מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

אתם שאלתם - הספקים השיבו: קבלו את סיכום מפגש הזוגות שלנו

השבוע קיימנו מפגש מקוון נוסף עם זוגות נרגשים שהחלו בתכנון החתונה. ברוח התקופה התכנסנו כולנו בזום, הצוות של "מתחתנים למען מתחתנים", ספקים מתחומים שונים וכמובן הזוגות. וואו כמה מידע שימושי ניתן שם! החל מאפשרויות בחירת הרב, דרך תכנון וניהול מיטביים של האירוע ועד הדברים שהופכים את החתונה לייחודית ומקורית. לטובת מי שפספס, ארזנו את השאלות שעניינו אתכם ואת התשובות שנתנו המומחים והינה הוא לפניכם - סיכום מפגש הזוגות שלנו.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 10 דקות
17.4K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
אתם שאלתם - הספקים השיבו: קבלו את סיכום מפגש הזוגות שלנו
15
15
מהירות:

תכנון חתונה נכון

במפגש אירחנו שלושה מומחים מובילים בתחומם שהיו לספר, לשתף ולתת תשובות לשאלות של זוגות:
לירון בן צבי, מפיק אירועים ומנכ"ל "הבית בשרון", ליאור עידן, מנכ"ל "פנדה ניהול אירועים" והרב אליעזר אוירבך.
בין המומחים השתתפו גם צוות מתחתנים למען מתחתנים: ירון ויצמן ועובד יוסף מנכ"לי החברה, דגנית דוזלר סמנכ"לית החברה, גלי ביטון, מנהלת הקהילות ומור כרמלי-אוחיון, מנהלת התוכן.

תכנון חתונה נכון

לירון: "הדבר החשוב ביותר עבור כל אחד ואחת הוא ליהנות מתהליך תכנון והפקת החתונה. זה תהליך שעשוי להיות מאוד מלחיץ אבל גם עשוי לקחת אתכם למקומות טובים. אני חושב שנכון עבור כל זוג לעשות חלוקה של כל הדברים למשימות קטנות. לדעת מה קורה כל יום או כל תקופה מפחית את הלחץ. אחת הטעויות המשמעותיות שזוגות רבים עושים היא שהם משאירים דברים לרגע האחרון או מתכננים את החתונה באופן לא מסודר שגורם להם לחץ רב. היו יסודיים בתכנון החתונה, חלקו את תכנון האירוע למשימות קטנות וכך תוכלו גם ליהנות מהתהליך".

ליאור הצטרף לדבריו של לירון והוסיף "אסור להקל ראש בשום פרט שקשור בתכנון וניהול האירוע. חשוב לקחת שירות סידורי הושבה ואישורי מוזמנים, לא להשאיר את זה לרגע האחרון כדי שלא תישארו באי וודאות ביום החתונה".

הרב אוירבך: "אחת הטעויות שזוגות עושים היא שהם מוותרים על מפגש מקדים עם הרב. מפגש כזה יוצר היכרות מוקדמת של הרב עם הסיפור של בני הזוג ועם הדברים שחשובים להם וזה מתבטא באופן עריכת החופה".

ירון הוסיף: "חתונה היא אירוע של פעם בחיים. בדקו כמו שצריך עם מי אתם סוגרים ומה אתם מקבלים. אנשים טועים כשהם לא בודקים את הספקים שלהם לעומק. בדקו את כל הפרטים הקטנים, אפילו את תאי השירותים של מקום האירוע. זה אולי קצת מציק אבל זה משתלם בסוף".


רישום נישואין ובחירת תאריך

מה ההבדל בין נישואים ברבנות לארגון "צוהר"? 
הרב אוירבך: "אני ממייסדי ארגון "צוהר" שעוסק בהנגשת שירותי חופה נעימים יותר. חשוב לדעת ש"צוהר" לא מספקים רישום של הנישואים אלא את שירותי החופה ולאחר מכן הרישום נעשה ברבנות המקומית. ישנו גוף נוסף בשם "בנועם" שמעניק שירות דומה אבל בדומה ל"צוהר", גם הוא מצריך רישום ברבנות."

מתי כדאי להירשם ברבנות? מומלץ להירשם כשלושה חודשים לפני תאריך החתונה אך ניתן לעשות זאת גם בשלב מאוחר יותר במקרה הצורך.

מה ההבדל בין נישואים לידועים בציבור? ישנם כמה הבדלים בחוק בין ידועים בציבור לבין נישואין ברבנות. ההבדלים הם בעיקר בענייני ממון. חשוב לדעת שגם במקרה של נישואים אזרחיים במקרה של גירושין, חייבים לעבור ברבנות. ידועים בציבור אינם נדרשים לעבור ברבנות במקרה של גירושין אך כן מתקשים יותר להינשא ברבנות לאחר רישום כידועים בציבור או אם הם נולדו לזוג הרשום כידועים בציבור.

האם אפשרי להביא רב מטעמנו ולא בהכרח מהארץ? אם הרב נמצא ברשימות של הרבנות כרב מוכר - אין בעיה.

מתעניינים בחתונה אזרחית? יש לנו כמה רעיונות מעולים עבורכם לחתונה אזרחית ברחבי העולם.


האם מקובל לשלם לרב וכמה? "ישנם רבנים שמקבלים משכורת ממדינת ישראל ולפי החוק אסור להם לגבות תשלום על החופה מהזוג. כל עוד החתונה נערכת בעירו של הרב  הוא אינו מורשה לקחת כסף מהזוג שמשתמש בשירותי החופה שלו. כאשר החתונה נערכת מחוץ לעיר, הרב מורשה לגבות תשלום כראות עיניו. רבנים שלא מקבלים שכר מהמדינה, גובים תשלום, לרוב בסכום של כאלף ש"ח. אני באופן אישי לא גובה סכום מסוים אלא משאיר את בחירת סכום התשלום לבני הזוג לפי רצונם ויכולתם".

האם רצוי לסגור עם רב חוזה כלשהו בו הוא מתחייב על הגעה בתאריך ובשעה שנקבעו? "בשורה התחתונה - אין צורך אבל עכשיו בעקבות הקורונה הרבה רבנים מתלוננים על ביטולים שנעשו ברגע האחרון ולכן החלו לעבוד עם חוזים. חשוב לוודא שהרב שבחרתם לא עורך שתי חופות בערב כדי למנוע איחורים. בקשו מהרב להתחייב על קיום חתונתכם בלבד באותו הערב".

כמה חשיבות יש לבחירת תאריך האירוע ועל מה היא משפיעה? "התאריכים בהם אסור להינשא על פי היהדות הינם תאריכי אבל. בנוסף אליהם ישנם תאריכים אשר בהם קיימים מנהגים שונים של זרמים שונים. חלקם מתירים להינשא בהם וחלקם לא. השנה, בעקבות הקורונה הרבנות הקלה ואיפרה לזוגות להינשא בתאריכים בהם הייתה מחלוקת. באופן עקרוני, ניתן להתחתן בכל תאריך שאינו זמן אבל ע"פ היהדות".

ליאור מוסיף: "תאריכים מיוחדים משפיעים על מחיר המנה, כמו כן ישנם תקופות ותאריכים שונים אשר משפיעים על מחיר המנה וכתוצאה מכך על עלות האירוע כולו כמו בחירת תאריך באמצע השבוע, סוף שבוע, חגים, קיץ או חורף. חשוב לקבוע תאריך בהתאם לכמות המוזמנים ובהתאם לצרכים שלהם ושלכם אשר עשויים להשפיע על מחיר המנה".

על התאריכים המומלצים והאסורים לחתונה בשנת 2021 ניתן לקרוא כאן.


ניהול, תכנון ותקציב החתונה

מה ההבדל בין מפיק למנהל האירוע?

לירון: "מנהל אירוע חיוני מאוד ולא כדאי לוותר עליו אך תפקידו של המפיק לגעת ביותר דברים בכל תכנון והפקת האירוע. המפיק חוסך זמן וכסף מול ספקים אחרים. הוא משיג לכם מחירים טובים ומלווה אתכם לאורך כל התהליך. בנוסף המפיק בונה אתכם את אופי האירוע וכל פן וחלק באירוע. ליווי המפיק אורך בממוצע 3 חודשים ומעניק המון שקט נפשי לזוג".

ליאור: "מפיק אירועים אחראי לכל מה שקשור באירוע. רוב הזוגות היום בוחרים בעצמם את הספקים ומפיקים את האירוע בעצמם. בחירה במפיק מעניקה שקט לאורך התהליך מבחינת קבלת מחירים טובים, המלצות ודגשים על מה שהזוג מחפש. מנהל האירוע מנהל את האירוע ביום החתונה. הוא מוציא לפועל את כל התכנון וההפקה. בדרך כלל מפיק ומנהל אירועים עובדים יחדיו. חשוב להעביר למנהל האירוע את כל מה שחשוב לזוג ולא להקל בזה ראש כדי שהאירוע ינוהל באופן טוב ביותר כפי שהזוג רוצה".


אולם או גן?
ליאור: "הדבר הראשון שחשוב לגעת בו הוא עניין התקציב. חשוב להגדיר תקציב ובהמשך להבין את ההעדפות שלכם בהתאם לתקציב. בפלטפורמה של mit4mit תוכלו למצוא המון מקומות שמתאימים לצרכים שלכם. יש המון זוגות שמעדיפים אולם סגור ויש כאלה שמעדיפים אווירה קלילה בטבע. חשוב שכל זוג יבין מה העדפות שלו ומה יוצר עבורו אווירה טובה. לכל זוג יש סגנון אחר שהוא מתחבר אליו".

איך יוצרים רשימת מוזמנים ומה חשוב לדווח למקום האירוע?
"הרבה זוגות מתחייבים לכמה שפחות ומביאים הרבה אנשים לאירוע. לשקר אין רגליים ובסוף זה מתבטא באיכות האירוע. חשוב שיופיעו ברשימות שמות מלאים עם מספרי טלפון ושיוך כמו 'עבודה', 'משפחה' ועוד. לאחר אישורי ההגעה מקבלים הערכה לגבי מספר האורחים שמתכוונים להגיע לאירוע. לפי זה האולם יודע להיערך. המטרה היא להגיע למצב שיש מספיק מקומות ישיבה פלוס רזרבה. לכן חשוב לדווח לבעל מקום האירוע על מספר מדויק של מוזמנים ועל אישורי ההגעה. חשוב להקפיד שאישורי ההגעה יהיו מדויקים ומקצועיים. 
עדיף להתחייב לאולם לפחות אנשים מהמתוכנן ולא ליותר. יש כלל אצבע שאומר שיגיעו כ-15% פחות אנשים מאללו שאישרו הגעה. זה לא מדויק וזה משתנה בין כל זוג, סגנון מוזמנים וסגנון האירוע. 
גם אם אישרתם הגעה על המינימום שהאולם דורש, תמיד תוכלו להעלות את מספר המנות לאחר אישורי ההגעה".

איך לבנות תקציב חכם שלא יגרום להפסד?
לירון: "אין נוסחה מדויקת. זה תלוי בעזרה של ההורים ובקרבה של המוזמנים שמגיעים. האורחים שקרובים יותר, לרוב נותנים יותר. בכמות מוזמנים גבוה יותר, הסיכוי להרוויח גדל והעלויות עבור כל מוזמן יורדות. כמובן שחשוב לבדוק עלויות של ספקים. 
אפשר לעשות חתונות קטנות באופן יעיל על ידי בחירה נכונה של ספקים בעלות משתלמת, בחירת יום בשבוע ועוד".


מה האותיות הקטנות שחשוב לשים לב אליהם בחוזה מול אולמות וספקים?
לירון: "חשוב לשים לב על דמי ביטול ותנאי ביטול האירוע. זה חשוב בעיקר בתקופת הקורונה. מה כולל המחיר שאתם סוגרים? האם כולל מע"מ ושירותים נלווים? חשוב לבקש עלות כוללת של השירות."

ליאור: "דבר נוסף שנתקלתי בו לא מעט פעמים כמנהל אירוע לאחר עבודה עם ספקים רבים. חשוב לתאם ציפיות למקרה שספק נאלץ לבטל הגעה ביום האירוע. רוב הספקים מתחייבים להביא ספק חלופי במקרה שלא יוכלו להגיע לאירוע כתוצאה ממחלה, כוח עליון, תאונה ועוד. חשוב לשים לב להתחייבות כזאת מצד הספקים שלכם".

ירון: "מהניסיון שלי מתוך חוות הדעת באתר, אנחנו רואים לא מעט חוות דעת של זוגות שהתאכזבו מהשירות שקיבלו מהספק. יש ספקים שיוצאים מגדרם כדי לתת שירות טוב ללקוחות ויש ספקים שנצמדים מאוד לחוזה היבש לכן חשוב לשים לב לכל פרט בחוזה כדי שלא תיגרם לכם עוגמת נפש".

האם המחיר של הספק מעיד על האיכות שלו?
ליאור: "בדרך כלל כן. מי שמבקש מחיר גבוה עבור השירות שלו בדרך כלל יודע מה הוא עושה ודורש יותר על המקצועיות שלו. עם זאת, יש ספקים מצוינים שנותנים שירות מעולה במחירי מבצע משתלמים. בכל מקרה חשוב לקרוא חוות דעת על כל ספק בלי קשר למחיר שהוא גובה".

לירון: "יש ספקים חדשים בתחום באיכות מצוינת שדורשים מחירים נמוכים בגלל שהם בתחילת דרכם. 
לגביי קייטרינג למשל, ככל שהפרודוקטים טובים יותר כך מחיר הקייטרינג גבוה יותר כך שיש קשר בין מחיר גבוה לאיכות גבוהה".

עובד: "בדרך כלל המחיר לא משקר. המחיר נובע מאיך שהספק תופס את עצמו ביחס לשוק. ספקים שמציעים מחיר נמוך מאוד, צריכים להדליק נורה אדומה. אצלנו באתר אפשר לראות את רשימת הספקים לפי מחירים".

ירון: "לצד כל מה שנאמר פה, מדובר בשוק פרוץ בו כל ספק קובע את המחיר שלו אבל כן רואים קשר ישיר בין המחיר לאיכות בין אם זה בקייטרינג, במוזיקה או באולם. למרות זאת, אם מחפשים טוב, אפשר למצוא ספקים מצוינים במחירים סבירים".

מור: "המחיר חשוב אבל עוד יותר חשוב לא להתפשר. לבחור צלם X ולא צלם Y בגלל פער של אלף ש"ח אולי יגרום לכם להרגיש שעשיתם עסקה טובה אבל עשוי לגרום לכם לאכזבה כשתקבלו את אלבום החתונה שלכם ותגלו שהצלם שכח לצלם את סבתא או את החברים הקרובים. ככל שהספק מנוסה יותר, יש בניכם חיבור אישי וקראתם חוות דעת - אל תתפשרו בגלל פערי מחיר "זניחים". אתם עלולים להתחרט על כך בהמשך".


מה הדרך להפוך חתונה סטנדרטית לחתונה מקורית?
לירון: "הדרך להפוך חתונה רגילה לחתונה מקורית היא לבחור שניים - שלושה דברים שגורמים לכם להתרגש. הדבר הכי קל הוא לעשות דברים פשוטים כמו להביא מריצה מלאה בקרח ומשקאות במקום הגשה בבר. אפשר לעשות חתונת קונספט עם מצגת מצחיקה, משחקי שתייה, עיצוב מקורי, מוזיקה מעניינת ולא שגרתית ודברים שמדברים אליכם ושאתם מתחברים אליהם. שם נכנס עניין המקוריות".

כיצד ניתן לוודא שהכל קורה כפי שתכננו?
ליאור: "ניהול לוח הזמנים באירוע מגיע מצרכי הזוג. מנהל האירוע עומד בזמנים האלה כדי שהאירוע ידפוק כמו שעון. למרות הכל חשוב לזכור שתמיד יש בלת"מים. העוגנים המרכזיים בלו"ז הם החופה, האוכל והריקודים ותפקידו של מנהל האירוע הוא לוודא שהכל מתנהל כשורה על פי התכנון".


לסיכום - היה מפגש פורה וסופר מהנה ואנו מודים לזוגות ולספקים שלקחו בו חלק.
אם אתם רוצים ללמוד יותר ממגוון ספקים כיצד לתכנן את חתונת חלומותיכם, היכנסו לקרוא את סדרת הכתבות שהכנו עבורכם על כל מה שחשוב לדעת לקראת החתונה שלכם. 

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

18
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
מגיעים או לא
הזמנות לחתונה
מגיעים או לא
השירות שיחסוך לכם כסף!
השירות שיחסוך לכם כסף!
76.1K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת