מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

חתונת שטח- איך עושים את זה נכון?

הרעיון של חתונה תחת כיפת השמיים בשדה פתוח מדליקה אתכם? לא מתחברים לקונספט של אולמות או גני אירועים? מחפשים לאתגר את עצמכם? כנראה שחתונת שטח היא בשבילכם. אבל רגע לפני שאתם נכנסים להפקה של חייכם- קראו את הכתבה ואת כל הדגשים החשובים שקיבלנו מספקים מנוסים. מזל טוב!

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 8 דקות
42.0K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
חתונת שטח- איך עושים את זה נכון?
15
15
מהירות:
הגיע הרגע, גיבשתם רשימת מוזמנים והחלטתם על תקופת האירוע. עכשיו צריך "רק" לבחור איפה, אבל משום מה אתם לא מתחברים לאולם אירועים סטנדרטי,  ביקרתם בשלושה גני אירועים וזה פשוט - לא "זה", בא לכם משהו אחר. אתם בני קיבוץ או מושב ותמיד חלמתם להתחתן בשטח ילדותכם או שבכלל אתם אנשי טבע שחייבים להינשא ביער בו נפגשתם לראשונה- לא משנה מה הסיבה, אם בחרתם בחתונת שטח, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם..

חשוב לנו להרגיע לפני הכל, זה אפשרי ואפילו נפוץ בארץ היפה שלנו, כך מספרת אוריאן פילו, מOR הפקה וניהול אירועים: "הטרנד של חתונות שטח הפך נפוץ במיוחד אחרי תקופת הקורונה, יצא לי להפיק אירועי שטח בחוות סוסים, שדות מגניבים וגם בשטח מול מבנה הבית של ההורים של הזוג המתחתן, זה מיוחד ואחר".

"זה אפשרי ואפילו נפוץ בארץ היפה שלנו". | תמונה: OR | הפקה וניהול אירועים

התחילו מהגדרת תקציב והפקה

מכל בעלי המקצוע שאיתם דיברנו עבור הכתבה הזו, הגענו למסקנה אחת חשובה: כדאי לכם להיעזר במפיק/ה שכבר עשו חתונת שטח אחת או יותר "צריך המון סבלנות ולהבין שזו חתונת שטח, לפני שנכנסים לפרויקט כזה" מסביר לנו ניב אבנרי, מקייטרינג טארטן אירוח וקינוח "כדאי לעבוד עם מפיקים שמבינים בתחום".

אז לאחר שבחרתם מפיק, מומלץ לנהל את התקציב שלכם ולא לשכוח את הדברים הקטנים ביותר- שהם אלו שמייקרים את החתונה בסופו של דבר: שירותים ברמה סבירה-נעימה לכם ולאורחים, תאורה, גנרטורים, פתרונות חשמל, הצללות, קייטרינג, ריהוט עד רמת המפיות וכל מה שמתבקש להקמת אולם בכל מקום שתרצו.

לא לשכוח את הדברים הקטנים ביותר.לא לשכוח את הדברים הקטנים ביותר. | תמונה: טארטן אירוח וקינוח
מעבר לעלויות והתקציב, שימו לב לאישורים הנדרשים. על מנת לקיים אירוע בשטח, תתבקשו להוציא אישורים מכמה רשויות: קודם כל, תלוי איפה האירוע יתקיים ולפי כך תדעו מי בעלי השטח וממי צריך אישור על קיום האירוע. אם המקום מוגדר כשמורת טבע או גן לאומי, תצטרכו אישור מרשות הטבע והגנים, בו ישנה הצהרה שאתם לא מזיקים לנוף הטבעי הכולל בעלי חיים וצמחייה. אם השטח שייך לרשות המקומית, תצטרכו אישור מהם לקיום האירוע. בנוסף, תידרשו להוציא אישור מכוחות הביטחון וההצלה: מד"א, משטרה ומכבי אש שירצו לוודא שהאירוע מתקיים לפי כל התקנים, באזור בטוח לכולם. איך עושים זאת? ניגשים אל תחנת המשטרה האחראית על השטח בו מתקיים האירוע וממלאים את הטפסים הנדרשים, אותה פעולה גם נדרשת אל מול רשות הכיבוי וההצלה.

בנוסף, תידרשו לקבל אישור מהנדס קונסטרוקציה שתפקידו לבדוק שניתן להקים את כל התפאורה הנדרשת בצורה בטוחה ומהנדס חשמל שאחראי על חיבורי החשמל וההקמות האלקטרוניות שדרושות לספקים. שני אישורי המהנדסים הללו נדרשים על מנת להבטיח לספקים שניתן לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר מבחינת חיבורי חשמל ובניית התפאורה לאירוע שלכם ולעשות ביטוח פרטי ליום האירוע, כדי שיהיה, לכל מקרה. 

שימו לב לאישורים הנדרשים כדי לקיים חתונת שטח מושלמתשימו לב לאישורים הנדרשים כדי לקיים חתונת שטח מושלמת | תמונה: טארטן אירוח וקינוח
בגזרת הפרטים הקטנים- יש דברים שרק בעלי נסיון למדו על בשרם, כמו למשל דיג'יי אהוד סבן, משתף בטיפ הזהב שלו: "צריך לשים לב לניואנסים הקטנים ולחשוב על נוחות האורחים. למשל, שירותים כימיים ממוזגים זה דבר מדהים ואפילו נדרש, האורחים מגיעים בלבוש מרשים ושירותי "פועלים" זה דבר שפחות מתאים לחתונה. אמא של הכלה, מגונדרת ומושקעת עם שמלה של אלפי שקלים צריכה להיכנס לשירותים צפופים ולא נקיים, לא בא לה להתלכלך".

האירוע כולל לא רק את יום החתונה עצמו, אלא גם את ימי ההקמות והכנת השטח, מפיק/ה המתמחה בתחום יכול/ה לעזור לכם להגשים את הוייז'ן שלכם בלי כאבי ראש מיותרים. אוריאן פילו, מOR הפקה וניהול אירועים משתפת: "הייתה לי חתונה בקיץ במושב הודיה, שהתקיימה בבית העם ובמתחם חיצוני נוסף. הגעתי ב-5 בבוקר להקמות התאורה והחשמל שהתחילו מוקדם מאוד ונשארתי עד 2 בלילה, עד סוף האירוע עצמו. התחלנו חודש לפני לשטח את האדמה והיה צורך בריסוסים ועניינים. החופה הייתה בשקיעה, בלוקיישן מרוחק ממקום האירוע ולא הייתה לנו אופציה לבצע את הפריסה יום לפני ובנוסף, היינו צריכים להשאיר את השטח נקי בבוקר שלמחרת- כי הוא שימש את העירייה כבית כנסת, זהו בית הכנסת בו היה מתפלל הסבא של החתן. 
במהלך האירוע היו המון דברים ייחודים: תהלוכה של קלייזמרים, שופרות, זמר ששר בקהלת הפנים ובטקס החופה, זמר נוסף שהגיע לשיר בזמן הארוחה, טקס חינה עם תצוגה של 12 רקדניות תימניות וזמרת ולסיום עלו 'יאמן בלוז' של רביד כחלון. זו הייתה חתונה מורכבת, אבל מטורפת לחלוטין".

צריך לשים לב לניואנסים הקטניםצריך לשים לב לניואנסים הקטנים | תמונה: דיג'יי אהוד סבן

מה אוכלים?

בגזרת האוכל תצטרכו להיערך מראש בקפידה ולדאוג לקייטרינג, לתשתיות הבסיסיות שכוללות גנרטור, הצללה, מקור מים זמין ושולחנות עבודה. אוכל הוא עניין רגיש בכל חתונה, וחשוב שתקפידו על התנאים התברואתיים הטובים ביותר עבורכם ועבור האורחים שלכם, על מנת שהאוכל ישאר טרי, טעים וברמה הגבוהה ביותר.

שימו לב, יש מנות מומלצות ולא מומלצות בשטח "יש זוגות שיגידו מראש, שלא בא להם להוציא המון כסף על גנרטור גדול, אז אני מסביר להם מה אני יכול להוציא ומה לא. אני לא אוציא מנה שאני לא שלם איתה ב-100% אחוז" מסביר לנו ניב אבנרי מטארטן אירוח וקינוח "למשל, בשביל מנת דג סלמון צריך תנור מאוד חזק כדי שיצא טוב וקריספי ואם אין את האמצעים, לא אוציא דג רופס. מנה שעובדת מאוד חזק בכל התנאים היא באנים למיניהם עם שערות בקר מפורק, צריך רק גז עובד".

אוכל הוא עניין רגיש בכל חתונהאוכל הוא עניין רגיש בכל חתונה | תמונה: טארטן אירוח וקינוח

רוקדים עד אור הבוקר

אחד היתרונות הגדולים בחתונת שטח זו העובדה שניתן לרקוד עד צאת החמה, כי רוב החתונות מתקיימות בלוקיישנים שלא מפריעים לאף אחד מבחינת רעש. תוכלו להמשיך את המסיבה עד השעה שתרצו ולאפשר לאורחים שלכם ליהנות בלי שום הגבלה. אך שימו לב, ככל שתרצו שהאירוע יגמר מאוחר יותר, יכולה לחול עלייה במחיר הספקים. 

חוששים שהמקום שבחרתם מחתרתי מדי? דיג'יי אהוד סבן מרגיע "אם זוג סגר איתי, אגיע גם במסוק, אבל צריך לזכור שיש כאן גם עבודת סבלות. צריך להביא רמקולים, תאורה, הגברה ומכל הסיבות האלו, המחיר לפעמים מכפיל ואפילו משלש את עצמו. חשוב לי לציין שחתונת שטח זה וייב אחר, אתה לא מפריע לאף אחד, זה רק אתה והעצים. הייתי פעם בחתונה ביערות ירושלים שהתחילה ב-2 בצהריים וסיימתי לנגן בשעה 6 ואחרי זה הם המשיכו אפטר עם עוד דיג'יי עד 12 בלילה, החתונה הכי מטורפת שראיתי".

"אם זוג סגר איתי, אגיע גם במסוק". | תמונה: דיג'יי אהוד סבן

והסיבה לשמה התכנסנו- אווירה ועיצוב

היופי בחתונת שטח זו האופציה להגשים את כל החלומות. מקבלים סוג של דף ריק, בלי מניירות ותנאים של אולם או גן אירועים ופשוט מתחילים פרויקט לפי רצוניכם "בחתונת שטח לרוב לא יהיו דברים מפונפנים, אלא יותר ירק, פרחים פחות מהונדסים" מסבירה לנו ענבל ינאי, סטייליסטית אירועים "יוצא לי לעשות הרבה אירועים בסגנון בוהו שיק, עם פרחים טריים, עלים יבשים, פמפסים, כותנה והמון ירק- דברים שמתכתבים עם השטח".

מה חייב לבדוק מבחינה לוגיסטית?
"קודם כל, חשוב שזוגות יזכרו שאין מבנה חופה כמו שקיים באולם אירועים, אני צריכה להביא את החופה. לפעמים השטח לא מפולס, וצריך גם להביא ולהרכיב במה" מסבירה לנו ענבל - "בנוסף, צריך לדעת דברים בסיסיים כמו האם יש מים, האם יש שולחנות עבודה, איזה ריהוט הוזמן ואיך הוא משתלב יחד עם העיצוב- ובמידת הצורך, אעזור לזוג לבחור את סוג הריהוט. בחתונות שטח לרוב לא יהיו שולחנות עם מפות אלא יותר שולחנות עץ, אני מעדיפה לעצב כמה שיותר טבעי ומותאם לאזור".

ספרי לנו על חתונה אחת מיוחדת שזכורה לך
"עיצבתי יחד עם חברת 'אדמה' חתונה שבה לכלה יש עסק משפחתי לרכיבת סוסים. העיצוב היה כולו בנושא, יצרנו פינות ישיבה מערימות חציר, פיזרנו פרסות כדקורציה, עיצבנו כניסה בה שמנו את האוכף המהמם שלה על ערימת חציר, הנחנו קלשון ועוד אלמנטים בסגנון בכניסה. בחופה שילבתי גולגולת של אייל (לא אמיתית כמובן) ושזרנו פרחים. הכלה הגיעה אל השטח רכובה על הסוסה שלה, זה היה פשוט מדהים לראות כלה עם שמלת כלה לבנה על סוס".

"יחד עם חברת 'אדמה' עיצבנו חתונה שבה העיצוב היה כולו בנושא רכיבת סוסים". | תמונה: ענבל ינאי עיצוב אירועים

כמה טיפים לסיום:

  1. עונת האביב מומלצת במיוחד לחתונת שטח, לא חם ולא קר מדי.
  2. אל תשכחו את הדברים הקטנים שישדרגו לאורחים שלכם את החוויה ונראים 'מובנים מאליהם': תאי שירותים ממוזגים ומתוחזקים, הצללה טובה, תאורה, שולחנות וכסאות נוחים לאכילה, נגישות למקום האירוע ואופציה לחנייה.
  3. הבירוקרטיה חשובה, אל תשאירו אותה לרגע האחרון. שימו לב שיש מספר אישורים נדרשים מכוחות הביטחון וההצלה וגם ביטוח פרטי שחייב לעשות לפני האירוע.
  4. בואו עם המון סבלנות והבינו שהטבע לא קבוע כמו אולם אירועים, עלולים להיות רגעים בהם הספקים יצטרכו לאלתר, אך הם עדיין עושים את הכי טוב עבור האירוע שלכם.
  5. גנרטור חזק הוא החבר הכי טוב של כל הספקים שלכם, אל תתפשרו על הסעיף הזה.
  6. בחרו אנשי צוות שיזרמו איתכם ועם החתונה החלומית שלכם.
  7. יש הבדל במחיר וחתונת שטח היא אכן יקרה יותר מחתונה בגן או אולם אירועים, אך אם זה החלום שלכם- עם תכנון נכון, ניתן להגשים הכל.

אם זה החלום שלכם- עם תכנון נכון, ניתן להגשים הכל.אם זה החלום שלכם- עם תכנון נכון, ניתן להגשים הכל. | תמונה: ענבל ינאי עיצוב אירועים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

36
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
OR | הפקה וניהול אירועים
הפקה וניהול אירועים
עד 1000 ש"ח הנחה!
מה תעשי אם תיקרע לך השמלה?
מה תעשי אם תיקרע לך השמלה?
1.9K
למימוש ההטבה
logo
טארטן אירוח וקינוח
קייטרינג לאירועים
עמדת אפטר פארטי מתנה
קייטרינג יוצא דופן בנראותו ובטעמו!
קייטרינג יוצא דופן בנראותו ובטעמו!
1.4K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת