מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק א'

אם התחלתם לתכנן את החתונה שלכם, אתם בטח יודעים כבר איך זה עובד: כמה אלפים לדיג'יי, עוד כמה עשרות אלפים לאולם, עוד כמה מאות לאטרקציה - והופ, מחיר החתונה מתחיל לטפס אל על. בתקופה שבה כולנו מעדיפים לדבר "תכל'ס" ולקבל תשובות אמיתיות, החלטנו להיות אלו שמרימים את הכפפה ולספר לכם בצורה ברורה וחד משמעית - כמה עולה חתונה?

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 11 דקות
11.8K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
כמה עולה חתונה? בואו נדבר על זה - חלק א'
15
15
מהירות:
אז כמה תשלמו עבור אולמות וגני אירועים? כמה על צילום סטילס? כמה תגבה מכם המעצבת? ומה המחיר של הדיג'יי? יצאנו לחפש את המספרים, העלויות והנסיבות המשתנות שישפיעו על המחיר שתשלמו, וחזרנו עם תשובות שיעשו לכם קצת יותר סדר.

אז כמה עולה חתונה?אז כמה עולה חתונה? | תמונה: שמואל לוי

אז מה באמת עושה את ההבדל - הפרחים? התקופה? האורחים?

כשזה מגיע למחיר, תחום העיצוב ידוע כתחום מעורפל למדי. אם נחפש נוכל למצוא זוגות ששילמו כמה אלפי שקלים בלבד על עיצוב חתונה, ולצידם יעמדו גם זוגות שהשקיעו בו עשרות אלפי שקלים, ולפעמים אפילו יותר. אז מה גורם לפערי המחירים האלו וכמה באמת אמור לעלות לכם עיצוב חתונה?

דיברנו עם חברת "ריין עיצוב אירועים" כדי לגלות: "עיצוב אירועים מתחיל אצלנו בסכום של בין 4,000-5,000 ש"ח, ויכול להגיע גם ל-50,000 ש"ח ויותר. הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שכמות האורחים עושה את ההבדל במחיר, כי אם יש לנו 200 או 500 אורחים זה משנה. דבר נוסף המשפיע על המחיר הוא סוג העיצוב. אם אנחנו מעצבים בעזרת בקבוקים עם כמה פרחים זה הרבה פחות יקר מאשר סידור גבוה וגדול עם הרבה פרחים. עיצוב החופה גם הוא משמעותי בקביעת המחיר. למשל, יש הבדל אם החופה כוללת רק שני סידורי פרחים בצדדים, או שהיא מלאה בפרחים ודורשת כמות גדולה מהם, וצוות שלם של שוזרות".

"חופה יוקרתית ומלאה פרחים". צילום: חן לוי | תמונה: ריין עיצוב אירועים
אז האם אפשר למצוא עיצובים זולים יותר אפילו מהסכומים המצוינים כאן? אולי כן, אבל לא ממש כדאי לסמוך על התוצר שיתקבל מהם: "אם מציעים לכם עיצוב מאוד מרשים במחיר מאוד זול, כדאי שתתחילו לחשוד. מחיר כזה אומר אחד משני דברים: או שלספק אין מספיק ניסיון והוא עלול לא לתפקד כמו שצריך בעיצוב האירוע, או שהוא משתמש בפרחים מפלסטיק במקום בפרחים אמיתיים. פרחים אמיתיים הם לא דבר זול, ופרחים מפלסטיק בדרך כלל יאפשרו להוריד את המחיר בצורה משמעותית. בחירה בפרחים מפלסטיק עלולה לפגום מאוד בנראות של העיצוב, כי הם לא נראים אותו הדבר כמו פרחים אמיתיים".

גם סוג הפרח ישפיע על המחיר באופן ישיר. בטבע ישנם פרחים יוקרתיים לעומת פרחים פשוטים, והמחיר שלהם יהיה בהתאם: "רוב אנשים לא מבינים בדרך כלל בסוגי הפרחים השונים, לכן אנחנו בוחרים יחד בפרחים לא מאוד יקרים. לעומת זאת, אנשים שיש להם תקציב יכולים להגיד מראש שהם רוצים לעצב עם סחלבים - פרחים יוקרתיים ביותר. יש לנו גם את השפעות של התקופה שיכולות לגרום גם לפרחים הפשוטים להפוך ליקרים יותר. למשל, עיצוב של חתונה שמתקיימת ביום האהבה, בוולנטיינז, יום האישה או לקראת ראש השנה ופסח - יהיה עיצוב יותר יקר משמעותית. ההתייקרות הזו מתחילה אצל מגדלי הפרחים, ובגלל שיש ביקוש גדול יותר בתקופה הנוכחית - המחירים עולים. לסיכום, המחיר הממוצע שאתם עומדים לשמוע הוא כ-8,000 ש"ח, אבל כאמור יש גבוהים ונמוכים ממנו".

"בטבע ישנם פרחים יוקרתיים לעומת פרחים פשוטים, והמחיר בהתאם". | תמונה: ריין עיצוב אירועים

צלם עצמאי או חברת צלמים? חבילת צילום או שירות בודד?

אנחנו מגיעים לתחום שפערי המחירים בו יכולים בהחלט להיות משמעותיים בסיכום הסופי של הוצאות החתונה. ברוכים הבאים לתחום צילום האירועים, התחום שבו קיימות מגוון אפשרויות שתוכלו לבחור מביניהן, ולהרכיב בעצמכם את המחיר שתשלמו. אז עם צילום וידאו או בלי? רק סטילס או גם מגנטים?

הצלם שמואל לוי מסביר על ההבדלים ועל המחירים שלהם כדאי לצפות: "ההבדל העיקרי שצריך להבחין בו כשבוחרים צלם הוא אם מדובר על הצלם שהוא העסק לעומת חברת צילום. צלם עצמאי נותן שירות אקסקלוסיבי ומאוד איכותי, מקדיש את כל כולו לזוג ואיתו אתם נפגשים כבר מהרגע הראשון ועד הנוכחות שלו בחתונה. בחברת צילום לרוב נפגשים עם איש מכירות ולא עם הצלם אישית, וסביר להניח שהחברה תיקח כמה אירועים שונים באותו היום ולא בהכרח תשים את כל הפוקוס על החתונה שלכם. זו המדרגה הראשונה שיכולה להוביל לאיזשהו פער במחיר: חבילה סטנדרטית של צילום סטילס, וידאו ואלבומים אצל צלם עצמאי תתחיל באיזור ה-11,500 ש"ח וצפונה, לעומת חברות הצילום שמעדיפות לתת מחירים קצת יותר נמוכים ולקחת עבודה במספר חתונות במקביל. הכל תלוי עד כמה הצילום חשוב לכם. אם הוא עניין חשוב ועיקרי מבחינתכם - אלו הנתונים שאתם צריכים לדעת".

"שירות אקסקלוסיבי ומאוד איכותי". | תמונה: שמואל לוי
מאזן ההיצע והביקוש הוא בוודאי לא עניין שחדש לכם, והוא בהחלט משחק תפקיד גם בתחום הצילום: "כמו כל דבר בחיים, גם כאן ההיצע והביקוש משפיעים על המחיר. צלם שיקבל כמה פניות לאותו התאריך יכול להעלות את המחיר, וכנראה שעדיין יקחו אותו. בסוף זה קשור לעד כמה הצלם מבוקש. כמובן שיש כאן גם עניין של מקצועיות, כישרון, יצירתיות וניסיון - אלמנטים שהופכים את נושא המחיר לכזה שאין לו גבול. אני מכיר חבילות שמתחילות ב-11,500-12,000 ש"ח, ויש כאלו שמגיעות גם לבין 15,000-20,000 ש"ח רק עבור צילום סטילס. יש גם את עניין המוכנות לעבוד - יש צלמים שרוצים לעבוד רק ב-20 חתונות בשנה במחיר מסוים, ואחרים יהיו מוכנים לעבוד גם ב-150 חתונות בשנה במחיר אחר לחלוטין".

האתגר מתחיל כשהמחיר נשמע יקר באוזני הזוגות, אבל להוזיל אותו הופך את הסיפור ללא משתלם. אז מה בעצם עומד מאחורי המחירים? שימו לב: "להיות צלם זה לעבוד 12 שעות ברצף עם צוות צילום, להיות הכי מקצועי, יצירתי, נעים ושמח, לערוך את התמונות אחרי האירוע ולזכור כל הזמן שיש פה יום רגיש שחשוב לכולם. הדרישות הן מאוד גבוהות ולכן המחירים, למרות שהם נשמעים גבוהים, לא תמיד משקפים את התמורה. בתחילת דרכי הרגשתי לא נעים להגיד את המחיר לזוגות כי חשבתי לעצמי שהוא מבהיל, אבל כשפורטים את העבודה מבינים שיש כאן תשלום לצלם הוידאו, לעורך, למעצב הגרפי, לאלבומים, לצלם שמגיע איתך, נסיעות ממקום למקום וכמובן שעות העבודה והערך המוסף של הצלם בעצמו. אז יש טווחים שנעים בין 9,000-11,000 ש"ח ויש טווחים שבין 13,000-20,000 ש"ח, אבל כך או כך תזכרו שהם מגלמים בתוכם הרבה מאוד דברים".

"להיות צלם זה להיות הכי מקצועי, יצירתי, נעים ושמח". | תמונה: שמואל לוי

דיג'יי כתקליטן או דיג'יי כחבילת רחבה?

אם יצא לכם לעשות סקר שוק זריז, בוודאי ראיתם שתחום המוסיקה לחתונה הוא תחום שיש בו פערי מחירים ברורים מאוד. כשאתם בוחרים את הדיג'יי שלכם אתם יכולים לבחור בו כתקליטן בלבד או כחבילת רחבה שלמה, ויש עוד כמה פרמטרים שחשובים לקביעת המחיר.

דיג'יי אור זיו מספר על המחירים, החבילות והשוני בין דיג'יי לדיג'יי: "הצעות המחיר של דיג'יי לחתונה יכולות להתחלק לשני חלקים - יש לנו את הצעות המחיר שכוללות דיג'יי לחתונה, תותחי עשן, זיקוקים, לייזרים ותאורות שיגיעו עם מחיר שמתחיל ב-4,000 ש"ח, ויש לנו גם הצעות מחיר של ה-A LIST שיקחו בין 12,000-15,000 ש"ח רק לנגינת מוזיקה. היום הטווח הממוצע עומד על בין 6,000-8,000 ש"ח. כמו שמחיר מאוד גבוה מעיד על משהו, כך גם מחיר נמוך עלול לעורר איזשהו חשד. הטווח שבאמצע שייך לדיג'ייז רציניים וטובים שעובדים קבוע בתחום, ולא רק מנסים למכור את עצמם במחיר הכי זול שאפשר".

"דיג'ייז רציניים וטובים שעובדים קבוע בתחום" | תמונה: דיג'יי אור זיו
גם בתחום המוסיקה ייתכנו הבדלי מחירים בין דיג'יי עצמאי לבין חברת דיג'ייז, ואנחנו מקבלים כאן נקודת מבט קצת שונה על הנושא: "בחברת המוסיקה המחיר יהיה קצת יותר יקר מדיג'יי עצמאי, כי על אותו הסכום שנגבה מהזוג יש יותר דברים לשלם עליהם - שכירות המשרד, אנשי המכירות וכו'. יש גם את עניין הקהל הישראלי. הישראלים אוהבים להרגיש שהם קיבלו הנחה, ולכן הזוגות עושים משא ומתן. עם דיג'יי עצמאי יש מקום לדיון כזה בצורה קצת יותר פתוחה מאשר עם חברה, ובאופן כללי לפעמים יש מקום ליותר גמישות. לצורך הדוגמה, בחתונת יום ראשון בחודש דצמבר כנראה שתוכל להיות גמישות מסוימת, אבל בחתונת יום חמישי בחודש מאי - פחות. יש גם דיג'ייז שלא מתחברים לגישה הזו, נותנים מחיר בטלפון ומי שמתאים לו שיגיע לפגישה ויקח אותם איך שהם. זה מאוד תלוי בגישה ובאדם. אני אישית שמח לבוא לקראת זוגות שמרגישים שאני מתאים להם מבחינת המחיר, אבל לרוב אין צורך בהתגמשות כי הם יבחרו להשקיע עוד 500 או 1,000 ש"ח כדי לקבל את האקסטרה שאני נותן".

המחירים הגבוהים בשוק נולדים בעיקר מתוך סטטוס מסוים, גם של הדיג'יי וגם של הזוגות: "הדיג'ייז שלוקחים את הסכומים הגבוהים יותר בתחום הגיעו לסטטוס כלשהו, למשל עשו חתונה של סלב או הגיעו למספר החתונות המקסימלי שהם רוצים לעשות בשנה ומחליטים לעשות עוד כמה חתונות אקסטרה. בסוף אם יש זוג שמוכן לשלם את הסכום הזה, אז למה לא? במקביל, מהצד של הזוגות אני יודע שלפעמים הם רוצים להגיד 'הדיג'יי הזה ניגן אצלי בחתונה', ואז הם מוכנים לשלם כל סכום".

"אני אישית שמח לבוא לקראת זוגות" | תמונה: דיג'יי אור זיו

100 אורחים או 500 אורחים? הפסיליטיס או המיקום?

הגיע הזמן שנדבר גם על גני ואולמות האירועים, כי בסוף הם אלו שמציגים את פערי המחירים הגדולים ביותר בעולם החתונות. השיח על נושא המחיר למנה הוא כל כך קיצוני לפעמים, עד שאתם עלולים ללכת לאיבוד בין כל המספרים, העלויות והחבילות.

דיברנו עם הצוות של "חלום בחווה" ו"משק 17" במטרה להבין איך נקבע המחיר למנה: "מי שמערערים את הזוגות לגבי המחירים ולא מבינים מה עומד מאחוריהם הם בעיקר ההורים. לדוגמה, מבחינת ההורים חתונה קטנה אמורה לעלות פחות כסף מחתונה גדולה, ובפועל זה לא נכון. חתונה קטנה עולה יותר פר אדם. אפשר להתחתן עם 100 אורחים במחיר של 50,000 ש"ח, אבל אם נחלק את המחיר לכמות האורחים נגלה שהזוג משלם יותר כסף עבור כל אדם מאשר אם היה מתחתן עם 500 אורחים במחיר של 200,000 ש"ח, לדוגמה. כמובן שלצד כמות האורחים יש לנו פרמטרים של חורף, קיץ, פסיליטיס של המקום ואיכות השירות. אם נסתכל ספציפית על המקומות שלנו, 'משק 17' מתאים לכמות של בין 20-280 אורחים, ומציע טווח מחירים שנע בין 350-550 ש"ח לאדם. 'חלום בחווה' מתאים לכמות של בין 100-750 אורחים, ומציע טווח מחירים שנע בין 340-580 ש"ח לאדם".

'משק 17' מתחם לאירועי בוטיק'משק 17' מתחם לאירועי בוטיק | תמונה: משק 17
אז פערי המחירים בהחלט קיימים, גם בין המקומות השונים וגם בין החבילות הקיימות באותו המקום במחיר שונה. מה שבטוח הוא שהמחיר, גבוה או נמוך ככל שיהיה, צריך להגשים לכם את חלום החתונה בדיוק כמו שדמיינתם: "אחד הפרמטרים הכי מובהקים שגורמים להבדלי המחירים הוא טיב המוצר. אצלנו ספציפית מדובר במוצר פרימיום שהמחיר לאדם בו כולל את הכל מהכל - המיקום, האפשרות להישאר לישון אצלנו לפני ואחרי האירוע, האווירה הפסטורלית, הבוסתן, הצוות שעובד כאן שהוא צוות הפקה לכל דבר ועניין, העיצוב ולמעשה כל הערך המוסף שמסביב. משהו בזה שאנחנו מתעסקים בהכל ומורידים את האחריות מהזוג נותן שקט נפשי. בעצם במחיר לאדם הזוגות רוכשים מאיתנו תהליך שלם של הפקת חתונה, ולא רק את החתונה עצמה. יש מקומות אחרים בארץ שהמחיר שלהם אולי נשמע אטרקטיבי, כמו 350-380 ש"ח למנה בלבד, אבל אז הזוגות לא שמים לב לכל התוספות שהם משלמים עליהן מסביב כדי לקבל בדיוק את החתונה שהם רצו. עדיף לשלם יותר על מוצר טוב שאין צורך להוסיף עליו או לשפר ולדייק אותו. אנחנו ספציפית לא נפרק את החבילה שלנו כדי לבוא ולהוזיל את המחיר, כי חשוב לנו שהמוצר יתקבל בדיוק כמו שהוא - אם זה הקינוחים המשודרגים, כוסות השמפניה שמחולקות לאורחים בכניסה, יחסי החניכה הנמוכים ביותר בתחום - 1:40 בבר, 1:10 בכניסה, 1:15 בשולחנות ועוד. ברגע שאתם מבינים על מה אתם משלמים - המחיר, גם אם הוא גבוה יחסית, כבר נראה אחרת בזכות כל מה שהוא כולל בתוכו".

'חלום בחווה' אווירה הפסטורלית, ההפקה והערך המוסף שמסביב.'חלום בחווה' אווירה הפסטורלית, ההפקה והערך המוסף שמסביב. | תמונה: חלום בחווה
צילום: Pierre Mikael Cohenצילום: Pierre Mikael Cohen | תמונה: חלום בחווה

שקיפות, הוגנות וציפיות ריאליות - ככה תשלמו על החתונה שלכם בראש שקט

אין ספק שקיבלנו כאן טעימה מצוינת מהעלויות של עולם החתונות. טווחי המחירים הריאלים שפורטו כאן מאפשרים לכם להתחיל לקבל מושג לגבי עלות החתונה שלכם, ועם המידע הזה אתם יכולים לצאת לדרך עם חיפוש הספקים שלכם! נקודת ההתחלה היא כמובן עמוד "נותני השירות" שלנו, בו מומלץ לבקר ולקרוא טווחי מחירים מזוגות שכבר התחתנו. בנוסף, היעזרו במפיק החתונות הדיגיטלי שלנו, ה-WedPlanner, כדי להיות בבקרה על התשלומים והמחירים של החתונה. ה-WedPlanner יסדר לכם את כל הנתונים בצורה ברורה, וישקף לכם את תמונת המצב הכלכלית של האירוע בכל רגע נתון. בהצלחה!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

39
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
דיג'יי אור זיו - Dj Or Ziv
תקליטנים
500 ₪ הנחה לזוגות mitformit
החתונה שלכם תהיה הכי שמחה שיש - עליי!
החתונה שלכם תהיה הכי שמחה שיש - עליי!
47.1K
למימוש ההטבה
logo
חלום בחווה
אולמות וגני אירועים
אתם בוחרים את ההטבה שלכם!
חלום בחווה - גן אירועים תחת כיפת השמיים
חלום בחווה - גן אירועים תחת כיפת השמיים
26.8K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת