מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

קבלו אותה: החופה שלכם!

אירוע החתונה מביא איתו רגעים מכל מיני סוגים - רגעים מאושרים, רגעים משפחתיים, רגעים מלחיצים ורגעים מרגשים. אין ספק שבראש כל הרגעים האלו עומד רגע אחד מיוחד, חד פעמי ומרגש בצורה יוצאת דופן - טקס החופה. 
אחד הסמלים הכי בולטים ויפים של המסורת היהודית, ובין אם אתם עומדים לערוך אותו על פי המסורת והדת ובין אם בכל צורה אלטרנטיבית אחרת - אין ספק שהוא עומד להיות אחד הרגעים הכי גבוהים ויפים בחיים שלכם - רגע שמרומם את הנפש וגורם לבטן להשתולל מהתרגשות. 

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 9 דקות
101.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
קבלו אותה: החופה שלכם!
15
15
מהירות:

בכתבה שהכנו לכם כאן אספנו את כל הדברים שכדאי שתדעו לקראת טקס החופה והחופה עצמה, יחד עם ארבעה ספקים שכל אחד מהם מביא איתו את נקודת המבט המעניינת שלו בנושא. בואו להתרגש ביחד איתנו, לעצב, לתכנן ולערוך את הטקס שייחרט לכם לנצח על הלב והנשמה.

"כל הדברים שכדאי שתדעו לקראת טקס החופה והחופה עצמה" | תמונה: בראשית ישראל פרסי - צילום לאירועים

סדר טקס החופה והגמישות לאורכו

התוכן של טקס החופה הוא זה שאחראי על הרגע הגדול והמרגש שמתרחש אל מול כל האורחים, ולכן הוא צריך להיות בנוי בצורה שמשקפת את הערכים של הזוג. במידה ותבחרו לערוך טקס מסורתי או דתי, קיימים כמה וכמה מאפיינים שחייבים לקבל ביטוי במהלכו. 

"כמה מאפיינים שחייבים לקבל ביטוי במהלך טקס החופה" | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין
הרב אהרון פינקלשטיין מספר לנו על מהלך הטקס שנערך על פי המסורת והדת: "הטקס מתחיל בכתיבת הכתובה. החופה נמצאת תחת כיפת השמיים, וממנה ניתן לראות את הכוכבים. יש כאן ברכה, שכן נאמר לאברהם אבינו שיצא החוצה, יסתכל השמיימה ויראה את זרעו ועתידו ככוכבי השמיים לרוב. הכניסה לחופה על פי המסורת הדתית נעשית כך שאבי החתן ואבי הכלה מלווים את החתן אל החופה, אם הכלה ואם החתן מלוות את הכלה אל החופה, ולאחר מכן הכלה מסובבת את החתן שבע פעמים כסימן לברכה, לשבעת ימי השבוע ולאור הדולק במנורת שבעת הקנים כרמז לשפע, ברכה ואור. היום הדברים השתנו בעקבות המודרנה, כך שכל זוג הורים מלווים את ילדם או ילדתם אל החופה, כשבאמצע השביל החתן יורד מן החופה כדי לצעוד יחד עם הכלה אל החופה, אחרי שהוא מכסה אותה בהינומה כסמל לקורת גג, נתינת חסות ושמירה עליה. לעיתים ניתן גם מקום לאחים והאחיות של החתן והכלה להיכנס על שביל החופה".

טקס החופה הוא סמל לחיים החדשים והמשותפים שבני הזוג יוצאים אליהם: "החופה היא מעין כניסה לבית וקורת גג. יש סימבוליקה גדולה בעניין הזה של חסות הזוג שנכנס לתוך בית משותף ומתחיל חיים משותפים בצל קורת גג אחת משותפת. זה מה שנקרא - תחת כנפי השכינה, תחת צילו של הבורא. יש מנהג שלפיו האחים או החברים הרווקים מחזיקים את עמודי החופה, כדי שגם הם יתברכו בזיווג הגון ובחתונה. מכאן גם נובע מנהג השתייה מכוס היין של החתן והכלה, כדי שכל מי ששותה מן הכוס ידבק בו מעמד החתונה והברכה תחול גם עליהם".

"הטקס מתחיל בכתיבת הכתובה" | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין
בטקס משולבים אלמנטים נוספים, שחלקם מהווים חלק בלתי נפרד מהטקס המסורתי-דתי, וחלקם יכולים להשתלב בו בהתאם לבקשת הזוג: "תחת החופה נאמרות מספר ברכות על כוס היין שעליה מברך הרב - שתי ברכות האירוסין ושבע ברכות הנישואין - הכל תחת קורת גג אחת. המנהגים הדתיים המחויבים תחת החופה הם כמובן הברכות, ענידת הטבעת על ידי החתן לכלה, עיטוף בטלית, טקס קריאת הכתובה, המשך הברכות, ושבירת הכוס כסמל לקשיים שאיתם מתמודד עם ישראל לאורך הדורות, האנשים שנרצחו למען העם, השואה האיומה שפקדה את עמנו, חורבנם של ירושלים ובית המקדש ועוד. אני אישית גם מתיר לזוג להקריא מספר דברים אחד לשניה במסגרת טקס החופה, וגם מתיר לכלה לענוד טבעת על אצבעו של החתן".

לקראת טקס החופה כדאי לקחת בחשבון עוד מספר דברים שיצמצמו את התקלות לאורכו: "אם רוצים לכבד אדם מבוגר מהמשפחה בקריאת הברכות - כדאי לא להתקיל אותו אלא להודיע לו על כך מראש, להזכיר לו את גודל המעמד ולוודא שהוא מסוגל לעמוד בו. חשוב גם לדרוש מהאולם יין לבן ולא אדום, משום שאנחנו מעבירים את הכוס מספר ידיים ולא רוצים שהיין יכתים את החליפה או השמלה. לגבי שבירת הכוס - לא מדובר על בחינה של כמה משקולות החתן מרים או באיזה כושר ספורטיבי הוא נמצא, ולכן כדאי לבחור בכוס זכוכית דקיקה שעטופה בנייר כסף, וכן בנעל עבה מספיק כך שהשברים לא יחדרו פנימה. בנוסף, מבחינת ההלכה אין לאסוף את שברי הכוס משום שהם סמל לחורבן ושבר, ובפתיחת החיים המשותפים אנחנו רוצים לאסוף דברים שלמים. כדאי לתכנן טקסים שעורכים בין 15-20 דקות כדי שהקהל יוכל להתחבר אליהם מההתחלה ועד הסוף".

"המנהגים הדתיים המחויבים תחת החופה הם כמובן הברכות, ענידת הטבעת על ידי החתן לכלה, עיטוף בטלית, טקס קריאת הכתובה, המשך הברכות, ושבירת הכוס כסמל לקשיים שאיתם מתמודד עם ישראל לאורך הדורות, האנשים שנרצחו למען העם, השואה האיומה שפקדה את עמנו, חורבנם של ירושלים ובית המקדש ועוד". | תמונה: הרב אהרון פינקלשטיין

עיצוב החופה בהתאם לאופי האירוע

החופה צריכה להיות מלאה בתוכן, אבל לא פחות חשוב מכך - היא צריכה להיראות טוב. עיצוב החופה יכול להיעשות באינספור דרכים, עם המון ירק, פרחים, נורות ועלים. הדרך הטובה ביותר לעצב את החופה היא יחד עם מעצב או מעצבת מקצועיים, ואנחנו שמחים להביא בפניכם כאן כמה סודות שיכולים לעזור לכם גם בעיצוב חופה עצמאי.

המעצבת אדוה פיקסמן עוזרת לנו להבין איך לעשות את זה כמו שצריך כדי שהחופה תקבל את המראה המושלם: "הבעיה העיקרית בחופה היא שהיא עומדת במשך המון זמן. שלא כמו השולחנות שנמצאים במקום מוצל או ממוזג, והפרחים יכולים להיראות טוב בתנאים האלו, על החופה הם עלולים לקבל בקלות את המראה הנבול בגלל השמש והחום. לכן, בעיצוב חופה אני אוהבת לשלב פרחי משי. פרחי המשי מגיעים לרמה כל כך גבוהה, במיוחד כשמדובר על ורדים, כך שאי אפשר להבחין שהם לא טבעיים. בנוסף, אני אוהבת לשלב גם פרחים יבשים כמו פמפסים, וגם פרחים ששורדים למשך זמן ארוך יותר כמו גיבסניות, פרחי שעווה, עלי אקליפטוס ועוד. יש חופות שניתן לעצב אותן עם 100% פרחים טבעיים, כמו חופות חורף שנערכות בתוך האולם, אבל גם אז צריך להעמיד את החופה ממש בסמוך לאירוע. כשמתבססים גם על פרחים שאינם טבעיים ניתן להעמיד את החופה כבר יום לפני, ולהשיג הרבה שקט ונחת ולדעת שהכל כבר מוכן".

"פרחי המשי מגיעים לרמה כל כך גבוהה, במיוחד כשמדובר על ורדים, כך שאי אפשר להבחין שהם לא טבעיים" | תמונה: החופות של אדוה - עיצוב חתונה
"פרחים ששורדים למשך זמן ארוך יותר כמו גיבסניות, פרחי שעווה, עלי אקליפטוס ועוד" | תמונה: החופות של אדוה - עיצוב חתונה
התאמת עיצוב החופה לאופי האירוע היא הכרחית, ויכולה להיעשות על ידי בחירה של פרחים ספציפיים, צבעים שונים ועוד: "אירוע שנערך בחורשה, למשל, שמלאה בטבע ירוק - יכול ליהנות מעיצוב חופה בוהמי עם שילוב של לבן וורוד. אירוע שנערך בבית כנסת, שהוא מקום סגור עם קירות מאוד לבנים, אפשר לעצב בו חופה יפהפיה ששוברת את המראה הלבן והאטום ולהכניס לתוכה את הטבע. דוגמה נוספת היא של מקום קלאסי שהזוג רוצה לשלב בו חופה יותר יערית ופראית - ניתן לקחת אלמנט אחד שקיים במקום, כמו כלי זהב לדוגמה, ולתת לו קונטרה עם פרחים פראיים. ברגע שאנחנו שוברים את הסדר הקיים אנחנו יכולים להכניס פלפל ולהשפיע על הנראות של כל המקום, לא רק על החופה".

דבר נוסף שצריך להתקיים הוא החיבור בין החופה לבין עיצוב השולחנות: "חשוב להקפיד על קו עיצובי מקשר בין העיצוב של השולחנות לבין עיצוב החופה. לפעמים מדובר על חיבור שנעשה דרך צבע אחד או דרך סוג אחד של פרחים, ככה שנוצר קו אחיד ויפהפה בין כל האלמנטים באירוע. זה יכול להיות שושן צחור עם פמפסים, רינגים של עץ, במבוקים או קש, וזה יכול להיות כל דבר אחר - העיקר לקחת את אחד האלמנטים מבחוץ ולהכניס אותו פנימה או ההיפך".

"ברגע שאנחנו שוברים את הסדר הקיים אנחנו יכולים להכניס פלפל ולהשפיע על הנראות של כל המקום, לא רק על החופה". | תמונה: החופות של אדוה - עיצוב חתונה
"לפעמים מדובר על חיבור שנעשה דרך צבע אחד או דרך סוג אחד של פרחים, ככה שנוצר קו אחיד ויפהפה בין כל האלמנטים באירוע" | תמונה: החופות של אדוה - עיצוב חתונה

לתעד את היופי של החופה מכל הזוויות המעניינות

נדירים הזוגות שאינם מבצעים את צילומי המשפחות שלהם על יד החופה. החופה היא הסמל הגדול ביותר של אירוע החתונה, ולכן תיעוד המשפחות כשהיא נמצאת ברקע מניב תמונות לא פחות מיפהפיות. כשההורים, האחים והאחיות, הסבים והסבתות, הדודים והדודות וכל יתר המשפחה מתקבצת על יד החופה, מתקבל מראה מרהיב שאי אפשר שלא להתרגש ממנו, וכמובן גם לתת לו מקום של כבוד באלבום החתונה.

גם טקס החופה בעצמו מצטלם בצורה יפהפיה בתאורה הנכונה, ומחברת "בראשית - ישראל פרסי" מספרים לנו למה חשוב לדאוג לפני שהקליקים מתחילים להילחץ על המצלמה: "אנחנו כצלמים מביאים עמודי תאורה ופלאשים וממקמים אותם באיזור החופה. המטרה היא להאיר אותה כמה שיותר, כדי שהתמונות יוכלו לצאת ברורות ויפות. בקיץ החופות נערכות בחוץ והטקס נערך לרוב בשעת ערב חשוכה, לכן חובה להאיר את האיזור היטב. חשוב לתת דגש על המיקום שבו הזוג והמשפחה יעמדו, ולמקם את התאורה והפלאשים בהתאם לקומפוזיציה של האנשים. אנחנו אוהבים לדבר עם מנהלי האירוע מראש כדי לוודא שהמיקום מדויק ונוח לכולנו".

"המטרה היא להאיר אותה כמה שיותר, כדי שהתמונות יוכלו לצאת ברורות ויפות". | תמונה: בראשית ישראל פרסי - צילום לאירועים
" חשוב לתת דגש על המיקום שבו הזוג והמשפחה יעמדו, ולמקם את התאורה והפלאשים בהתאם לקומפוזיציה של האנשים". | תמונה: בראשית ישראל פרסי - צילום לאירועים
צילום החופה הוא יצירתי ומגוון, שבא במטרה לתעד את כל הזוויות היפות שלה יחד עם הזוג והמשפחות: "אנחנו משתמשים בעדשות רחבות זווית, ככה שאפשר לתפוס את כולם בתמונה אחת. צילום החופה נעשה מכמה מרחקים שונים - גם כשרואים את הכל מלמעלה, גם כשרואים את הכל מקרוב, גם עם קלוז אפ ועוד. אין תמונה שחוזרת על עצמה, ואנחנו שמים את הגיוון והעושר של התמונות במקום הראשון. עם הזמן גם אולמות האירועים התחילו למקם את החופות על במה, ככה שה'ריבים' עם הקהל על הספוט הטוב ביותר נפסקו, ובהתאם אנחנו מקבלים את הגישה לזוויות הצילום הטובות ביותר לאורך כל הטקס".

"צילום החופה הוא יצירתי ומגוון, שבא במטרה לתעד את כל הזוויות היפות שלה יחד עם הזוג". | תמונה: בראשית ישראל פרסי - צילום לאירועים

חופה לדוגמה - כך עושים את זה באולמות האירועים

מתחשק לכם לקבל השראה לנראות החופה? מעולה! "אטורה - בית לאירועים" שממוקם בסמוך לפארק היפהפה מיני ישראל הוא אחת ההשראות היפות ביותר בארץ, וצוות המקום מכניס אותנו פנימה כדי להבין איך החופה נראית אצלם: "החופה שלנו ממוקמת מעל בריכת נוי, שהיא בעצם חלק מהמודלים של מיני ישראל ומסמלת את החלק של יפו. גם בגב החופה ובצדדים קיימים מודלים שונים, ומולנו הנוף הפתוח של השדות באיזור. החופה שלנו קבועה ויש לה בסיס עם ריצוף יחודי, ומעליה מבנה יפהפה של גשר תאורה מהמם. החופה עצמה עשויה מבמבוק שמתמזג עם האווירה של הטבע באיזור".

עיצוב החופה במקום יכול לקבל עליו אינספור צורות שונות: "אנחנו נותנים את הדגש והחשיבות בחופה לפי הדברים החשובים לזוג. בעינינו יש חשיבות רבה לעשות את טקס החופה כשעה לאחר תחילת קבלת הפנים, על מנת שלזוגות ולאורחים יהיה מספיק זמן ליהנות מהטעמים ומהאווירה השמחה שבמקום. מעצב הבית שלנו דואג להגשים לזוגות שלנו את כל החלומות, עם עיצוב מקורי ויצירתי שמתאים לאופי ולעונת האירוע".

"החופה עצמה עשויה מבמבוק שמתמזג עם האווירה של הטבע באיזור". | תמונה: אטורה - בית לאירועים, צילום שלומי פרי
"החופה שלנו ממוקמת מעל בריכת נוי, שהיא בעצם חלק מהמודלים של מיני ישראל ומסמלת את החלק של יפו". | תמונה: אטורה - בית לאירועים, צילום יניב שמידט
"מעצב הבית שלנו דואג להגשים לזוגות שלנו את כל החלומות, עם עיצוב מקורי ויצירתי שמתאים לאופי ולעונת האירוע". | תמונה: אטורה - בית לאירועים

זה הזמן לעצב את החופה שלא תשכחו לעולם

אז מה היה לנו פה? מלא השראות, המון דוגמאות, ים צילומים ואינסוף ריגושים! עם כל אלו אין ספק שאתם מוכנים לעצב את החופה החד פעמית והיפהפייה שלכם. בין אם תבחרו במראה הפרחוני, הירוק, המלא או הנקי - עכשיו אתם בהחלט יודעים איך לעשות את זה בצורה הכי ייחודית, מתאימה ונכונה לכם. ואם אתם זקוקים לקצת עזרה, היכנסו לקטגוריית "עיצוב אירועים" בעמוד "נותני השירות" שלנו, ותוכלו לבחור את המעצב או המעצבת שילוו אתכם יד ביד בשביל של פרחים.
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

21
7
הצעות נוספות לקריאה
logo
הרב אהרון פינקלשטיין
רבנים ועורכי טקסים
500 שקלים הנחה
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
6.2K
למימוש ההנחה
logo
בראשית ישראל פרסי - צילום לאירועים
צילום וידאו וסטילס
3 אטרקציות במתנה!
אירגנו לכם הצעה מושלמת לחתונה ב- ♥️
אירגנו לכם הצעה מושלמת לחתונה ב- ♥️
4.3K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת