מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

בדקה ה-90, תחת אש: החתונה של רעות ושקד

על החתונה של רעות ושקד אפשר לומר, ולא בציניות, שהיה טיל. רעות ושקד כבר ויתרו על רעיון החתונה בעקבות מבצע מגן וחץ, ולאחר שהמצב נרגע הם מצאו את עצמם מתמודדים עם אתגר חדש: הרמת חתונה בזמן קצר. כמה קצר?

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 6 דקות
11.0K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
בדקה ה-90, תחת אש: החתונה של רעות ושקד
15
15
מהירות:
חתונתם של רעות ושקד, משקפת את ההוויה הישראלית: שמחה ועצב זה לצד זה, מוחים דמעה ולאחר מכן רוקדים בשמחה. הבחירה להמשיך בדרך בלי להשבר, אך גם בלי להתעלם מהמציאות הסובבת. ישבנו עם רעות לשיחה אינטימית, כדי לשמוע קצת על החתונה הכל כך מיוחדת שלה.

חתונתם של רעות ושקד, משקפת את ההוויה הישראלית. צילום: בראשית - ישראל פרסיחתונתם של רעות ושקד, משקפת את ההוויה הישראלית. צילום: בראשית - ישראל פרסי

לפני הכל, איך הכרתם?

רעות מספרת: "אנחנו זוג סטודנטים דתיים, שקד אליאסי בן זוגי, מקריית מלאכי במקור. ואני, רעות וייזמן, אשקלונית גאה. הכרנו בגיל 16 דרך חבר משותף, בדיוק ביום בו התקיים משחק של בית"ר ירושלים. חבר טוב של שקד, ארגן לנו דאבל דייט. בסך הכל נהניתי מאוד מהערב המשותף, אך לא חשבתי שזה יתפתח, בטח ובטח שלא לחתונה. לאט לאט, עם השנים הכרתי את שקד יותר ויותר, התוודעתי למעלותיו והקסם המיוחד שלו, שבה אותי".

"הקסם המיוחד שלו שבה אותי".

ספרי קצת על הצעת הנישואין. מה היה שם?

"למען האמת, ההצעה הפתיעה אותי מאוד. היינו קרובים, אך בכלל לא חשבתי על חתונה.
שקד לקח אותי למקום הקלאסי להצעת נישואין בישראל – הכותל המערבי. ההצעה נערכה במרפסת המרכזית בתצפית לכיוון הכותל, מתוך בחירה להתחיל את החיים המשותפים יחד דווקא במקום הקדוש ביותר לעם ישראל. ההצעה היתה מרגשת מאוד, והרגשתי שהיא מעין 'ברכת הדרך' לתחילת המסע המשותף שלנו".

"ההצעה נערכה במרפסת המרכזית בתצפית לכיוון הכותל, מתוך בחירה להתחיל את החיים המשותפים יחד דווקא במקום הקדוש ביותר לעם ישראל".

צבע אדום, ולא מהחינה.

"היינו מאורסים במשך תקופה של 11 חודשים, במהלכם החלה ההסלמה. הכל התחיל בתאריך ה-8.5, והייתי קצת חרדה, כי ידעתי שב-11.5 אמור להתקיים טקס החינה שלנו באשקלון. החששות לקראת האירוע הציפו אותי: האם אנשים יגיעו? אם תהיה אזעקה באמצע הטקס? אולי זה חוסר אחריות לערוך טקס בצורה כזו? בסופו של דבר, החינה התקיימה כרגיל. הטקס היה מרגש, אך היו אזעקות בין לבין שהזכירו לנו שאנחנו עדיין בעיצומה של מלחמה.

עם זאת, יאמר לזכות כל מי שנכח באירוע, כי למרות שהאווירה מסביב היתה מתוחה, החינה היתה שמחה וכיפית. לטקס הגיעו פחות אנשים ממה שציפינו (ציפינו ליותר מ-100 ובפועל הגיעו בערך 60 איש). את החתונה המיועדת, קבענו עוד לפני שהחל המבצע, במתחם דוריה בגן, גם הוא באזור הדרום.
לאחר שעברתי את החוויה של חינה תחת אש, אמרתי לעצמי וגם לשקד: אין סיכוי שאני הולכת לעבור שוב את הסיוט הזה. לא רציתי לעבור חתונה חרדה ומתוחה. אמרתי לשקד שנתחתן ברבנות בטקס רשמי, ונערוך מסיבה כמה חודשים לאחר מכן, כאשר תהיה רגיעה".

העוגיות המרוקאיות המסורתיות שאמא של רעות הכינה, מתוך אמונה תמימה שיוכלו לחגוג ביחד.העוגיות המרוקאיות המסורתיות שאמא של רעות הכינה, מתוך אמונה תמימה שיוכלו לחגוג ביחד.

והרגיעה הגיעה בסוף, נכון?

"ביום שישי, יום אחד לאחר החינה, ספגו יישובי הדרום ירי כבד. כמה מהשכנים הקרובים ביותר נפגעו כתוצאה מהירי, מה שהגביר יותר את החרדה, והחלטנו פה אחד, ובאופן רשמי – החתונה מבוטלת. אין סיכוי לקיים חתונה בצורה כזו".

אבל בישראל, כמו בישראל, המציאות משתנה במהירות
"יום לאחר מכן, במוצאי שבת, אחותי סיפרה לי שיש דיבור על הפסקת אש. אני עוצרת רגע, כדי לעשות לכם סדר בלו"ז: החינה התקיימה ב-11.5, ובעקבות החוויה הלא נעימה של שנינו, החתונה, שהיתה אמורה להתקיים ב-16.5 (חמישה ימים לאחר מכן) בוטלה. במוצאי שבת, התרחש המהפך. הפסקת אש, דיבורים בינינו, וההחלטה המרגשת ביותר בחיי: לקיים את החתונה בזמנה".

"ההחלטה המרגשת ביותר בחיי: לקיים את החתונה בזמנה". צילום: בראשית - ישראל פרסי
רעות ושקד ברגע המרגש. צילום: בראשית - ישראל פרסי.רעות ושקד ברגע המרגש. צילום: בראשית - ישראל פרסי.

חתונה בדקה ה-91

"האמת שלא כך דמיינתי את ההכנות לחתונה שלי – בטירוף מוחלט. יומיים לפני החתונה, החזרתי ספקים שהיו אצלי בסטנד ביי, כאלו שמלכתחילה ביטלתי כי הייתי בטוחה שהאירוע לא יתקיים. זה היה כל כך מלחיץ - כל הסידורים התקיימו בבת אחת, ובמקביל: המקווה, הפרשת החלה, סידור השמלה ברגע האחרון, שיחות עם ספקים... על כל מנעד הרגשות שבהם. זה היה כל כך צפוף, עד כדי כך שהיו תיקונים שהתופרת לא הספיקה לסיים בשמלה (היא הרי לא יכלה לסיים אותם בתקופת ההסלמה...)".

עם כל הטירוף הזה, לפחות הצלחת לערוך מסיבת רווקות?
"
דווקא את מסיבת הרווקות הצלחתי לחגוג כמו שצריך, ברוך השם. מלכתחילה, התכנון היה לטוס יחד לחו"ל עם כל החברות הקרובות, אך העניין לא הסתדר מבחינה כלכלית. הלוקיישן שבחרנו לבסוף היה צימר בוטיקי בטבריה. הגענו יחד, 5 חברות טובות לטיולים באזור, מעיינות ופעילות חוויתית כולנו יחד. היה מהמם".

ואיך היתה החתונה?
"
למרבה הפלא, ולמרות שלא ציפיתי בכלל לחתונה וטיפלנו בעניינים ממש ברגע האחרון, היא היתה מושלמת. שמחה, תוססת, חיה, בליווי דרבוקות, שופרות ודגלים של בית"ר :)
כל האורחים הגיעו, והיתה שמחה ענקית. אבי לא בתמונה, אך אמי דאגה להשלים את החסר וליוותה אותי בחופה, ברכה וחיזקה. החופה עצמה היתה קלאסית: לבשתי שמלה לבנה חלקה בעיצוב נקי, וגם שקד הופיע בחליפה אפורה ובהירה. היא עוצבה באלגנטיות בעיצוב שקדיה, עם הרבה צבע לבן, טוהר והרגשה של התחלה חדשה ופרשית. בריקודים, הרושם של המתח היה ניכר - היה מעט קשה להשתחרר, ונראה לי שכולם הבחינו שהייתי מתוחה. למרות הכל, אני מאושרת שהצלחנו לקיים את החתונה עם המשפחה, החברים האהובים וכמובן אמי היקרה. גולת הכותרת באירוע היו העוגיות המרוקאיות המסורתיות, שהכינה מספר שבועות לפני כן, מתוך אמונה תמימה שנוכל לחגוג ביחד, ושעדיין יהיה שמח".

"כל האורחים הגיעו, היתה שמחה ענקית". צילום: בראשית - ישראל פרסי
"אמי דאגה להשלים את החסר וליוותה אותי בחופה, ברכה וחיזקה". צילום: בראשית - ישראל פרסי

כמה טיפים לזוגות שמתחתנים בתקופה מאתגרת?

  • מצו את הרגע - לא משנה מהם האילוצים שהביאו אתכם להקים חתונה שלא כפי שדמיינתם, עכשיו אתם כאן. זה קורה כאן ועכשיו, אז תהנו מכל רגע.
  • שימו לב שמצלמים אתכם – מרוב התרגשות, מתח והבלבול מסביב, ריחפתי בחתונה ושכחתי שאני מצולמת לאורך כל האירוע, מה שהוליד לא מעט פרצופים מוזרים ומצחיקים. בסופו של דבר, התמונות הן אלו שנשארות למזכרת, אז אל תשכחו שאתם מצולמים.
  • לכלה: קחי מלווה או כמה חברות ללוות אותך ביום הגדול – אם את מתחתנת בתקופה מאתגרת, הליווי מסביב והתמיכה, יכולים להפחית ממך את רוב הלחץ. קחי חברה טובה או כמה חברות טובות ולא ביקורתיות, ללוות אותך ביום הגדול.
  • שנו טוב בלילה לפני – נכון גם לכלה וגם לחתן. אני יודעת שקשה לישון כאשר אתם מתוחים, אבל כדאי להשתדל לישון היטב בלילה שלפני האירוע, כי יום ארוך ומרגש מצפה לכם.

מסר לסיום?
גם שקד מצטרף אל רעות באמירה הכל כך ישראלית: אהבה מנצחת בכל מצב אפשרי, ועם ישראל חי!

עם ישראל חי! צילום: בראשית - ישראל פרסיעם ישראל חי! צילום: בראשית - ישראל פרסי

הנבחרים של רעות ושקד:

אולם אירועים: דוריה בגן
צילום: בראשית ישראל פרסי – צילום לאירועים
איפור: ימית מלכה 
שיער: דביר טויק
דיג'יי: פנדה שירותי מוסיקה
דרבוקה ושופר- יניב ניאג'י (בן דוד של שקד)

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

52
0
הצעות נוספות לקריאה
תאריכים אחרונים
logo
בית הדבש - ארועים שזוכרים
גני אירועים
בית הדבש - ארועים שזוכרים
בית קסום לאירועים פסטורליים
בית קסום לאירועים פסטורליים
335.0K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת