מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

חתונה בימי קורונה: איך להתאים את האירוע למצב?

חודשים של ציפייה, מתח והתרגשות – ופתאום מגיעה הקורונה שטורפת את כל הקלפים. מעבר להגבלות השונות יש גם את עניין החתונה שלכם. האם היא תתקיים כמתוכנן? ואם כן – באיזה פורמט?

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 5 דקות
20.2K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
חתונה בימי קורונה: איך להתאים את האירוע למצב?
15
15
מהירות:
אין ספק שהחיים לצד הקורונה לימדו אותנו לעשות התאמות, גם נותני השירותים בחתונות מודעים לכך ומספרים לנו על השינויים שהכניסה הקורונה לעולם החתונות מנקודת המבט שלהם.


חתונה ישראלית בניחוח אירופאי


"הקורונה דרשה מאיתנו לצאת מהקופסה" אומר לירון המפיק של הבית בשרון – המתמחה בחתונות שטח ובהפקת אירועים וחתונות "משום שיש מעט חתונות ביחס לשנים קודמות, יש עכשיו אפשרות לשבת בצורה מעמיקה ויותר רגועה עם כל זוג, והתהליך הופך להיות יותר אישי".

החובה לערוך את האירוע בקפסולות וצמצום מספר האורחים, דורשים התאמות ושינויים גם בכוח האדם של אולמות האירועים ונותני השירות בזמן האירוע. לירון מסביר שכדי לתת חוויית שירות טובה יותר, הם דווקא הגדילו את מספר העובדים בכל אירוע. מלבד השינוי הטכני, יש גם שינוי אצל הזוגות המתחתנים: "בתקופת הקורונה, נוסף להתרגשות מהאירוע ישנו גם אלמנט של לחץ של הזוגות: האם האירוע בכלל יתקיים במועד?". יותר ויותר זוגות בוחרים בחתונה בסגנון אמריקאי – אירופאי: קודם חופה מצומצמת עם המשפחה הקרובה ואחר כך סעודה וריקודים (כשההנחיות מתירות אותם). העצה של לירון למתחתנים היא לבחור בספקים שיסייעו להם להוריד מהלחץ המתלווה לתכנון חתונה בתקופת הקורונה, כאלה ש"יתנו להם את הביטחון שהם יחד באותה הסירה" לדבריו. 

שירות חדש נולד


אודי בלטר, לייב סנטר, היה די ג'יי חתונות. במרץ, שיא העונה, כשהחל הסגר הראשון חתונות בוטלו או נדחו, אירועי חברה בפורים בוטלו והעתיד נראה לא ברור. עם תושיה רבה אודי רתם את היכולות הטכניות שלו והחל במיזם חדש: "לייב סנטר", חברה המעבירה חתונות בשידור חי.

"הניסיון הטכני שלי והידע שלי בצילום ובסאונד, יחד עם הרצון להגיע לקהלים גדולים יותר, הובילו אותי לשנות כיוון". לייב סנטר מתמחים בהעברת שידורים חיים מחתונות ואירועים בצורה מקצועית ברמה טכנית גבוהה. השידורים החיים מועברים בזום וביוטיוב באמצעות ציוד מתקדם.

"אני שמח כל כך לראות איך אנשים מתרגשים בזכות החוויה שאנחנו מאפשרים. זכורה לי במיוחד חתונה שבה לזוג היו בני משפחה שחיים בארגנטינה. שידרנו את הטקס על המסך הגדול והזוג יכול היה לראות אפילו את סבא וסבתא בחו"ל משתתפים בשמחתם".
אז איך מארגנים חתונה בזום? אודי מסביר שבדיוק בשביל זה הם פותחים קבוצת וואטסאפ כדי לוודא שכולם ידעו מה הולך לקרות בכל רגע. "אין מספיק מילים כדי להדגיש כמה זה חשוב להיות בקשר עם מוזמני האונליין שלכם ביום האירוע. כדאי שתהייה לכם קבוצת וואטסאפ ייעודית לאירוע שלכם שדרכה כולם יוכלו להיות מעודכנים בזמן אמת". 

הפקה וניהול אירועים - חתונה בימי קורונה: איך להתאים את האירוע למצב?תמונה: לייב סנטר

שיעור בגמישות


גמישות היא כנראה מילת המפתח כשמדובר בתכנון חתונה בתקופת הקורונה. החתונה שחלמתם עליה ותכננתם בקפדנות פתאום צריכה לקבל צורה אחרת. אחד השינויים הבולטים היה הצמצום בכמות המוזמנים, מה שהוביל לשינוי תפיסתי גם אצל הספקים בחתונות.

"בכל התקופה המטורפת הזו אנחנו זוכרים שהזוגות חווים טלטלה לא קטנה" אומר דורון, Shaka - ציטוט מהחיים – צילום אירועים "אנחנו הולכים לקראתם גם בהיבט הפיננסי וגמישים בחבילות שאנחנו מציעים". הכוונה כאן היא לחבילות מודולריות: במקום חבילה אחת של צילום סטילס, וידיאו ומגנטים – הזוג יכול לבחור רק חלק מהם מתוך התחשבות בגודל החתונה. דורון מדגיש שחשוב להם שהזוגות ירגישו בתקופה הזו כמה שיותר חתונה באירוע שלהם, למרות כל השינויים שהקורונה מאלצת ולמרות שהאירועים הפכו להיות קטנים משמעותית.

 ללמוד (כמעט) הכל מחדש


איך נראה קייטרינג בחתונה בתקופת הקורונה? עם הגבלות שונות ומשונות, ספקי קייטרינג לחתונות נדרשו השנה לאזן בין הרצון לתת שירות מעולה לבין הדרישות המשתנות. רהב מקייטרינג האיכר מספר שהשנה הזו שינתה עבורם את תהליכי העבודה. "היינו צריכים ללמד את המערכת שלנו להתנהל מחדש: החל מהשיחה הראשונית עם הלקוחות, דרך היציאה לאירוע ועד שלב הגשת המנות עם דרך ההגשה שהשתנתה והותאמה למצב קורונה". הצוות למד איך להיות ערוכים לאירוע בכל מקום בארץ בהתראה של 24 שעות. נשמע מורכב? בהחלט, אבל רהב רצה לתת את השירות הכי טוב שאפשר בתנאים המשתנים. "גילינו טרנד חדש שלא היה קיים אצל הלקוחות שלנו" הוא מוסיף "חתונות בבתי כנסת הפכו לטרנד שתפס תאוצה ככל שהקורונה התקדמה".

המוזיקה נשארת


אחד הדברים שפשוט אי אפשר בלעדיהם (בחיים, וגם כשהקורונה היא חלק מהחיים) זו המוזיקה בחתונה. הזוגות שהתחתנו השנה בחתונות מצומצמות בגלל הקורונה לא ויתרו כמובן על שירותיו של הדי ג'יי באירוע. די ג'יי שגיב מתאר את השינויים שהקורונה הכתיבה עבורו: "אנחנו מביאים הרבה יותר ציוד לאירוע היום, יש בקשות רבות להביא תוספת הגברה ותאורה לחתונות. האירועים מתקיימים בבתים ואנחנו מביאים פי שתיים ושלושה ציוד. בבתים אנחנו צריכים להרכיב במה שלמה מא' עד ת'", שגיב מציין גם את העובדה שמשום שהחתונות הפכו ברובן לאירועים קטנים ודלי תקציב הם כיום באים הרבה יותר לקראת הזוגות המתחתנים מבחינת התקציבים "אין ספק שהיום אני עובד יותר קשה למען המתחתנים שלנו, כדי לתת להם את החתונה שחלמו עליה" הוא אומר. 

הפקה וניהול אירועים - חתונה בימי קורונה: איך להתאים את האירוע למצב?תמונה: Dj Sagiv S


2020 הייתה שנה לא פשוטה לעולם החתונות. למרות הצמצום והמגבלות שנכפו על כולנו, וגם אם האירוע שלכם לא יהיה בדיוק כמו שחשבתם בהתחלה, מי שמתכנן את החתונה בימים אלה יכול ליהנות מספקים יותר גמישים, קשובים ויצירתיים - וזו גם דרך להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח.

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

29
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
FUN 2 SEAT
הפקה וניהול אירועים
100 רשומות ב-מ-ת-נ-ה
חגיגת קבלת התואר בחירת הזוגות״ לשנת 2023
חגיגת קבלת התואר בחירת הזוגות״ לשנת 2023
61.4K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת