מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

נגיעות אתיופיות מסורתיות עם חידוש ליברלי: החתונה האותנטית של אורית וירדן

יצא לכם להשתתף פעם בחתונה אתיופית אמיתית? מי מכם שהשתתף יודע שמדובר באירוע מרהיב ומיוחד במינו. הטקסים, התלבושות, המוזיקה, והמנהגים המסורתיים מבית אבא הופכים את החגיגה לספיישל מרהיב. 

יצאנו למסע מרתק עם אורית, כלה מספרת יפיפיה ומיוחדת, שעברה חתיכת מסע, שהתחיל בטיפוס על הקילימנג'רו, המשיך בהקפצה למילואים והסתיים בחתונה עם נגיעות אתיופיות מסורתיות לצד חידוש ליברלי יהודי, כדי לשמוע סיפור חתונה שעוד לא שמענו.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 6 דקות
6.9K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
נגיעות אתיופיות מסורתיות עם חידוש ליברלי: החתונה האותנטית של אורית וירדן
15
15
מהירות:
ירדן ואורית, שני סטודנטים לחינוך עם אהבה למוזיקה, מצאו את עצמם הופכים לאט ובטוח, מחברים לנפשות תאומות. "זו לא היה אהבה ממבט ראשון ולקח קצת זמן עד שהקשר הבשיל", אורית משתפת בחיוך, "אבל כשזה קרה, זה היה הכי אמיתי, טבעי ומדויק שיש!".

"אבל כשזה קרה, זה היה הכי אמיתי, טבעי ומדויק שיש". | צילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: ירדן ואורית

מי אמר שרק הגבר צריך להציע?


כשנה לפני החתונה, אחותה הגדולה של אורית נפטרה והשניים נכנסו לתקופת אבל. 
בעיצומה של שנת האבל, בדיוק ביום ההולדת של ירדן, הגיעה ההצעה המיוחלת. לא, לא על יאכטה מפוארת או במסעדה יוקרתית. זה קרה בצימר פסטורלי רומנטי מול נוף לגולן, עם שקיעה מהסרטים וטבעת קסומה. האיי דו, כמובן, הגיע בלי היסוס ועם צחוק מתגלגל. 

אחרי שירדן הציע, אורית החליטה שגם לה מתחשק לארגן הצעה משלה, בלוקיישן היסטרי- על פסגת ההר הכי גבוה באפריקה, הר הקילימנג'רו.

"אורית החליטה שגם לה מתחשק לארגן הצעה משלה". | צילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: ירדן ואורית
אז ככה, זמן קצר לפני החתונה, השניים מצאו את עצמם יוצאים להרפתקאה של החיים – טיפוס על הר הקילימנג'רו! אורית חלמה על הטיול במשך שנים- הנופים, האתגר וירדן לצידה, היו מעל ומעבר כל מה שיכלה לדמיין.

השניים מצאו את עצמם יוצאים להרפתקאה של החיים.השניים מצאו את עצמם יוצאים להרפתקאה של החיים.
טיסה ראשונה ביחד, טיפוס מפרך, נופים עוצרי נשימה – חוויה אינטנסיבית שבחנה את הקשר שלהם מכל הכיוונים. והקשר? עבר את המבחן בהצטיינות. על הפסגה עוצרת הנשימה, אורית הפתיעה את ירדן בהצעה משלה. תודו שזה מתוק!

אורית הפתיעה את ירדן בהצעה משלה.אורית הפתיעה את ירדן בהצעה משלה. | תמונה: ירדן ואורית

מילואים, מלחמה, האם תהיה כאן חתונה?


אחרי הטיול המטורף, ירדן ואורית חזרו לארץ, מתכוננים ונערכים לשנת הלימודים החדשה כמורים ומחפשים במרץ גן אירועים וספקים לחתונה.  אבל אז… שבועיים לאחר תחילת שנת הלימודים, פרצה מלחמת חרבות ברזל והחיים השתנו ברגע. השניים קיבלו צו 8 למילואים, אורית לאוגדת עזה וירדן לעזה. "היינו בהלם טוטאלי", משתפת אורית. "תוך כדי גם קיבלנו בשורה קשה על חבר קרוב שאיבד את אחותו ואחיינו בבארי. זה היה קשוח".

השניים ניסו למרות הכל, תוך כדי המילואים, לתפקד בתוך הכאוס והכאב. החתונה, כמובן, עדיין עמדה על הפרק. אורית שמעה על זוגות שהתחתנו בשטח, והתלבטה מה לעשות. לשניים היה ברור שיתחתנו בתאריך שנקבע מראש, ופחות הדאיג אותם הלוקיישן.

"היינו בהלם טוטאלי". | צילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: ירדן ואורית
"הייתה לנו התלבטות ענקית" משתפת אורית, "מצד אחד, כל כך רצינו להתחתן, להתחיל את החיים המשותפים שלנו באמת. מצד שני, איך אפשר לחגוג כשכל כך הרבה כאב מסביב?" ההתלבטות הייתה קשה, אבל בסוף הלב הכריע. "הבנו שהחתונה הזו היא לא רק בשבילנו," אומרת אורית, "היא בשביל המשפחה והחברים. היא למען התקווה והחיים שחייבים להמשיך".

"הבנו שהחתונה הזו היא לא רק בשבילנו, היא גם בשביל המשפחה והחברים". צילום: חנה ואדם צילומים

יום החתונה – אין כמו בבית


יום החתונה היה יום של ניצחון הרוח והאהבה. "הייתי מוקפת בחברות הכי טובות שלי, והאווירה הייתה מדהימה. המפגש עם ירדן היה מרגש בטירוף, מלא בצחוק ואושר". אורית, שדחתה את הקימה עד הרגע האחרון, נהנתה מכל רגע בבוקר ההתארגנות עם המלוות שלה. 

"קמתי ב-10 בבוקר, בשוק מוחלט. חשבתי שאקום יותר מוקדם, אבל קמתי באופן טבעי, בלי שעון מעורר. גם החברות קמו איתי לאט לאט, והכל היה רגוע. היה חשוב לי שיהיו לצידי נשים מדהימות שישמחו בשמחתי וירימו לי. עשינו תיאום ציפיות כדי שהכל יהיה בצ'יל וברוגע, וזה בדיוק מה שהייתי צריכה. בוקר של צחוקים ופינוקים", היא מחייכת.

"היה חשוב לי שיהיו לצידי נשים מדהימות שישמחו בשמחתי וירימו לי". | צילום: חנה ואדם צילומים
צילום: חנה ואדם צילומיםצילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: אורית

חתונה האותנטית יהודית בגרסה שלנו


בחתונה, שהתקיימה בגן האירועים שמורתה, אורית וירדן השקיעו מחשבה רבה בתכנון החופה, שסימלה עבורם את לב ליבו של האירוע. במשך שנה שלמה הם עבדו על החופה- מלמידת הטקס ועד כתיבתו והתאמתו אליהם. "החלטנו להעמיק במסורת היהודית-אתיופית, ולשלב אותה בטקס עם הנחייה רפורמית, ליברלית ושוויונית", הם מציינים.

אורית יצרה קשר עם קס, כהן העדה האתיופית ועם רבה רפורמית מהמועצה האזורית מטה אשר בה הם גרים, ויחד הם תכננו את החופה, ששילבה אלמנטים מסורתיים כמו ברכת הכוהנים, לצד אלמנטים אישיים ומרגשים כפי שאתם יכולים לראות בתמונות שלפניכם.

"החופה שילבה אלמנטים מסורתיים כמו ברכת הכוהנים, לצד אלמנטים אישיים ומרגשים". | צילום: חנה ואדם צילומים
צילום: חנה ואדם צילומיםצילום: חנה ואדם צילומים

חופה מרגשת ומלאת משמעות


החופה הייתה השיא של האירוע. ירדן ואורית השקיעו מחשבה בכל פרט, ושילבו אלמנטים מסורתיים מהעדה האתיופית: קסים שברכו את ברכת הכהנים, לצד הנחיה של רבה רפורמית מרגשת. "היה לנו חשוב שהטקס יהיה משמעותי וייחודי עבורנו", אומרת אורית. "רצינו שזה יהיה משהו שבאמת מייצג אותנו, את השורשים ואת האהבה שלנו". על החופה נפרשה "חופת ברכות" מיוחדת, עליה רקמו בני משפחה וחברים את ברכותיהם. 

על החופה נפרשה על החופה נפרשה "חופת ברכות" מיוחדת, עליה רקמו בני משפחה וחברים את ברכותיהם. | צילום: חנה ואדם צילומים
אבא של ירדן, הפתיע את הזוג בגביע כסף שקיבל בבר המצווה שלו. "זה היה רגע מלא בסמליות. הגביע הוא סמל להמשכיות ולקשר בין הדורות, ואנחנו מקווים להעביר אותו הלאה לדור הבא".

"זה היה רגע מלא בסמליות". | תמונה: צילום: חנה ואדם צילומים

אורית וירדן ממליצים באהבה על הספקים הבאים שהפכו את החתונה שלהם למושלמת:


נבוא אישורי הגעה בוואטסאפ"נטע, מנהלת העסק הייתה פשוט מדהימה וקשובה לצרכים שלנו. היא ידעה להתאים בול את הנוסח ושליחת ההודעות לאורחים. 100% מתוך 100% מוזמנים שאישרו הגעה... אחוזי אנשים שלא הגיעו - 0!".

חנה ואדם, צלמי סטילס: "פשוט מקסימים, כל הזמן ניסו להרים לנו ולעודד אותנו. יש לשניהם עין מדהימה וכמובן הוציאו לנו אלבום משגע".

להקת ריטלין ודיג'יי פיצי: "דאגו למוזיקה חיה ואנרגטית לאורך כל החתונה. קלטו בול את הקהל המגוון, והתאימו בגיוון מושלם את הפלייליסט משירים ישראלים ועד לשירים מדליקים באמהרית שהקפיצו את כולם!".

צילום: חנה ואדם צילומיםצילום: חנה ואדם צילומים

טיפ נוצץ לכלות שבדרך?

  1. בחרו מלוות בפינצטה- "תבחרו מלוות שעושות לכן טוב. תאמו מולן ציפיות וחלקו להן משימות לאותו היום, כדי שיהיה לכן שקט". אורית מוסיפה בקריצה: "תכננו הכל מראש, אבל תהיו מוכנות גם לאלתר!".
  2. תשקיעו בחופה- "תשקיעו בחופה שלכם, תקראו, תבינו מה זה אומר, תבינו מה אתם אוהבים ומה חשוב לכם להגיד.
והכי חשוב, כמו שאנחנו עשינו בחופה שלנו, שימו איזשהו סממן מעניין בתוך החופה כדי שזה באמת יהיה משהו שהוא ייחודי ושלכם". 

"שימו סממן מעניין בתוך החופה כדי שזה באמת יהיה משהו שהוא ייחודי ושלכם". | צילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: ירדן ואורית
לסיכום, הסיפור של אורית וירדן הוא השראה לכולנו. הוא מראה שאפשר להתחתן גם בזמנים קשים, ושאהבה יכולה לנצח הכל. החתונה האותנטית, ששילבה מסורת, שמחה ואהבה, היא תזכורת לכך שכל חתונה היא ייחודית ומשמעותית, ושכל זוג יכול למצוא את הדרך היוניקית לחגוג את האהבה שלו.

אגב, בימים אלו השניים מחכים לדבר האמיתי עבורו התחתנו - תינוקת מתוקה 🤍

"החתונה האותנטית, ששילבה מסורת, שמחה ואהבה, היא תזכורת לכך שכל חתונה היא ייחודית ומשמעותית". | צילום: חנה ואדם צילומים | תמונה: ירדן ואורית
קרדיטים:

אישורי הגעה- נבוא
גן האירועים- שמורתה
מאפרת- שרה אנניה
צלמים- חנה ואדם
וידאו- אביב וטלי
מגנטים- מארק

יש לך סיפור חתונה מיוחד משלך? אנחנו מזמינות אותך לשתף אותו עם קהילת Mit4Mit בפייסבוק או לקבל השראה מסיפורי חתונה מלאים בגלאם בבלוג שלנו.

כיצד לארגן את לוח הזמנים ביום החתונה.כיצד לארגן את לוח הזמנים ביום החתונה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

11
0
הצעות נוספות לקריאה
תאריכים אחרונים
logo
IBA | עידן המגנט
מגנטים
מגנטים לחתונה רק ב- 1,650 ₪
4 בלוקים + 4 הגדלות + דיסק און קי!
4 בלוקים + 4 הגדלות + דיסק און קי!
5.1K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק