מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

החתונה הישראלית שלי

יום העצמאות מאחורינו, דגלי הכחול-לבן עדיין באוויר ועוד לא ממש התאוששנו מהחגיגות.
 בזמן שהוויב הישראלי ממלא את האוויר, החלטנו לשאול את עצמנו מהי בעצם חתונה ישראלית? איך נראית חתונה כזו? אילו לוקיישנים לחתונה הם הכי ישראלים שיש? עם כל סימני השאלה האלו יצאנו לשוחח עם ארבעה ספקים שכל אחד מהם הכניס אותנו לתוך החתונות הישראליות היפות ביותר שיצא לו לראות, וסיפר לנו על האווירה הישראלית שאין עוד כמותה בשום מקום אחר בעולם.


הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 10 דקות
69.2K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
החתונה הישראלית שלי
15
15
מהירות:

הפקת חתונה ישראלית בתפירה אישית

כל זוג מביא איתו שורשים ישראלים אחרים, ועבור מפיקי האירועים מדובר על לא פחות מחגיגה. כשכל לוקיישן בארץ הופך להזדמנות, וכשכל חתונה מבטאת את החיבור של הזוג לשורשים שלו - אין ספק שמדובר על חוויה אחרת של הפקת חתונה: ישראלית, אותנטית ובצבעים חזקים של כחול ולבן.

טליה ירום מפיקת חתונות בטבע, מרימה ביום-יום לא מעט חתונות כאלו, ומאושרת בכל פעם מחדש ליצור חתונות יוצאות דופן: "לחגוג את האהבה שלכם בטבע הירוק או המדברי, בחצר הבית בקיבוץ או ביקב פסטורלי - ברור שמדובר בלוקיישנים הכי ישראליים שיש".
כמרצה בכירה באקדמיות להפקה ומפיקה בפועל של גלויות האירוויזיון בישראל, ירום מכירה היטב את כל פינותיה הקסומות של הארץ, מחרמון עד אילת, ובהחלט יודעת בכישרון רב לתרגם כל חלום באשר הוא - למציאות אחרת לחלוטין.

"לחגוג אהבה בטבע הירוק, בקיבוץ או ביקב פסטורלי - ברור שמדובר בלוקיישנים הכי ישראליים שיש". צילום: לירון סער | תמונה: טליה ירום | EVENTMAKER
"לוקיישן ישראלי בעיני הוא דווקא זה שמאופיין תמיד בחום משפחתי שלא ניתן לתאר אותו במילים, במשהו כייפי וזורם ומרגש בצורה פנומנלית, לכל הצדדים - וזה יכול לקרות בכל פיסת טבע. העובדה שלאחרונה יותר ויותר זוגות רוצים להתחתן אחרת, ולא לפי השטנץ הרגיל של אולם אירועים או גן, היא זו שבעיני מביאה לידי ביטוי את הישראליות בהתגלמותה. יש בטרנד הזה מן חוצפה ישראלית שכזו, תעוזה בועטת מהמקום הטוב שלה: להתחתן בשישי אחר הצהריים כשהחברים הם אלו שמחתנים את הזוג, או חתונה כהלכתה תחת כיפת השמיים על רקע השקיעה, או זוג להט"ב שאני מגשימה להם את החלום לטקס משלהם עם חגיגה אמיתית, ולכל אלה להצליח לייצר חתונה חופשית ומרגשת הרבה מעבר למה שדמיינו לעצמם - זה ישראלי".

"לכל אחת מהכלות שאני מפיקה לה את החתונה יש חלום אחר: יש את זו שידעה תמיד שתתחתן במושב בו היא נולדה וגדלה, האחרת מדמיינת את כל החתונה תחת קשתות של חממה ענקית מלאת ירוק יפהפה, או על רקע חוות סוסים פראית, ויש גם את זו שחולמת דווקא על מסיבת מידברן עד אור הבוקר בלב מדבר. זה לקחת את החלום של כל אחת מהן - וליצור עבורה עולם שלם. עבורי זה כמו לקחת דף קנבס ריק ולהתחיל לצבוע את הציור של הזוג עד שהוא הופך ליצירה המושלמת. זה המאסטר פיס שלי".

"לכל אחת מהכלות שאני מפיקה לה את החתונה יש חלום אחר: כמו מסיבת מידברן עד אור הבוקר בלב מדבר". | תמונה: טליה ירום | EVENTMAKER
יש אלמנטים רבים בחתונה שיכולים להפוך אותה בקלות לישראלית יותר, וזוהי אחת מהמעלות הנדירות של מפיק מומחה: "היכולת המקצועית שלי כמפיקה מומחית של חתונות בטבע היא להתאים את החתונה כולה לויז'ן הספציפי של הזוג, ולתפור אותה בדיוק למידותיו - בתוספת הטאצ' המיוחד שלי, כמובן. באחת החתונות החלטנו לסגור רחוב שלם במושב בו גדלה הכלה, ולפתוח את חגיגות החתונה עם תהלוכת רחוב ארוכה וצבעונית של כל המוזמנים, יחד עם להקת נגנים ישראלית שניגנה בלייב את כל השירים שהזוג אוהב, מבית ההורים ועד לחופה הקסומה שהרמנו על הצוק מול הים. קראנו לתהלוכה הזו 'בתופים ובמחולות'. בפועל, גם כל השכנים הטובים שלהם מהמושב הצטרפו לשמחה הענקית הזו, ואני שואלת - יש יותר ישראלי מזה? או כשהכלה עושה את כל העיצוב ביחד עם אביה, חקלאי המגדל חמניות ובונה במיוחד עבורה חופת גפנים - אלו בדיוק הדברים שמרגשים אותי בענק, והלבביות שאני זוכה לקבל בכל התהליך הזה בחזרה מכל הזוגות שלי ומהמשפחות שלהם – שווה עבורי הכל".

ויש עוד כמה חתונות בלתי נשכחות, שאולי גם יוכלו לעורר בכם השראה לחתונה שלכם: "קופצות לי לראש לא מעט חתונות ישראליות ומיוחדות ששונות לחלוטין אחת מהשניה. אבל השיא היה בחתונת סופ"ש בלב המדבר, כזו שלא רק שהאורחים לא ירדו מהרחבה משישי אחר הצהריים ועד שבת בבוקר, אלא שבחצות הבאנו עוד שני אוטובוסים של חבר'ה שהצטרפו למסיבה עד אחרי הזריחה. ההפקה הזו היתה כל כך מיוחדת באופיה, מלאה בלבבות של שמחה יוצאת דופן, כזו שאף אחד לעולם לא ישכח - חתונה ישראלית פר-אקסלנס שאין לה סוף. הלב שלי מתפוצץ מגאווה והתרגשות, על כל הזוגות המקסימים האלה שמגיעים אליי, ומאתגרים אותי בחתונות מיוחדות יותר ויותר, משנה לשנה".

"החלטנו לסגור רחוב שלם במושב בו גדלה הכלה, ולפתוח את חגיגות החתונה עם תהלוכת רחוב ארוכה וצבעונית של כל המוזמנים". צילום: מאיה אמדו | תמונה: טליה ירום | EVENTMAKER

אז איך נראה טקס חתונה ישראלי?

כל טקס חופה הוא מרגש, אבל טקס חופה ישראלי אפילו יותר. טקס כזה שמשלב בין המסורת לבין הביטוי האישי, הישראלי והיחודי של כל זוג הוא טקס שמביא את כל קהל האורחים לכדי דמעות, ומותיר בהם חותם שאי אפשר לשכוח.

ממרכז "הויה - טקס ישראלי" מספרים לנו מה הופך את הטקס לישראלי ומרגש כל כך: "כשאנחנו יוצאים לדרך עם כתיבת טקס ישראלי אנחנו מתבססים בראש ובראשונה על הטקס המסורתי. ביחד עם הזוג אנחנו לומדים אותו, ומשם מעצבים את הטקס על פי סט הערכים והמנהגים שנכונים וטובים עבורו. הטקס שלנו יכול להיות כל מה שהזוג רוצה שהוא יהיה - טקס חילוני, ישראלי, מסורתי ועוד. הזוגות שלנו בוחרים לקחת אחריות על הטקס שלהם ולהתחתן באופן שהם רואים לנכון, ללא תבניות או תכתיבים ידועים מראש".

"כשאנחנו יוצאים לדרך עם כתיבת טקס ישראלי אנחנו מתבססים בראש ובראשונה על הטקס המסורתי". | תמונה: הויה - טקס ישראלי
אז מי הם הישראלים שמתחתנים דרך המרכז? מדובר על זוגות מגוונים מאוד שמגיעים מכל קצוות הארץ, ולפעמים אפילו מרחבי העולם: "בפורים האחרון לקחנו חלק בחתונה מרגשת מאוד של זוג ישראלים שגרים בטאיוואן. הם כבר לא חיים בארץ, אבל קיום טקס החתונה בתוך גבולות מדינת ישראל יחד עם המשפחה והחברים היה אקט משמעותי וחשוב מאוד בשבילם.
מור גל ואורי פלוטקין הם זוג שהתחתן דרכנו ביום העצמאות לפני כמה שנים. הטקסט שעורך הטקס שלהם, רם אפרת, הקריא בתחילת הטקס היה מרגש במיוחד: 'קהל יקר, היום ה' באייר תשע"ח. בדיוק לפני שבעים שנה, באותו התאריך בשנת תש"ח, בשעת צהריים של יום שישי, נאספו דוד בן גוריון וחברי מועצת העם והכריזו על הקמת מדינה שתהיה 'מבוססת על יסודות החירות, הצדק והשלום, לאור חזונם של נביאי ישראל'. אם תרצו, היום הוא 'הכרזת העצמאות המשפחתית' של מור ואורי".

התזמון של יום העצמאות הוא הכי ישראלי שאפשר לבקש, ובהתאם כמות החתונות שמתקיימות בו היא גדולה במיוחד: "התקופה הקרובה היא עמוסה ושמחה מאוד עבורנו. השנה יום העצמאות יוצא בסוף אפריל, וסוף השבוע שמגיע אחריו מלא בחתונות. לצורך הדוגמה, במהלך סוף השבוע הזה אנחנו עומדים לחתן 30 זוגות ביום אחד, וזה כיף לנו מאוד".

"היום הוא 'הכרזת העצמאות המשפחתית' של מור ואורי". | תמונה: הויה - טקס ישראלי

הישראליות טבועה גם בלוקיישן וגם באנשים

ארץ ישראל בורכה באינספור פינות קסומות, שכל אחת מהן מביאה איתה יופי מסוג אחר לחלוטין. אז נכון, אולי כדי להתחתן בפינות האלו צריך לצאת קצת מהקופסה, אבל הזכרונות שחתונה כזו תשאיר בכם יהיו שווים כל השקעה, מאמץ או משאב.

הצלם איתן ון מספר לנו על הלוקיישן הצפוני שלעולם לא ישכח: "בקיץ האחרון יצא לי לצלם את החתונה של מעיין ואופיר - זוג מהמם שהתחתן בגני הנדיב, זכרון יעקב. הנוף הפנורמי לים התיכון, הירוק של הר הכרמל והיקבים ההיסטוריים של משפחת רוטשילד - כל אלו מעניקים למקום את האווירה הכי ישראלית שיש, שכל כך מאפיינת את מעיין ואופיר".

ארץ ישראל בורכה באינספור פינות קסומות, שכל אחת מהן מביאה איתה יופי מסוג אחר לחלוטין.ארץ ישראל בורכה באינספור פינות קסומות, שכל אחת מהן מביאה איתה יופי מסוג אחר לחלוטין. | תמונה: איתן ון צילום | Eitan van photograpy
אם נרד כמה מאות קילומטרים משם, נגלה חתונה דרומית וישראלית במיוחד: "ממש לפני חודש צילמתי זוג בהרי אילת, בקניון האדום. ניב והדר, זוג מדהים ואנרגטי, בחרו בי לצלם להם את החתונה, ובנוסף תיאמו איתי צילומי זוגיות כדי שנוכל להכיר אחד את השני ולהתרגל למצלמה. קמנו בזריחה, ירדנו דרומה עד אילת בשביל צילומי זוגיות מדהימים, כולם בגוונים של אדום ובורדו. כמובן שלא שכחנו גם פק"ל קפה, ואין ספק שזה היה הכי ישראלי שיש".

מעבר ללוקיישן, יש גם סיפור על הזוג שהגיע עד לארץ כדי להתחתן: "דניאלה ועוז הם זוג שהגיע במיוחד מבודפשט ומלונדון כדי להתחתן בארץ. שניהם יהודים שהכירו בלימודי הרפואה בהונגריה. אחרי שהתארסו הם החליטו להינשא בארץ, ובחרו בי כדי לתעד את היום המרגש שלהם. הם התחתנו בגן בשפיים, והחופה שלהם נערכה ב-3 שפות: הונגרית, אנגלית וכמובן גם בעברית".

"ירדנו דרומה עד אילת בשביל צילומי זוגיות מדהימים, כולם בגוונים של אדום ובורדו". | תמונה: איתן ון צילום | Eitan van photograpy

המוזיקה שמתנגנת בחתונות ישראליות - אין דומה לה

בין אם כבר חוויתם את זה בעצמכם ובין אם לא, תדעו שבחתונה הישראלית יש משהו שאין בשום חתונה אחרת בעולם. כאן זה לא רק טקס, קבלת פנים וסלואו, אלא גם מסיבת ריקודים עם רחבה חיה ובועטת. בין המיינסטרים, ההיפ הופ והדאנס תוכלו למצוא את השירים הכי ישראלים שמרימים כל חתונה הכי גבוה שאפשר.

חברת "MAYO MUSIC" לקחה חלק בחתונה הכי ישראלית שיש, שהתחילה באווירה מטורפת והסתיימה ברחבה מטורפת אפילו יותר: "ניגנו בחתונה של זוג קיבוצניקים שישראל היא ממש בדמם, פטריוטים אמיתיים. כל החתונה היתה מלאה בדגלי ישראל, האוכל היה מבוסס על מנגלים ועל האש, והקונספט המוזיקלי היה כל כולו ישראלי. ניגנו אצלם את כל סגנונות המוזיקה הישראלית - מהמוזיקה החדשה של סטטיק ובן-אל, דרך הנוסטלגיות של צביקה פיק, ועד מיקסים מגניבים ועיבודים מיוחדים לשירים כמו 'תותים' של אתניקס".

בין המיינסטרים, ההיפ הופ והדאנס תוכלו למצוא את השירים הכי ישראלים שמרימים כל חתונה הכי גבוה שאפשר. צילום: אור גליקמןבין המיינסטרים, ההיפ הופ והדאנס תוכלו למצוא את השירים הכי ישראלים שמרימים כל חתונה הכי גבוה שאפשר. צילום: אור גליקמן | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green
אם בעבר הרחבה היתה מתרוממת רק כשהמוזיקה הלועזית נכנסה לתמונה, הרי שהיום החתונות הישראליות מושלמות גם אם הן מבוססות אך ורק על שירים בעברית: "יש לנו היום המון אמנים ישראלים שמשתלבים ברחבות עם הלהיטים הכי חזקים שיש. הזוגות שבאים להתחתן כאן מכל העולם מבקשים מאיתנו במפורש לנגן שירים שמבטאים את האקלים הישראלי. אנחנו מנגנים היום המון גרסאות של שירים שמתאימים לרחבת הריקודים בחתונה הישראלית, עם אמנים כמו חנן בן ארי, עדן בן זקן, בניה ברבי, רן דנקר, דיקלה, מוש בן ארי ועומר אדם".

ישראל היא קיבוץ גלויות, והדבר מתבטא גם ברחבות. שירי העדות שמתנגנים ברקע מייצרים מעגלי ריקודים שכולם שייכים אליהם: "יש לנו המון עדות במדינת ישראל - בוכרים, קווקזים, תימנים, מרוקאים, גרוזינים, רוסים ועוד. יש זוגות שחשוב להם לשמור על המסורת בצורה אותנטית בחתונה, אז לפעמים זה בא לידי ביטוי בשיר אחד ולפעמים ברצף של שירים שנותנים את הכבוד למשפחה ולשורשים. בגלל שכולנו ישראלים ומכירים את שירי העדות אחד של השני, אנחנו רואים היום אורחים רוסים שרוקדים על 'אהלן וסהלן' ואורחים מרוקאים שרוקדים על 'חרשו'. זה היופי הישראלי והוא כל כך מיוחד".

הזוגות שבאים להתחתן כאן מכל העולם מבקשים מאיתנו במפורש לנגן שירים שמבטאים את האקלים הישראליהזוגות שבאים להתחתן כאן מכל העולם מבקשים מאיתנו במפורש לנגן שירים שמבטאים את האקלים הישראלי | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green

החתונה הישראלית שלי יפה וגם פורחת!

עם כל ההשראות המדהימות האלו אתם לגמרי מוכנים להרים את החתונה הישראלית שלכם. בין אם תתחתנו ביום העצמאות ובין אם בכל תאריך אחר, בעזרת קצת מחשבה ותכנון תוכלו להפוך את החתונה שלכם לחתונת כחול-לבן כמו בספרים, ולהשאיר בכם ובאורחים חותם ישראלי חזק ביותר. זה הזמן להיכנס לעמוד "נותני השירות" שלנו כדי למצוא את הספקים הישראלים הטובים ביותר לחתונה, ולהשתמש במפיק החתונות הדיגיטלי שלנו, ה-WedPlanner, שיצרנו במיוחד בשביל לעשות לכם סדר. ועד אז - לכו לנפנף, ושיהיה יום עצמאות שמח!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

35
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
הויה - טקס ישראלי
רבנים ועורכי טקסים
הויה - טקס ישראלי
בואו להתחתן בדרך שלכם!
בואו להתחתן בדרך שלכם!
9.6K
עוד פרטים
logo
איתן ון צילום | Eitan van photograpy
צילום וידאו וסטילס
צילומי זוגיות במתנה
הטבה מיוחדת למתחתנים בקיץ הקרוב🥳
הטבה מיוחדת למתחתנים בקיץ הקרוב🥳
32.6K
למימוש ההטבה
logo
Mayo music By Dj Shimi Green
תקליטנים
מסיבה מטורפת ב- Mayo music ♫
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
7.2K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת