מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

שאלה של כלה

מהרגע שהתחלתם את תהליך תכנון החתונה, צצו לכם עשרות שאלות- מה כדאי לבדוק לפני שסוגרים חוזה, מה המחירים בשוק וכמה ניתן להתמקח, מה היא הדרך הנכונה לנהל משא ומתן ואיך אפשר לוודא שהספק איתו אתם סוגרים הוא באמת הנכון עבורכם? גם מהצד של נותני השירות, השאלות וההתלבטויות צצות כל הזמן, והגיע הזמן לגשר בין הפערים ולקבל את כל התשובות האמיתיות, בלי צנזורה.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 10 דקות
10.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
שאלה של כלה
15
15
מהירות:
אם כבר התחלתם בתכנון החתונה, או לקחתם חלק בתכנון אירוע של מישהו קרוב, התהליך כבר מוכר לכם. מחפשים ספקים, בודקים מחירים ותנאי שירות, מנסים לשוחח על מה אפשר להוסיף וכמה אפשר להוריד ובסוף מגיעים לפשרה משמחת לשני הצדדים. אבל לפעמים, בעיצומו של התהליך, אנחנו שוכחים מפרט אחד חשוב- הספק שמולנו הוא גם אדם, שמחפש להתפרנס בכבוד מהעבודה שלו, שהיא במקרה להפוך את האירוע שלכם למדהים ומשמח. בואו ללמוד איך להרגיש בנוח ולקבל את ההצעה הטובה ביותר, מהספק שהכי מתאים לכם, מבלי להרגיש שיכלתם לקבל יותר.

בואו ללמוד איך להרגיש בנוח ולקבל את ההצעה הטובה ביותר, מהספק שהכי מתאים לכם.בואו ללמוד איך להרגיש בנוח ולקבל את ההצעה הטובה ביותר, מהספק שהכי מתאים לכם. | תמונה: דניס בוטנרו

להיראות מיליון דולר- אך לא בהכרח לשלם את זה

בתחום שמלות הכלה ניתן למצוא מגוון רחב של שמלות: קלילות, מהודרות, נפוחות, מקושטות, פשוטות וכו' ולכל כלה הסגנון המתאים לה, אך מה שבטוח ניתן להגיד הוא שלכל מעצב/ת הטאץ' האישי, הוותק והבדים שלו ולכן, המחירים נעים בסולם רחב במיוחד. אך האם לגיטימי לבקש הנחה ואם כן, באיזו דרך? 

גם אם את מרגישה ששמלת כלה היא יקרה מדי, יש המון פתרונות נוספים כגון קניית שמלת יד שנייה, בוטיקים יעודיים שמציעים שמלות עד סכום מסוים ואפילו השאלה והשכרה, אבל אין צורך לגשת בתחושת כעס או מרמור אל מעצבת שמלות אופנה. כל אחת מתמחרת את עבודתה על פי הבדים, הסגנון, הוותק, הניסיון והעבודה שלה ואם המחיר לא מתאים לך, דעי שאת יכולה לגשת בצורה נעימה למשא ומתן ובמקסימום- להחליט שזה פחות מתאים.

את יכולה לגשת בצורה נעימה למשא ומתן ובמקסימום- להחליט שזה פחות מתאים.את יכולה לגשת בצורה נעימה למשא ומתן ובמקסימום- להחליט שזה פחות מתאים. | תמונה: לירון פרטוש
מעצבת שמלות הכלה, לירון פרטוש מסבירה לנו שהכל תלוי בגישה "כשמדברים מהלב ובצורה אותנטית, אפשר למצוא פתרונות ולמצוא את הדרך לעמק השווה. התמחור הוא שונה בין מעצבת למעצבת בגלל שזו לא אותה עבודה- יש מנעד של עבודות יד שנע בין מחיר X לבין מחיר X כפול 10. יש שמלות קלילות וחלקות שלא דורשות המון עבודות יד ויש שמלות שכל כיווץ בהן נעשה באופן ידני. בנוסף, יש את מצב השמלה: האם היא סמפל, יד שנייה או בתפירה אישית- יש פרמטרים רבים למחיר.
חשוב לעשות דברים בצורה נעימה ובוגרת ותמיד אפשר לנסות לדבר על המחיר, אין מה להפסיד אם עושים את זה בצורה עדינה".

למרות ששמלת הכלה הוא אחד הפריטים, אם לא החשוב ביותר בחתונה, כלות רבות חוששות להביע את דעתן הכנה על התוצאה ולעיתים נשארות עם תחושה מרה מהמדידות או אל מול התמונות לאחר האירוע. לירון מסבירה כמה התקשורת חשובה בתהליך גם עבורה כמעצבת וגם עבור הכלה: "הכנות והישירות מולי זו הדרך היחידה שלי להגיע לתוצאה מרבית. אם יש משהו במהלך התהליך שפחות מסתדר, זה המאני טיים לבוא ולהגיד 'לירון בא לי שהכתפייה תהיה דקה יותר' למשל, ולי יש את האופציה והמשאבים לתקן ולהגיע לתוצאה המיטבית.
בסופו של דבר, האינטרס שלי כמעצבת שמלות כלה זהה לאינטרס של הכלה, אני רוצה את מה שהיא רוצה: שהיא תהיה הכי יפה בעולם, שיהיה לה נוח והיא תהיה הכי מאושרת שיש. גם אם היא תרצה שינוי במדידה האחרונה, אני איתה עד החופה, עד שזה מושלם".

"כשמדברים מהלב ובצורה אותנטית, אפשר למצוא פתרונות ולמצוא את הדרך לעמק השווה". | תמונה: לירון פרטוש
גם בתחום האיפור ועיצוב השיער, חשוב לשמור על כנות ולהרגיש בנוח, ולזכור שמדובר ביום שלכן לזהור. חלק מהפרמטרים בבחירת ספקים היא הבחירה באדם שתוכלו לדבר איתו בנועם ולהסביר לו מה תרצו לשפר ואיך הוא יכול להתאים את השירות שלו לטעמכן האישי. נכון שגם המחיר הוא פרמטר על פיו תבחרי את אשת המקצוע, אך החומרים בהם היא משתמשת, סגנון האיפור שלה וצפייה בעבודות קודמות יכולה לעזור לך לבחור בצורה הנכונה ביותר. אין בושה בלשלוח הודעה, אפילו באינסטגרם, לכלות עבר שהיא צילמה ולשאול איך היה להן האיפור, האם החזיק להן לכל הערב והאם הן נהנו מהתהליך מול אשת המקצוע. ניתן גם לצפות בחוות הדעת באתר שלנו ולהבין בדיוק איך התנהל כל היום.

מאפרת ומעצבת השיער, טלי עמרם, בעלת וותק של 23 שנה, משתפת: "אין דבר כזה שכלה תסתכל במראה ולא תגיד 'ככה חלמתי להיראות'. בדיוק מהסיבה הזו, חשוב לעשות פגישת ניסיון, שגם תורמת לרוגע ולביטחון של הכלה וגם מאפשרת לה להתחבר אליי ולהרגיש את היד והמקצועיות שלי". טלי מסבירה שדרך הפנייה יכולה להשפיע עבורה על מערכת היחסים אל מול הכלה ושאותנטיות רק תורמת ומאפשרת להן לעבוד יחד בצורה הנכונה ביותר, גם כשמתעסקים בשאלות רגישות כמו 'למה איפור כלה עולה יותר מאיפור ערב רגיל?'
"על כלה עובדים הרבה יותר זמן, 3 וחצי שעות לעומת חצי שעה ברוב המקרים. זו עבודה קשה יותר שכוללת את כל מה שניתן להציע: שזירת פרחים, תכשיטים בשיער, תוספות שיער וכו'. ניתן לקיים משא ומתן, אני אישית מעדיפה שזה יתבצע בטלפון או פנים מול פנים. כשפונים אליי בהודעות או מתחילים להשוות את המחירים שלי אל מול המחירים של קולגות בתחום, זה לא נעים, במיוחד כשפונים אליי כאילו אני חייבת להם. אם מדברים בצורה אותנטית ומהלב, הרבה יותר נעים לי לבוא לקראת ולעזור".

אין דבר כזה שכלה תסתכל במראה ולא תגיד 'ככה חלמתי להיראות'.אין דבר כזה שכלה תסתכל במראה ולא תגיד 'ככה חלמתי להיראות'. | תמונה: טלי עמרם

מוזמנים להתארח באירוע בשביל הטעימות, אבל לא בשביל המוזיקה

אחד הספקים החשובים ביום החתונה שלכם הוא הדיג'יי. הוא ילווה אתכם מרגע הכניסה לחופה ועד לשעות הקטנות של הלילה על רחבת הריקודים וחשוב שתבחרו אדם שאתם מרגישים איתו בנוח, שמתאים לסגנון שלכם ושיתפקד גם כמרים הרשמי של האירוע. דיג'יי אור זיו ממליץ לחקור ולמצוא את הספק בתחום שהכי מתאים לכם, אך לא חושב שזה נכון להגיע 'לראות אירוע': "בראש ובראשונה, בכל ערב אני נותן לזוג המתחתן 100%, אני רוצה לתת להם את כל תשומת הלב ולא להתעסק בשום עיסוק חיצוני. כמו שהזוג שמגיע לסגור איתי מצפה שאהיה רק איתם, אז כך גם בערב של זוג אחר. בנוסף, כל אירוע הוא שונה ומתאים למתחתנים הספציפיים, יכול להיות ערב בו ביקשו ממני לנגן רק מזרחית ורגאטון ויגיע זוג שרוצה יותר פופ ישראלי ויחשוב שבגלל זה אני לא מתאים להם. חוץ מזה, מי אני שאזמין זוג זר לשמחה של מישהו אחר? זה לא במקום".

בגזרת המחיר, אור מעריך את הכנות של הזוגות ומוכן להתגמש כשניגשים בצורה נעימה ובוחרים את הספק על פי הסגנון וההתאמה האישית שלו לזוג ולא רק על פי הכיס: "ברור לי שיש רק משבצת אחת של דיג'יי באירוע, ואני פחות אוהב שבאים ועושים השוואות. נכון שיכול להיות שקיבלתם הצעה זולה יותר, אבל יש דיג'יי עם וותק מסוים שעושה דברים מסוימים ויש אחר שפחות. אני מאוד משתדל לבוא לקראת הזוג איפה שאני יכול, כל עוד מבקשים בצורה מכובדת. אם יבואו ויגידו לי 'אנחנו מאוד אוהבים את הסגנון שלך, אבל המחיר קצת יקר לנו' זו גישה שאני מאוד מכבד, לעומת כאלו שיבואו ויגידו 'אתה מבקש 8 ומצאתי מישהו אחר שמוכן לעשות לנו ב-5'. תמיד אפשר לנסות לעשות משא ומתן, אבל צריך להגיע מוכנים גם לקבלת תשובה שלילית". 

"בראש ובראשונה, בכל ערב אני נותן לזוג המתחתן 100%, אני רוצה לתת להם את כל תשומת הלב". צילום: אלעדו | תמונה: דיג'יי אור זיו
בלוקיישן החתונה שבחרתם לעומת זאת, מבקשים מכם להגיע ולראות אירוע, על מנת לקבל תשובה להמון התלבטויות. כך הסבירו לנו בית לאירועים 'עלמה': "אנחנו אומרים לזוגות להגיע לאירוע, כי זה ימחיש להם הכל הרבה יותר טוב לאחר הפגישה הראשונה. זה גם מראה את היכולות שלנו מבחינת המקום, התאורה, המסכים, החופה והאווירה ומקדם את סגירת האירוע. גם את סאגת הטעימות לפני חתימת חוזה ניתן לפתור ולטעום את המנות באירוע עצמו".

שאלנו את 'עלמה' לגבי שני נושאים 'מסתוריים' שמעניינים את כולנו: הטיפים והרזרבות. הם התחייבו שהטיפים באמת מגיעים למלצרים ולא משפיעים על איכות השירות "עדיף לסגור מול מקום שאתם באמת סומכים עליו שיעביר את הטיפים לעובדים ולמלצרים, כי זה מגיע אליהם אבל יהיה מאוד קשה לוודא את זה. יש גם אנשים שקופים נוספים שאנו מעבירים אליהם טיפ ולא חושבים עליהם, כמו למשל המנקה שדואג לשירותים לאורך כל הערב. כמובן שיש מלצרים שבונים על הטיפים, אבל אנחנו ניתן את השירות הכי טוב שניתן ולא בונים על זה. אתה לא יודע מה יהיה בסוף הערב, למרות שמצפים לטיפ שהוא בעצם ההערכה על השירות וזה מבורך". זוגות רבים חוששים מהרגע בו יאלצו להתחייב על מספר מוזמנים מסוים ועל השנייה הזו בסוף הערב, שמחשבים כמה רזרבות נפתחו, מכיוון שזה יכול להיות פקטור כלכלי לא קטן, אך כאן הם מרגיעים: "ההתחייבות חשובה כי אנחנו נערכים על פי זה: מביאים צוות עובדים ומכינים אוכל לפי ההתחייבות פלוס 10% רזרבה, הדיוק נעשה כשבוע לפני האירוע. 
מבחינת הרזרבות, אני לא מסכים עם מקומות שעובדים לפי שולחן, כי זה יוצא מאוד יקר. אנחנו סופרים את האנשים בכניסה, לא משנה כמה אנשים יושבים בכל שולחן- כי הזוג מושיב על פי קבוצות עניין ולא על פי מקומות פנויים. אדם שיישב בשולחן רזרבה ולא יהיה קשור לאף אחד, לא ייהנה מהאירוע".

"אנחנו אומרים לזוגות להגיע לאירוע, כי זה ימחיש להם הכל הרבה יותר טוב לאחר הפגישה הראשונה". | תמונה: עלמה בית לאירועים

גם הספקים לא מוכנים לצאת פרייארים

ספק נוסף שאיתו תרצו להרגיש בנוח וילווה אתכם במהלך כל היום הוא הצלם שלכם. רבים נוטים לחשוב שצלם מובדל מהקולגה שלו במחיר בלבד, אך בסכום הסופי משתקפים פרמטרים רבים כמו הניסיון, סגנון הצילום, האקסטרות שמסופקות כמו אלבומים, שירותי וידאו, רחפן, עריכות ושיטת העבודה ולכן לא ניתן לתמחר את כל הצלמים כגוש אחד. אך אם בכל זאת מצאתם את שאהבה נפשכם וזה מעבר לתקציב, יש תמיד על מה לדבר- בצורה הנכונה.

דניס בוטנרו, צלם עם מעל ל-10 שנות ניסיון, מציג לנו את הצד השני: "אני חושב שתמיד יש מקום להורדה במחיר, זה תלוי ברצון הספק ובדרך בה הוא מתמחר. גם הספקים מכירים את תרבות הפראיירים ויודעים שיתמקחו איתם וחלק אפילו יוסיפו במחיר בשביל מרחב התמרון. בהרגשה שלי, הכי נעים לי כשזוג פונה אליי ומסביר לי מה מעניין אותם, אני נותן להם הצעת מחיר ולאחר מכן מדברים ומנהלים משא ומתן. הרבה פחות נעים לי כשמתקשרים ואומרים לי 'אנחנו מתחתנים, כמה זה עולה?' קודם תסבירו מה אתם רוצים, מה הפרטים של האירוע, כמה מוזמנים יהיו, מה המיקום פחות או יותר- שיהיה לי מושג על מה מדובר ואז אגיד לכם על פי זה מה המחיר ואם הוא יהיה גבוה מבחינתכם, נראה איפה ניתן להתגמש ולהתאים".

מבחינת ביקורות, דניס מפציר בכם- דברו עם הספק, לפני הפרסומים "כמו בכל דבר בחיים, מקבלים את הביקורת ומנסים להוציא ממנה את ההכי טוב שאפשר וללמוד. בסופו של דבר, הספקים הוותיקים משתפרים עם הזמן ונהיים טובים יותר בזכות הביקורות, אנחנו רוצים להשתפר. זה פחות נעים כשזוג יוצא בפרסומים ומלכלך על הספק עוד לפני שהוא פנה אליו, אין לי איך להתמודד עם מקרה כזה".

"בהרגשה שלי, הכי נעים לי כשזוג פונה אליי ומסביר לי מה מעניין אותם". | תמונה: דניס בוטנרו
אז בפעם הבאה שאתם מגיעים אל ספק בכל תחום ומעוניינים לבצע משא ומתן ולשאול את השאלות הקשות, דעו שהם מוכנים עבורכם ורוצים בדיוק את מה שאתם רוצים: שיהיה לכם את האירוע הטוב ביותר. הסוד הוא לדבר בנועם, בנחת ולהבין שעומד מולכם בן אדם בדיוק כמוכם. אל תגיעו בגישת 'מגיע לי', אלא בגישת 'יש מולי בן אדם ואני רוצה לעבוד מולו- איך אני יכול להגיע איתו למצב שבו הוא מרוצה מהתמורה ואני מרוצה מהשירות?' 
רוצים להגיע מוכנים? מוזמנים לקרוא את הביקורות בעמוד 'נותני השירות' שלנו, שם תוכלו למצוא תשובה כמעט לכל שאלה ולדבר עם הזוגות שהיו שם לפניכם. מזל טוב!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

37
2
הצעות נוספות לקריאה
logo
לירון פרטוש
שמלות כלה
שמלה שנייה ב- 50%!
New collection 2024 - ATELIER
New collection 2024 - ATELIER
268.1K
למימוש ההטבה
logo
דניס בוטנרו - צלם
צילום וידאו וסטילס
סשן צילומי זוגיות - במתנה!
הכי מיוחד והכי מקצועי שיכול להיות.
הכי מיוחד והכי מקצועי שיכול להיות.
11.7K
למימוש ההטבה
logo
עלמה. בית לאירועים Alma
אולמות וגני אירועים
עלמה. בית לאירועים Alma
אירועים תחת כיפת השמיים בעלמה ☀️
אירועים תחת כיפת השמיים בעלמה ☀️
46.6K
עוד פרטים
logo
דיג'יי אור זיו - Dj Or Ziv
תקליטנים
500 ₪ הנחה לזוגות mitformit
החתונה שלכם תהיה הכי שמחה שיש - עליי!
החתונה שלכם תהיה הכי שמחה שיש - עליי!
7.0K
למימוש ההטבה
logo
טלי עמרם - איפור ושיער
תסרוקות כלה ועיצוב שיער
איפור ועיצוב שיער ב- 1,700 ₪
חבילת כלה שכוללת את כל מה שאת צריכה ♥️
חבילת כלה שכוללת את כל מה שאת צריכה ♥️
23.7K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת