מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

כל מה שצריך לדעת על תשלום טיפים בחתונה

לאיזה ספקים נהוג לתת טיפים בסוף האירוע? האם תרגישו נוח לא לתת בכלל טיפים? למה לספק אחד כן לתת טיפ ולשני לא? ואיך יודעים גם כמה לתת? כל כך הרבה שאלות שמטרידות זוגות רבים שנמצאים לקראת חתונה והולכים גם לשלם עליה המון כסף…אז החלטנו לשאול את הקהילה הנהדרת שלנו, מה עמדתם בנושא הטיפים והכנו לכם אחלה של כתבה עם המון טיפים ;-).

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 5 דקות
21.3K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
כל מה שצריך לדעת על תשלום טיפים בחתונה
15
15
מהירות:
*חשוב לציין כי הכתבה מתייחסת לטיפ כתשר נוסף, לא לתשלום עבור שירות מלצרים שידוע מראש לזוגות ומוצג מראש על ידי הספק.
הפקה וניהול אירועים - כל מה שצריך לדעת על תשלום טיפים בחתונה


האם כסף מהווה מוטיבציה? והאם טיפ הוא רק בגדר המלצה?

טיפ כאמור, הוא סכום כסף אותו נותן לקוח לספק ממנו קיבל שירות, בנוסף על החשבון הקבוע, כאות הוקרה על השירות. גודל הסכום תלוי בנוהג המקובל באותו אזור, אופי והיקף השירות וכן איכותו.
מצד שני, "חתונה היא עסק כל כך יקר" כמו שאמר אחד מחברי קהילת הפייסבוק בפוסט.

ישנם מקומות אירועים שיחסכו מכם את ההתלבטות הזאת ויעגנו בהסכם מולכם סכום מסוים שתידרשו לתת בסיום האירוע כטיפ לעובדים. כך או אחרת, את הטיפים העבירו ישירות לנותני השירות ולא דרך מנהל או בעל האירוע כך שתהיו בטוחים שהטיפ אכן מגיע לאנשים הנכונים. 

הפקה וניהול אירועים - כל מה שצריך לדעת על תשלום טיפים בחתונהתמונה: רמי סיני

"למה אחרי שמשלמים לאולם 80 אלף שקל צריך בסוף החתונה, גם לחלק טיפים למלצרים באלפי שקלים?"

לפוסט זה השיבו לא מעט חברי קהילה ומסתבר שהדעות די חלוקות. 
יש את אלה שסבורים שהטיפים יעודדו לעבודה טובה יותר עם יותר מוטיבציה, האחרים סבורים שאין צורך לשלם כסף נוסף כדי לתמרץ את הספקים ושהם מקבלים גם ככה מספיק כסף.

רמי השיב לפוסט: "הטיפים למלצרים, לבר ולכל מי שהיה באירוע, גרמו לאירוע להיות באווירה מדהימה.
מה שעוד יותר מדהים ומומלץ לאסוף את כולם לפני האירוע ולתת להם את הטיפים באופן אישי וככה הם מרגישים חלק".

ליאת הוסיפה שהם נתנו טיפים יום לפני החתונה - לשף, ולמנהל אירוע מטעם האולם, בתחילת האירוע למנקה ובסוף האירוע למלצרים וברמנים שעשו עבודה מדהימה.
"ממליצה לתת מראש ולהגיד כמה מילים ולמה אתם מצפים ולהעביר את המסר שאתם סומכים עליהם שהכל ילך חלק (אצלנו אבא שלי עשה את זה).
בעניין הספקים האחרים - לא נתנו. לדעתי התשלום המכובד ששילמנו מספיק לגמרי".

"מי שמבקש טיפ לא יקבל!"

רחלי הייתה מאוד ברורה בעמדתה "אני לא אתן טיפ למלצר או כל ספק. עם כל הכבוד לכולם, החיים אחרי החתונה קצת יותר חשובים מערב אחד אבל זו רק דעתי".
מסתבר שעוד הרבה זוגות חושבים כמו רחלי וזאת לא הפעם הראשונה שנחשפנו לעמדות דומות, ראו את הפוסט שעורר הרבה רעש בקבוצה וגם הוא עוסק בסוגיית הטיפים בחתונות.

חוות דעת טובה יכולה להיות בעלת ערך רב יותר לזוגות, הוסיפה חברה נוספת בקהילה: "נראה לי מיותר לתת טיפ בעיקר בעסק כל כך יקר כמו חתונה. אם כל ספק יקבל את הסכום שביקש מראש בחוזה נראה לי שהגון שאשלם בזמן ואם צריך לתת מקדמה אז אתן אבל טיפ בסוף זה נראה לי סופר מיותר. מה שבטוח אכתוב על הספקים חוות דעת מאד מפרגנות אם יהיו טובים, הם יהיו שוות להם הרבה יותר מכמה שקלים של טיפ".

מוזמנים לפרגן לספקים שעשו לכם את החתונה ממש כאן.

גם לספקים יש מה להגיד בנושא

שימי גרין, די ג'יי מחברת מאיו מיוזיק, חושב שהדבר החשוב ביותר לספק בתחום האירועים זה פשוט לעשות את הטוב ביותר ומכל הלב, בלי לצפות לטיפ.
"אם הזוג בוחר לפרגן ולתת טיפ זה מחמם את הלב ומגניב. אבל מבחינתי לקוח מרוצה הרבה יותר חשוב מטיפ … (הטיפ יבוא באופן טבעי אם הזוג אהב אותך והעריך אותך). לעולם לא אבקש/ ארמוז לטיפ, חשוב לזכור שלא לכולם יש רווח מהחתונה/ עודפים".

טל, חבר קבוצה נוסף, מוסיף שטיפ מקבלים ולא דורשים. מהניסיון שלו בתחום האירועים משתף כי נהוג לתת טיפ למנהל האירוע (200-500₪), לעוזר מנהל האירוע (100-200₪), למלצרים/ברמנים (50-100₪) ואם רוצים נותנים גם לצוות צילום ולדי ג'יי.

אז אם החלטתם בסוף לתת טיפים, חשוב שתקראו את הדברים הבאים:

1. בחרו אחראי מטעמכם 
מומלץ למנות קרוב משפחה או חבר קרוב מטעמכם שיהיה אחראי על חלוקת הטיפים בסוף האירוע. כדי לחסוך לכם התעסקות מיותרת ביום החתונה. 
בסוף האירוע, כאשר בעל המקום יפנה אליכם בעניין הטיפים, פשוט הפנו אותו לאדם האחראי על חלוקת הטיפים וסעו לדרככם בשמחה ובנחת.

2. למי נותנים טיפ?
בדרך כלל נהוג לתת טיפים למלצרים, לברמנים ולמנהל האירוע. ומה עם השאר? זה כבר תלוי בהרגשה האישית שלכם. 
אם הרגשתם שהדיג'יי עשה עבודה יוצאת מהכלל או שמעצבת האירוע עשתה מעל ומעבר וממש בא לכם לפנק אותם בטיפ - לכו על זה! 

3. כמה נהוג לתת? 
למלצרים ולצוות הבר נהוג לתת 60-70 ש"ח לאדם, למנהל האירוע בסביבות 300-500 ש"ח ולספקים השונים 2-3% מגובה התשלום עבור השירות. 
מכיוון שמדובר פה בסכום מצטבר לא מבוטל, הכניסו אותו לניהול התקציב בווד פלנר האישי שלכם כחלק מההוצאות המתוכננות לחתונה כדי שתדעו בדיוק כמה הוצאתם.

4. מה התזמון המושלם לתת את הטיפ?
אל תתנו את הטיפים מראש או במהלך האירוע וחכו לסופו. כך מנהל האירוע וצוות העובדים שיש למה לצפות במידה ויעניקו שירות טוב ואדיב לאורך כל האירוע. 
זכרו שאם קיבלתם שירות ויחס לא טובים, אתם בהחלט לא חייבים לתת טיפ. טיפ הוא תגמול של רצון טוב על עבודה טובה וביום החתונה שלכם, מותר ורצוי שתצפו ליחס נהדר ולשירות לא פחות ממעולה.

וכמו תמיד, גם בנושא הזה כמו בהמון נושאים של חתונה, יש הרבה דעות, בחלקן תמצאו אולי היגיון ובחלקן פחות…
מה שכן, בסופו של דבר כל אחד ואחת מכם צריכים לחשוב אם זה משהו שמתאים לכם, שום דבר הוא לא חובה ואתם רשאים לעשות עם הכסף שלכם כל מה שתחליטו…
מצד שני חשוב לזכור שמילה טובה גורמת לעולם להראות טוב יותר, אז אל תשכחו לפרגן לספקים שלכם ולכתוב להם באתר עד כמה אתם מעריכים את העבודה שעשו למענכם.

שלכם,
גלי,
כתבת השטח לענייני חתונות ומנהלת קהילת מתחתנים למען מתחתנים.

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

38
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
FUN 2 SEAT
הפקה וניהול אירועים
100 רשומות ב-מ-ת-נ-ה
חגיגת קבלת התואר בחירת הזוגות״ לשנת 2023
חגיגת קבלת התואר בחירת הזוגות״ לשנת 2023
55.1K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת