מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק ג'

אנחנו ממשיכים עם סדרת הכתבות בנושא "כמה עולה חתונה?", והפעם עם החלק השלישי והמסקרן. בכתבה הקרובה החלטנו להתמקד בארבעה ספקים שסובבים בדיוק סביב אותה המטרה - להעניק לכם לוק מושלם מ-א' ועד ת'. יצאנו לבדוק עבורכם מהם טווחי המחירים שאותם תשלמו עבור שמלות כלה וחליפות חתן, כמה יעלו האיפור והשיער ליום החתונה, וכמובן כמה תשלמו עבור מקום ההתארגנות לבוקר האירוע. טווחי העלויות, התוספות ששווה להכיר והפרטים הקטנים שיעשו את ההבדל במחיר - הכל נמצא כאן למטה, אז קדימה - בואו נתחיל.



הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 11 דקות
10.0K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק ג'
15
15
מהירות:

שמלת הכלה: כשהחלום הופך למציאות

יש כאלו שחולמות עליה כבר מגיל צעיר ויש כאלו שלאט לאט מעכלות את הרעיון, אבל כולכן חולקות נקודת דמיון אחת - שמלת הכלה שתלבשו ממש בקרוב. שמלות כלה לחתונה הן חלק בלתי נפרד מהאירוע הגדול ביותר בחייכן, אך כשסוגיית המחיר נכנסת לתמונה היא הופכת אותה למורכבת קצת יותר מהרגיל. הבדים, הסגנון, התפירה, הסטודיו, המעצבים - יש כל כך הרבה קריטריונים שהופכים את טווחי המחירים של שמלת הכלה לרחבים ביותר, ואנחנו כאן כדי להציג את התמונה במלואה.

המעצבות מסטודיו שמלות הכלה "A&G" נותנות לנו פילוח מדויק של המחירים המקובלים בתחום: "בסטודיו שלנו מחירי שמלות הכלה נעים בין כ-3,000 ש"ח לכ-8,000 ש"ח, כאשר הם מפולחים על פי קריטריונים שונים. לדוגמה, המחיר של שמלות הכלה מהקולקציות הקודמות מתחיל ב-2,900 ש"ח, מחיר שמלה מהקולקציה החדשה להשכרה ינוע בין כ-4,500-6,500 ש"ח, ומחיר שמלה לקנייה מאותה הקולקציה יעלה בכ-30% ויגיע לכ-8,000 ש"ח. אם נסתכל החוצה לשוק הגדול נראה שקשה מאוד למצוא היום שמלה להשכרה בפחות מ-8,000 ש"ח, כשאצל מעצבים מסוימים המחירים יגיעו גם ל-10,000-20,000 ש"ח. שמלה לרכישה תוכל להיות אפילו יקרה יותר מהמחירים האלו, אבל חשוב להבין שלא כל המעצבים מציעים את השמלות שלהם לקנייה, אלא רק להשכרה. מעצבים שבדרך כלל לא מציעים שמלות לרכישה ויחליטו לפתע למכור שמלות מסוימות, לרוב יתמחרו את השמלות האלו במחיר של כ-5,000-6,000 ש"ח. זה אמנם מחיר אטרקטיבי עבור שמלת כלה של מעצב, אבל חשוב לזכור שמדובר בשמלה שהיתה בשימוש רב פעמי בעבר. אצלנו בסטודיו השמלות מושכרות בפעם הראשונה, אבל בפעם השניה יימכרו במחיר של 2,000-3,000 ש"ח במצב טוב, כמו חדש".

שמלות כלה לחתונה הן חלק בלתי נפרד מהאירוע הגדול ביותר בחייכן.שמלות כלה לחתונה הן חלק בלתי נפרד מהאירוע הגדול ביותר בחייכן. | תמונה: A&G wedding dresses
כדי לתכנן מראש את התקציב ולא להיתקל בהפתעות, מומלץ לחשוב על ההעדפות שלכן מבעוד מועד. רק כך תוכלו להציב מסגרת תקציבית שתעזור לכן לבחור את השמלה ברגע האמת: "אנחנו ממליצות לכלות לחשוב על הכיוון הכללי של השמלה שבה הן רוצות לבחור - שמלה מקולקציה קודמת, שמלה מקולקציה חדשה, שמלה בתפירה אישית שתהיה יקרה יותר או שמלה קיימת שתהיה פחות יקרה. כל הדברים האלו ישפיעו על המחיר".

בתחום שמלות הכלה קיימים בדי יוקרה לעומת בדים פשוטים יותר, והמחיר נקבע, כמובן, בהתאם: "שמלות מבדים יקרים בשילוב נצנצים, חרוזים ואלמנטים נוספים בעבודת יד יהיו יקרות הרבה יותר מאשר שמלות מבד פשוט יחסית. כל מעצב מתמחר את השמלות קצת אחרת מהבחינה הזו, כי יש כאלו שמייבאים בדים מחו"ל, יש כאלו שתופרים בחו"ל, והדברים האלו משפיעים על העלויות הסופיות".

"אנחנו ממליצות לכלות לחשוב על הכיוון הכללי של השמלה". | תמונה: A&G wedding dresses
השמלה, כידוע, אינה עומדת לבדה בלוק הכלתי, ולצידה עומדים גם התכשיטים, ההינומה, הנעליים ופריטי ההלבשה התחתונה. כל אלו יכולים להוות תוספת משמעותית במחיר, או להיות מוצעים לכן כחבילה כוללת: "הפריטים שנלווים לשמלה יכולים להביא איתם תוספת של כמה מאות ואפילו אלפי שקלים לשמלה, כשגם כאן הכל תלוי בבחירה שלכן. אצלנו בסטודיו אפשר לסגור את השמלה וכל האביזרים במחיר של בין 7,000-8,000 ש"ח כולל תיקונים, התאמות וכמובן האיכות הטובה ביותר בשוק. לעומת זאת, יש מקומות שאצלם השמלה לבד עולה 15,000 ש"ח, הנעליים עוד 500-1,000 ש"ח, ואז אנחנו כבר מדברות על סכומים אחרים לחלוטין. כמובן שהמחיר גם מושפע מכמות השמלות שהכלה קונה: יש כלות ששמלה אחת מספיקה להן, ויש כלות שמוסיפות גם שמלה שניה ושלישית - גם כאן מדובר על תוספות של אלפי שקלים. אנחנו ממליצות לסגור קודם כל את השמלה הראשונה כי היא העיקר, ורק אז לחשוב האם יש צורך בשמלה שניה ושלישית. במידה והחלטתן שיש צורך, תחשבו על מסגרת תקציבית שתוכלו לעמוד בה ובהתאם תבחרו שמלה שעומדת במסגרת הזו. זו יכולה להיות שמלה פשוטה יותר, שמלה להשכרה, שמלה שנמכרת ב-SALE, ואז גם עם שתי שמלות אתן יכולות לחסוך בכסף".

השמלה, כידוע, אינה עומדת לבדה בלוק הכלתי.השמלה, כידוע, אינה עומדת לבדה בלוק הכלתי. | תמונה: A&G wedding dresses

האיפור והשיער להשלמת הלוק

אל השמלה מצטרפים שני שחקני חיזוק שאי אפשר בלעדיהם: האיפור והשיער. גם האיפור וגם השיער ישלימו את הטוטאל לוק המושלם ליום החתונה, ורוב הכלות בוחרות לקבל אותם מאנשי המקצוע בתחום. אז רגע לפני שתתיישבו על כיסא הבר הגבוה מול המראה הגדולה, בואו להבין ביחד איתנו כמה זה עומד לעלות לכן.

המאפרת ומעצבת השיער נויה נותנת לנו סקירה על המחירים המקובלים בשוק, ומספרת מה הם כוללים ומה הם לא: "הטווח הנמוך ביותר שאני מכירה עבור איפור ושיער הוא 1,500 ש"ח, ואילו הטווח הגבוה יותר מגיע לבין 5,000-6,000 ש"ח. בהתאם, אפשר להבין שהמחיר הממוצע עומד היום על כ-3,000 ש"ח עבור שיער ואיפור גם יחד, כשאצלי אישית הוא כולל הגעה למקום ההתארגנות, פגישת ייעוץ וכמובן זמינות מלאה לכל שאלה שעולה לכלות לאורך הדרך. בנוסף, חשוב לדעת שיש היום אנשי מקצוע מהתחום שגובים תשלום נוסף עבור פגישת הייעוץ או פגישת הניסיון".

נושא האיפור והשיער הוא קצת יותר מורכב מבעבר. היום תוכלו למצוא בתחום מגוון חבילות, החל מחבילות הבסיס שיביאו איתן מחיר בסיסי, ועד החבילות המשודרגות שיביאו איתן מחיר גבוה יותר: "יש היום חלוקה מאוד ברורה לחבילות שאותן ניתן לקבל מאנשי המקצוע בתחום. לצורך הדוגמה, יש היום חבילות ליווי בתוספת תשלום, כשגם בתוך החבילות האלו יש תתי חבילות. למשל, חבילת ליווי קצר תתמקד בטאצ' אפים אחרי צילומי החוץ ולקראת ההגעה לאולם, לעומת חבילת ליווי ארוך שתכלול גם הגעה לאולם עם טאצ' אפ רענון לפני החופה והחלפה לתסרוקת שניה. כל אחת מהחבילות האלו תתומחר אחרת, בסכומים שנעים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים".

שחקני החיזוק שאי אפשר בלעדיהם: האיפור והשיער.שחקני החיזוק שאי אפשר בלעדיהם: האיפור והשיער. | תמונה: נויה | מאפרת ומעצבת שיער לכלות
הפרדת האיפור מהשיער וסגירת שני ספקים שונים לכל אחד מהם היא רעיון שעלול לעלות לכן ביוקר: "ספקים נפרדים לאיפור ולשיער בהכרח יגבו מחיר יקר יותר מאשר ספק אחד שעושה את שניהם. באופן אוטומטי המחיר מטפס כי הספק צריך שהעבודה תשתלם לו, אז הוא יתמחר גבוה יותר את האיפור או את השיער. אני באופן אישי סוגרת רק כלה אחת ליום, אז אם היא רוצה רק איפור או רק שיער המחיר אוטומטית יהיה גבוה יותר - רק ככה זה משתלם. עדיף לקחת את אותו הספק לאיפור ולשיער ולשלם מחיר טוב יותר".

הרבה כלות לא מבינות מדוע המחירים עבור האיפור והשיער הם יקרים כל כך, וזה בדיוק המקום להסביר מה הם כוללים: "כל ספק שמכבד את עצמו משתמש בתכשירי איפור ושיער איכותיים מאוד. התכשירים האלו הם לא תמיד מהמותגים היוקרתיים ביותר בשוק, כי יש היום תכשירים לא פחות ממעולים גם של מותגים פחות מוכרים. לכן, לא אמור להיות קשר בין הצעת המחיר שאתן מקבלות מהספק לבין התכשירים שבהם הוא משתמש. מה שכן משפיע על המחיר זה היקף העבודה שמתחיל עוד הרבה לפני החתונה. הכלות חוששות, שואלות שאלות, קובעות פגישת ייעוץ, מתקשרות להתלבט ולבקש הכוונה, וכמובן גם מקבלות את השירות המלא ביום החתונה - שירות שאורך כמה וכמה שעות מהבוקר ועד הצהריים. נוצרת פה מערכת יחסים של ממש והיא מתפרשת על פני כמה חודשים, וביחד היא מצטברת למסה של עבודה שנלקחת בחשבון במחיר".

"כל ספק שמכבד את עצמו משתמש בתכשירי איפור ושיער איכותיים מאוד". | תמונה: נויה | מאפרת ומעצבת שיער לכלות

מתארגנות מחוץ לבית? השקיעו במקום התארגנות משתלם

מקומות ההתארגנות בארץ הם רבים ומגוונים, החל מבתי המלון, דרך דירות ה-AIRBNB ועד האחוזות והוילות שפותחות את שעריהן לכלות ולמלוות. מקום ההתארגנות יעשה לכן הרבה שקט בבוקר החתונה, והמחיר שלו בהחלט יכול להיות משתלם והוגן.

טווח המחירים המקובל מקומות ההתארגנות נעים בדרך כלל בין 800 - 2500 ש"ח. היום אין הרבה שוני בין מחיר של וילה לעומת דירה ב-AIRBNB או חדר במלון. וילה סנטוריני מספרים לנו שהדבר שהכי חשוב לבדוק הוא מה המחיר כולל: האם יש אפשרות ללינה? האם המחיר כולל ארוחת בוקר? האם יש מספיק מקום לכל מי שרוצה להגיע ולהתארגן ביחד איתכן? בסופו של דבר, המחירים אמורים לשקף את כל הצרכים שלכן בבוקר החתונה מבלי להחסיר מהן שום דבר".

הוילות שפותחות את שעריהן לכלות ולמלוות. צילום: ירין טרנוסהוילות שפותחות את שעריהן לכלות ולמלוות. צילום: ירין טרנוס | תמונה: סנטוריני וילה | Santorini Vila
מקומות ההתארגנות יוכלו לפתור לכן דילמות רבות, כמו מרחב מספק, קרבה למקום האירוע, תאורה נוחה ואפילו צילומים שיחסכו לכן את הנסיעות ללוקיישנים חיצוניים: "אצלנו הכלות מקבלות 450 מ"ר של חלום בלוקיישן שגורם להן להרגיש בנופש ביום החתונה. הוילה שלנו מרווחת ומעוצבת בקפידה, מוקפת ויטרינות גדולות המכניסות אור טבעי ומושלם לאיפור ולצילומים בכל עונות השנה. המרחב מאפשר כניסה של ספקים רבים ללא צפיפות, ויש בה את כל הציוד הנדרש כמו מראות גוף, חדרי רחצה, פינות ישיבה וגם בריכה גדולה ומפנקת. הלוקיישן שלנו הוא אסטרטגי וקרוב לשלל גני אירועים, והמפגש של הזוג נעשה בסביבה אינטימית שמצטלמת בצורה מדהימה - הכל כלול במחיר".

אפשרויות הלינה והארוחות גם הן משלימות את התמונה, וחשוב שתבררו האם הן כלולה במחיר או ניתנות לכן בתוספת תשלום: "בכל מקום שבו תבחרו להתארגן מומלץ לבדוק את התוספות 'אקסטרה', ולהבין מה אתן מקבלות במסגרת המחיר ועל מה אתן מוסיפות תשלום. אצלנו יש אפשרות לבחור יום התארגנות שבו הכלה מגיעה לוילה מ-8:00 ועד 16:30, ואפשרות נוספת הכוללת לינה ובמסגרתה הכלה מגיעה אלינו עם המלוות יום לפני האירוע ב-18:00, ונשארת אצלנו עד אחרי המפגש והצילומים. הוילה מכילה עד 9 בנות ללינה, וכמובן שיש להן אפשרות להזמין וליהנות מארוחת בוקר מפנקת מאוד".

"אצלנו הכלות מקבלות 450 מ"ר של חלום בלוקיישן שגורם להן להרגיש בנופש ביום החתונה". צילום: אלון אנקונינה | תמונה: סנטוריני וילה | Santorini Vila

המכנס, המכופתרת, הג'קט, העניבה - כמה כל זה עולה?

לצד הכוכבת הלבנה והנוצצת של האירוע, שמלת הכלה, קיימת כוכבת לא פחות חשובה ממנה - חליפת החתן. כי אולי הגלאם והפאר מתרכזים אצל הכלה, אבל גם החתן מביא איתו לוק יוצא דופן ומתוקתק במיוחד ביום האירוע. חליפת החתן יכולה להגיע במגוון תצורות, ויש כמה נקודות שיוצרות את הבדלי המחירים בין חליפה לחליפה.

אז אמנם ההבדלים בין טווחי המחירים הם לא קיצוניים ונרחבים כל כך כמו בתחום שמלות הכלה, אבל עדיין חשוב להכיר אותם. חברת חליפות החתן "רבני קלאסיק" עוזרת לנו לעשות את ההיכרות הזו: "במרבית המקרים מחיר החליפה ינוע בין כ-500-1,000 ש"ח. המחיר הזה נגזר מתוך כמה פרמטרים בולטים, וביניהם איכות הבד, רמת התפירה והגימור של החליפה, בטנת החליפה, גזרת החליפה ועוד דקויות קטנות. בתוספת של נעליים, חגורה, פפיון, עניבה ועוד המחיר הסופי יעלה בעוד כמה מאות שקלים. אצלנו, לדוגמה, חליפה קומפלט שכוללת ג'קט, מכנסיים, חולצה מכופתרת, נעליים, חגורה ופפיון או עניבה תעלה כ-1,200 ש"ח. כמובן שהעלות הסופית יכולה להשתנות לפי דגם החליפה, איכות החולצה, וכמובן סוג הנעל - נעל מעור, נעל אורתופדית ועוד".

חליפת החתן יכולה להגיע במגוון תצורות.חליפת החתן יכולה להגיע במגוון תצורות. | תמונה: רבני קלאסיק
כדי לשמור על המחיר המשתלם מומלץ לבחור בחברה שמצד אחד מייצרת חליפות במחיר הוגן ומצד שני אינה מתפשרת על האיכות: "המחירים בשוק החליפות יכולים לטפס גם לאלפי שקלים, אבל לדעתנו אין לזה שום הצדקה. כמובן ששווה להשקיע יותר כסף על חליפות יוקרה כמו טוקסידו לדוגמה, שיש להן מראה מרשים ומנצח, אבל אין שום סיבה לשלם עליהן יותר מהסכומים הנקובים. חתנים שרוצים להיראות בולטים ומרשימים ביום הגדול שלהם לא צריכים לקרוע את הכיס, ואצלנו אנחנו מקפידים על זה מאוד. יש גם חתנים שמתלבטים אם להשכיר חליפה או לקנות אותה, ולדעתנו השכרת חליפה היא צעד לא נכון כלכלית. גם ככה בסופו של דבר תשלמו מחיר כמעט מלא עבור החליפה להשכרה, אז עדיף כבר לקנות ולהשאיר אותה אצלכם לאירועים נוספים".

"עדיף לקנות חליפה ולהשאיר אותה אצלכם לאירועים נוספים". | תמונה: רבני קלאסיק

חושבים כלכלי וחוסכים כספים

עוד חלק בסדרת הכתבות שלנו הגיע לסיומו, עם תובנות נהדרות שיחסכו לכם המון כסף. אם תסתכלו על התמונה הרחבה, בכל פעם שתחסכו "רק" כמה מאות או אלפי שקלים תורידו משמעותית את הסכום הכללי של החתונה שלכם. לבסוף הסכומים האלו מצטברים לסכומים מהותיים ביותר, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם להתחיל את החיים כזוג עם חסכונות. היכנסו גם לחלק הראשון ולחלק השני בסדרת הכתבות שלנו, והישארו עם האצבע על הדופק לקראת החלק הבא שיחסוך לכם עוד ועוד כספים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

19
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
רבני קלאסיק
סטיילינג לחתונה
חליפת חתן מלאה ב-1,200 ₪
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
הקולקציה החדשה מאיטליה - נחתה אצלנו!
67.2K
למימוש ההטבה
logo
נויה | מאפרת ומעצבת שיער לכלות
איפור כלות
איפור ועיצוב שיער ב-2,500 ₪
כלה, מתחתנת בקיץ הקרוב? שימי לב🫶🏼
כלה, מתחתנת בקיץ הקרוב? שימי לב🫶🏼
42.1K
למימוש ההטבה
logo
A&G wedding dresses
שמלות כלה
9,900 - 6,900 ₪ להשכרה
בואי להכיר את הקולקציה החדשה שלנו
בואי להכיר את הקולקציה החדשה שלנו
43.8K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת