מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק ב'

כל כך אהבתם את חלק א' שלא יכלנו לא להמשיך לחלק ב'! אתם כבר יודעים שאנחנו במתחתנים למען מתחתנים עושים הכל כדי שתוכלו לתכנן את החתונה שלכם בצורה כמה שיותר שקופה, ברורה ופשוטה, ולכן החלטנו בסדרת הכתבות הזו לפתוח הכל עם הספקים שלנו. כל המחירים, כל הקריטריונים וכל הפרטים הקטנים שחשוב להכיר רגע לפני שאתם פותחים את פנקס הצ'קים ומתחילים לשלם על החתונה שלכם - הכל נמצא כאן.


הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 12 דקות
12.5K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק ב'
15
15
מהירות:
הפעם דיברנו עם ארבעה ספקים מתחומי ההסעותצילום הוידאועריכת הטקסים והמוסיקה החיה לחתונה, וכמו ששלמה ארצי שואל: "כמה זה עולה לנו?" - בואו לגלות!

עריכת הטקס - עניין שעולה כסף

בין אם טקס החופה שלכם יערוך 10 דקות ובין אם הוא יתפרש על פני חצי שעה - מישהו צריך להנחות אותו. בהנחה ותבחרו בטקס חופה שנערך על ידי רב, תצטרכו לדעת שקיימים כמה קריטריונים שישפיעו על המחיר שתשלמו, אם בכלל.

הרב יהודה מחפוד מספר לנו על שלושה סוגים של עורכי הטקסים, יחד עם טווח המחירים שבו סביר להניח שתתקלו: "אנחנו מחלקים את טווח המחירים בהתאם לשלושה סוגים של רבנים:
  1. רב שהוא איש מקצוע. יש הרבה רבנים שהעבודה העיקרית שלהם היא תחום החופות, והם יודעים לעשות אותה בצורה טובה, שמחה וכמו שאנשים אוהבים. המחיר של רבנים כאלו ינוע בדרך כלל בין 1,000-2,000 ש"ח, ומאחוריו עומד בעל מקצוע שיעשה את העבודה בצורה נהדרת. הרבה מהרבנים האלו מגיעים עם מוזיקה מוכנה להשמעה, ומשלבים שירים כדי לעשות שמח ולשתף את הקהל בטקס. 
  2. רבנים שעורכים טקסי חופה כשליחות ובהתנדבות מלאה, או תמורת מחיר נמוך במיוחד. חשוב לציין שזוג שיבחר לשלם מחיר נמוך יקבל בהכרח תוצר פחות טוב. זה כמובן בסדר, אבל חשוב לדעת מראש מה תקבלו. טווח המחירים כאן יכול להתחיל בעריכת טקס ללא תשלום, ואז הזוג בדרך כלל ישלם לרב כ-200 ש"ח סמליים עבור הנסיעות, ויכול לטפס למחירים של עד 1,000 ש"ח.
  3. הרבנים המזמרים. הרבנים האלו מגיעים יחד עם קלידן, אורגן או קלידים. הקלידן מנגן בתחילת החופה, תוך כדי החופה ואחריה, והרב מצטרף אליו בשירה חיה. היות ומדובר בשירות שהוא יותר מעריכת טקס בלבד אלא גם שירות מוזיקלי לכל דבר ועניין, המחיר עבורו ינוע בדרך כלל בין כ-2,000-7,500 ש"ח".
בעל מקצוע שיעשה את העבודה בצורה נהדרת.בעל מקצוע שיעשה את העבודה בצורה נהדרת. | תמונה: הרב יהודה מחפוד
כדי להבטיח שהמחיר מכסה את הכל, מומלץ לוודא עם הרב את כל המשימות שחשוב לבצע לפני ואחרי החתונה: "מומלץ שהמחיר שאתם משלמים יכלול את הכל - פגישת היכרות כולל שיחה על אופי הטקס, משימות בירוקרטיות מול הרבנות כמו הבאת הכתובה והחזרתה לאחר החתונה, וכמובן את עריכת הטקס. אני באופן אישי מכניס תחת המחיר שלי את כל אלו, ואיפה שאפשר אני משתדל להקל על הזוגות. לפעמים הזוגות צריכים לקחת ימי חופש מהעבודה כדי לטפל בכל מיני נושאים מול הרבנות, אבל אם הזוג עדיין לא נרשם ברבנות ומתחיל איתי את תהליך הליווי מההתחלה - אני משתדל לעשות עבורו את הכל".

ויש עוד סכום ששווה להכיר - הסכום שאותו תשלמו באופן ישיר לרבנות: "כשזוג מתחתן הוא משלם אגרה למדינת ישראל דרך הרבנות - מחיר נפרד מזה שמשולם לרבנים. סכום האגרה עומד היום על כ-700 ש"ח, וקיימת אפשרות להנחה במקרים מסוימים, כמו זוג סטודנטים למשל, שמורידה את המחיר לבין 350-400 ש"ח. המחיר הזה כולל את הכתובה ואין צורך לקנות אותה בנפרד. בשלב הזה, במידה והזוג מעוניין לחסוך את התשלום לרב הוא מוזמן להגיד לרבנות המקומית שתסדר לו רב שיגיע לערוך את הטקס ולשלם לו רק עבור הנסיעות. יש זוגות שפחות משנה להם מי יחתן אותם, אבל אני באופן אישי לא ממליץ על זה כי אתם לא יכולים לדעת מה תקבלו. ביום החתונה אתם עלולים להיות מופתעים כשייכנס לאולם רב מבוגר שלא משדר איתכם על אותו הגל, או כל רב אחר מתנדב שיש לו ערב פנוי לחתן אתכם. המתנדבים האלו לא עורכים את הטקס מתוך שליחות או אג'נדה, אלא פשוט ממלאים את המשבצת שהרבנות מחויבת לספק לכם. כדי להימנע מתסכול גדול וחוסר שביעות רצון, ובגלל שהשאיפה היא להתחתן רק פעם אחת בחיים - ההמלצה שלי היא לעשות את זה כמו שצריך עם רב שאתם סומכים עליו, גם אם זה בעלות כספית מסוימת".

"איפה שאפשר אני משתדל להקל על הזוגות". | תמונה: הרב יהודה מחפוד

לשלב להקה בחתונה זה לגמרי אפשרי, גם בתקציב שמתאים לכם

זוגות רבים מעוניינים להוסיף עוד רובד מוזיקלי לחתונה שלהם באמצעות הופעה של להקה חיה. חלק מהזוגות יכולים לעשות את זה בתקציבים גבוהים, אבל חלק מהזוגות נאלצים לוותר על העניין משום שהוא חורג מהתקציב. אז מה אם היינו אומרים לכם שקיימות כמה מדרגות תקציב שיוכלו לסייע לכם להגשים את החלום?

להקת "Music Effect" מספרת לנו שלהקה חיה יכולה להיות סיפור יקר, אבל שבהחלט ניתן להתאים אותה גם לתקציב שלכם: "אנחנו מאוד מבינים את הקושי של הזוגות מבחינה כלכלית, כי חתונה היא דבר מאוד יקר ואי אפשר להתעלם מזה. בהתאם, החלטנו שאנחנו רוצים לתת לכם את האפשרות לבחור ולהרכיב את הלהקה לפי התקציב שיש לכם ביד, כך שתוכלו ליהנות גם ממחיר נוח וגם מתוספת מאוד משמעותית לחתונה. זה נוח כי הרבה זוגות לא יכולים להרשות לעצמם להקה שלמה עם 10 נגנים וזמרים על הבמה, ולכן אנחנו באים במטרה להקל. באופן כללי, הטווחים נעים בין 8,000-15,000 ש"ח עבור השירות, אבל כמובן שזה טווח ענק שיכול להיות אפילו נמוך או גבוה יותר מזה".

"אנחנו רוצים לתת לכם את האפשרות לבחור ולהרכיב את הלהקה לפי התקציב שיש לכם ביד". | תמונה: Music Effect Event’s
המחיר שתשלמו לא תלוי רק בגודל הלהקה, אלא גם בהיקף הפעילות שלה בזמן האירוע: "לצורך הדוגמה, ב-15,000 ש"ח הזוגות מקבלים להקה לקבלת הפנים, לשלב הכניסה לחופה, לשלב המסיבה ובנוסף לזה גם דיג'יי וחבילת אפטר פארטי - כלומר חבילת מוזיקה שלמה. היום הדיג'ייז בשוק לוקחים המון כסף, ולכן הרעיון שלנו שבמחיר שאתם משלמים בדרך כלל רק על דיג'יי - אצלנו תקבלו את החבילה המלאה".

ומה עם הזוגות שרוצים לשלם פחות? גם עבורם נמצא הפתרון המושלם: "בשביל לשלם פחות אנחנו מציעים לזוגות כמה אפשרויות:
  1. לסגור הופעה של הלהקה המלאה רק לקבלת הפנים וליהנות ממחיר מוזל.
  2. לסגור חבילה של 3 חברי להקה, כמו נגן ושני זמרים למשל, לשלבי קבלת הפנים והמסיבה. בחבילה כזו המחיר יעמוד על כ-6,000 ש"ח.
  3. לסגור חבילה של 3 חברי להקה יחד עם דיג'יי לקבלת הפנים והמסיבה במחיר של כ-8,000 ש"ח.
כמובן שזוגות שהתקציב הוא לא פקטור בשבילם יכולים לקבל עוד תוספות, כמו מסכים, במה, תאורה ועוד, ולהגיע למחירים של 100,000 ש"ח רק עבור שירותי הלהקה. הכל תלוי ברצונות שלכם, אבל תדעו שהכל לגמרי אפשרי - מטווחי המחיר הנמוכים ביותר ועד הגבוהים ביותר".

צילום וידאו - המחירים, החבילות והתוצרים

בשנים האחרונות צילום הוידאו הוא לא מנת חלקם של כל זוגות המתחתנים. חלק מהזוגות מעדיפים לוותר עליו כדי לחסוך את הכסף, ולהסתפק בצילומי הסטילס יחד עם קטעי הוידאו שהאורחים עצמם מצלמים. לצד החיסכון, חשוב לדעת שצילום הוידאו מעניק זיכרון חי ובועט, ובחלק מהמקרים הוא לא חייב להיות כל כך יקר.

מחברת "JAZZA" מספרים לנו שטווח המחירים הוא רחב ומגוון, ושניתן לשחק איתו בהתאם לחבילה שתבחרו: "בתחום צילום הוידאו אפשר למצוא מחירים נמוכים מאוד של פחות מ-2,000 ש"ח או עד 3,000 ש"ח, שאלו בדרך כלל מחירים שיובילו לקבלת תוצר לא מספיק מקצועי. זוגות שנופלים בזה בעצם מפסידים פעמיים - גם את הכסף שהושקע, וגם את התוצר שלא עונה על הציפיות. צילום וידאו הוא מקצוע ואמנות לכל דבר, ולכן מחירים נמוכים יעידו על צלמים שבאים 'לסגור פינה'. צילום ועריכת וידאו הם עבודה של לספר סיפור, ולכן הם דורשים זמן ויצירתיות. כשאנחנו חושבים על המחיר אנחנו כוללים בתוכו את שעות העבודה של הצילום ביום האירוע, את עבודת העריכה, את הנסיעות, את הטכניקה וכמובן את היצירתיות והאמנות. בעלי מקצוע שמכבדים את עצמם, את העבודה שלהם ואת הזוגות לא יגבו סכום שנמוך מ-3,500 ש"ח עבור כל זה, וגם זה מחיר נמוך".

צילום הוידאו מעניק זיכרון חי ובועט.
לצד המחיר הזה תוכלו למצוא גם מחירים שמגיעים לקצה הגבוה: "צילום וידאו יכול להגיע גם ל-6,000 ש"ח עבור חבילות בסיס, וכמובן שככל שיש תוספות המחירים יכולים לטפס למעלה ולהגיע גם ל-10,000 ש"ח ויותר. הטווח הממוצע והסביר נע בין 4,000-5,000 ש"ח בדרך כלל, וחשוב לסייג ולהגיד שהוא יכול לנוע ולהשתנות כלפי מעלה או מטה בהתאם למיקום החתונה, שעות החתונה, היום והעונה. למשל, יש זוגות שלוקחים צילום וידאו מלא משלבי ההתארגנות, ויש כאלו שמבקשים מהצלמים להגיע נטו לאולם ולאירוע עצמו, ואז לחסוך את הכסף דרך זה. מניסיון, סרטוני וידאו שנערכים אך ורק מחומרי האירוע עצמו הם לא פחות טובים ומרגשים מאשר סרטונים שנערכים מחומרים שנאספו לאורך כל היום. יש בזה גם משהו שובר שגרה, כי בסוף סרטי הוידאו שאנחנו רואים די חוזרים על עצמם - האיפור, ההתארגנות, צילומי החוץ וכו', אבל מי אמר שיש רק דרך אחת לעשות דברים? תפקידנו כצלמים לתת לזוגות שירות, ולזרום עם כל זוג על מה שהוא רוצה. זכותכם לחסוך, והצלמים צריכים לנסות ולעזור לכם בזה ככל שניתן".

"תפקידנו כצלמים לתת לזוגות שירות, ולזרום עם כל זוג על מה שהוא רוצה". | תמונה: JAZZA צילום וידאו
אז נכון שאפשר וכדאי לבוא לקראת, אבל כזוגות שמעוניינים לקבל שירות מקצועי וטוב - תצטרכו לדעת שהמחיר לא סתם נשלף מהמותן, אלא משקף את העבודה הקשה של צלמי הוידאו: "אנשים לא עובדים בחינם, ולא תמיד הזוגות מבינים כמה שעות העבודה הזו לוקחת. זה לא נגמר באירוע, אלא ממשיך עוד הרבה אחריו. תדאגו להבין מהצלם בדיוק מה אתם מקבלים, ולפי זה תחשבו אם המחיר מתאים לכם. קחו בחשבון שאם סביבת האירוע היא מורכבת זה דבר שיכול להשפיע. חתונת טבע, למשל, לפעמים תהיה יקרה יותר: היא מחזירה אותנו עם אבק הביתה באמצע הלילה, מצריכה מאיתנו היערכות נוספת כדי להגן על הציוד היקר, להביא איתנו תאורה משלנו כדי שהתוצרים לא ייפגמו ועוד. באירועים גדולים, למשל, לפעמים יהיה צורך בהוספת איש צוות ואז יש לנו תוספת תשלום למחיר. זוגות שמעוניינים בצילום רחפן שיקחו בחשבון שמדובר על שירות שעולה כסף. בשורה התחתונה, אל תתפתו לסגור עם צלמים שמבטיחים לכם את כל העולם במחיר זעום, כי התוצאה פשוט תאכזב אתכם. עדיף להשקיע את הכסף בבעל מקצוע טוב ולסיים את האירוע עם חיוך".

הסעות לאורחים - זול, יקר או משתלם בכל מקרה?

תחום ההסעות בחתונה הוא תחום שהולך ונהיה מבוקש מאוד בשנים האחרונות. היום ליותר ויותר זוגות חשוב לדאוג להסעות לאורחים שלהם, גם במידה והחתונה נערכת באיזור קרוב שמאפשר נסיעה עצמאית או במונית. יש משהו משחרר בלדעת שלחתונה שלכם נלווה נהג מקצועי ואדיב, ולאפשר לאורחים ליהנות איתכם בלי דאגות. אבל כמה כל הסיפור הזה עולה?

חברת "דובי הסעות" מחזיקה בניסיון עתיר שנים בתחום, ויודעת לספר לנו על הטווחים המקובלים וכמובן על כל מה שיגרום להם לעלות או לרדת: "מחיר ההסעות יכול להתחיל ב-20 ש"ח לאורח ויכול להגיע ל-100 ש"ח לאורח ויותר. יש לנו כל מיני משתנים שמשפיעים על המחיר:
  1. גודל הרכב - ככל שניקח רכב גדול יותר עם יותר אורחים - כך המחיר יצא יותר זול. למשל, הסעת בוטיק ל-10 אנשים תהיה יקרה יותר מאוטובוס עם 55 אורחים.
  2. נסיעה קצרה או ארוכה - נסיעה יותר קרובה היא נסיעה יותר זולה, וכמובן שככל שמתרחקים המחיר יכול להגיע גם לפי 2 מהמקור.
  3. שעות ההסעה - אם סיכמנו על 1:00 כשעת סיום האירוע ובסוף האירוע מסתיים ב-2:00, יתווספו לזה עוד 100-150 ש"ח. אלו מספרים לא גדולים אבל קיימים.
  4. יום החתונה - כמו במלונאות, גם כאן יש ערך ליום כי ההיצע והביקוש גבוהים. הסעות לחתונה שנערכת ביום העצמאות, למשל, יהיו יקרות יותר מאשר הסעות לחתונה ביום חול".

יש משהו משחרר בלדעת שלחתונה שלכם נלווה נהג מקצועי ואדיב.יש משהו משחרר בלדעת שלחתונה שלכם נלווה נהג מקצועי ואדיב. | תמונה: דובי הסעות בע"מ
ביקשנו להבין האם למספר תחנות האיסוף והפיזור קיימת משמעות כספית: "בלי קשר לכסף, אנחנו ממליצים על נקודת איסוף אחת. לרכז 55 אורחים באותה הנקודה ובאותה השעה זו גם ככה משימה לא פשוטה, ותמיד מחכות לנו בין 30-40 דקות המתנה. הטבע של אנשים הוא לא להגיע בזמן, ובגלל שאנחנו יודעים את זה אנחנו רוצים לצמצם פערים ובלת"מים מראש. לכן, גם אם לא אכפת לכם להוסיף עוד 100 או 200 ש"ח לכל נקודת איסוף - בשבילכם, עדיף לא לעשות את זה. ככל שיש יותר תחנות, ככה יש יותר בלאגן".

אז מהו הטווח הממוצע וההגיוני להסעות? ובכן, כמו בכל תחום גם כאן אתם עומדים לשמוע מספרים נמוכים במיוחד לצד מספרים גבוהים מאוד, ולכן כדאי לבחור לפי חכמת ההמונים: "שירות זול מדי הוא שירות שבטוח יש בו משהו לא טוב. ההסעות הן בעצם מוצר תפעולי, ולכן גם אם מישהו נותן לכם מחיר נמוך שנשמע לכם טוב - זה כנראה לא יעבוד לטובתכם. הסעות בטווח מחירים של בין 1,400-2,000 ש"ח הן הסעות במחיר הוגן עם מוצר תפעולי טוב. במרחקים גבוהים במיוחד המחיר יכול להגיע גם ל-3,000 ש"ח, ובמיניבוסים קטנים המחיר ההוגן נע בין 600-1,000 ש"ח. כמה טיפים קטנים לסיום:
  1. וודאו שהנהג שלכם לא לוקח יותר מחתונה אחת בערב - אולי המחיר יהיה נמוך יותר אבל השירות יהיה בהתאם.
  2. שאלו מראש מה קורה אם האוטובוס מתקלקל - חשוב לשמוע שיש חלופה ושמדובר בחברה רצינית שאפשר ליצור איתה קשר גם בשעות הקטנות.
  3. וודאו שלנהג או החברה יש את כל האישורים כדי להפעיל מערך הסעות.
הטיפים האלו יעזרו לכם לקבל תמונה כללית גם על המחיר וגם על השירות בפועל".

"כדאי לבחור לפי חכמת ההמונים". | תמונה: דובי הסעות בע"מ

אם כבר משלמים, תוודאו שתצאו מרוצים!

אז נכון, אולי לא תתחמקו מלשלם סכומי כסף גבוהים עבור החתונה שלכם, אבל אם כבר החלטתם לתכנן אותה - וודאו שאתם משקיעים את הכסף שלכם במקומות הנכונים. היכנסו לעמוד "נותני השירות" שלנו, בדקו את טווחי המחירים בכל קטגוריה, ותוכלו לסגור עם הספקים הכי מקצועיים והכי משתלמים. והכי חשוב - שיהיה במזל טוב!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

24
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
דובי הסעות בע"מ
הסעות לאירועים
עד 20% הנחה על הסעה לחתונה!
הישענו לאחור ותנו לנו לדאוג להגעה שלכם:)
הישענו לאחור ותנו לנו לדאוג להגעה שלכם:)
7.8K
למימוש ההטבה
logo
יהודה מחפוד - רב מחתן, לווי זוגות ברישום לרבנות.
רבנים ועורכי טקסים
ליווי בתהליך הרישום לרבנות
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
11.5K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת