מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

חתן וכלה - הצד שלו

אנחנו תמיד נותנים עצות וטיפים לכלות שבינינו, ובצדק. אין ספק שבכל הנוגע לארגון חתונה ולבחירות החשובות ביום הגדול, רוב הפוקוס הולך לצד של הכלה. אבל מצד שני, מה עם החתן? 
כן, כן, אנחנו מדברים אליך – אתה שעומד שם בטי שירט וג'ינס ואמור להיכנס (אוטוטו!) לחליפה ונעליים חגיגיות, ומוצא את עצמך קצת מבולבל מכל ההמולה והמשימות.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 8 דקות
12.3K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
חתן וכלה - הצד שלו
15
15
מהירות:
למרות שלהיות חתן נשמע כמו משימה קלה (כי הכל יחסי), יש לא מעט דגשים שלפעמים נדחקים הצידה ונופלים בין הכיסאות, וכדאי מאוד לקחת אותם בחשבון במהלך תכנון החתונה. אז הפעם, החלטנו  להפנות את הפרוז'קטור אליכם, החתנים: איך תערכו לטעימות ולבחירת האוכל? עד כמה להתערב בנישה הקולינרית? איך תבחרו חליפה בלי לגמור את התקציב? איך תתכוננו לשלב שבירת הכוס? ואיך תזרמו ביום הצילומים למרות שאתם קצת מופנמים? כל הטיפים החשובים ממיטב הספקים, מחכים לכם כאן בפנים.

שלב הטעימות ובחירת המנות לחתונה – בחן את עצמך:

בטארטן, קייטרינג לאירועים, אירוח וקינוח, מספרים על שלושה טיפוסים אופייניים של חתנים:
האדישים: בדרך כלל אלו החתנים שלא אכפת להם מה אוכלים ואיך, העיקר שיהיה טעים.
המשתלבים: חתנים שנותנים לכלה לבחור מנות אהובות עליה, אבל לא טומנים ידם בצלחת (הבנתם?): בוחרים בעצמם מנות אהובות, כך יוצא שהזוג בונה יחד את תפריט החתונה שלו. 
המעורבים: חתנים שהם מומחים בזירה הקולינרית וסופר מעורבים בבחירת התפריט. התופעה התרחבה מאוד לאחר הקורונה, כאשר רבים העדיפו לבשל לעצמם בבית שלל מנות מגניבות, וגיבשו אנינות טעם מיוחדת. מחתנים כאלו אפשר לשמוע בקשות מיוחדות למאכלים שלא קיימים בתפריט (מה זה, למה אין כאן קרפצ'יו סלק?) ומהם גם אפשר לצפות להבנה בקולינריה ייחודית ולא שגרתית.

בדקו עם עצמכם לאיזה סוג אתם שייכים, וגם אם אתם בדרך כלל אדישים או משתלבים, ההמלצה שלנו היא לא להיות ביישנים. מנה היא יותר מסך מרכיביה, ואם מרכיב מסוים או סוג מנה לא מוצאים חן בעיניכם, לא חייבים לפסול את המנה על הסף, אלא ניתן לבקש מצוות הקייטרינג שינוי והתאמה.
למשל: אם אתם קרניבורים רציניים, אבל בין החברים שלכם יש לא מעט צמחוניים, יש אפשרות ליצור תפריט שמעניק חוויה של אכילת בשר, שלא כוללת בכלל מוצרי בשר מן החי.

שלושה טיפוסים אופייניים של חתנים. תמונה: עמית אלונישלושה טיפוסים אופייניים של חתנים. תמונה: עמית אלוני | תמונה: טארטן אירוח וקינוח
מהססים? לא בטוחים מה ישמח את האורחים? תמיד טוב להתייעץ עם צוות הקייטרינג. הוא מעודכן בטרנדים החמים, וידע כיצד להתאים בין האוכל המוגש לבין הקהל באירוע שלכם. 
ולאחר ששמעתם את כל ההמלצות, בסופו של דבר, מוסיפים בטארטן "זכרו כי האירוע הוא שלכם, ואתם צריכים להיות לגמרי שלמים עם הבחירה. גם אם אתם טיפוסים יותר 'מרצים' שלא תמיד לוקחים צד, חשוב להיות מעורבים. בסופו של דבר, 50% מהחתונה זה אתם". (:

מה ישמח את האורחים? תמיד טוב להתייעץ עם צוות הקייטרינג. צילום: עמית אלונימה ישמח את האורחים? תמיד טוב להתייעץ עם צוות הקייטרינג. צילום: עמית אלוני | תמונה: טארטן אירוח וקינוח

איך להיערך לשלב הטעימות?

ההמלצה היא להגיע לטעימות שלפני החתונה בראש פתוח, כאשר כלל האצבע הוא לבחור מנות שיתאימו לאורחים שלכם ולא רק לטעם האישי. בינינו, האורחים הם בעיקר אלו שאוכלים, ואילו בני הזוג פחות אוכלים בחתונה של עצמם. ואיך תקלעו לטעמם של רוב המשתתפים? יש כאלו שאומרים שהסוד הוא בגיוון. אנחנו אומרים שהסוד הוא בהכנת המנות לעיניהם של האורחים. כל פרודוקט טרי שמתבשל ומצולחת באופן פרונטלי מול האורחים, למשל: בגריל גדול או בעמדת מעדניה צבעונית, מושך את העין, וכמובן מוסיף המון עניין סביב האוכל. תוסיפו לעמדות המיוחדות, מנות נוספות שמגיעות לשולחנות בהגשה, וקיבלתם חוויה קולינרית שמשביעה את רצון כלל האורחים.

מנות המושכות את העין ומוסיפות עניין סביב האוכל.מנות המושכות את העין ומוסיפות עניין סביב האוכל. | תמונה: טארטן אירוח וקינוח

בחירת חליפת חתן – בעלות הגיונית ובהתאמה אישית

רבני קלאסיק חליפות חתן, מחדדים שהתאמת החליפה לחתן נעשית קודם כל על פי ההעדפה האישית, ורק לאחר מכן הצוות במקום נותן את ההמלצות האישיות שלו. במקום מבחר חליפות בלמעלה מ-50 צבעים שונים, שניתן להתאים לפי בחירה וגזרה.

למעלה מ-50 צבעים שונים של חליפות.למעלה מ-50 צבעים שונים של חליפות. | תמונה: רבני קלאסיק

ארבעה טיפים סופר חשובים לחתנים לפני בחירת הלוק ליום המאושר:

  1. אל תתפתו לחליפות של מעצבים – הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא לא להתפתות לרכוש חליפת חתן אצל מעצבי חליפות עם שמות מפוצצים. אלו יגרמו לכם להוציא הרבה כסף, אך נגלה לכם סוד כמוס: רוב החנויות קונות את הפריטים השונים באותו מקום ופחות או יותר באותו המחיר, ורובם בכלל לא מעצבים כמו שהם מתיימרים לקרוא לעצמם. הרבה יותר משתלם לרכוש בחנויות של יבואנים, אלו בדרך כלל מציעים לחתן חבילת הלבשה קומפלט הכוללת: ג'קט, מכנסיים, חולצה מכופתרת, חגורת עור, עניבה/פפיון ונעליים, בעלות הרבה יותר הגיונית.
  2. שמרו על ראש פתוח - חשוב לבוא לחנות החליפות בראש פתוח ולא מקובע. כך הצוות בחנות יוכל להתאים את החליפה על הצד הטוב ביותר, לחתן ולמבנה גופו.
  3. אל תהיו יוצאי דופן – טיפ חשוב נוסף לחתן, ושימושי לא פחות למלווים שלו בביג דיי, לא לבחור בגד מיוחד מדי או יוצא דופן. בחירת חליפה קלאסית בצבעי כחול, אפור כהה או שחור תוכל להיות שימושית יותר לאורך זמן.
  4. חולצה נוספת לגיבוי - אנו ממליצים לרכוש חולצה נוספת על החולצה הקיימת לחליפה. הכלל הזה נכון בעונת הקיץ כאשר מזיעים, כאשר נשפך מיץ או יין על החולצה הקיימת, או כאשר הליפסטיק של הכלה מותיר עקבות :) חולצה נוספת תמיד תועיל, ותעניק לחתן הרגשה נעימה יותר. אנחנו ברבני קלאסיק, מלבישים את החתנים שלנו לחופה ולצילומים טיפ טופ, ולשלבים המתקדמים יותר (הריקודים והאפטר פארטי) מציידים אותם בטי שירט חלקה וסניקרס. ההופעה המכובדת והרשמית מיועדת כדי להיראות טוב בתמונות, ולאחר מכן מתאים לרקוד, להשתולל ולהזיע עם הגרדרובה הספורטיבית.

בחירת חליפה קלאסית בצבעי כחול, אפור כהה או שחור תוכל להיות שימושית יותר לאורך זמן.בחירת חליפה קלאסית בצבעי כחול, אפור כהה או שחור תוכל להיות שימושית יותר לאורך זמן. | תמונה: רבני קלאסיק
ההופעה המכובדת והרשמית מיועדת כדי להיראות טוב בתמונות ובחופה.ההופעה המכובדת והרשמית מיועדת כדי להיראות טוב בתמונות ובחופה. | תמונה: רבני קלאסיק

שלב החופה ושבירת הכוס – כך תשמרו על פאסון

הרב ישראל ראני, רב מחתן ועורך חופות, מציע לחתן להימנע מכל דבר שעלול להוביל ללחץ תחת החופה. "ברור לי שהחתנים רוצים לשמור על פאסון ושלווה לאורך כל שלבי האירוע. עם זאת, לא מעט חתנים אומרים לי שהם חייבים להגיע לחתונה, כשהם למדו בעל פה את הפסוקים הנאמרים מתחת לחופה. ומה אני חושב? אני ממליץ בחום לוותר, כי ברגעים הכל כך קדושים ומיוחדים של החופה, חשוב לא להיות לחוצים. ברגע שהחתן מוריד את השינון של הפסוקים מהראש, ונותן לרב לנהל את החופה, הוא מצליח להישאר רגוע".

ברגעים הכל כך קדושים ומיוחדים של החופה, חשוב לא להיות לחוצים.ברגעים הכל כך קדושים ומיוחדים של החופה, חשוב לא להיות לחוצים. | תמונה: הרב ישראל ראני - רב מחתן
לאחר החופה, מגיע השלב המרגש של שבירת הכוס. כאן, אומר הרב ראני, הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן – שבירת הכוס היא טקס קצת מלחיץ. לעיתים, חתנים מתחתנים במקומות לא שגרתיים כמו על הים, במערה, ביקב וכדומה, משקיעים באירוע ברמה הגבוהה ביותר ונופלים בפרטים הקטנים, כמו הכוס לשבירה. שימו לב חתנים יקרים, במקומות כאלו בדרך כלל אין כוס מוכנה ומסודרת. כשהסיטואציה פוגשת מפלס התרגשות גבוה, אנו שומעים על חופות, לא עלינו, שמסתיימות בדם, זכוכיות ודמעות.
לכן, העצה שלי לחתנים היא לא לאלתר בשלב שבירת הכוס. רב מנוסה ילווה אתכם, ובאופן אישי ידאג לכם לכוס דקיקה, העטופה בנייר כסף ובניילון נצמד. אני באופן אישי ממליץ לחתנים לשלוח אליי תמונה של הכוס מראש, כדי שאוודא שהיא נוחה לשבירה. אפשרות נוספת שקבילה על פי ההלכה היא להשתמש בנורת חשמל (כן, כן, נורה פשוטה וצהובה) שהסיכוי להחתך ממנה הוא אפסי. ושימו לב, מסכם הרב ראני, "אם אין כוס מסודרת לשבירה, עדיף לא לשבור!". 

"אם אין כוס מסודרת לשבירה, עדיף לא לשבור!". | תמונה: הרב ישראל ראני - רב מחתן

התמונה המושלמת – טיפים לצילומי הזוגיות והחתונה

"צילומי זוגיות וצילומים ביום החתונה הם מעמד שחתנים לא רגילים אליו", מסביר לנו אורי עשור. הקאץ' שנלווה למעמד הוא כזה: החתן נפגש בפעם הראשונה בחייו עם צלם שמתעד את הרגעים הכי אינטימיים שלו, והמעמד לא תמיד מוציא ממנו זוויות כל כך טובות. אם הזוג בוחר מראש להתכונן לצילומים, כל המצב הזה יכול להימנע, והתוצאה היא תמונות מדהימות שהזוג יוכל להתגאות בהן.

החתן נפגש בפעם הראשונה בחייו עם צלם שמתעד את הרגעים הכי אינטימיים שלו.החתן נפגש בפעם הראשונה בחייו עם צלם שמתעד את הרגעים הכי אינטימיים שלו. | תמונה: אורי עשור צלמים

שלושה טיפים חשובים ליום צילומים רגוע וכיפי:

  1. פגישת הכנה - אני ממליץ לכל חתן להיפגש עם הצלם להכרות ראשונית. במפגש הצלם יבין מה חשוב לחתן, מאילו זוויות הוא מעדיף להצטלם, ויעמוד על האופי האישי שלו ושל בת הזוג כדי לדייק את יום הצילומים. כך בחתונה עצמה החתן לא יתרכז בצוות הצילום, אלא במה שחשוב באמת: בבת הזוג שלו.
  2. לשחרר - הטיפ החשוב ביותר לחתן הוא להשתחרר ולנסות להנות ביום החתונה. אל תחשבו על איך להצטלם ועל המצלמות. הצילומים היפים יוצאים כשאתם נינוחים ולא מתאמצים יותר מדי. 
  3. סמכו על הצלם - אני כצלם לא אוהב לעסוק יותר מדי בפוזות והעמדות של החתנים, אלא לאפשר לחתן לבטא את עצמו בדרכו שלו. יחד עם הביטוי האישי, אם כבר הגעתם למצב שאתם שלמים עם הצלם שבחרתם, תנו לו לעשות את העבודה, ותנסו לזרום את ההצעות שלו. למשל: אם הצלם מציע לכם לעשות תמונה משותפת בחניון, שביל אופניים, או מקום אחר שנראה לכם קצת ווירד ולא פוטוגני, נסו לזרום. הצלם רואה לא מעט דברים בעין המקצועית, שאתם כזוג לא רואים, ואלו יכולים לגרום לתמונות שלכם להראות כמו במגזין.

הצלם רואה לא מעט דברים בעין המקצועית, שאתם כזוג לא רואים.הצלם רואה לא מעט דברים בעין המקצועית, שאתם כזוג לא רואים. | תמונה: אורי עשור צלמים
הצילומים היפים יוצאים כשאתם נינוחים ולא מתאמצים יותר מדי.הצילומים היפים יוצאים כשאתם נינוחים ולא מתאמצים יותר מדי. | תמונה: אורי עשור צלמים

מוכנים ליום הגדול?

לאחר שציידנו אתכם בכל כך הרבה טיפים חשובים, אנחנו מאמינים שאתם כמעט מוכנים ליום הגדול. זה הזמן להיכנס לעמוד נותני השירות כדי למצוא את הספקים המתאימים ביותר עבורכם ולהעזר במפיק החתונות הדיגיטלי של  MIT4MIT שנוצר במיוחד כדי לעשות לכם סדר בשלל המשימות.
שתהיה חתונה שמחה ומלאה בטוב!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

14
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
טארטן אירוח וקינוח
קייטרינג לאירועים
עמדת אפטר פארטי מתנה
קייטרינג יוצא דופן בנראותו ובטעמו!
קייטרינג יוצא דופן בנראותו ובטעמו!
1.4K
למימוש ההטבה
logo
רבני קלאסיק
סטיילינג לחתונה
חליפת חתן מלאה ב-1,200 ₪
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
64.6K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת