מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

המדריך המלא לדחיית חתונה בצל מלחמה

ימים קשים ומורכבים עוברים על כולנו.
מימדי האסון בלתי נתפסים, והלב מסרב להאמין  שהדברים הקשים אכן התרחשו במציאות.כאתר שחרט על דגלו להיות "למען מתחתנים", גם בימים קשים אלו, אנחנו עושים כל מאמץ לסייע, לכם - הזוגות היקרים וחברי הקהילה שלנו, בארגון היום המאושר שלכם.
כך נולד המדריך הנוכחי, שחשוב להדגיש שמעולם לא נכתב (וטוב שכך): המדריך המלא לדחיית חתונה בצל מלחמה.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 10 דקות
49.4K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
המדריך המלא לדחיית חתונה בצל מלחמה
15
15
מהירות:
הפקה וניהול אירועים - המדריך המלא לדחיית חתונה בצל מלחמה

המציאות המאתגרת בימי מלחמה מעמידה אותנו בפני שאלות שמעולם לא ניתנה עליהם תשובה, רק קומץ קטן של מתחתנים נדרשו לענות עליהן בכל דפי ההיסטוריה של עולם החתונות. 

העתקת חתונה - כך תעשו זאת צעד אחר צעד

אם בחרתם להעביר את החתונה לתאריך אחר, כדאי שתעקבו אחר המשימות הבאות. אנו מאמינים שהתייחסות לסעיפים מטה, כולל שימוש בקובץ הצ'ק-ליסט המצורף לכתבה, יסייע לכם לצלוח את המשימה בהצלחה.  

צילום: ספיהצילום: ספיה

שיקולי תקציב - כיצד להימנע מהוצאות מיותרות?

  • אם לא עשיתם זאת קודם - כעת זו הזדמנות מצויינת לרכז את ההוצאות וההכנסות שלכם ב- Wedplanner שלנו או לנהל את הכל באמצעות האפליקציה. שם תוכלו לרכז את כל ההוצאות וההכנסות שלכם, ולהבין היכן אתם עומדים.
  • אפשר לנצל את העתקת החתונה גם לתקציב מחודש של כלל הפרמטרים המרכיבים את החתונה ולבחור בקונספט של חתונה תקציבית. העיקרון אומר: זול זה הכל. מחכים לכם לא מעט מבצעים  באזור ההטבות והמבצעים שלנו בעיקר על מנת לסייע בנושא זה. 
  • לא פשוט להימנע מהוצאות מיותרות, אך בכל מקרה נייעץ לכם לקיים את החתונה באולם/ גן האירועים שכבר בחרתם ולא לבטלם. ביטול חתונה עלול לגרום לאובדן המקדמה שכבר שולמה לספקים ו/או לדמי ביטול בהתאם לחוזה (מותנה בסעיפים מותאמים בחוזה שלכם מול הספקים).
  • שימו לב, העתקת החתונה ליום חמישי או לעונה מבוקשת - עלולה לגרור הוצאות נוספות שלא לקחתם בחשבון. אלו תעריפים אשר מקובלים על ידי רוב הספקים בתחום ולא רק במסגרת גן או אולם האירועים.
  • כמות האורחים גם היא משפיעה על החזר הוצאות החתונה. שימו לב! עם העתקת החתונה לתאריך אחר, יש לדון מחדש בכמות האורחים הריאלית שתגיע לאירוע שלכם, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, לתאריך הנבחר ולמצב הביטחוני השורר בארץ.

צילום: גיא ניסיםצילום: גיא ניסים

בחירת תאריך חדש 

אנחנו בטוחים שלא חלמתם על זה, אולי רק בסיוטים, אך למרבה הצער זה קרה - צריך לקבוע תאריך חדש לחתונה. את בחירת התאריך החדש עליכם לקדם ולתאם מול האולם/ גן האירועים שבו יתקיים האירוע. 

חשוב שתגיעו לפגישה זו מוכנים, לאחר שעשיתם בדיקות ראשוניות וכאשר אתם יודעים לאן פניכם מועדות (פחות או יותר, מניסיוננו, המציאות תמיד יכולה להפתיע). 

על מנת להכין אתכם לחלק המשמעותי של העתקת החתונה, ריכזנו מספר סעיפים שכדאי להיעזר בהם כדי להקל על שלב זה:
  • אל תמהרו לקבוע תאריך חדש. דאגו לבקש אם ניתן לחשוב לפחות כ- 72 שעות לפני, על התאריך המוצע.
  • אנחנו ממליצים לכם לבקש מהאולם או מגן האירועים לפחות שתי אופציות למועדים חלופיים. בדקו את התאריכים המוצעים בהתאם לכל הפרמטרים מטה, ורק אחרי שתהיו ממש בטוחים שזה התאריך המדויק עבורכם - החזירו תשובה חיובית.
  • אל תהיו שאננים! בתהליך בחירת התאריך החדש, חשוב לקחת בחשבון שיהיו יותר אירועים בחודש מהרגיל משום שאתם לא היחידים שנאלצו לדחות את החתונה בתקופה זו. בדקו מול משפחה וחברים שהתאריך החדש לא נתפס על ידם או שיש להם אירוע קרוב אחר. מומלץ להגדיל ולבדוק את כל סדר האירועים לפני החתונה כמו חינה, מקווה, שבת חתן ושאר אירועי טרום חתונה על מנת שאלו גם לא יתנגשו עם אירועים משפחתיים וחברתיים אחרים. 
  • מועדים פחות מומלצים: אל תקיימו אירוע לפני ואחרי יום כיפור, גם לא לפני ואחרי ראש השנה וכמובן שגם לא בערבי חג של סוכות ופסח. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאלו זמנים שבהם אנשים נמצאים בתקופה של הוצאות מעבר לממוצע. הניסיון שלנו מלמד אותנו שאישורי ההגעה לאירועים בתאריכים הללו הם נמוכים. 
  • תאריכים מומלצים: אחרי ה-10 לכל חודש. כך תקלו על המוזמנים שלכם שכבר קיבלו משכורת ובינינו? תמיד יש חשק להיות נדיבים אחרי קבלת המשכורת. מומלץ להציץ גם בכתבה מתי מותר ואסור להתחתן ב-2024?.
  • בתהליך העתקת החתונה, חשוב לוודא מול כל הספקים (ובעיקר עם הספקים להם שולמו מקדמות) כי הם זמינים בתאריך החדש. במידה ולא, תבדקו את הנושא טרם קביעת התאריך החדש. אתם עלולים להפסיד את הספקים המדוייקים שבחרתם לחתונה ואיתם בהתאם לחוזה גם את המקדמות ששולמו מראש. 
  • אל תשכחו אף אחד. מומלץ לעבוד עם צ'ק-ליסט מסודר לטובת העתקת כל הספקים לתאריך החדש, כך לא תשכחו לשנות את התאריך של קישוט הרכב או המקום להתארגנות.
  • חשוב לשאת ולתת על כמות המוזמנים בעת סגירת החוזה החדש מול האולם, זאת בהתאם למצב הנוכחי בו יש כמות גדולה של חתונות במקביל לשלכם. 

צילום: אריאל אריכאצילום: אריאל אריכא

עדכון רשימת ספקים

קחו בחשבון ששינוי התאריך עשוי להוביל לשינוי רשימת הספקים שלכם, או לצורך בהשגת ספקים חדשים. במידה והספקים שלכם לא פנויים בתאריך החדש, תאלצו לחפש להם מחליפים. זה לא נעים, אך כמילות השיר - זה לא נורא. יש לכם הזדמנות לחפש ספקים חדשים, לסנן על פי ההעדפות שלכם ולקרוא עליהם חוות דעת באתר מתחתנים למען מתחתנים. עליכם להזדרז, לצערנו יש לא מעט זוגות במצב שלכם, ואתם צריכים לתפוס את המקום הפנוי ביומן של הספקים החדשים שלכם.

צילום: ספיהצילום: ספיה

עדכון הרבנות

אם בחרתם להתחתן דרך הרבנות וכעת אתם מעתיקים את החתונה, חשוב לציין כי אין צורך באישור מהרבנות, אבל חשוב לעדכן אותם על התאריך החדש. 
ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שחשוב להתייחס אליהן בנושא זה:
  • חשוב ליידע את הרב שבחרתם ולעדכן אותו על השינוי בתאריך. כמו כל ספק, גם הוא מחתן לא מעט זוגות ולכן חשוב לבדוק שיהיה זמין לחתן אתכם בתאריך החתונה החדש. 
  • לאחר העדכון של הרב, חשוב לעדכן את הרבנות שהחתונה נדחית לתאריך שקבעתם. הדחייה היא ללא עלות נוספת. ניתן להתקשר לרבנות דרכה נרשמתם טלפונית ולהודיע על דחיית החתונה. 
  • פרטים על מספרי הטלפון של מרכזי הרבנות השונים ניתן למצוא בקישור לאתר של הרבנות הראשית.
  • אם עדיין לא נרשמתם לרבנות, תוכלו להירשם און ליין דרך האתר: רישום לנישואין.
  • אם שאלתם את עצמכם מה עמדתם של הרבנים על דחיית חתונה תמיד תוכלו להתעדכן בכתבה: "שאלת רב בצל מלחמה: להתחתן בזמן או לדחות?"
  • במידה והרב שלכם לא פנוי בתאריך החדש, זה בוודאי מצער אך תמיד תוכלו להיכנס לקטגוריה "רבנים ועורכי טקסים", לקרוא חוות דעת על רבנים על מנת למצוא את הרב המתאים ביותר עבורכם לתאריך החדש. 

במידה ובחרתם שלא להתחתן דרך הרבנות האורתודוקסית

כל שעליכם לעשות הוא לעדכן את עורך הטקס שלכם על שינוי התאריך. זוג שבחר שלא להינשא דרך הרבנות האורתודוקסית, אין משמעות לעדכון תאריך החתונה עם גורמים פורמליים נוספים מעבר לעורך הטקס עצמו ושאר הספקים שבחרתם והתחברתם אליהם.

באפשרותכם לבחור בטקס יהודי דתי שיוויוני (ואפילו הלכתי) ולהתאים אותו להשקפתכם ולאורח החיים שלכם, או לבחור בטקס יותר חופשי אליו תוכלו להביא ממנהגי החופה היהודית, גם אם לא את כולם, כך שלמעשה האפשרויות בטקסים הן כמעט בלתי מוגבלות.

צילום: אריאל אריכאצילום: אריאל אריכא

פרסום מועד החתונה -  Change The Date 

אם יש לכם תאריך חדש וכבר סגרתם הכל מול האולם ומול הספקים האחרים, וכמובן אחרי שבדקתם בצ'ק ליסט שהכל מעודכן - זה הזמן להודיע לאורחים על תאריך חדש לחתונה. הביאו לידיעת החברים והמשפחה את הבשורה על מנת שאף אחד לא יתפוס את התאריך שלכם. (כמובן שכדאי לשריין תאריך במרחק של לפחות חודשיים מהתאריך המקורי, כדי לאפשר לסיטואציה להרגע ככל האפשר).

כך תעשו זאת:
  • Change The Date: תוכלו לעשות זאת גם דרך מערכת ה- WEDplanner שלנו בחינם. שלחו הודעות לכל רשימת המוזמנים שלכם דרך המערכת והודיעו לכולם על התאריך החדש שלכם. 
  • הכנו לכם כתבה עם נוסחים: איך לבשר לאורחים על דחיית החתונה?
  • ישנם זוגות שקוראים למהלך 'Save our new date' : תוכלו לראות בלינק דוגמאות מרשימות מכל העולם של הזמנות חדשות.
  • אל תעצרו שם, שנו את ההזמנות שלכם בהתאם לתאריך החדש, רעיון למשפט: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם", או "עכשיו השמחה שלנו יכולה להיות שלמה".

מערכת ה- WEDplanner שלנו בחינםמערכת ה- WEDplanner שלנו בחינם

ניהול אירוע - השירות שיחסוך לכם כסף!

אם שכרתם את שירותיה של חברת הפקה או ניהול אירוע, תשכחו מכל מה שקראתם עד עכשיו. רוב הסיכויים שהם יקחו אתכם יד ביד את כל התהליך ויעזרו לכם להשלים את כל המשימות בשלום תוך דאגה בלעדית לאינטרסים שלכם. הם יסייעו בהעתקת החתונה, במשא ומתן עם האולם והספקים ויהיו שם לנהל את האלכוהול והתשלומים לכלל הספקים. יש חברות שבמסגרת השירותים מציעות גם אישורי הגעה וסידורי הושבה אלו שירותים שיחסכו לכם הרבה כסף והם מומלצים בחום.
  • אישורי הגעהאישורי ההגעה עולים שלב בחשיבותם. חשוב שתדעו מי עתיד להגיע לאירוע שלכם, כי רוב הסיכויים שאותו אורח יקבל כמות גדולה משמעותית מהממוצע של הזמנות לאירועים. בנוסף, קחו בחשבון שיתכן שחלק מהאורחים יחוו קושי כלכלי, ויחליטו  לשלוח רק בן זוג אחד או להתפצל לאירועים, ולכן חשוב מאוד לקבל תמונה ברורה לפני האירוע. אנו ממליצים לשלוח הודעות תזכורת נוספת למוזמנים יום לפני האירוע או אפילו ביום האירוע. 
  • סידורי הושבה- לרוב ארגון סידורי ההושבה ושמירת המקומות בצורה נכונה, גורמת להרבה פחות כאב ראש ותורמת חיסכון בעלויות. מנהל האירוע אחראי לוודא שכולם יושבים במקומות שייעדתם להם, שלא פותחים שולחנות רזרבה מיותרים והכי חשוב, שהבוס מהעבודה מקבל יחס VIP (שלא הושיבו אותו ליד הדודה שעושה לכם פדיחות עוד משחר הילדות).
  • ניהול אלכוהול- הסירו מעצמכם דאגות ביום האירוע. תפקידו של מנהל האירוע לדאוג שבקבוקי אלכוהול לא ילכו לאיבוד או יבוזבזו לשווא. עליהם לוודא כי האלכוהול יוצא לבר בהדרגה ושכל הבקבוקים מהבר חוזרים אליכם. אולי זה מרגיש שולי, אבל כשתגיעו לסוף החתונה שלכם תגלו שההקפדה על ניהול האלכוהול באירוע יכולה להביא לחיסכון משמעותי, עד אלפי שקלים.
  • ניהול תשלומים לספקים- תפקידו של מנהל האירוע הוא להוריד מכם  מעמסה מיותרת ולמנוע אי נעימויות מול הספקים. תנו למנהל האירוע שלכם את הכספים בתחילת האירוע, הוא כבר ידאג לתת את זה לשאר הספקים. לכם ישאר רק להנות! 

צילום: גלושאצילום: גלושא

צ'ק ליסט ופרטים ליצירת קשר עם מוקדי מידע חשובים 

אם הגעתם לכאן, אז אתם בטוח מבינים שהשד לא כזה נורא. בכל זאת על מנת לתת לכם עוד עוד עזרה לעבור את העתקת החתונה בהצלחה, צירפנו לכם צ'ק ליסט לתכנון כל המהלך בצורה מדויקת. תוכלו להוריד, לשמור ולעדכן את כל התהליך והסיכומים על גבי המסמך. 

תכנים נוספים עבורכם:
שאלת רב בצל מלחמה: להתחתן בזמן או לדחות?

מודיעים בצער רב: איך לבשר לאורחים על דחיית החתונה?
ספקים למען מתחתנים - שרשור מתעדכן
mitחזקים ביחד - מתחתנים למען מתחתנים

מתי מותר ואסור להתחתן ב-2024?

הצטרפו בלחיצה כאן >>הצטרפו בלחיצה כאן >>

להלן קישורים למוקדי מידע בתקופה הזו בהם תוכלו להיעזר: 


מאחלים לכם ארגון חתונה קל ונעים, 
מי יתן ותדעו מכאן והלאה רק אושר.


מתפללים עם כל עם ישראל לימים שקטים יותר ומחכים לחזור לשמוח אתכם 🙏

כאן בשבילכם, צוות מתחתנים למען מתחתנים
success@mit4mit.co.il
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

26
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
צ'ק ליסט - אישורי הגעה הושבה וניהול אירועים
אישורי הגעה וסידורי הושבה לחתונה
צ'ק ליסט - אישורי הגעה הושבה וניהול אירועים
עושים סדר בבלגן ודואגים לכם לראש שקט!
עושים סדר בבלגן ודואגים לכם לראש שקט!
625.7K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת