מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

כיצד דוחים חתונה - המדריך המלא

המציאות המאתגרת בימי הקורונה מעמידה אותנו בפני שאלות שמעולם לא ניתנה עליהם תשובה, רק קומץ קטן של מתחתנים נדרשים לענות עליהן בכל דפי ההיסטוריה של עולם החתונות. לכן, גיבשנו את מיטב המומחים על מנת להנגיש לכם את המדריך שמעולם לא נכתב: כיצד דוחים חתונה בשנת 2020 בצל משבר הקורונה? 

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 11 דקות
3.4K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
כיצד דוחים חתונה - המדריך המלא
15
15
מהירות:

אליס : "התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?"
 "זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע", אמר החתול.
הפקה וניהול אירועים - כיצד דוחים חתונה - המדריך המלאתמונה: סימפל פוטו

החלטות החלטות החלטות 

לפני שניגשים לדחיית  חתונה צריך לקבל כמה החלטות חשובות. על פי ההחלטות אלו תדעו כיצד להמשיך לנווט: 

  • אם אתם רוצים לדחות את החתונה ולהעביר אותה כפי שהיא למועד אחר אתם למעשה עושים מהלך של "העתקת חתונה" 
  • אם אתם מעדיפים לשנות את הקונספט מחתונה גדולה לקטנה,  על מנת שתוכלו לקיים אותה על פי ההערכות בקרוב (בחצי שנה הקרובה) אתם למעשה נוקטים במהלך "צמצום חתונה" 
  • אם אתם מעוניינים לערוך חופה קטנה ולדחות את המסיבה הגדולה לזמן מאוחר יותר - אתם בדרך למהלך "חופה קטנה, מסיבה גדולה" 

כל שנותר לכם הוא לבחור מסלול, להקליק עליו ולצאת לדרך…


"העתקת חתונה" 


אם בחרתם להעתיק את החתונה לתאריך אחר, כדאי שתעקבו אחר המשימות הבאות. אנו מאמינים שהתייחסות לכל הסעיפים מטה כולל שימוש בקובץ הצ'ק-ליסט המצורף לכתבה, יסייעו לכם לצלוח את המשימה בהצלחה.  


שיקולי תקציב 


משבר הקורונה הצליח להוציא מאיזון הרבה תחומים בחיים שלנו, ואיתם גם את התקציב. 
מעל למיליון אנשים בתוך חודש הפכו למובטלים, ביניהם זוגות רבים העומדים לקראת חתונה. חלק מהאורחים שלכם יצאו לחל"ת או ספגו הפסדים כאלו ואחרים בצל המשבר. כל אלו צריכים להילקח בחשבון בתכנון מחודש של החתונה. הצד האופטימי שלנו אומר שזו הזדמנות שנייה לשקול שוב את התקציבים שלכם ולרכז את ההוצאות בהשוואה להכנסות הקרובות, ובהתאמה לכך לקבל החלטות. 


כיצד להימנע מהוצאות מיותרות?


  • אם לא עשיתם זאת קודם - אז עכשיו זו הזדמנות מצויינת לרכז את ההוצאות וההכנסות שלכם ב- Wedplanner שלנו או לנהל את הכל באמצעות האפליקציה. שם תוכלו לרכז את כל ההוצאות וההכנסות שלכם, ולהבין היכן אתם עומדים.

  • מי שמרגיש שלא יוכל להוציא סכומים כפי שחשב טרם תקופת הקורונה, יכול לנצל את העתקת החתונה גם לתקציב מחודש של כלל הפרמטרים המרכיבים את החתונה ולבחור בקונספט של חתונה תקציבית (גם על זה אנחנו מכינים לכם כתבה - אל דאגה) העיקרון אומר: זול זה הכל.. במיוחד בתקופה זו מחכים לכם לא מעט מבצעים חסרי תקדים ב-Wedmarket  שלנו בעיקר על מנת לסייע בנושא זה. 

  • לא פשוט להימנע מהוצאות מיותרות, אך נייעץ לכם לקיים את החתונה באולם/ גן האירועים שכבר בחרתם ולא לבטלם. ביטול חתונה עלול לגרום לאובדן המקדמה שכבר שולמה לספקים ו/או לדמי ביטול בהתאם לחוזה. 

  • שימו לב, העתקת החתונה מחורף לקיץ ומיום חול ליום חמישי, עלולה לגרור הוצאות נוספות שלא לקחתם בחשבון. אלו תעריפים אשר מקובלים על ידי רוב הספקים בתחום ולא רק במסגרת גן האירועים או האולם. /הגן. 

  • כמות האורחים גם היא משפיעה על החזר הוצאות החתונה. שימו לב! עם העתקת החתונה לתאריך אחר, יש לדון  מחדש בכמות האורחים הריאלית שתגיע לאירוע שלכם. זאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

הפקה וניהול אירועים - כיצד דוחים חתונה - המדריך המלאתמונה: WEDplanner


בחירת תאריך חדש 


אנחנו בטוחים שלא חלמתם על זה, אולי רק בסיוטים - אך זה קרה,  צריך לקבוע תאריך חדש לחתונה. את בחירת התאריך החדש עליכם לקדם ולתאם מול האולם/ גן האירועים שבו יתקיים האירוע. חשוב שתגיעו לפגישה זו מוכנים, לאחר שעשיתם בדיקות ראשוניות וכאשר אתם יודעים לאן פניכם. על מנת להכין אתכם לחלק המשמעותי של העתקת החתונה, ריכזנו מספר סעיפים שאסור לצאת לדרך בלעדיהם. 

  • אל תמהרו לקבוע תאריך חדש. תדאגו לבקש לפחות כ- 72 שעות לחשוב על התאריך המוצע.

  • אנחנו ממליצים לכם לבקש שתי אופציות למועדים חלופיים. בדקו את התאריכים המוצעים בהתאם לכל הפרמטרים מטה, ורק אחרי שתהיו ממש בטוחים שזה התאריך המדויק עבורכם - תחזירו תשובה חיובית. 

  • אל תהיו שאננים! בתהליך בחירת התאריך החדש, חשוב לקחת בחשבון את ה- Wedding BOOM המתקרב בצעדי ענק!  המשמעות היא שיהיו יותר אירועים בחודש מהרגיל משום שאתם לא היחידים שנאלצו לדחות את החתונה בתקופת הקורונה. בדקו מול משפחה וחברים שהתאריך החדש לא נתפס על ידם או שיש להם אירוע קרוב אחר. מומלץ להגדיל ולבדוק את כל סדר האירועים לפני החתונה כמו חינה, מקווה, שבת חתן ושבע ברכות (למי שמקיים את המנהג) על מנת שאלו גם לא יתנגשו עם אירועים משפחתיים וחברתיים אחרים. 

  • מועדים פחות מומלצים: אל תקיימו אירוע לפני ואחרי יום כיפור, גם לא לפני ואחרי ראש השנה וכמובן שגם לא בערבי חג של סוכות ופסח. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאלו זמנים שבהם אנשים נמצאים בתקופה של הוצאות מעבר לממוצע. הניסיון שלנו מלמד אותנו שאישורי ההגעה לאירועים בתאריכים הללו הם נמוכים. 

  • תאריכים מומלצים:  אחרי ה-10 לכל חודש. כך תקלו על המוזמנים שלכם שכבר קיבלו משכורת ובנינו? תמיד יש חשק להיות נדיבים אחרי קבלת המשכורת. מומלץ להציץ גם בכתבה מתי אסור ומתי מומלץ להתחתן ב- 2020, הכוללת עדכוני רבנות הקשורים לשנה זו בשל מגפת הקורונה.

  • בתהליך העתקת החתונה חשוב לוודא מול כל הספקים (ובעיקר עם הספקים להם שולמו מקדמות) כי הם זמינים בתאריך החדש. במידה ולא, תבדקו את הנושא טרם קביעת התאריך החדש. אתם עלולים להפסיד את הספקים המדוייקים שבחרתם לחתונה ואיתם בהתאם לחוזה גם את המקדמות ששולמו מראש. 

  • אל תשכחו אף אחד. מומלץ לעבוד עם צ'ק-ליסט מסודר לטובת העתקת כל הספקים לתאריך החדש, כך לא תשכחו לשנות את התאריך של קישוט הרכב או המקום להתארגנות.

  • חשוב לשאת ולתת על כמות המוזמנים בעת סגירת החוזה החדש מול האולם, זאת בכפוף להנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף וגם בהתאם למצב הנוכחי בו יש כמות גדולה של חתונות במקביל לשלכם. 


עדכון רשימת ספקים


שינוי התאריך עשוי להוביל לשינוי רשימת הספקים שלכם. במידה והספקים שלכם לא פנויים בתאריך החדש שבחרתם, תאלצו לחפש להם מחליפים. זה לא נעים, אך כמילות השיר - זה גם לא נורא. יש לכם הזדמנות לחפש ספקים חדשים, לסנן על פי ההעדפות שלכם, לקרוא עליהם חוות דעת באתר מתחתנים למען מתחתנים, ואף למצוא הטבות מרחיקות לכת ב-wedmarket . עליכם להזדרז, כי יש הרבה זוגות במצב שלכם ואתם צריכים לתפוס את המקום הפנוי ביומן של הספקים החדשים שלכם. 


עדכון הרבנות


אם בחרתם להתחתן דרך הרבנות וכעת אתם מעתיקים את החתונה חשוב לציין כי אין צורך באישור מהרבנות אומר הרב גבריאל ג'רפי אבל חשוב לעדכן אותם על התאריך החדש. בהמשך לשיחה שערכנו עם הרב, ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שחשוב להתייחס אליהן בנוא זה. 

  • חשוב ליידע את הרב שלכם ולעדכן אותו על השינוי בתאריך . כמו כל ספק, גם הוא מחתן לא מעט זוגות ולכן חשוב לבדוק שיהיה זמין לחתן אתכם בתאריך החתונה החדש. 

  • לאחר העדכון של הרב, חשוב לעדכן את הרבנות שהחתונה נדחית לתאריך שקבעתם. הדחייה היא ללא עלות נוספת. ניתן להתקשר לרבנות דרכה נרשמתם טלפונית ולהודיע על דחיית החתונה. 

  • פרטים על מספרי הטלפון של מרכזי הרבנות השונים ניתן למצוא בקישור לאתר של הרבנות הראשית

  • אם עדיין לא נרשמתם לרבנות, תוכלו להירשם און ליין דרך האתר: רישום לנישואין 

  • אם שאלתם את עצמכם מה עמדתם של הרבנים על דחיית חתונה תמיד תוכלו להתעדכן בכתבה: "להתחתן או לדחות - מה אומרת ההלכה

  • במידה והרב שלכם לא פנוי בתאריך החדש, זה בוודאי מצער אך תמיד תוכלו להיכנס לקטגוריה "רבנים ועורכי טקסים", לקרוא חוות דעת על רבנים על מנת למצוא את הרב המתאים והמדוייק ביותר עבורכם לתאריך החדש. 

הפקה וניהול אירועים - כיצד דוחים חתונה - המדריך המלאתמונה: טל אקוקה


במידה ובחרתם שלא להתחתן דרך הרבנות האורתודוקסית


כל שעליכם לעשות הוא לעדכן את עורך הטקס שלכם על שינוי התאריך. חן בן-ברית שפירא | ניודאיקה מסביר שבטקסים בהם הזוג בחר שלא להינשא דרך הרבנות האורתודוקסית, אין משמעות לעדכון תאריך החתונה עם גורמים פורמליים נוספים מעבר לעורך הטקס עצמו ושאר הספקים שבחרתם והתחברתם אליהם כמובן.

חן מסביר שבאפשרותכם לבחור בטקס יהודי דתי שיוויוני (ואפילו הלכתי) ולהתאים אותו להשקפתכם ולאורח החיים שלכם, או לבחור בטקס יותר חופשי אליו תוכלו להביא ממנהגי החופה היהודית, גם אם לא את כולם, כך שלמעשה האפשרויות בטקסים שהוא עורך הן כמעט בלתי מוגבלות!


פרסום מועד החתונה -  Change The Date 


אם יש לכם תאריך חדש וכבר סגרתם הכל מול האולם ומול הספקים האחרים, וכמובן אחרי שבדקתם בצ'ק ליסט שהכל מעודכן - זה הזמן להודיע לעולם שיש לכם תאריך חדש לחתונה! הביאו לידיעת החברים שלכם ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ את הבשורה על מנת שאף אחד לא יתפוס את התאריך שלכם.

  • Change The Date: תוכלו לעשות זאת גם דרך מערכת ה- WEDplanner  שלנו בחינם! שלחו הודעות לכל רשימת המוזמנים שלכם דרך המערכת והודיעו לכולם על התאריך החדש שלכם. 

  • ישנם זוגות שקוראים למהלך 'Save our new date' : ניתן לראות דוגמאות מרשימות מכל העולם של הזמנות חדשות שכעת צצות בפינטרסט כמו פטריות אחרי הגשם. 

  • אל תעצרו שם, שנו את ההזמנות שלכם בהתאם לתאריך החדש, רעיון למשפט: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם"  :) 

  • המלצה נוספת: בשל צפיפות התאריכים, עדכנו בכל האירועים של החתונה שלכם בהזמנה אחת, על מנת להודיע לעולם התאריכים הללו הם אך ורק שלכם:) 


ניהול אירוע - השירות שיחסוך לכם כסף!


אם שכרתם את שירותיה של חברת הפקה או ניהול אירוע בתקופת הקורונה, תשכחו מכל מה שקראתם עד עכשיו. רוב הסיכויים שהם יקחו אתכם יד ביד את כל התהליך ויעזרו לכם להשלים את כל המשימות בשלום תוך דאגה בלעדית לאינטרסים שלכם. הם יסייעו בהעתקת החתונה, במשא ומתן עם האולם והספקים ויהיו שם לנהל את האלכוהול והתשלומים לכלל הספקים. יש חברות שבמסגרת השירותים מציעות גם אישורי הגעה וסידורי הושבה אלו שירותים שיחסכו לכם הרבה כסף והם מומלצים  בחום במיוחד בצל תקופת הקורונה.

  • אישורי הגעה - אישורי ההגעה עולים שלב בחשיבותם! בגלל תופעת ה- Wedding BOOM חשוב שתדעו מי עתיד להגיע לאירוע שלכם, כי רוב הסיכויים שאותו אורח יקבל כמות גדולה משמעותית מהממוצע של הזמנות לאירועים. בנוסף, משום שאנשים יהיו יחסית חלשים כלכלית, יכול להיות שיחליטו לשלוח רק בן זוג אחד או להתפצל לאירועים וכאן חשוב מאוד לקבל תמונה ברורה לפני האירוע. קארין מחברת גטסיט סיפרה לנו על תהליך אישורי ההגעה בחברה אותה מנהלת: "אישורי הגעה מתבצעים על-ידי טלפנים אשר מתקשרים לכל אחד ואחת מהמוזמנים בדרך כלל שבועיים לפני האירוע. יש זוגות שמעדיפים שנשלח SMS כשבוע לפני האירוע וניצור קשר טלפוני עם מי שלא השיב להודעת ההזמנה. אנו ממליצים לשלוח הודעות תזכורת נוספת למוזמנים יום לפני האירוע או אפילו ביום האירוע. 

  • עקב המצב המאתגר כיום, קארין ממליצה להתחייב מול האולם לכמה שפחות אורחים (כמובן בפרופורציה מתאימה) ולראות מה קורה לאחר אישורי ההגעה (במידת הצורך, ואם האולם מאפשר - להוריד את ההתחייבות).

  • סידורי הושבה- שמירת מקומות זה אומנות, צמצום כסאות זו אגדה, סקיצה נכונה זה כסף שלכם.
    גטסיט ממליצים לכם לתת למומחים לעשות זאת עבורכם. לפעמים סידור הישיבה ושמירת המקומות בצורה נכונה גורמת לפחות כאב ראש וחיסכון בעלויות. מנהל האירוע אחראי לוודא שכולם יושבים במקומות שייעדתם להם, שלא פותחים שולחנות רזרבה מיותרים והכי חשוב, שהבוס מהעבודה מקבל יחס VIP (שלא הושיבו אותו ליד הדודה שעושה לכם פדיחות עוד משחר הילדות)

  • ניהול אלכוהול - הסירו מעצמכם דאגות ביום האירוע. תפקידו של מנהל האירוע לדאוג שבקבוקי אלכוהול לא ילכו לאיבוד או יבוזבזו לשווא.  עליהם לוודא כי האלכוהול יוצא לבר בהדרגה ושכל הבקבוקים מהבר חוזרים אליכם. אולי זה מרגיש שולי, אבל כשתגיעו לסוף החתונה שלכם תגלו שההקפדה על ניהול האלכוהול באירוע יכולה להביא לחיסכון משמעותי, עד אלפי שקלים.

  • ניהול תשלומים לספקים- תפקידו של מנהל האירוע הוא להוריד מכם הרבה מעמסה ולמנוע אי נעימויות מול הספקים. קארין ממליצה לכם לתת למנהל האירוע שלכם את הכספים בתחילת האירוע, הוא כבר ידאג לתת את זה לשאר הספקים. לכם נשאר רק להנות! 

צולם בגבעהצולם בגבעה | תמונה: דימה וזינוביץ


צ'ק ליסט ופרטים ליצירת קשר עם מוקדי מידע חשובים 

אם הגעתם לכאן, אז אתם בטוח מבינים שהשד לא כזה נורא. בכל זאת על מנת לתת לכם עוד עוד עזרה לעבור את העתקת החתונה בהצלחה, צירפנו לכם צ'ק ליסט לתכנון כל המהלך בצורה מדוייקת. תוכלו להוריד,לשמור ולעדכן את כל התהליך והסיכומים על גבי המסמך. 

במידה ואתם מעוניינים בצ'ק ליסט לחצו כאן הירשמו לדיוור שלנו וקבלו את הצ'ק ליסט לדחיית חתונה במתנה 


להלן קישורים למוקדי מידע בתקופה הזו בהם תוכלו להיעזר: 


הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

18
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
שף רוסלן -הפקת אירועים
הפקה וניהול אירועים
הטבה מיוחדת לחיילים ומילואים
שימוש במתחם אירועים מאובזר ללא עלות
שימוש במתחם אירועים מאובזר ללא עלות
56.9K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת