מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

במיוחד בימים אלו: כך תחתמו על חוזה החתונה בראש שקט

לא נגזים אם נאמר, שניתן לחלק את חיינו לשני חלקים: לפני המלחמה שפרצה ביום ה-7 באוקטובר, ולאחריה. בקהילת הכלות של MIT4MIT מתקיים שיח בשבועות האחרונים, על תוכניות מול ספקים שהשתבשו בתקופת המלחמה. בין היתר, כלות מספרות על אי זמינות של הספקים וקושי לתאם עם ספקים חדשים, אכזבה מהפסדים כספיים בעקבות ביטול או דחית האירוע, או על חלק גדול מאורחים שלא הגיעו לאירוע במפתיע. כל אלו הן סיטואציות לא נעימות, שיש סיכוי שיכלו להמנע על ידי עיגון סעיפים רלוונטיים בחוזה.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 7 דקות
11.8K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
במיוחד בימים אלו: כך תחתמו על חוזה החתונה בראש שקט
15
15
מהירות:
ה"אותיות הקטנות" בחוזה מול הספק, הם אלו שיספקו לכם שקט נפשי, כאשר כל הדברים שסיכמתם עליהם בעל פה, כתובים שחור על גבי לבן.
כדי לעשות לכם את החיים קצת יותר קלים, איגדנו כאן כמה טיפים חשובים להתנהלות חוזית בימים אלו מול ספקים מתחומים שונים, כדי לצמצם למינימום את עוגמת הנפש.
בואו נתחיל.

הה"אותיות הקטנות" בחוזה מול הספק, הם אלו שיספקו לכם שקט נפשי.

הפקת האירוע וסעיפים חשובים בחוזה

שיר בן יאיר, מפיקת אירועים מנוסה, משתפת אותנו שבשנים האחרונות היתה עדה לדחייה של אלפי חתונות, בין מפאת מגיפת הקורונה ובין מפאת המלחמה הנוכחית, ולכן המלצתה האישית, לפני התנהלות כלשהי מול ספק, היא לקחת בחשבון שמציאות לחוד ותכנונים לחוד. לא משנה עד כמה הזוג מתכנן ומצפה לטוב, במדינה כמו שלנו, תמיד יכול לצוץ איזה מקרה בלתי צפוי. הנמכת הציפיות תעזור לזוגות למנוע את האכזבה במידה ויהיה שינוי בתוכניות.
כמה טיפים חשובים להתנהלות חוזית:

  • להכניס בחוזה סעיף "כוח עליון" - במיוחד בימים האלו, חשוב לבדוק את סעיף ביטול או דחיית החתונה בנסיבות "כוח עליון", לרבות מצב בטחוני. יש לבדוק שהסעיף נמצא בחוזה, ומאפשר לדחות את החתונה יותר מפעם אחת במידת הצורך. כך במקרה של דחיה, בעלי האולם לא יוכלו לגבות מהזוג את דמי הביטול בסך 10% מהסכום הכולל. 
  • התחייבות לכמות מוזמנים מינימלית – רצוי להכניס בחוזה כמות מוזמנים מינימלית, כך שגם אם חלק מהאורחים לא יוכלו להגיע מסיבות של לחימה או של אובדן חס וחלילה, לא תפסידו מכך. אם אינכם בטוחים לגבי כמות האורחים הסופית, נסו להתחייב על כמה שפחות מוזמנים, ולהגדיל במידת הצורך. למשל, אפשר לשאול את בעלי הלוקיישן שבחרנו: במידה ואנחנו מתחילים עם 80 אנשים ומגדילים ל-120, כמה נצטרך לשלם?

שיר מציעה לקחת בחשבון שמציאות לחוד ותכנונים לחוד. צילום: מאיה אמדושיר מציעה לקחת בחשבון שמציאות לחוד ותכנונים לחוד. צילום: מאיה אמדו | תמונה: שיר בן יאיר הפקת אירועים
  • מקדמה מינימלית- גם בסעיף המקדמה, מומלץ לשאוף למקדמה הקטנה ביותר שאפשר לתת. כמו כן, להתעקש לתת את המקדמה כמה שיותר קרוב לאירוע (מהסיבה הפשוטה שבד"כ רוב הזוגות בונים על הכסף שהם מקבלים מהאורחים).
  • במקרה של דחיית האירוע לתאריך לא ידוע - הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לעדכן את כל הספקים כי האירוע לא יתקיים בתאריך המקורי. אני ממליצה לשוחח מראש על סיטואציה של דחית האירוע: במידה והאירוע נדחה, האם תוכל להיות פנוי? אם לא, יש מחליף במקומך?
    אם מדובר בספק חשוב שהחתונה לא יכולה להתקיים בלעדיו, כמו צלם או דיג'יי, לפני שנסגור את התאריך החדש מול הלוקיישן שלנו, ניצור איתו קשר בכדי לודא שהוא זמין באותו התאריך.


צ'ק ליסט מול אולם או גן אירועים

בחמאם, מתחם אורבני לאירועים קטנים ביפו העתיקה, משתדלים לבצע את ההתאמות הבאות לזוגות שמתחתנים בתקופה הנוכחית:

  • חתונה במתכונת מלאה על פי הנחיות פיקוד העורף- קיים מרחב מוגן תת קרקעי במתחם, כך שהזוגות יכולים להגיע ולהביא את האורחים ללא חשש.
  • חוזה גמיש במיוחד- תקופת הקורונה לימדה את כולנו להערך גם לתרחישי קיצון או כאלו שחשבנו שהם בלתי אפשריים. לכן, החוזה שבנינו מול זוגות הוא גמיש במיוחד: במידה והמצב הבטחוני מסלים, ניתן להעביר את החתונה לתאריך חדש, וניתן גם לדחות את החתונה ליום ספציפי לפי בקשת הזוג (כך למשל, זוג שמעדיף להתחתן דווקא בשישי בצהריים, נקפיד לשמור לו מועד לחתונת שישי צהריים בחודשים שלאחר מכן).
  • ביטול חתונה במקרה של אובדן - גם במקרה קיצון של מוות מדרגה ראשונה או אובדן משפחתי, נאפשר ביטול ודחיית החתונה ללא כל עלות.
  • מחבקים את תושבי הדרום והצפון – בימים אלו זוגות רבים מהצפון/הדרום מחפשים מקום חלופי לחתונתם. אנחנו במתחם החמאם, מזמינים זוגות שפונו מביתם לקיים את היום המרגש בחמאם, בהנחה משמעותית.
  • טיפים לזוגות שמתחתנים בתקופה הנוכחית: 
    * קראו את החוזה לעומק, והתאימו אותו ככל האפשר למקרים הרלוונטיים אליכם (למשל, אם קרובי משפחה אמורים להגיע מחו"ל, בדקו שהתאריך שקבעתם מאפשר להם להשתתף באירוע ולהגיע בזמן). 
    *במידה ולא ניתן לקיים את האירוע מכל סיבה שהיא, חשוב לבדוק כי קיים סעיף המאפשר ביטול ללא תשלום דמי ביטול או קנס.

שני קצינים שהתגייסו למלחמה ובחרו להתחתן במתחם החמאם. צילום: helado wedding photographyשני קצינים שהתגייסו למלחמה ובחרו להתחתן במתחם החמאם. צילום: helado wedding photography | תמונה: החמאם - יפו העתיקה


צ'ק ליסט מול הדיג'יי

שימי גרין ממאיו מיוזיק ממליץ לזוגות לברור את הספקים לפי הנקודות הבאות:

  • חיבור אישי - כשאתם מגיעים לספק מכל תחום, בין אם הוא דיג'יי ובין אם הוא צלם, מפיק אירועים או כל ספק אחר, חשוב לבדוק את החיבור האישי. כלומר, בדקו שאתם מרגישים נעים במחיצת הספק, שהוא מסתכל עליכם בגובה העיניים ועוזר לכם להרגיש טוב. כימיה וחיבור אישי הם חשובים הרבה יותר מכל סעיף בחוזה או מחיר של שירות. גם במקרים של אי הבנות או אי הסכמה על סעיפים בחוזה, החיבור האישי והכימיה עם הספק יעשו את ההבדל.
  • תמיכה וליווי אישי – בתקופת מלחמת חרבות ברזל, צוות מאיו מיוזיק נדרש לתפקד כעין פסיכולוג עבור הזוגות. הכלות הגיעו אלינו פעמים רבות לבדן, כשבן זוגן במילואים, וניסינו להעניק להם תמיכה לצד פתרונות בזמנים של קושי.
    אנחנו מקפידים לבוא לקראת הזוגות בתהליך: לא מחייבים את הזוגות על דחייה או ביטול במקרי קיצון, ועוזרים לזוגות לשמור על יום בשבוע שחשוב להם במקרה של דחיית החתונה

חשוב לבדוק את החיבור האישי. צילום: בראשית ישראל פרסיחשוב לבדוק את החיבור האישי. צילום: בראשית ישראל פרסי | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green
  • דואגים למחליף במקרה הצורך – בין הספקים השונים, יש כאלו שחשובים יותר ויש כאלו שפחות. אנחנו מאמינים שללא רחבת ריקודים ומוזיקה טובה, החתונה לא תהיה אותה החתונה. לכן, אנו מעגנים מראש בחוזה מה יקרה בסיטואציה בה הדיג'יי לא יוכל להגיע לאירוע מכל סיבה שהיא. במקרה כזה, אנו דואגים למחליף איכותי שימלא את מקום הדיג'יי המקורי.
  • טיפ לזוגות שמתחתנים בתקופה הנוכחית- נאלצתם לדחות את האירוע שלכם בעקבות המלחמה? אל חשש. הצוות שלנו יעזור לכם לתאם תאריך מחדש, וילווה אתכם כדי להבטיח את זכויותיכם. אנו מאמינים שכאשר קיים חיבור אישי ומקצועי, אין מכשול שאי אפשר לצלוח.

אין מכשול שאי אפשר לצלוח. צילום: מומנטוסאין מכשול שאי אפשר לצלוח. צילום: מומנטוס | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green

צ'ק ליסט מול ספק חליפות חתן

ברבני קלאסיק חליפות חתן יוקרתיות, באים לקראת החתנים הטריים, המגויסים ושאינם מגויסים, בכמה התאמות עיקריות:

  • אין חוזה כלל – כל הלקוחות שלנו יכולים להעיד, שהיחס אצלנו הוא כל כך אישי, כך שאין בחוזה כל צורך. החתנים מגיעים אלינו, מודדים חליפה ואנו עושים עבורם את כל ההתאמות ובמידת הצורך רושמים על פתק בצד את ההתחייבויות שלנו אליהם. 
    בנוגע לתשלום, החתנים יכולים לבחור אם לשלם במקום, או לשלם לאחר ההתאמות והתיקונים. בשורה החתונה- יש בינינו אמון מלא, כך שאין צורך בחוזה.
  • במקרה של דחיית החתונה לתאריך מאוחר יותר- החליפה נשמרת בצד במקום מיוחד והחתן מגיע לאסוף אותה במועד מאוחר יותר.
  • אם בעקבות דחיית החתונה החתן עלה/ירד במשקל – אנו באים לקראת החתן שגם ככה מרגיש במצוקה, ומספקים שירות של התאמת החליפה מחדש, ללא עלות נוספת. 
  • שירות מיוחד לחתנים במילואים – חתנים מגויסים שמגיעים אלינו כדי לקנות חליפה לחתונה בהתראה קצרה (ומגיעים ישירות עם המדים המאובקים מהבסיס) מקבלים פינוק מכל הלב וכוס קפה, ואת כל התיקונים באופן מיידי.

יש בינינו אמון מלא, כך שאין צורך בחוזה.יש בינינו אמון מלא, כך שאין צורך בחוזה. | תמונה: רבני קלאסיק

לסיכום,

כמעט כל הספקים ששוחחנו איתם, הסכימו כי חשוב לציין בכתב כל פרט שסוכם בין הצדדים בעל פה. לדברים שסוכמו בע"פ לא תמיד יש תוקף במבחן המציאות, ולא תמיד זוכרים כל מה שהובטח. אז במקום לגלות שדברים מתנהלים אחרת ממה שציפיתם, וודאו שאתם מעגנים את כל הפרטים בחוזה, כדי למנוע עוגמת נפש ואי הבנות עתידיות בין שני הצדדים. הספקים מצידם, מוכנים לעשות את המירב והמיטב, כדי לסייע לזוגות המתוחים גם ככה בימים אלו, להתחתן במקסימום שקט נפשי.

באזור נותני השירות באתר מתחתנים למען מתחתנים תוכלו להתרשם ממגוון חוות דעת שנרשמו על כל אחד מהספקים שלנו, ולהנות מבחירה מושכלת המלווה בשקט נפשי. והעיקר, שיהיה במזל!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

31
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
שיר בן יאיר הפקת אירועים
הפקה וניהול אירועים
שיר בן יאיר הפקת אירועים
כל הספקים שמתאימים לכם, בתקציב שלכם!
כל הספקים שמתאימים לכם, בתקציב שלכם!
6.2K
עוד פרטים
logo
החמאם - יפו העתיקה
אולמות אירועים
החמאם - יפו העתיקה
"חוויה בלתי נשכחת, הכל בזכות צוות החמאם"
65.4K
עוד פרטים
logo
Mayo music By Dj Shimi Green
תקליטנים
מסיבה מטורפת ב- Mayo music ♫
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
6.7K
למימוש ההטבה
logo
רבני קלאסיק
סטיילינג לחתונה
חליפת חתן מלאה ב-1,200 ₪
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
67.1K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת