מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

תכנון חתונה זה עסק רציני - הנה כל מה שחשוב שתדעו

תכנון חתונה יכול להישמע כמו משימה סופר פשוטה: לוקחים את הדיג'יי שאהבתם מהחתונה שהייתם בה לפני שבוע, מצלצלים לצלמת שהייתה באירוע 60 שארגנתם לאמא, מוסיפים כמה מגנטים על הדרך והופה - החתונה שלכם מוכנה.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 11 דקות
21.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
תכנון חתונה זה עסק רציני - הנה כל מה שחשוב שתדעו
15
15
מהירות:
עם כמה שזה אולי נשמע פשוט וקל, בסופו של דבר החתונה שלכם היא אירוע שמגיע לו התייחסות הרבה יותר רצינית ומעמיקה מאשר ליקוט של ספקים על הדרך. רק בצורה הזו החתונה שלכם תוכל לעמוד בתור אירוע יפה עם אוכל טעים, מסיבה מטורפת, תיעוד איכותי לכל הרגעים הבלתי נשכחים שיהיו בו, ולא פחות חשוב מזה - שתהיה טובה לכם מבחינה כלכלית, בטיחותית וסביבתית. דיברנו עם ארבעה ספקים שנמצאים כבר שנים בעולם החתונות, והסבירו לנו איך לתכנן חתונה בתבונה עם כמה טיפים חשובים שכנראה עדיין לא יצא לכם לשמוע.

״בסופו של דבר החתונה שלכם היא אירוע שמגיע לו התייחסות הרבה יותר רצינית ומעמיקה מאשר ליקוט של ספקים על הדרך״.״בסופו של דבר החתונה שלכם היא אירוע שמגיע לו התייחסות הרבה יותר רצינית ומעמיקה מאשר ליקוט של ספקים על הדרך״. | תמונה: גן הפקאן

טקס החופה - יש הרבה דברים שעומדים מאחוריו

יכול מאוד להיות שכל מה שחשוב לכם הוא שטקס החופה שלכם יהיה קצר ולעניין, אבל איך לומר לכם בעדינות - זה ממש לא מספיק. כדי שטקס החופה יוכל להתקיים כהלכה תצטרכו לבדוק עוד כמה דברים חשובים, רגע לפני שתסגרו עם הרב את התאריך והשעה. מעבר לאופי הטקס ואורכו, תצטרכו לוודא גם שהרב שלכם מבין את הלך הרוח הזוגי שלכם, ומאפשר לכם להכניס לתוך הטקס אלמנטים אישיים.

לפי דבריו של הרב יהודה מחפוד אפשר להבין בדיוק איך כדאי לגשת לעניין הזה, כדי שתוכלו לצאת ממנו שבעי רצון: "באופן כללי יש תחושה שהציבור המסורתי-דתי מאוד מדקדק בבחירת צלם, אולם או קייטרינג, ובכל מה שקשור בדת הם אומרים 'לא משנה מאיפה הרב יגיע, נלך לרבנות ומה שיתנו לנו שם הוא קדוש'. פה הזוגות נופלים כי יש הרבה מאוד צורות, סגנונות והתייחסות שהם יכולים לקבל מהרב, והם צריכים לבחור אחד שיתאים להם, למשפחה, לסגנון ויוכל להכיל אותם. חפשו רב שבאמת יענה על הדרישות שלכם, חשבו עם עצמכם מה אתם רוצים לקבל ותוודאו שאתם באמת מקבלים את זה. סוגיות כמו שמלת הכלה, ההינומה, הענקת טבעת גם לחתן, נשיאת נאומים אישיים - את כל אלו חשוב להעלות בפני הרב ולתאם איתו ציפיות, כדי שתוכלו להרגיש הכי בנוח בטקס האישי שלכם, בלי הפתעות לא נעימות".

״חפשו רב שבאמת יענה על הדרישות שלכם, חשבו עם עצמכם מה אתם רוצים לקבל ותוודאו שאתם באמת מקבלים את זה״.״חפשו רב שבאמת יענה על הדרישות שלכם, חשבו עם עצמכם מה אתם רוצים לקבל ותוודאו שאתם באמת מקבלים את זה״. | תמונה: יהודה מחפוד
באשר לאופי הטקס, מדובר על שילוב שקשור לא רק בזמנים ארוכים או קצרים, אלא גם בתוכן עצמו: "הרבה זוגות שואלים אם החופה תהיה קצרה או ארוכה, ואני אומר שכל דבר הוא יחסי. אם הקהל משועמם בחופה, גם חופה של 5 דקות תהיה ארוכה מדי בשבילו. לעומת זאת, אם הקהל נמצא בחופה שכיף לו בה, גם במסגרת של חצי שעה יהיה לו מעניין ומשעשע. הטקס הדתי מכיל הרבה ברכות ומלל, ולכן חשוב לתת שבירות באמצע - לשלב שיר אחד או שניים, להרים את הקהל ולראות שהוא איתנו. אם הרב רק נותן את המלל מתוך הדפים שלו או בעל פה ואף אחד לא קשוב אליו - לא עשינו בזה כלום, וכאן בדיוק נוצר השעמום ואנשים מתחילים לדבר אחד עם השני. כשאני רואה שהקהל איתי ואנשים קשובים, מאושרים ומחייכים - אני יודע שהצלחתי".

מעטים הזוגות שיודעים את העובדה הבאה - הרב שבו אתם בוחרים חייב להחזיק באישור לחתן אתכם, ומדובר על עניין קריטי שחשוב לסגור מראש: "כל רב שעורך חופה חייב להנפיק אישור עם שמותיהם של בני הזוג. האישור הזה אמור להגיע לרבנות, ובהתאם הרבנות מנפיקה לרב רישיון חתונה. בצמוד לכתובה חייב להימצא גם הרישיון הזה, שנושא עליו את שם הרב ושמותיהם של בני הזוג. בהיעדר אישור כזה - הרב לא מאושר לחתן אתכם. מומלץ לבדוק את הימצאותו של האישור מבעוד מועד, כדי לא להיתקל בהפתעות ביום האירוע".

״בצמוד לכתובה חייב להימצא גם הרישיון הזה, שנושא עליו את שם הרב ושמותיהם של בני הזוג״.״בצמוד לכתובה חייב להימצא גם הרישיון הזה, שנושא עליו את שם הרב ושמותיהם של בני הזוג״. | תמונה: יהודה מחפוד

גן אירועים יפה זה נחמד, אבל בהחלט לא מספיק

כל אולם או גן אירועים שתבקרו בו לאורך תכנון החתונה שלכם יציע סטייל קצת אחר - האחד אורבני, השני כפרי, האחד נמצא בלב העיר תל אביב והשני באמצע פרדס מבודד בצפון. מה שכן, לא משנה לאיזה סטייל התחברתם יותר - בסופו של דבר, כל מקום שבו תתחתנו חייב להציע לכם הרבה יותר מיופי מרהיב, אלא גם כמה דברים שאיתם החתונה שלכם תוכל לצאת לפועל כמו שצריך, בלי עננת סכנה שמרחפת מעליה.

"כל אולם או גן אירועים שתבקרו בו לאורך תכנון החתונה שלכם יציע סטייל קצת אחר - האחד אורבני, השני כפרי, האחד נמצא בלב העיר תל אביב והשני באמצע פרדס מבודד בצפון". | תמונה: גן הפקאן
נשמע מוגזם? ובכן, הצוות של "גן הפקאן" מספר לנו שכבר קרו דברים מעולם, וכדאי לכם להימנע מהם: "הדבר החשוב הראשון הוא לבדוק אם למקום שבו אתם רוצים להתחתן יש רישיון עסק וביטוחים. בכלל, כל ספק צריך להחזיק ברישיונות ובביטוחים - למקרה שבו חלילה נופל סטנד תאורה, אם אורח נפגע מהציוד של הדיג'יי או כל דבר כזה ואחר. אם הביטוחים האלו לא קיימים מתעוררות אחרי האירוע בעיות גדולות שאף זוג או ספק לא רוצה להתמודד איתן, כי הן כמו חלום רע. את הדברים האלה אנחנו לומדים לאורך שנים בעולם האירועים. אם נחזור לרגע לאולם או לגן האירועים עצמו - ללא רישיון עסק המקום יכול להיסגר בכל רגע נתון. זה יכול לקרות שבוע לפני האירוע, ואז הזוג תקוע בלי מקום להתחתן בו, וזה יכול לקרות אפילו בזמן שהאירוע מתקיים. אלו לא דברים שלא קרו בעבר, ולכן מומלץ להימנע מהם מראש".

אם ברשיונות עסקינן, גם חברות הקייטרינג חייבות להחזיק בכאלו: "כל חברת קייטרינג חייבת להיות מצוידת ברישיון יצרן לאוכל. רישיון כזה מאשר את זה שהאוכל שמוגש על ידה הוא תקין מבחינה בריאותית ומאושר להגשה על ידי משרד הבריאות, לאחר בדיקות. האוכל משונע לפעמים לאורך קילומטרים, מבושל במטבח מסוים ונוסע לאורך זמן רב, לפעמים אפילו שעתיים. הרישיון מאשר גם את זה שהאוכל משונע כראוי, בקירור או בחימום, כמו שצריך".

"הדבר החשוב הראשון הוא לבדוק אם למקום שבו אתם רוצים להתחתן יש רישיון עסק וביטוחים״. | תמונה: גן הפקאן
טיפ נוסף יעזור לכם גם בתכנון החתונה וגם בזרימה של האירוע בפועל: "דבר ראשון - חשוב שכשאתם מגיעים לאולם או לגן תשבו לאכול כמו שצריך. זוג שבע הוא זוג רגוע, שיכול להיות נוכח ברגע וליהנות מהאירוע. דבר שני - חשוב מאוד להקשיב לאנשי הצוות של האולם, כי להם יש הכי הרבה ניסיון. מנהלי האירוע מבצעים עשרות חתונות בשנה, לעומת הזוג עצמו שמתחתן רק פעם אחת ויחידה. אנשי הצוות באים במטרה לעזור לזוגות ולהקל עליהם, והניסיון שלהם שווה הרבה יותר מעצה של חברה או של אבא - שגם להם אין את הניסיון הדרוש. לפעמים הזוגות חושבים שלצוות יש איזשהו אינטרס חבוי, אבל ההיפך הוא הנכון - באירוע שלכם יש לנו כ-300 לקוחות פוטנציאלים, ולכן האינטרס שלנו ושלכם הוא משותף - שהחתונה תהיה מושלמת".

״חשוב מאוד להקשיב לאנשי הצוות של האולם, כי להם יש הכי הרבה ניסיון״.״חשוב מאוד להקשיב לאנשי הצוות של האולם, כי להם יש הכי הרבה ניסיון״. | תמונה: גן הפקאן

לפגוע בטבע בזמן תכנון חתונה - מחוץ לתחום!

תכנון חתונה בתבונה לא פוסח גם על הטבע והסביבה. זוגות רבים בוחרים בעיצובים מפוארים במיוחד, כשרובם מתבססים על הטבע השופע של מדינת ישראל. אמנם העיצובים הטבעיים מוסיפים המון לנראות של האולם או של גן האירועים, אבל חשוב בתוך כל אלו לבחור את הפרחים והצמחים שהשימוש בהם מותר ולא פוגע בסביבה.

ממשתלת "תגל הארץ" עוזרים לנו להבין איך ניתן לעצב את האירוע בצורה היפה ביותר מבלי לפגוע באף צמח או פרח, ואיך לנצל את הטבע הישראלי בצורה שתיטיב גם עם העיצוב וגם עם האורחים: "אין שום סיבה לקטוף או להרוס צמחים אם אפשר לשים שתילים חיים לעיצוב השולחן, בעיקר אם מייעדים אותם כמתנת 'תודה שבאתם' לאורחים. חשוב להבין שעיצוב יפה לא חייב להיות יקר, ולפעמים הפשטות מנצחת עם כמה אביזרים קטנים ושתילי תבלין ריחניים".

"אין שום סיבה לקטוף או להרוס צמחים אם אפשר לשים שתילים חיים לעיצוב השולחן״. | תמונה: משתלת תגל הארץ
אם אתם רוצים לתכנן בתבונה את החתונה שלכם, תצטרכו לקחת בחשבון גם את עונות השנה והפרחים הרלוונטים להן: "חשוב לבדוק אילו פרחים יש בכל עונה, ולתכנן את הפריחה שתקבל ביטוי בחתונה הכי יפה שיש. לקראת החורף, צמח שאנחנו מאוד ממליצים עליו הוא סלסלי כסף - הוא פורח גם בלבן, יפהפה, ריחני מאוד ומוסיף לאווירה הטבעית. כמובן שלפני עיצוב החתונה הזוגות יכולים לבחור ולבקש את הצבעים שהם אוהבים ורוצים לשלב באירוע, ואנחנו מתחשבים בבקשות ככל שניתן".

״״"חשוב לבדוק אילו פרחים יש בכל עונה, ולתכנן את הפריחה שתקבל ביטוי בחתונה הכי יפה שיש״. | תמונה: משתלת תגל הארץ

תיעוד החתונה – הרבה יותר מרק "קליק" על המצלמה

אינספור צלמים יכולים לקחת חלק ביום החתונה שלכם, אז איך תבחרו מביניהם בתבונה? בהיעדר ידע מקצועי על סוגי מצלמות או זוויות צילום, תצטרכו לבחור את הצלמים על פי קריטריונים אחרים –חשובים לא פחות מאלו המקצועיים.

עם חברת וניל צלמים דיברנו כדי להבין אילו קריטריונים יכולים לעזור לכם לבחור נכון בדרך להשגת כל המטרות במקביל – צילומים מהנים, ביטחון ושקט נפשי ביום האירוע וכמובן תוצרים מהממים: "הטיפים הראשוניים והחשובים ביותר בדרך לבחירת הצלמים הם להיפגש איתם באופן אישי, לקבל המלצות מחברים טובים שאפשר לסמוך עליהם וכמובן לקרוא חוות דעת. כשזוג מגיע לסגור חבילת צילום הוא לא מגיע עם שום ידע מקצועי, ולכן המעטפת הופכת להיות מאוד חשובה – האנושית והכימיה".

"המעטפת הופכת להיות מאוד חשובה – האנושית והכימיה" | תמונה: וניל צלמים
כדי להבטיח את נוסחת ה-What you see is what you get, תצטרכו לבחור את הצלמים בצורה כמה שיותר אישית ולפי החיבור שנוצר ביניכם: "כמי שמתפקד גם בתור הבעלים של הסטודיו וגם בתור הצלם, אני יכול להגיד שאכפתיות ורגישות לאירוע הן הדבר החשוב ביותר. הרבה זוגות לא יודעים שכשהם סוגרים חבילה מול חברה של צלמים, הם יכולים לדבר בהתחלה עם צלם אחד ובאירוע לקבל צלם אחר לגמרי. לעומת זאת, כשאתם סוגרים עם צלם עצמאי אתם נפגשים עם הפנים של החברה וגם עם זה שמגיע לאירוע, לוקח רק אירוע אחד ביום ומקדיש את כל כולו רק לחתונה שלכם. זה מתחיל כבר במפגש ובצילומים, כשהזוג פוגש אותי באופן אישי ויודע שאני שם כדי להרגיע אותם ולהכניס אותם לאווירה הטובה, וממשיך עד לאירוע עצמו. זה לקבל את כל החבילה בלי דברים שמטרידים מבחוץ, בלי טלפונים מאירועים אחרים שמתקיימים במקביל ובלי גורמים מסיחים שעלולים לפגוע באירוע. ברוב האירועים הטלפון שלי בכלל נמצא איפשהו באוטו, ככה שאני יכול להיות מפוקס רק על מה שקורה באירוע. זה הדבר הכי חכם שאפשר לעשות באירוע שבו אתם רוצים את כל העיניים עליכם במשך 100% מהזמן".

"כשאתם סוגרים עם צלם עצמאי אתם נפגשים עם הפנים של החברה וגם עם זה שמגיע לאירוע, לוקח רק אירוע אחד ביום ומקדיש את כל כולו רק לחתונה שלכם". | תמונה: וניל צלמים

לא חותמים לפני ש…

כחלק מתכנון החתונה שלכם, אתם עומדים להיתקל בהרבה מאוד חוזים, מסמכים, טפסים וסעיפים. ההתרגשות שאתם חווים עלולה לגרום לכם להתבלבל עד כדי שתחתמו על הסכמים שלא ממש מעגנים את הרצונות שלכם, ויתנו פתח להוצאות גדולות יותר מאלו שתכננתם, תנאים מוגבלים ואותיות קטנות ובעייתיות.

מהמפיקה ומנהלת האירועים אוריאן פילו אנחנו מקבלים כמה נקודות חשובות שכדאי לשנן היטב, כדי לא למצוא את עצמכם חותמים על משהו שאתם לא מסכימים איתו: "הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לבחור מישהו שילווה אתכם בתהליך תכנון החתונה. יש המון סעיפים בחוזים שעלולים לגרום להוצאות מאוד גדולות בהמשך הדרך, וטוב שיש מישהו מנוסה שמלווה את התהליך, משנה, מוסיף או מוריד סעיפים, וגורם לדברים לצאת לפועל כמו שתכננתם. בנוסף, לקראת כל פגישה מומלץ להכין רשימת שאלות מסודרת, כדי לא לשכוח שום דבר במהלך הפגישה ולכסות את כל הנושאים שחשובים לכם. זו יכולה להיות רשימה שתכינו על דף או רשימה דיגיטלית בטלפון הנייד שלכם - העיקר שתהיה רשימה כזו".


בכל הנוגע למקום האירוע, מומלץ לא לחתום על שום חוזה לפני שתבדקו את הדברים הבאים: "התלהבתם מהגן או מהאולם? מהמם! אל תמהרו לחתום לפני שתקראו ביקורות ותקבלו המלצות וחוות דעת שמסתובבות ברשת ובעיקר מאנשים שאתם מכירים ואוהבים. בנוסף, חשוב לטעום מהבופה של המקום שבו אתם מתעניינים, כי רק כך תוכלו לקבל טעימה מהאיכות של המנות. והכי חשוב - פרופורציות! החתונה היא הערב הראשון של שארית החיים המשותפים שלכם, אז כדאי לא להתחיל אותם עם מינוסים מיותרים. דאגו לתקציב, תנהלו אותו ותיצמדו אליו, ככה שהכל יוכל לקרות בצורה חכמה שפועלת לטובתכם".

״אל תמהרו לחתום לפני שתקראו ביקורות ותקבלו המלצות וחוות דעת שמסתובבות ברשת ובעיקר מאנשים שאתם מכירים ואוהבים״.״אל תמהרו לחתום לפני שתקראו ביקורות ותקבלו המלצות וחוות דעת שמסתובבות ברשת ובעיקר מאנשים שאתם מכירים ואוהבים״. | תמונה: אספוסה

חתונה חכמה? יש דבר כזה!

כל הטיפים האלו מובילים לדבר אחד וברור - חתונה חכמה ונבונה שלוקחת בחשבון את כל הדברים שהכי חשובים לכם, ואוספת אותם יחד לכדי אירוע בלתי נשכח! כל מה שנשאר לעשות זה למצוא את האיזון הנכון בין הרצונות האישיים, התקציב והספקים שילוו אתכם, וביחד אתם מבטיחים לעצמכם תכנון חכם וחסר פשרות בדרך לעתיד המשותף שלכם. היכנסו לעמוד "נותני השירות" שלנו, בחרו בצורה חכמה את ספקי האירוע שלכם, וקדימה - תתחילו לספור לאחור!
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

19
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
יהודה מחפוד - רב מחתן, לווי זוגות ברישום לרבנות.
רבנים ועורכי טקסים
ליווי בתהליך הרישום לרבנות
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
11.5K
למימוש ההטבה
logo
OR | הפקה וניהול אירועים
הפקה וניהול אירועים
עד 1000 ש"ח הנחה!
מה תעשי אם תיקרע לך השמלה?
מה תעשי אם תיקרע לך השמלה?
39.2K
למימוש ההטבה
logo
גן הפקאן
גני אירועים
☼ הטבה למתחתנים באביב 2025 ☼
הכל כלול במחיר - ללא תוספות והפתעות
הכל כלול במחיר - ללא תוספות והפתעות
50.7K
למימוש ההטבה
logo
וניל צלמים
צילום וידאו וסטילס
וניל צלמים
צילום איכותי, ייחודי, אישי ומרגש!
צילום איכותי, ייחודי, אישי ומרגש!
40.5K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת