מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

בואו ליצור את הטקס עליו חלמתם: הכירו את 'הויה'- טקס ישראלי

אם החלום שלכם הוא להתחתן בדרך שלכם, והחלטתם לקחת את הטקס שלכם למקום ייחודי שחוגג את האהבה שלכם ואותה בלבד, כדאי לכם להכיר את 'הויה- טקס ישראלי'.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 5 דקות
5.6K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
בואו ליצור את הטקס עליו חלמתם: הכירו את 'הויה'- טקס ישראלי
15
15
מהירות:

הוא מרכז ללא מטרות רווח, שמקדם חתונות ישראליות מחוץ לרבנות כבר משנת 2009. 
מה הכוונה? שגם אם החלטתם לא להתחתן דרך הרבנות האורתודוקסית, תוכלו לקיים את טקס חלומותיכם. באופן זה מתקיימות כ-550 חתונות בשנה:  "אנחנו מאפשרים לכל זוג שרוצה להתחתן בישראל, לקיים טקס מרגש ולחגוג את אהבתו עם אהוביו וקרוביו. טקס החתונה בהויה מתבסס על טקס הנישואים היהודי ורואה בו מקור השראה. עם זאת, איננו מקדשים את הנוסח ההלכתי מסורתי ולכן אנו מאפשרים לבני הזוג לבחור ולעצב את מרכיבי טקס החתונה המתאימים להם ומבטאים את זהותם ועולם הערכים שלהם, ברוח היהדות החילונית בת זמננו. עורכות ועורכי הטקסים של הויה מלווים את הזוג, החל מתכנון ועיצוב טקס החתונה שלהם, ועד הרגעים המרגשים מתחת לחופה. כל טקס חתונה של הוויה מהווה מעמד טקסי מרגש, חד פעמי ושונה במתכונתו ומהותו מטקסי חתונה אחרים, שכן כל זוג יוצר את טקס החתונה הייחודי לו".

עורך הטקס: אייל רמתי, צילום: טל זיועורך הטקס: אייל רמתי, צילום: טל זיו | תמונה: הויה - טקס ישראלי

ומה לגבי הכתובה?

בטקס שעובר דרך הרבנות, בן הזוג מגיש לכלתו כתובה, שהיא במהותה שטר קניין ולא בהכרח מבטאת את ערכיהם של זוגות רבים בשנת 2024. בטקס שמציעים ב'הויה', תוכלו לנסח כתובה משלכם, המשקפת את עולם הערכים שלכם: "חלק חשוב בטקס הוא ניסוח והכנת כתובה אישית – ה"אני מאמין" של הזוג בנושא זוגיות וחיים משותפים. הכתובה נכתבת על ידי הזוג (בסיוע עורך/ת טקס החתונה). הכתובה היא הצהרת הכוונות שלהם לגבי חיי הזוגיות והמשפחה אותם הם רוצים לעצב, היא נכתבת בעברית (ולא בארמית) ומושתתת על עקרונות השוויון וההדדיות. הכתובה החילונית איננה מסמך של קניין ואין לה כל תוקף משפטי- זהו מסמך תרבותי המסמל את השותפות, שיש בו הצהרה פומבית והתחייבות הדדית במעמד המשפחה והחברים. בהויה מציעים גם מגוון של כתובות מעוצבות בעיצובים ייחודיים של המעצבת שירי לנצר".

חופש בחירה וטקסיות לכל סוגי האהבה:

לכל זוג, בין אם אינו מעוניין או אינו יכול להינשא ברבנות, יש מקום ב'הויה' ועם למעלה מ-50 עורכי ועורכות טקסים, כל זוג יכול למצוא את האדם שיצור את טקס חלומותיו, לפי האמונות, הערכים והאופי שלו. הטקס אמנם נשען על הטקס היהודי, אך כל האפשרויות פתוחות בפני הזוג ושום רכיב בטקס לא מוצב כתנאי או הכרח. הכל מתבצע תוך כדי הסברים על המשמעות של הטקס ונתינת אופציות נוספות למי שלא מעוניין: "אנחנו בעד חופש הבחירה, הטקס שלנו מבוסס כעיקרון על הטקס היהודי, אבל אם יגיע זוג שירצה טקס שלא משלב סממנים דתיים בכלל, נמצא לו את עורך/ת הטקס המתאימים עבורו".

עורכת הטקס: אליזבט גולדווין, צילום: גלית סבגעורכת הטקס: אליזבט גולדווין, צילום: גלית סבג | תמונה: הויה - טקס ישראלי

ומה לגבי החוק?

במדינת ישראל, נושא הנישואין והגירושין שייך באופן בלעדי לרבנות. לזוגות שרוצים לקיים טקס חתונה בישראל ולא רוצים או יכולים לעבור ברבנות יש אלטרנטיבה - להיות מוכרים כידועים בציבור. 
לידועים בציבור היום יש זכויות כמעט זהות לאלו של זוגות נשואים, והמעמד מקבל בשנים האחרונות יותר ויותר הכרה: "אנחנו מציעים לזוגות שמתחתנים ב'הויה' פגישת ייעוץ משפטי וחתימה על תצהיר חיים משותפים שעוזרת לקבלת כל הזכויות המגיעות לזוגות ידועים בציבור".

חתונות אחרות, שכבר הופכות למיינסטרים:

בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות בוחרים לקיים את הטקס בצורה הייחודית להם, וישנם אנשים שמעוניינים בטקס דתי, אך לא דרך מוסד הרבנות: "זוגות חילונים רבים פונים אלינו כי הם רוצים להתחתן כפי שהם חיים את חייהם, ברוח שוויונית ואינדיבידואלית. הם לא מרגישים קשר לרבנות אורתודוקסית ומוצאים את עצמם בטקס שיותר מתאים לרוח הזמן ולערכים שלהם. בנוסף, ישנם גם זוגות להט"ב, או זוגות שלא מאותה דת או מסורבי חיתון. אין סיבה שזוגות לא יחגגו את אהבתם וימסדו את הקשר שלהם בישראל 2024".

עורכת הטקס: ענבר אורן, צילום: מתן כצמןעורכת הטקס: ענבר אורן, צילום: מתן כצמן | תמונה: הויה - טקס ישראלי

הכי אישי והכי שלכם:

המטרה ב'הויה' היא פשוטה- להפוך את טקס החופה שלכם להכי מותאם עבורכם שאפשר. הרצון של המרכז הוא לאפשר לכל זוג באשר הוא להתחתן במדינת ישראל, ולהרגיש בנוח תוך כדי התהליך, כאשר הטקסים מייצגים את הסיפור של בני ובנות הזוג ונותנים להם מקום: "הטקסים שאנו עורכים הם מאוד מרגשים, במהלך הטקס אנו זוכים לחלוק עם הקהל את הסיפור האישי של הזוג - כל זוג וסיפור האהבה שלו. יש כאלה עם סיפורי היכרות מצחיקים כמו זוג מתוק שהכירו בטסט נהיגה, הראשון שלו החמישי שלה, מרוב התרגשות החתן נכנס לצומת וכמובן שלא עבר את הטסט, אז רישיון הוא לא קיבל אבל הרוויח אהבה. יש סיפורים מרגשים, כמו של הזוג המסור שברגע האחרון נאלצו לדחות את הטקס שכבר היה מוכן, בגלל מחלתה של הכלה, ובסוף קיימו חתונה מרגשת ביום האהבה. עכשיו בצל המלחמה יש לנו את הזכות לחתן מילואימניקים ומילואימניקיות, הרבה חתונות שנדחות או מוקדמות – העיקר לחגוג את קשר האהבה".

אז אם אתם מעוניינים להתחתן בדרך האישית והאותנטית ביותר עבורכם, עם עורכי טקסים שמתייחסים ספציפית לרצונות שלכם ודואגים להסביר כל צעד ולחבק כל הדרך אל החופה- צרו קשר עם 'הויה' ושיהיה לכם המון מזל טוב!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

17
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
הויה - טקס ישראלי
רבנים ועורכי טקסים
הויה - טקס ישראלי
בואו להתחתן בדרך שלכם!
בואו להתחתן בדרך שלכם!
6.8K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת