מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

"שיפה ושונה תהא השנה": סיכום שנה בקהילה

אני שלי מנהלת מועדון הכלות של מתחתנים למען מתחתנים, כלה טרייה וחובבת חתונות מושבעת! בכל חודש אני סוקרת עבורכם את הפוסטים הכי מעניינים שעלו בקהילה שלנו. 

הפעם לכבוד כתבת סוף השנה אני הולכת לסקור פוסטים מעניינים ונוגעים שעלו במהלך השנה ולשמוע איך הכלות שלנו מרגישות לגביהם היום, מה השתנה מה התחדש ומה הן ממליצות לכלות הבאות שיעמדו באותה נקודה. 

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 11 דקות
community content
6.3K


״מזל טוב עכשיו דיאטה!״ 

הכלה הראשונה שלנו היא עידן צ׳ובינסקי אורפז, כלה ותיקה במועדון שלקחה חלק בשני מחזורים של המועדון והתחתנה ביוני האחרון. עברנו עם עידן מסע מדהים, עידן היא שותפה מלאה בשיח במועדון ואוזן קשבת לכלות רבות בקהילה. בתחילת ינואר כחצי שנה לפני החתונה עידן שיתפה בפוסט חשוף במיוחד על תגובות שקיבלה מהסביבה בנוגע למשקל ושם קיבלנו הזדמנות להחזיר לה קצת מהתמיכה שהיא נותנת. 

"אז האמת שהרבה זמן לא היה פה פוסט קצת חושף ואישי ובא לי לראות מה דעתכם ודעתכן בנושא, כי אני יודעת כמה הוא בוער אצל הרבה אנשים בתקופה הזו שלפני החתונה. נושא המשקל, הדיאטות ההערות מבחוץ ושאר הירקות לפני החתונה. מהרגע הראשון שסיפרנו לאנשים על ההצעה, התגובה הראשונית הייתה - מזל טוב! עכשיו דיאטה! זה הגיע ממשפחה, חברים, פרסומים ממומנים באינסטגרם ובאמת מכל כיוון אפשרי. גם כלפיי וגם כלפי אלעד, בן הזוג שלי. בהתחלה צחקתי ואמרתי כן כן בטח, אחר כך כעסתי ואז אמרתי רגע אולי באמת אני צריכה? 

בחודשים האחרונים במשפחות שלנו נכנסו לאיזה טירוף של "דיאטה לפני החתונה", "אין מצב שאגיע במצב הזה לחתונה שלכם", "אולי גם לכם כדאי להתחיל", "הגיע הזמן להתחיל גם", "זה רק שינוי פשוט בתזונה, פשוט צריך להתחיל"  ועוד שלל ציטוטים כאלה ואחרים. אחרי סערת רגשות לא קטנה בנושא, ואחרי שזה באמת נכנס לי לראש וגרם לי לחשוב אולי באמת משהו לא בסדר? אולי אני באמת צריכה לעשות דיאטה? אולי אני לא נראית מספיק טוב?

הבנתי שזה ממש לא קשור אליי, שאין מצב שאני נותנת לקולות האלה לחדור לי לראש. שאולי הם באים מתוך כוונה טובה ורצון לעשות טוב ולעזור אבל זה לא התסביך שלי לאכול. ברוך השם בארגון חתונה, מי כמוכם יודעים, יש לא מעט תסביכים. אבל זה לא צריך להיות אחד מהם. החתונה היא יום אחד בלבד מתוך חיים שלמים. ולכן אין סיבה לשנות את מי ומה שאני רק כדי להיראות בצורה מסוימת שאחרים חושבים שאני צריכה להיראות בה בשביל יום אחד".

הפקה וניהול אירועים -
אז עכשיו, תשע חודשים אחרי, פניתי לעידן לשמוע מה היא מרגישה בדיעבד על הפוסט, מה היה בפועל ביום החתונה ומה היא מאחלת לנו לשנה החדשה.

״בדיעבד אני חושבת שהלופ הזה סביב הארגונים של החתונה הוא סוחף להמון כיוונים. וכן, אחד מהכיוונים המרכזיים הוא המראה החיצוני. להגיד שלא נכנסתי ללופ הזה, יהיה שקר. היו רגעים בדרך גם לפני וגם אחרי כתיבת הפוסט שאמרתי לעצמי, רגע אולי באמת עכשיו זה הזמן? אולי אני כן צריכה לשנות? גם בהקשר הדיאטה וגם בהקשרים נוספים - מי חשב שפוסט של כלה שאכלה תסביך על האם להוריד שיער בידיים כדי שלא יראו את זה בתמונות - יאכיל גם אותי תסביכים 😂

בסופו של דבר, המסר שכתבתי בפוסט הזה הוא המסר שדבקתי בו לאורך הדרך. אני זו אני והחתונה היא רק יום אחד מתוך חיים שלמים. אני רחוקה מלהגיד שאני שלמה עם עצמי לגמרי אבל אני חושבת שכדי להישאר נאמנה למי שאני, זה הדבר שהיה הכי נכון עבורי. ביום החתונה עפתי על עצמי בשמלת כלה, הרגשתי הכי אני וקיבלתי אינספור מחמאות!

אני מייעצת לאחרות שנמצאות במקום הזה לעשות מה שהן רוצות. אם החתונה היא ההזדמנות שלכן לעשות את הדיאטה שתמיד חלמתן - עופו על זה! ואם אתן לא בעניין -  תעופו על עצמכן! מה שחשוב זה לא קולות הרקע, זה לא הדעות של אחרים, אלא אתן ובן או בת הזוג שלכן ביום המיוחד והמרגש ביותר שלכם 🩷 מאחלת לשנה החדשה שנדע לנקות את כל מה שמפריע לנו להיות אנחנו ושנצליח לעוף על עצמנו בכל צורה ובכל מצב".

עידן את יפיפיה מבפנים ומבחוץ, היית כלה מדהימה ועודך חברה למופת. איזה כיף שאת כאן לחלוק את התובנות האלו עם כלות נוספות. 

מוזמנות לשמוע עוד על הנושא בשיחה שעשינו עם עידן בפודקאסט שלנו 🎙️ >>



״משימה בלתי אפשרית״ 

הכלה השנייה שלנו זו רום ודש, רום עדיין לפני חתונה ואנחנו מחכות לבואה של השנה החדשה שהיא שנת החתונה שלה! רום חברה במועדון כלות מספרות ממרץ האחרון ושיתפה אותנו בפוסטים רבים על הקושי במציאת אולם החלומות ויצירת הקליק הראשוני. 

״מיומנה של המאורסת (הלא כלכך) טרייה 💍
השלב הראשון, בדרך כלל, הוא בחירת אולם וזה נראה לי כרגע - משימה בלתי אפשרית. כבר חודשים שאני גולשת באינטרנט, מבקרת באולמות, משווה מחירים, מתלבטת בין סגנונות... והאמת? הרגשתי שאני רק נהיית מתוסכלת.

אחותי החכמה החליטה להתערב והצילה אותי עם רעיון פשוט ויעיל: חוק ה-3 אולמות! יש אינסוף אפשרויות, תמיד יהיו דברים שנאהב יותר ופחות, ותמיד אפשר למצוא פלוסים ומינוסים בכל מקום. אז במקום להמשיך ולהסתובב במעגלים, החוק אומר, להציב מטרה ברורה: לבחור 3 אולמות מובילים ולהחליט שהתחרות היא ביניהם בלבד! 

למה 3? כי זה מספיק כדי לקבל השוואה טובה, ועם זאת לא הרבה, שזה לא יהפוך למסובך מדי. והכי חשוב: תזכרי, זה האירוע שלכם! אל תתפשרי על מה שחשוב לך. אז בנות, מי מוכנה לאמץ את חוק ה-3 אולמות? ‍אשמח לשמוע מכן, מה החוויות שלכן בחיפוש אחר אולם?״.

הפקה וניהול אירועים -
אז הנה אנחנו חוזרים לנקודת הזמן של היום, חמישה חודשים לאחר הצעת הנישואין וממש השבוע הם סוף סוף מצאו אולם וחתמו על חוזה. שאלנו את רום על החוויה, מה היא הייתה עושה אחרת, מה היא ממליצה לאחרות ומה תאחל לנו לשנה החדשה.

״צמצמנו בסוף ל 2 אולמות שהשוונו ביניהם. למרות ששני האולמות היו טובים ולכל אחד את היתרונות שלו,  התאהבנו באחד מהם והחלטנו ללכת עליו למרות שהוא חרג מהתקציב. מה שהשפיע בעיקר על ההחלטה זה שהתאהבנו מקום כמכלול - הצוות אדיב ונעים, המקום מדויק וממש היה לנו חיבור אמיתי. לקח לנו בדיוק 4 ימים להיסגר עליו מכל הבחינות ולסגור את החוזה וזה אחרי חיפושים של חצי שנה (עם כל מיני אירועים אישיים בדרך).

לקח לי זמן למצוא את השיטה שנכונה לנו, בדיעבד הייתי מההתחלה הולכת על העקרון של לראות 3 אולמות, הייתי לא מקשיבה לאף אחד - בטח לא להורים, והולכת עם תחושות הבטן שלי כי בסוף אני יודעת הכי טוב. היה לי מאוד קשה לקום כל פעם מאכזבה מאולם. היו לנו כמה סיפורים של התקדמות עם מקום מסוים ואז לא - ולקח לי זמן כל פעם לקום מחדש. פשוט הרצון להפוך להיות אחד, לא לוותר על היום המיוחד ביותר בחיים שלנו - עזר לי לקום ולהמשיך הלאה.  

ממליצה לכן לסמוך על תחושות הבטן שלכן ושל הבן זוג שלכן (במידה והוא שותף פעיל בהחלטה חחח). תעשו את שיטת ה 3 אולמות וגם אם לא מצאתן ואתן מרגישות שזה באמת לא זה, תמיד אפשר לראות עוד אחד. זה פלוס מינוס 3 חחחח. אל תיקחו את ההורים עד שלא נסגרתן בעצמכן על המקום. תתייעצו רק עם קרובים (חברים/משפחה) שמכירים אתכם ויודעים לתת לכם ביקורת בונה. תרשו לעצמכן להיפתח לתהליך ותכינו את עצמכן להיפגע.. זה חלק מזה. 

ולשנה החדשה, מאחלת לנו להמשיך לשמוח, להמשיך לחיות את החיים במלואם, לא ליפול לתקופה הקשה שעוברת על העם שלנו - להיפך, להמשיך את המנהג של הקמת בית בישראל ולהוכיח לכל אויבינו שאף אחד לא יכול עלינו".

רום תודה על הזכות להיות שותפות למסע שלך, על הפתיחות והכנות לשתף גם כשהדברים לא ורודים. כל כך מחכות לראות אותך בשמלת כלה כבר!

הפקה וניהול אירועים -

״חתונת מלחמה״ 

הכלה השלישית שלנו היא קרן גווילי יעקובי, קרן כלה ותיקה במועדון שיש המון מה ללמוד ממנה. קרן התחתנה ביוני האחרון אחרי שנת אירוסין, השנה הזו הייתה לא פשוטה בכלל לכולנו וכללה הרבה מאוד מתחים. קרן שיתפה אותנו בתחושות של ארגון חתונה בצל מלחמה והחשש לדחייה שמרחף תמיד מעל. 

״#חתונה_בזמן_מלחמה - **פוסט פריקה**
אז אני אמורה להתחתן באמצע יוני ומי חשב שהמלחמה תמרח עד השלב הזה (שבאוקטובר היה נראה רחוק כלכך…), ובטח כלות האביב-קיץ יזדהו איתי, שמסביב יש הרבה הלחצות, בחדשות ומצד אנשים מסביב.. שהרבה מציעים לחשוב על תכנית ב׳ (גם כאלו שלא שאלתי אותם מה דעתם) ושבפועל כלום לא באמת קרה.

ובתוך כל זה, אני לא מצליחה בכלל להנות. פחות מחודשיים לחתונה, ערב שחיכיתי לו כלכך הרבה בשנים האחרונות (שנה מאז האירוסין) והערב הזה מרגיש לי כלכך קרוב ובמקביל אני בסטרס לא נגמר..
אז כן, רגע לנשום עמוק - אף אחד לא יודע כלום, גם לא בממשלה. שאף אחד לא יספר לנו שכבר יש תאריך, כי הדברים מאוד נזילים.. ותכניות משתנות, נדחות ומתבטלות בלי סוף.

אנשים סביבי מתפצלים ל-2 גישות שונות - 
- אלו שאומרים לי שזו הזדמנות להערך נפשית לכל מצב שלא יקרה, לחשוב לעצמי מה הבעייתיות בדחייה והאם השד כלכך נורא (כנראה שלא, כשלוקחים בפרופורציות הכל אל מול המציאות הנוראית שפקדה אותנו ב7/10), ולבנות לעצמי מראש פתרונות לכל דבר, ולמה שאין פתרון - להבין שזה לא סוף העולם. וכמה כלום לא מובן מאליו.
- ואלו שאומרים להתכחש לשמועות, להבין שזה לא בשליטתנו ולנסות להתעלם מרעשי הרקע, כי יש מצב שכלום לא יקרה ואז סתם הפסדתי את הכיף שבתקופה שלפני… ומקסימום רק אם וכאשר, להתמודד באותו רגע.

לאיזו גישה אתן מתחברות? איך אתן - הכלות שמתחתנות בחודשים הקרובים, מתמודדות בפועל? נשמח לתמיכה, עידודים וחיזוקים, כולנו! ❤️״ .

הפקה וניהול אירועים -
הפוסט פורסם באפריל חודשיים לפני החתונה, החתונה התקיימה ביוני בתאריך המקורי והייתה שמחה במיוחד! היום, שלושה חודשים אחרי, שאלתי את קרן על התחושות, ההמלצות והאיחולים לעתיד.

״קל לומר בדיעבד, אבל כמובן שהחששות והחרדות שלי היו לגמרי לשווא, וחבל שלא ״הרשתי לעצמי״ להתעלם ממה שאמרו לי ופשוט להנות ולהתרגש. חששות מ״מה יקרה אם״ אפשר למצוא בערמות, בטח כשהסביבה מעודדת את זה, אבל בפועל ניתן היה להתמודד עם כל תרחיש שלא יהיה ולשחרר מדברים שלא בשליטתנו, כמובן לא רק בהקשר של מלחמה. 

אימצתי גישה אחרת, מרגע כתיבת הפוסט ולמשך חודש - הכנתי את עצמי נפשית למקרה ש… כל כך נשאבתי לזה שהחתונה תידחה, עד ששכחתי לבצע מטלות שהיתי אמורה לעשות בשלב הזה. חודש לפני החתונה עברתי לגישה השניה והתחלתי להאמין שהכל כן קורה.. מבחינת ההתמודדות, בשלב אישורי ההגעה כבר שיחררתי לחלוטין מהפוליטיקה, הפסקתי לראות חדשות והצלחתי סוף סוף להתרגש ולהנות״.

ממליצה לכלות בשלב הזה כשידוע שהמצב מתוח, כדאי להערך מראש מבחינת אולם וספקים, לשאול מה המדיניות במקרה ש.. ומשם לנשום עמוק, להרגע, להנות מהתהליך ולאמץ את הגישה האופטימית :) ולשנה החדשה מאחלת לכולנו שהשנה יהיו לנו פחות סיבות לדאגות, לפני הכל, שהחטופים יחזרו ושיגיע שקט במהרה לכל מקום בארץ🙏🏻 וכמובן - שתהיה שנה מלאה בהתרגשות, תהנו מהתהליך ומהדרך עד לחתונה (וגם אחריה!), תזכרו להיות בפרופורציות, שזה רק ערב אחד, שחשוב להשתחרר בו ולהנות מכל רגע 🩷״ 

איזה כיף להסתכל אחורה ולראות איך הכל מסתדר לטובה ומה אפשר ללמוד וללמד מזה. 

מקווה שהכתבה הזו עשתה לכן סגירת מעגל כמו לנו ומאחלות לכן שנה טובה ומתוקה! 

עדיין לא הצטרפתן לקהילה שלנו? בואו לפתוח את השנה בקהילה הכי שווה ברשת. נרגשות להיות חלק מהמסע שלכן :)

הפקה וניהול אירועים -

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

15
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
רמפה - השכרת ציוד לאירועים
השכרת ציוד לאירועים
רמפה - השכרת ציוד לאירועים
הציוד שלנו לאירוע המושלם שלכם!
הציוד שלנו לאירוע המושלם שלכם!
49.7K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק