". | תמונה: אביב שויקה- צילום אירועים

נורות אזהרה מול צלם החתונות

באופן כללי, מסביר הצלם אביב שויקה, כלל האצבע שימנע את רוב הטעויות הוא לבדוק שיש ביניכם לבין הצלם חיבור אישי. תוכלו לקרוא המלצות באתר MIT4MIT וחשוב לא פחות, לראות שסגנון הצילום מתאים לכם. 

"רצוי לוודא שהצלם מתאם ציפיות מול שאר הספקים שבחרתם". | תמונה: אביב שויקה- צילום אירועים
#1 צלם שלא מתאם ציפיות מול שאר הספקים

במסגרת ההכנות לקראת החתונה, רצוי לוודא שהצלם מתאם ציפיות מול שאר הספקים שבחרתם. כך תוודאו שהלו"ז של הצלם מול הספקים השונים: מעצב השיער, המאפר.ת וכן הלאה לא מתנגש זה עם זה. "אני באופן אישי", מדגיש אביב, "שולח לזוג לו"ז מפורט וטופס בו הם יכולים למלא את המידע על כל אחד מהספקים. כך קל לי יותר לזהות מראש עם איזו ספק יכולה להיות בעיה או התנגשות בזמנים".

#2 צלם שלא מעורב בחתונה 

אחת הנקודות החשובות לבירור מול צלם החתונות, היא מידת המעורבות שלו באירוע שלכם. יש לא מעט צלמים שמבקשים כסף, ומהרגע שהם מסודרים, הם דואגים למינימום האפשרי. "אני מקפיד על חיבור אישי לזוג מהרגע הראשון, ומתעמק בפרטים הקטנים כדי שהחוויה לאורך האירוע תהיה מעולה, למשל: פריטים שחשוב להגיע איתם לצילומי בוקר ההתארגנות, גודל החופה (כדי שהתמונות יצאו מחמיאות), בני משפחה שחשוב במיוחד לצלם ועוד". 

לכן, קחו עצה חמה מאביב: "בדקו שהצלם מסודר ומאורגן, שמעורב בפרטים הקטנים ומעניק לכם הסבר מפורט על תהליך העבודה".

"יש לא מעט צלמים שמבקשים כסף, ומהרגע שהם מסודרים, הם דואגים למינימום האפשרי". | תמונה: אביב שויקה- צילום אירועים
#3 צלם שלא מברר פרטים על מקום ההתארגנות

"חשוב לעדכן את הצלם בלוקיישן המדויק של יום ההתארגנות, ובמרחק שלו ממקום החתונה כדי שיוכל לבנות את הלו"ז שלו בהתאם. אם הוא לא מברר בעצמו, כאן המקום לחשוד ולבדוק אותו קצת יותר לעומק. בנוסף, יש מקומות התארגנות קטנים יחסית, ותסכימו איתנו שבמקום התארגנות של 20 מ"ר, לא הגיוני לדחוס תשעה אנשים: הכלה, המאפרת, מעצב השיער, מאפרת המלוות, צלם החתונות, המלוות של הכלה וכן הלאה... אי אפשר לצפות מהצלם לצלם באופן אסתטי במקום שהוא גם ככה צפוף וקטן".
לכן, אנחנו חוזרים להתחלה- תיאום ציפיות רלוונטי מאוד גם כאן.

"חשוב לעדכן את הצלם בלוקיישן המדויק של יום ההתארגנות, ובמרחק שלו ממקום החתונה כדי שיוכל לבנות את הלו"ז שלו בהתאם". | תמונה: אביב שויקה- צילום אירועים

נורות אזהרה מול צלם מגנטים

#1 בדקו מאיפה אתם מקבלים את ההמלצות שלכם

העצה שקיבלנו מפטל מגנטים היא לא להסתמך על המלצות רק מהרשתות החברתיות של צלם המגנטים שלכם. "היום יש המון משתמשים פיקטיביים וצלמים שיוצרים המלצות לא אותנטיות". לכן אנו ממליצים לכם לבדוק חוות דעת אמיתיות ואותנטיות על הספקים שלכם באמצעות חברים, משפחה וגם אצלנו ב-mit4mit.

"אל תסתמכו על המלצות פייסבוק או אינסטגרם של צלם המגנטים שלכם". | תמונה: פטל מגנטים
#2 לא בטוח שהצלם שבחרתם הוא זה שיגיע לחתונה

"יש לא מעט מקרים בהם הזוג מתאם עם צלם מסוים, אבל הצלם שמגיע לחתונה הוא צלם אחר לגמרי והקשר בינו לבין תיק העבודות שהזוג אהב הוא מקרי בהחלט". פטל צלמים מסבירים: "מדובר בהטעיית צרכן ולכן בפגישה שלנו מול זוגות אנחנו מדגישים מי הצלם שמגיע ביום האירוע, איך קוראים לו, והאם התמונות שהזוג רואה הם אכן שלו".

"חשוב לוודא בפגישה מי הצלם שמגיע ביום האירוע, איך קוראים לו, והאם התמונות שהזוג רואה הם אכן שלו". | תמונה: פטל מגנטים
"בדקו מאיפה אתם מקבלים את ההמלצות שלכם". | תמונה: פטל מגנטים

נורות אזהרה מול מעצב/ת שיער

#1 נותן שירות שסוגר בעל פה את הפרטים החשובים 

מעצבת השיער שני שוסטר משתפת שכאשר מעצב/ת שיער מבקשים מכלה לסגור עסקה בלי הסכם עבודה מסודר, למעשה הם לא מחויבים לכלה על כל המשתמע מכך. "יש לא מעט מקרים של זוגות שהיו בטוחים שהם סגרו עם מעצב השיער שלהם, כי סיכמו את הדברים בפגישה, וזמן קצר לפני החתונה הוא נעלם מפני שקיבל הצעה יותר משתלמת". ואז, כמו שאומרים, לכו תחפשו...

"כאשר מעצב/ת שיער מבקשים מכלה לסגור עסקה בלי הסכם עבודה מסודר, למעשה הם לא מחויבים לכלה על כל המשתמע מכך". | תמונה: שני שוסטר תסרוקות כלה וערב
#2 מעצבת שממליצה לך על תוספת שיער לא איכותית

"הקפידי לדרוש ממעצבת השיער תוספות שיער בקליפסים. תוספות שיער בקליפסים מותאמות באופן מושלם לגוון ולמרקם של השיער הטבעי. הקליפסים המחברים את התוספת לשיער, ניתנים בקלות להסרה באופן עצמאי, כך שהכלה לא צריכה לבקר בסלון כדי להסיר אותם. בנוסף, כדאי לוודא שתוספות השיער עשויות מ-100% שיער טבעי. תוספת שיער סינתטית לעולם לא תהיה מרשימה, רכה וזוהרת, כמו תוספת משיער טבעי".

"הקפידי לדרוש ממעצבת השיער תוספות שיער בקליפסים". | תמונה: שני שוסטר תסרוקות כלה וערב
#3 מעצבת שיער שלא קשובה לך

"בפגישת הניסיון מול מעצבת השיער, כל כלה יכולה להסביר לאשת המקצוע מה היא אוהבת, איך נראית השמלה שלה, מה הסגנון המועדף עליה וכן הלאה. אם המעצבת עסוקה במיליון דברים בזמן שאת מדברת, או נותנת לך את ההרגשה שהיא יודעת הכי טוב מה את אוהבת, זו לא אשת המקצוע שתרצי לצידך ביום הגדול", מדגישה שני שוסטר. אם היא לא עושה זאת בפגישת הניסיון, אל תצפי שזה יקרה ביום החתונה עצמו. (כמובן שכל הכללים שחלים על מעצבת השיער, חלים באותה מידה על מעצב שיער).

"הסבירי למעצב/ת השיער מה את אוהבת ואיך נראית השמלה שלך". | תמונה: שני שוסטר תסרוקות כלה וערב

נורות אזהרה מול אולם או גן אירועים

#1 האנשים שמתנהלים מולכם לא נעימים

הטיפ החשוב מכל, מדגישים בעלמה בית לאירועים, הוא לבדוק מי האנשים שעובדים מולכם. בסופו של דבר, אלו שמוכרים לכם את המקום, הם אותם האנשים שילוו אתכם בחודשים הבאים לקראת החתונה.
הכלל הזה תקף לכל ספק - חשוב שיהיה 'אמא ואבא' לשירות, אנשים שיהיה לכם נעים ונגיש לדבר איתם בשיחת הטלפון ובהודעות. זוגות שמגיעים אלינו, מציינים בעלמה, משתפים שהם בחרו לסגור איתנו בזכות האנשים שמתנהלים מולם, צוות צעיר בדיוק כמותם. הם מרגישים בנוח לדבר איתם על כל מה שצריך.

#2 לא ברור מה אתם מקבלים תמורת התשלום

"נורות האזהרה המהבהבות נמצאות בדרך כלל באותיות הקטנות בחוזה", מדגישים בעלמה בית לאירועים. "לפעמים לא ברור שמקבלים תמורה מלאה מאולם האירועים עבור הסעיפים עליהם שילמנו. בנושאים כמו תאורה והגברה, טיפים למלצרים שהם חלק ממחיר המנה, שדרוגים כמו עגלת קוקטיילים בקבלת הפנים ובשירותים נוספים, שלפעמים יהיו חלק מהדיל מול האולם ולפעמים הוצאה כספית של עוד אלפי שקלים. לכן, מומלץ לעבור על החוזה בדייקנות, לבדוק על מה בדיוק אתם משלמים, ולאילו פרטים תצטרכו לדאוג בעצמכם.

"לפעמים לא ברור שמקבלים תמורה מלאה מאולם האירועים עבור הסעיפים עליהם שילמנו". | תמונה: Alma עלמה בית לאירועים
#3 האולם מציע מינימום גמישות בתקופה של חוסר ודאות

דווקא בתקופה של חוסר ודאות של מלחמה או מבצע צבאי, יש אולמות שלא יתגמשו בנוגע לכמות המוזמנים, וההתאמה לכמות המנות שתשלמו עליהם. אצלנו אם זוג מגלה בהפתעה על גיוס של חברים למילואים זמן קצר לפני החתונה, אנחנו דואגים להתגמש ומוזילים לזוגות את מחיר המנה. הגמישות אצלנו באה לידי ביטוי גם בטעימות של מנות נבחרות לפני הסגירה. זוגות שמגיעים אלינו ורוצים לטעום את האוכל לפני החתימה על העסקה, מקבלים מאיתנו טעימה של 2-3 מנות מתוך אירוע אותנטי, כדי שיכירו את הרמה הגבוהה וירגישו בטחון שהם במקום הנכון.

"בתקופה של חוסר ודאות של מלחמה או מבצע צבאי, יש אולמות שלא יתגמשו בנוגע לכמות המוזמנים, וההתאמה לכמות המנות שתשלמו עליהם". | תמונה: Alma עלמה בית לאירועים

נורות אזהרה מול רב מחתן

#1 הרב לא רושם לפניו את תאריך ושעת החתונה

הרב אהרון פינקלשטיין, רב מחתן ועורך טקסי חופה, ממליץ לוודא שהרב שבחרתם רושם לפניו הן את תאריך החתונה והן את שעת החופה. "יש חופות שמתקיימות בערב (אחרי צאת הכוכבים) ויש כאלו שמתקיימות בשקיעת החמה, ולכל מועד יש שיקולים הלכתיים משלו. לכן הרב צריך לדעת מתי בדיוק הוא אמור להגיע" (אל תקחו כמובן מאליו שהרב פנוי לאורך כל היום, כי הוא לא).

"מומלץ לוודא שהרב שבחרתם רושם לפניו הן את תאריך החתונה והן את שעת החופה". | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין
#2 גובה התשלום לא לגמרי ברור

יש זוגות שחושבים שהחופה היא מעין מצווה שאמורה להעשות בחינם, וזה ממש לא כך, מציין הרב פינקלשטיין. ההנחה הזו מוטעית, כי חוץ מעריכת הטקס, לרב יש לא מעט הוצאות נלוות: השקעת זמן, דלק, פגישות עם הזוג לפני החופה וכן הלאה. יש רבנים שמתחייבים לסייע לזוג לסגור את ענייני הרישום לנישואין, אז החתן והכלה חושבים (בטעות) שעלות פתיחת התיק ברבנות כלולה במחיר. כבר מהפגישה הראשונה חשוב לרדת לרזולוציות הכי מדויקות: להגדיר מראש מה כולל התשלום ומה יהיה גובה התשלום כדי למנוע אי הבנות. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להגיע לסיום האירוע כשהרב אומר לו: "במעטפה הזו חסר כסף".

"יש זוגות שחושבים שהחופה היא מעין מצווה שאמורה להעשות בחינם וזה ממש לא כך". | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין
#3 לא ברור מי הרב שמגיע לחופה

עוד ממליץ הרב פינקלשטיין לודא שהאדם שמגיע לחופה הוא אותו רב ששוחחתם איתו לפני כן. יש מקרים שרב סוגר אירוע, והוא מתפתה להביא מחליף כי הציעו לו הצעה אטרקטיבית באולם יוקרתי יותר. זו נורת אזהרה מהבהבת, כשהרב יראה לכם לא רציני, ויודיע לכם זמן קצר לפני האירוע שהוא לא איתכם.

"מומלץ לודא שהאדם שמגיע לחופה הוא אותו רב ששוחחתם איתו לפני כן". | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין

תכנון חתונה שמבטיח לכם מינימום טעויות בדרך


אז עכשיו, כשרוב נורות האזהרה כאן לפניכם, אתם יכולים לתכנן את החתונה הרבה יותר באיזי. תעשו לעצמכם טובה ותכנסו ל-WEDPLANNER שיצרנו עבורכם, העוזר האישי שלכם לארגון חתונה בקלות וללא עלות, ותסגרו לאט לאט את כל הספקים (והספקות!). ואם יש לכם שאלות נוספות, אתם יותר ממוזמנים לקהילת המתחתנים שלנו, להתייעצויות, שיתופים והשראה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

21
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
פטל | Petel
מגנטים
פטל | Petel
מבצע למתחתנים עד סוף השנה עד 30%
מבצע למתחתנים עד סוף השנה עד 30%
18.5K
עוד פרטים
logo
עלמה. בית לאירועים Alma
גני אירועים
מחירים מיוחדים לחתונות חורף
מתכננים חתונת חורף? אצלנו תרגישו בבית
מתכננים חתונת חורף? אצלנו תרגישו בבית
152.1K
למימוש ההטבה
logo
הרב אהרון פינקלשטיין
רבנים ועורכי טקסים
500 שקלים הנחה
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
56.2K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק