מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

יד ביד, ולא ראש בראש: כך תשמרו על זוגיות בריאה בזמן תכנון החתונה

תכנון חתונה הוא לא רק חגיגה של אהבה – זה גם מבחן לא קטן לזוגיות שלכם. בין בחירת הספקים, רשימות המוזמנים וקבלת ההחלטות הקטנות שיכולות פתאום להרגיש ענקיות, קל לשכוח שבראש ובראשונה מדובר ביום שמסמל את הקשר שלכם. אז איך שומרים על תקשורת טובה ונשארים מאוחדים גם בלחץ של ההכנות? 

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 8 דקות
6.2K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
יד ביד, ולא ראש בראש: כך תשמרו על זוגיות בריאה בזמן תכנון החתונה
15
15
מהירות:
המסע לעבר החתונה שלכם יכול לטמון בתוכו מכשולים רבים. שניכם בני אדם אוהבים, אך שונים, עם רצונות וחלומות משלכם וכשמתכננים אירוע כל כך גדול ומשמעותי- יכולים לצאת מאיתנו גם רגשות פחות חיוביים. על מנת שתצליחו לשמור על הזוגיות שלכם גם בדרך אל האירוע שמסמל את האהבה שלכם, ביקשנו מהספקים שלנו לתת לכם את הטיפים הטובים ביותר, מהניסיון שלהם במשך שנים אל מול זוגות ששרדו את התקופה והגיעו ליום המיוחל מאושרים ומאוהבים. אז נתחיל?

1. חלקו את האחריות: תכנון חתונה הוא פרויקט גדול, וכדאי שכל אחד מכם ייקח על עצמו את התחומים שהכי חשובים לו. אם לכלה חשוב לבחור את הצלמים ולחתן חשוב האלכוהול, חלקו את המשימות לפי תחומי העניין של כל אחד כדי להקל על תהליך קבלת ההחלטות ולמנוע חיכוכים. 

2. אל תחליטו תוך כדי מריבה: אם אתם מוצאים את עצמכם מתחילים לריב על בחירות כמו ספקים או החלטות אחרות, קחו הפסקה. אין טעם לקבל החלטות חשובות כשאתם כועסים זה על זה. עדיף להירגע, ולחזור להחלטות אחרי שיחה רגועה ומבוססת. היה לי פעם זוג שהתחיל להתווכח תוך כדי הפגישה, שהם רוצים דברים שונים- פשוט שחררתי אותם הביתה על מנת שישקלו שוב את הדברים ביניהם.

"כדאי שכל אחד מכם ייקח על עצמו את התחומים שהכי חשובים לו". | תמונה: אריאל אריכא- צלם אירועים
3. תשחררו - זה רק יום אחד: זכרו שהחתונה היא רק יום אחד, חשוב ושמח ככל שיהיה. אל תהפכו כל החלטה לקרב גורלי. דברים כמו צבע מפיות או אורך החופה הם פרטים קטנים שלא ישפיעו על איכות היום או על האהבה שלכם. לפעמים פשוט צריך לשחרר ולא לקחת כל החלטה כל כך ברצינות.

4. אם קשה להחליט, חלקו משימות מחדש: אם אתם מתקשים להגיע להחלטות, חזרו לסעיף הראשון - חלקו מחדש את האחריות בהתאם למה שחשוב לכם באמת. ואם בכל זאת כל התהליך הופך למורכב מדי ולוחץ, אולי כדאי לחשוב על אירוע קטן ואינטימי יותר, שימנע את כל הלחץ והמתח. ראינו זוגות שהחליטו לוותר על חתונה גדולה כי זה פשוט היה מסובך מדי – והם חגגו חתונה קטנה ומדהימה כמה שנים מאוחר יותר, וזה היה שווה כל רגע.

מה מידת המעורבות שלך כספק בשמירה על הזוגיות שלהם? "לא קורה לי הרבה שאני מעורב ב'ריבים' של זוגות, אבל כשאני נתקל בזה, אני מעביר להם מסר של 'תשחררו' זה רק יום אחד, קחו את זה באופן קליל יותר. תעשו חושבים עם עצמכם מה חשוב ומה לא, והאם זה שווה את זה".

"לפעמים פשוט צריך לשחרר ולא לקחת כל החלטה כל כך ברצינות". | תמונה: אריאל אריכא- צלם אירועים

1. קודם כל, תקציב: התכנסו לתקציב, שבו עם טבלה מסודרת לפני שאתם ניגשים לכל ספק. יש מגוון של ספקים במגוון מחירים, ומחיר יקר יותר לא בהכרח מעיד על ביצוע טוב יותר. ברגע שתשבו עם תקציב מסודר, תוכלו להבין מה אתם יכולים לאפשר לעצמכם ואיך למנוע הרבה חיכוכים בעתיד.

2. עשו הכל בהרמוניה טובה: זכרו שבסופו של דבר, אתם אמורים להתחתן. גשו לכל דבר ולכל התהליך באנרגיה ובגישה טובה, וכך הכל ילך לכם בצורה הרבה יותר חלקה.

"גשו לכל דבר ולכל התהליך באנרגיה ובגישה טובה, וכך הכל ילך לכם בצורה הרבה יותר חלקה". | תמונה: הגבעה- גן אירועים
3. הצד שלו, הצד שלה: הבינו שיש דברים שיותר חשובים לחתן או יותר חשובים לכלה, וזה ממש בסדר לקחת אחורה בדברים הספציפיים האלו ולתת לבן או בת הזוג שלכם לבוא לידי ביטוי. 

מה מידת המעורבות שלכם כספקים בשמירה על הזוגיות? "אנחנו יודעים להמליץ לזוגות שלנו על הדבר הנכון עבורם ולכוון אותם לשם. אנחנו מעורבים בכל הפרטים: בבחירת האלכוהול, המנות, הספקים, בהתאמת הקונספט והקהל לאירוע שהם חולמים עליו- ממש בונים סוג של קורות חיים לאירוע מסויים עליו מדובר. הרבה פעמים זוג חושב ורוצה דברים שהם לא פרקטיים עבור החתונה שלהם, אז אנחנו מסבירים להם והם מקשיבים ומבינים- ואם אחד מבני הזוג היה בצד שלנו מלכתחילה, הוא הרוויח. אנחנו לא 'תופסים צד', אלא חושבים על טובת האירוע ועל פי כך מייעצים ועוזרים להם להחליט. אנחנו מעורבים, אך גם נותנים להם ספייס- הם צריכים לדעת מה הם רוצים באירוע שלהם בסופו של דבר".

"זה ממש בסדר לקחת צעד אחורה ולתת לבן או בת הזוג שלכם לבוא לידי ביטוי". | תמונה: הגבעה- גן אירועים

הטיפים של הדיגיי'ז, אופוריה:

1. בתחום המוזיקה, מתפשרים: חלק מהזוגות חלוקים לגבי אהבתם למוזיקה, החתן לפעמים אוהב רוק ומטאל והכלה אוהבת מיינסטרים ומזרחית. המטרה היא לאפשר לדיג'יי להבין מה אתם אוהבים ומה הקהל שלכם אוהב, כדי שכולם יהנו ברחבה. אז כאן חשוב שתדעו להתפשר.

2. אל תחששו: על מנת לשמור על שלום בית, אני מדגיש בפני הזוגות שאפשר לנגן המון סוגים של מוזיקה, ושחשוב שהם ילכו אחד לקראת השנייה בתחום הזה ויגיעו למצב בו מושמעים ברחבה סגנונות רבים ושלא יפחדו מרחבה ריקה, כי הדיג'יי שהם בוחרים יודע איך לקרוא את הרחבה ואיזה סגנון לשים בכל שלב בערב.

"אפשר לנגן המון סוגים של מוזיקה ושחשוב שהם ילכו אחד לקראת השנייה בתחום". | תמונה: אופוריה- מרגישים מוסיקה!
3. תהיו מגוונים וכבדו אחד את השני: ככל שתהיו מגוונים יותר בסגנונות שלכם, הקהל יותר יהנה וכך גם תמנעו יותר ויכוחים. אנחנו עובדים עם אפליקציה בה כל אחד יכול להוסיף את השירים האהובים עליו, לפעמים אפילו חברים ומשפחה מוסיפים שם שירים.

מה מידת המעורבות שלכם כספקים בשמירה על הזוגיות? "אני משתדל למנוע כמה שיותר את הויכוחים האלו על מנת לשמור על שלום בית, ואני תמיד מציע להם להביא את האהבות שלהם אל השולחן בפגישה או ב-2 הפגישות שאנחנו מקיימים ומשם לתת לדיג'יי להבין מה אתם אוהבים ומי הקהל, כך שתהיה חלוקה נכונה של המוזיקה. אני משתדל להבהיר לזוג שזו החתונה שלהם ואני דיג'יי מספיק מקצועי שיכול לנגן המון סוגי מוזיקה באירוע, וכך הקהל גם נהנה מהגיוון. כמו שאמרתי, לפעמים אפילו מקיימים 2 פגישות כדי להרגיע ולייצב את המצב בין בני הזוג. בסופו של דבר, חשוב שאנשים יהנו ושתדעו שכיבדתם אחד את השנייה במהלך התהליך כולו".

"חשוב שתדעו שכיבדתם אחד את השנייה במהלך התהליך כולו". | תמונה: אופוריה- מרגישים מוסיקה!

1. קראו חוות דעת לפני כל פגישה: לפני שאתם נפגשים עם ספקים או מבקרים במקומות שונים, חשוב שתיקחו רגע לקרוא חוות דעת של זוגות אחרים. כך תוכלו להבין מראש מהן החוזקות והחולשות של כל מקום או ספק, ולגשת לפגישות כשאתם מוכנים יותר לשאול את השאלות הנכונות ולקבל החלטות מושכלות.

2. הימנעו מרעשי רקע ומעורבות יתר: תכנון חתונה יכול להיות מאתגר כשמעורבים בכך יותר מדי אנשים. למרות הרצון לשתף את המשפחה והחברים, חשוב לשמור על כמות מצומצמת של דעות ורעיונות כדי לא להעמיס עליכם ולהימנע מבלבול מיותר. תנו לעצמכם את המקום להחליט מה הכי נכון לכם כזוג.

"הימנעו מרעשי רקע ומעורבות יתר". | צילום: ברנג'ה צלמים | תמונה: אופיר שמש- מפיק ומנהל אירועים
3. קחו ליווי מקצועי: כדי לשמור על ראש שקט במהלך תכנון החתונה, מומלץ לשקול לקחת ליווי מקצועי. האדם החיצוני הזה, שמבין בחתונות ויש לו את כל המידע הדרוש- יכול לעזור לכם להישאר במסגרת התקציב, לסייע בשמירה על רוגע ופרספקטיבה לאורך הדרך, לקרוא את המצב הרגשי שלכם ולהפוך את התהליך לחוויה חיובית ומהנה, בלי לחץ מיותר.

מה מידת המעורבות שלך כספק בשמירה על הזוגיות? "בסופו של דבר, התפקיד שלנו הוא להרגיע. אני עושה שיחת אפיון עם כל זוג בתחילת התהליך ומגיש להם הכול על השולחן מבחינת תקציב ומשם מתחיל את הליווי שלהם. אני פותח איתם קבוצת וואטסאפ ומלווה אותם בצ'יל ומוודא שלכל אחד מהם יש את המקום שלו והכול קורה בכיף. קרה לי מספר פעמים שהיו חיכוכים שנפתרו לאחר שהחתן והכלה לקחו לעצמם רגע לנשום, אפילו ברמת הלקחת שבועיים להירגע ולחזור לתהליך. אחד הדברים החשובים ביותר באירוע הוא לא להפסיד כסף ולראות את התמונה המלאה, אז שם אני עוזר להם, מציג את הכול ומרגיע. אני כאיש מקצוע לוקח אותם למקומות שאני יודע שיתאימו להם ולרוב הם הולכים איתי, יש לי נסיון של 19 שנה שמאפשר לי להבין את מה שהם חווים ולהיות גם מפיק, גם מנהל וגם פסיכולוג עבורם ולדבר בשפה שלהם".

"כדי לשמור על ראש שקט במהלך תכנון החתונה, מומלץ לשקול לקחת ליווי מקצועי". | צילום: אלעד ששון צלמים | תמונה: אופיר שמש- מפיק ומנהל אירועים
בסופו של דבר, יום החתונה הוא רק ההתחלה של המסע המשותף שלכם. אם תיישמו את העצות שבכתבה, לא רק שתהיה לכם חתונה מושלמת, אלא גם תצליחו לחזק את הקשר ביניכם ולהתמודד יחד עם כל אתגר. זכרו: החתונה היא רק יום אחד, אבל הזוגיות שלכם היא לכל החיים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

16
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
אריאל אריכא | צלם
צילום וידאו וסטילס
אריאל אריכא | צלם
זה לא עוד פרסום על הנחה או מבצע
זה לא עוד פרסום על הנחה או מבצע
178.8K
עוד פרטים
תאריכים אחרונים
logo
הגבעה
אולמות וגני אירועים
הגבעה
״המקום הכי חלומי שראינו בחיים שלנו״
״המקום הכי חלומי שראינו בחיים שלנו״
46.5K
עוד פרטים
logo
אופוריה - לירון ומוש - מרגישים מוסיקה!
תקליטנים / DJ
25% הנחה
מסיבת החתונה הכי טובה שתוכלו לדמיין...
מסיבת החתונה הכי טובה שתוכלו לדמיין...
52.9K
למימוש ההנחה
logo
אופיר שמש | מפיק ומנהל אירועים
הפקה וניהול אירועים
שירות בקרת חוזים ללא עלות
הכל התנהל בצורה נעימה, רגועה ושלווה
הכל התנהל בצורה נעימה, רגועה ושלווה
94.1K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק