מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

לרגל המצב: המדריך המלא לקיום החופה ודחיית החתונה

המצב בארץ מטריד ומכניס אותנו לסטרס שלא ניתן להתעלם ממנו. לא מספיק שנדרש מאיתנו להיות דרוכים וערניים תחת אש תמידית, המתחתנים שבינינו נדרשים להתמודד עם אתגר נוסף – הרמת חתונה בסיטואציה סופר מורכבת.
אפשרות פופולרית היא הפרדת החופה מהחתונה, ועריכת שני האירועים בנפרד והינה המדריך להתהליך הזה...

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 7 דקות
8.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
לרגל המצב: המדריך המלא לקיום החופה ודחיית החתונה
15
15
מהירות:
כך לדוגמא ביישוב דישון על גבול הצפון, התקיימה חופה חגיגית עם חתן שגויס בצו 8 והגיע לאירוע במיוחד, כי הרב אמר ש"לא דוחים חופה".(כאן תוכלו לקרוא על הדעות ההלכתיות בעניין).
הזוג בחר להתחתן בחופה צנועה וקטנה, ודחה את המסיבה למועד מתאים יותר. נשמע כמו קונספט שיכול להתאים לכם? הנה כל מה שחשוב לדעת.

הזוג בחר להתחתן בחופה צנועה וקטנה.הזוג בחר להתחתן בחופה צנועה וקטנה. | תמונה: צילום אדיר - אדיר לוטן

הפרדת חופה מחתונה – למי זה מתאים?

הקונספט של עריכת חופה בלבד, מתאים לזוגות שלא רוצים לוותר על טקס החופה הרשמי בתאריך שקבעו, משיקולים הלכתיים או אישיים. אותם זוגות בוחרים לקיים טקס קטן בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואת המסיבה הגדולה לקיים לאחר זמן, בתנאים אופטימיים יותר.
התכנון של חופה קטנה ומסיבה גדולה, מצריך תשומת לב לפרטים הקטנים וגם חישובי תקציב, ארגון רשימות מוזמנים לכל אירוע ותקשור מדויק של כל אירוע למוזמנים המתאימים. 

אלו הפרמטרים העיקריים שיש לקחת בחשבון:
  • הוצאות כפולות - תכנון חתונה מהסוג הזה מצריך תשומת לב להוצאות כפולות כמו איפור, שמלה, חליפה, עורך טקס מוסיקה ועוד. שילוב נכון של ספקים ומעקב הוצאות יכול לשמור על איזון נכון של ההוצאות. אם לא עשיתם זאת קודם אז עכשיו זו הזדמנות מצויינת לרכז את ההוצאות וההכנסות שלכם ב Wedplanner שלנו או לנהל את הכל באמצעות האפליקציה.

  • ספקים כפולים – כיוון שאתם הולכים לקיים למעשה שני אירועים, חשוב לשקף זאת לספקים שלכם ולקבוע איתם מחיר פיקס עבור שני האירועים. לדוגמה: שתי שמלות, אחת לחופה ואחת למסיבה. שתי חבילות צילום מספק אחד וכד'.
  • כדי להימנע מהוצאות מיותרות, שווה לכם לקיים את המסיבה באולם/גן האירועים שסגרתם מראש. ביטול האירוע, עלול לגרום לאובדן המקדמה שכבר שולמה לספקים ולדמי ביטול בהתאם לחוזה.

  • את החופה הקטנה תוכלו לערוך בהתאם להנחיות פיקוד העורף בשטח סגור עם מספר אורחים מצומצם.

  • שימו לב, העתקת מסיבת החתונה מחורף לקיץ ומיום חול ליום חמישי, עלולה לגרור הוצאות נוספות שלא לקחתם בחשבון. אלו תעריפים אשר מקובלים על ידי רוב הספקים בתחום ולא רק האולם/הגן. 

  • קחו בחשבון שכמות האורחים משפיעה על החזר הוצאות החתונה. שימו לב שעם העתקתה של המסיבה לתאריך אחר, אתם דנים מחדש בכמות האורחים הריאלית שתגיע בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ושנושא זה לא יפגע בכם אלא יותאם למצב.

קונספט של עריכת חופה בלבד.קונספט של עריכת חופה בלבד. | תמונה: טוני בנישו צילום

דחיית המסיבה למועד מאוחר יותר – טיפים חשובים

שימו לב שלחתונה שלכם הולכים להיות שני תאריכים. 
ההמלצה שלנו: את בחירת התאריך החדש למסיבה יש לתאם מול האולם/גן האירועים שבו יתקיים האירוע, ואת התאריך המקורי לשמור לחופה הקטנה. 
על מנת להכין אתכם לחלק המשמעותי של דחיית החתונה ריכזנו מספר סעיפים שכדאי לקחת בחשבון:

  • חשוב שתגיעו לפגישה עם גן האירועים/האולם, מוכנים, כאשר אתם יודעים מה הקונספט שאליו אתם מכוונים וכיצד תתקיים המסיבה בשונה מהחתונה. מומלץ לשקף את שינוי הקונספט למנהל האירוע מטעם המקום, על מנת שיוכל להיערך בהתאם.

  • אל תמהרו לקבוע תאריך חדש. בקשו מהאולם/מהגן כמה אופציות, וקחו לכם 72 שעות לחשוב על התאריך המוצע

  • חשוב לשאת ולתת על כמות המוזמנים למסיבת החתונה, בעת סגירת החוזה החדש מול המקום בו יערך האירוע. זאת בכפוף להנחיות פיקוד העורף וגם בהתאם למצב הנוכחי בו יש כמות גדולה של אירועים במקביל לשלכם.

  • עם בחירת התאריך, חשוב לקחת בחשבון שצפויים להתקיים יותר אירועים מהרגיל, משום שאתם לא היחידים שנאלצו לדחות את החתונה. בדקו מול המשפחה והחברים שהתאריך החדש עדיין פנוי.

  • מומלץ להגדיל ראש ולבדוק את כל סדר האירועים לפני החתונה כמו חינה, מקווה, שבת חתן ושבע ברכות (למי שמקיים את המנהג) על מנת שאלו לא יתנגשו עם אירועים משפחתיים או חברתיים אחרים. שימו לב שבמקרה הזה יש שני אירועים שעליכם לסדר אותם על רצף לוחות זמנים ריאלי עבורכם.

לחתונה שלכם הולכים להיות שני תאריכים.לחתונה שלכם הולכים להיות שני תאריכים. | תמונה: טוני בנישו צילום

עדכון ספקים קיימים וחדשים

שינוי הקונספט ועריכת שני אירועים, עלול לגרום לשינוי ברשימת הספקים שלכם, קחו זאת בחשבון:

  • לעיתים החלטה על קיום חתונה בקונספט 'חופה קטנה ומסיבה גדולה', עשוי להוביל לצורך בספקים נוספים כמו קייטרינג לחופה הקטנה, עיצוב חופה, הזמנת ציוד כמו שולחנות וכסאות לאירוע הקטן של החופה אם מתקיים בשטח פתוח וכד'. יתכן ותרצו לחסוך בהוצאות אלו, ותעצבו את החופה בעצמכם או תבקשו מהמשפחה לעזור עם האוכל, אך בכל אופן חשוב לערוך רשימה מקבילה של שני האירועים והספקים הנדרשים בכל אירוע. לאחר שהתמונה תתבהר, תוכלו ליצור קשר עם הספקים ולעדכן אותם בנחיצות שלהם בשני האירועים או באירוע ספציפי ובהתאם לצורך להזמין ספקים חדשים.

    בדחיית החתונה, חשוב לוודא עם הספקים להם שולמו מקדמות, כי הם זמינים בתאריך החדש. במידה ולא תבדקו זאת, אתם עלולים להפסיד ספקים איכותיים ואיתם גם את המקדמות ששולמו מראש. וחבל.

  • במידה והספקים שלכם לא פנויים באחד מהתאריכים, תאלצו לחפש להם מחליפים. זו ההזדמנות שלכם לחפש ספקים חדשים, לסנן על פי ההעדפות שלכם וכמובן לקרוא עליהם חוות דעת באתר.

  • מומלץ מאוד להזדרז כי לצערנו יש לא מעט זוגות במצב שלכם, ועליכם לתפוס את המקום הפנוי ביומן של הספקים החדשים שלכם.

  • שימו לב שנדרש רב רק עבור טקס החופה, ואין צורך ברב עבור המסיבה.

בדקו את זמינות הספקים שלכם לתאריך החדש. צילום: ברגש רן שיינברגרבדקו את זמינות הספקים שלכם לתאריך החדש. צילום: ברגש רן שיינברגר

שני אירועים, שני טקסים

אם בחרתם בקונספט חופה קטנה ודחיית החתונה, חשוב שתקבלו החלטה איזה סוג של טקס יערך באירוע, והאם תרצו שני טקסים או אחד בלבד.

אם בחרתם לערוך חופה קטנה ולהינשא בטקס אורתודוקסי, זו הזדמנות מצויינת לערוך טקס בקונספט שונה במסיבה הגדולה. כיום, ישנם מגוון טקסים שונים ומגוונים אשר לא מתקיימים תחת המטריה של הרבנות האורתודוקסית המאפשרים התאמת הטקס להעדפותיהם של הזוג.

עדכון רשימת המוזמנים

עם שינוי הכיוון לשני אירועים נפרדים, עליכם לעדכן את רשימת המוזמנים שלכם בהתאם. לפני הכל, צרו רשימה אחת לחופה הקטנה, כאשר כמות המוזמנים תהיה מצומצמת ותקבע על פי הנחיות פיקוד העורף, ורשימה שניה למסיבה הגדולה ללא מגבלה (כשירגעו הרוחות). התחילו מהאנשים הכי קרובים אליכם כמו המשפחה והחברים הקרובים משני הצדדים, וככל שישאר מקום הרחיבו את המעגל עד שתגיעו לרשימה מנצחת.

התחילו מהאנשים הכי קרובים אליכם.התחילו מהאנשים הכי קרובים אליכם. | תמונה: צילום אדיר - אדיר לוטן

תקשור החתונה - Change the date 

אם יש לכם הרכב מנצח שכולל תאריך לחופה הקטנה ותאריך חדש למסיבה הגדולה, כבר סגרתם מול כל הספקים את הקצוות ועדכנתם את הצ'ק ליסט, זה הזמן להודיע לעולם שצלחתם את המשימה! הביאו לידיעת המשפחה והחברים שלכם באמצעות הזמנה, ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ שלכם את הבשורה על מנת שאף אחד לא יתפוס את התאריכים שלכם.

  •  Change the date- תוכלו לעשות זאת גם דרך מערכת ה Wedplanner שלנו בחינם! שלחו הודעות לרשימת המוזמנים שלכם דרך המערכת והודיעו לכולם על התאריך החדש שלכם.

  • דרך המערכת תוכלו לשלוח גם הודעות לאורחים אשר לא נכנסו לרשימה של החופה הקטנה ולהזמין אותם למסיבה הגדולה. עצבו להם גם הזמנה דיגיטלית עם מסר מתאים ברוח התקופה המזמין אותם להגיע לחגוג איתכם במסיבה הגדולה.

  • אל תעצרו שם, שנו את ההזמנות שלכם בהתאם לתאריך החדש, רעיון למשפט: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם" או "עכשיו השמחה שלנו שלמה".

  • המלצה נוספת בגלל צפיפות התאריכים היא לתקשר את כל האירועים של החתונה שלכם בהזמנה אחת על מנת להודיע לעולם שהתאריכים הללו הם אך ורק שלכם.

change the datechange the date

להלן קישורים למוקדי מידע חיוניים בתקופה הנוכחית, בהם תוכלו להיעזר:

מאחלים לכם ארגון חתונה פשוט וקל עד כמה שניתן בתנאים הנוכחיים, ואל תשכחו לשמור על השמחה. בינינו, זה הכי חשוב (:

מתפללים עם כל עם ישראל לימים שקטים יותר ומחכים לחזור לשמוח אתכם 🙏

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

32
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
שיבולים קייטרינג והפקת אירועים
הפקה וניהול אירועים
שיבולים קייטרינג והפקת אירועים
להפקה המושלמת לחתונה בטבע
להפקה המושלמת לחתונה בטבע
541.0K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת