מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

המדריך לדחיית חתונה - "חופה קטנה מסיבה גדולה"

אם אתם מעוניינים לערוך חופה קטנה ולדחות את המסיבה הגדולה לזמן מאוחר יותר - אתם בוחרים בקונספט  "חופה קטנה מסיבה גדולה" 

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 15 דקות
1.6K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
המדריך לדחיית חתונה - "חופה קטנה מסיבה גדולה"
15
15
מהירות:


למי זה מתאים?


חופה קטנה, מסיבה גדולה הוא קונספט שמתאים לזוגות שלא מעוניינים לוותר על טקס החתונה בתאריך שקבעו. בין אם מדובר בשיקולים של דחיית תאריך החתונה מבחינה דתית ובין אם בוער בכם לקיים את הטקס המרגש לו חיכיתם חודשים רבים ושאר שיקולים משפחתיים כאלו ואחרים.

אותם זוגות בוחרים לקיים טקס קטן בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואת המסיבה הגדולה במועד מאוחר יותר עם קבלת האפשרות לחזור להתקהל ולשמוח עד אור הבוקר.  

אם בחרתם בקונספט הזה, תחגרו חגורות, כי זו הולכת להיות חוויה בלתי נשכחת. לפעמים נראה מהצד שהקורונה הזו שיבשה הכל, אבל במקרה שלכם - אתם כל כך הולכים להנות מכל העולמות שבסוף אתם עוד עלולים להגיד לתקופה הזו תודה! 

התכנון לבד של חופה קטנה ומסיבה גדולה, מצריך תשומת לב לפרטים הקטנים וגם חישובי תקציב, ארגון רשימות מוזמנים לכל אירוע ותקשור מדויק של כל אירוע למוזמנים המתאימים. ריכזנו עבורכם את כל הטיפים החשובים על מנת לצלוח את שינוי הקונספט על הצד הטוב ביותר. התייחסות לכל הסעיפים מטה כולל שימוש בקובץ הצ'קליסט שלנו, יסייעו לכם לתכנן את השינוי על הצד הטוב ביותר.  


שיקולי תקציב


משבר הקורונה הצליח להוציא מאיזון הרבה תחומים בחיים שלנו, ואיתם גם את התקציב. 
מעל למיליון אנשים בתוך חודש הפכו למובטלים, ביניהם זוגות רבים העומדים לקראת חתונה. חלק מהאורחים שלכם יצאו לחל"ת או ספגו הפסדים כאלו ואחרים בצל המשבר. כל אלו צריכים להילקח בחשבון בתכנון מחודש של החתונה. הצד האופטימי שלנו אומר שזו הזדמנות שנייה לשקול שוב את התקציבים שלכם ולרכז את ההוצאות בהשוואה להכנסות הקרובות, ובהתאמה לכך לקבל החלטות. 


כיצד להימנע מהוצאות מיותרות?


  • תכנון חתונה מהסוג הזה מצריך תשומת לב להוצאות כפולות כמו איפור, שמלה, חליפה , עורך טקס, שירותי הסעדה ומוסיקה. שילוב נכון של ספקים ומעקב הוצאות יכול לשמור על איזון נכון של ההוצאות. אם לא עשיתם זאת קודם אז עכשיו זו הזדמנות מצויינת לרכז את ההוצאות וההכנסות שלכם ב wedplanner  שלנו או לנהל את הכל באמצעות האפליקציה.

  • ספקים כפולים: משום שאתם הולכים לקיים למעשה שני אירועים חשוב לשקף זאת לספקים שלכם ולקבוע איתם מחיר פיקס עבור שני האירועים. לדוגמה: שתי שמלות, אחת לחופה ואחת למסיבה. שתי חבילות צילום מספק אחד וכד'. שימו לב, ב - wedmarket  שלנו כבר מופיעות הטבות כאלו תחת תגית wedding boom אשר מציעות שתי חבילות במחיר אחד במיוחד עבור זוגות כמוכם שבחרו בקונספט החתונה הזה בצל המצב. 

  • מי שמרגיש שלא יוכל להוציא סכומים כפי שחשב טרם תקופת הקורונה, יכול לנצל את פיצול החתונה גם לתקצוב חדש של כלל הפרמטרים המרכיבים את החתונה ולבחור בקונספט של חתונה תקציבית (גם על זה אנחנו מכינים לכם כתבה אל דאגה) העיקרון הוא להחליף יקר בזול. במיוחד בתקופה זו מחכים לכם לא מעט מבצעים חסרי תקדים wedmarket שלנו בעיקר על מנת לסייע בנושא זה. 

  • כדי להימנע מהוצאות מיותרות, שווה לכם לקיים את המסיבה באולם /גן האירועים שכבר בחרתם ולא לבטלה. ביטול האירוע, עלול לגרום לאובדן המקדמה שכבר שולמה לספקים ולדמי ביטול בהתאם לחוזה. 

  • את החופה הקטנה תוכלו לערוך בהתאם להנחיות פיקוד העורף בשטחים פתוחים או חצרות ללא עלות, יש המון הצעות כאלו בקבוצה: מאורסים בצל הקורונה

  • שימו לב, העתקת מסיבת החתונה מחורף לקיץ ומיום חול ליום חמישי, עלולה לגרור הוצאות נוספות שלא לקחתם בחשבון. אלו תעריפים אשר מקובלים על ידי רוב הספקים בתחום ולא רק  האולם /הגן. 

  • גם  כמות האורחים משפיעה בהתאם על החזר הוצאות החתונה. שימו לב שעם העתקתה של המסיבה לתאריך אחר, אתם דנים מחדש בכמות האורחים הריאלית שתגיע בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות ושנושא זה לא יפגע בכם אלא יותאם למצב. 


בחירת תאריך חדש


שימו ♥️ לחתונה שלכם הולכים להיות שני תאריכים . ההמלצה שלנו: את בחירת התאריך החדש למסיבה לתאם מול האולם/ גן האירועים שבו יתקיים האירוע. ואת התאריך המקורי לשמור לחופה הקטנה. על מנת להכין אתכם לחלק המשמעותי של דחיית החתונה ריכזנו מספר סעיפים שאסור לצאת לדרך בלעדיהם.

  • חשוב שתגיעו לפגישה עם גן האירועים / האולם, מוכנים, כאשר אתם יודעים מה הקונספט שאליו אתם מכוונים וכיצד תתקיים המסיבה בשונה מהחתונה. מומלץ לשקף את שינוי הקונספט למנהל האירוע מטעם המקום על מנת שיוכל להיערך בהתאם.  

  • אל תמהרו לקבוע תאריך חדש. קחו לכם 72 שעות לחשוב על התאריך המוצע.

  • אנחנו ממליצים לכם לבקש שתי אופציות. בדקו את התאריכים המוצעים בהתאם לכל הפרמטרים מטה ורק שתהיו ממש בטוחים שזה התאריך המדויק עבורכם תחזירו תשובה חיובית. 

  • חשוב לשאת ולתת על כמות המוזמנים למסיבת החתונה, בעת סגירת החוזה החדש מול המקום בו יערך האירוע. זאת בכפוף להנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף וגם בהתאם למצב הנוכחי בו יש כמות גדולה של אירועים במקביל לשלכם.  

  • עם בחירת התאריך חשוב לקחת בחשבון את ה- wedding boom המתקרב בצעדי ענק!  המשמעות היא שיהיו יותר אירועים בחודש מהרגיל משום שאתם לא היחידים שנאלצו לדחות את החתונה :) בתקופת הקורונה.  בדקו מול משפחה וחברים שהתאריך החדש לא נתפס על ידם.

  •  מומלץ להגדיל ולבדוק את כל סדר האירועים לפני החתונה כמו חינה, מקווה, שבת חתן ושבע ברכות (למי שמקיים את המנהג) על מנת שאלו גם לא יתנגשו עם אירועים משפחתיים או חברתיים אחרים. שימו לב שבמקרה הזה לכם יש שני אירועים שעליכם לסדר אותם על רצף לוחות זמנים ריאלי עבורכם. 

  • מועדים פחות מומלצים : לא לפני ואחרי יום כיפור,לא לפני ואחרי ראש השנה וכמובן שגם לא בערבי חג של סוכות ופסח. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאלו זמנים שבהם אנשים נמצאים בתקופה של הוצאות מעבר לממוצע. הניסיון שלנו מלמד אותנו שאישורי ההגעה לאירועים בתאריכים הללו - הם נמוכים. 

  • תאריכים מומלצים:  אחרי ה-10 לכל חודש. כך תקלו על המוזמנים שלכם שכבר קיבלו משכורת ובנינו? תמיד יש חשק להיות נדיבים אחרי קבלת המשכורת. מומלץ להציץ גם בכתבה מתי אסור ומתי מומלץ להתחתן ב- 2020, הכוללת עדכוני רבנות הקשורים לשנה זו בשל מגפת הקורונה.

  • עם שינוי קונספט החתונה לחופה קטנה מסיבה גדולה, חשוב לוודא מול כל הספקים ובעיקר עם הספקים להם שולמו מקדמות כי הם זמינים בתאריכים שנקבעו. במידה ולא תבדקו את הנושא טרם השינוי, אתם עלולים להפסיד את הספקים המדוייקים שבחרתם לחתונה ואיתם בהתאם לחוזה גם את המקדמות ששולמו מראש. 

  • אל תשכחו אף אחד. עליכם לשריין חלק מהספקים לשני התאריכים וחלקם רק לאירוע אחד. מומלץ לעבוד עם צ'ק ליסט מסודר לטובת העתקת כל הספקים לאירועים המתאימים, כך לא תשכחו להזמין קייטרינג קל לאירוע החופה, או לתאם עם המאפרת את שני התאריכים שנבחרו.


עדכון רשימת ספקים


שינוי הקונספט ועריכת שני אירועים במקום אחד, עלול לגרום לשינוי רשימת הספקים שלכם. 

  • אנחנו מאמינים שהחלטה על קיום חתונה קטנה ומסיבה גדולה, עשוי להביא צורך בספקים נוספים כמו קייטרינג לחופה הקטנה, עיצוב חופה, הזמנת ציוד כמו שולחנות וכסאות לאירוע הקטן של החופה אם מתקיים בשטח פתוח וכד'. חשוב לערוך רשימה מקבילה של שני האירועים והספקים הנדרשים בכל אירוע. לאחר שהתמונה תתבהר תוכלו ליצור קשר עם הספקים ולעדכן אותם בנחיצות שלהם בשני האירועים או באירוע ספציפי ובהתאם לצורך להזמין ספקים חדשים. 

  • במידה והספקים שלכם לא פנויים באחד מהתאריכים, תאלצו לחפש להם מחליפים. זה לא נעים אבל כמילות השיר זה גם לא נורא. יש לכם הזדמנות לחפש ספקים חדשים, לסנן על פי ההעדפות שלכם, לקרוא עליהם חוות דעת באתר mitformit, ואף למצוא הטבות מדוייקות לכם ב- wedmarket.

  •  עליכם להזדרז כי יש הרבה זוגות במצב שלכם ואתם צריכים לתפוס את המקום הפנוי ביומן של הספקים החדשים שלכם. 


שני אירועים, שני טקסים


אם בחרתם בקונספט חופה קטנה, מסיבה גדולה חשוב שתקבלו החלטה באיזה אירוע תרצו לערוך טקס והאם תרצו שני טקסים או אחד ואיזה.

אם בחרתם לערוך חופה קטנה ולהינשא בטקס אורתודוקסי, זו הזדמנות מצויינת במסיבה הגדולה לערוך טקס בקונספט שונה. כיום ישנם מגוון טקסים שונים ומגוונים אשר לא מתקיימים תחת המטריה של הרבנות האורתודוקסית המאפשרים התאמת הטקס להעדפותיהם של הזוג. 

  • חן בן-ברית שפירא | ניודאיקה מסביר שבאפשרותכם לבחור בטקס יהודי דתי שיוויוני (ואפילו הלכתי) ולהתאים אותו להשקפתכם ולאורח החיים שלכם, או לבחור בטקס יותר חופשי אליו תוכלו להביא ממנהגי החופה היהודית, גם אם לא את כולם, כך שלמעשה האפשרויות בטקסים שהוא עורך הן כמעט בלתי מוגבלות!


  • טל סולומון - טקס חתונה סטנדאפ מתאים לזוגות המעוניינים בטקס מיוחד, שוויוני, חילוני ואלטרנטיבי, שיכבד את האורחים וגם שיהיה נאמן לסגנון האותנטי והמקורי שלכם. טל מציע לערוך לכם טקס חתונה חילוני, בסגנון סטנדאפ מיוחד!  טל יבנה יחד אתכם טקס מיוחד ואישי, בהתאם להעדפות שלכם. טל מציע לערוך עבורכם את הטקס הכי משמעותי באירוע בצורה מקצועית וקלילה, מכבדת ורעננה, מצחיקה ומרגשת. והכי חשוב? הטקס יהיה מבוסס סטנד אפ שנכתב במיוחד עליכם ועבורכם. 


עדכון הרבנות


אם בחרתם להתחתן דרך הרבנות וכעת אתם דוחים את תאריך החופה, חשוב לציין כי אין צורך באישור מהרבנות אומר הרב גבריאל ג'רפי אבל חשוב לעדכן אותם על התאריך החדש. בהמשך לשיחה שערכנו עם הרב, ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שחשוב להתייחס אליהן בנוא זה. 

  • חשוב ליידע את הרב שלכם ולעדכן אותו על השינוי בתאריך . כמו כל ספק, גם הוא מחתן לא מעט זוגות ולכן חשוב לבדוק שיהיה זמין לחתן אתכם בתאריך החתונה החדש. 

  • לאחר העדכון של הרב, חשוב לעדכן את הרבנות שהחתונה נדחית לתאריך שקבעתם. הדחייה היא ללא עלות נוספת. ניתן להתקשר לרבנות דרכה נרשמתם טלפונית ולהודיע על דחיית החתונה. 

  • פרטים על מספרי הטלפון של מרכזי הרבנות השונים ניתן למצוא בקישור לאתר של הרבנות הראשית

  • אם עדיין לא נרשמתם לרבנות, תוכלו להירשם און ליין דרך האתר: רישום לנישואין 

  • אם שאלתם את עצמכם מה עמדתם של הרבנים על דחיית חתונה תמיד תוכלו להתעדכן בכתבה: "להתחתן או לדחות - מה אומרת ההלכה

  • במידה והרב שלכם לא פנוי בתאריך החדש, זה בוודאי מצער אך תמיד תוכלו להיכנס לקטגוריה "רבנים ועורכי טקסים", לקרוא חוות דעת על רבנים על מנת למצוא את הרב המתאים והמדוייק ביותר עבורכם לתאריך החדש. 


במידה ובחרתם שלא להתחתן דרך הרבנות האורתודוקסית


כל שעליכם לעשות הוא לעדכן את עורך הטקס שלכם על שינוי התאריך. חן בן-ברית שפירא מסביר שבטקסים בהם הזוג בחר שלא להינשא דרך הרבנות האורתודוקסית, אין משמעות לעדכון תאריך החתונה עם גורמים פורמליים נוספים מעבר לעורך הטקס עצמו ושאר הספקים שבחרתם והתחברתם אליהם כמובן.

חן מסביר שבאפשרותכם לבחור בטקס יהודי דתי שיוויוני (ואפילו הלכתי) ולהתאים אותו להשקפתכם ולאורח החיים שלכם, או לבחור בטקס יותר חופשי אליו תוכלו להביא ממנהגי החופה היהודית, גם אם לא את כולם, כך שלמעשה האפשרויות בטקסים שהוא עורך הן כמעט בלתי מוגבלות!

הפקה וניהול אירועים - המדריך לדחיית חתונה - תמונה: טל אקוקה


עדכון רשימת המוזמנים 


עם שינוי הכיוון לשני אירועים נפרדים, עליכם לעדכן את רשימת המוזמנים בהתאם. רשימה אחת לחופה הקטנה, כאשר כמות המוזמנים תיקבע על פי הנחיות שרד הבריאות ופיקוד העורף ורשימה שניה למסיבה הגדולה. שבו יחד והרכיבו את נבחרת החלומות שתלווה אתכם בשני האירועים החשובים שלכם. תתחילו מהאנשים שאתם חייבים לידכם כמו משפחה וחברים קרובים משני הצדדים וככל שישאר מקום הרחיבו את המעגל עד שתגיעו לרשימה מנצחת!  


תקשור החתונה -  change the date 


אם יש לכם הרכב מנצח שכולל תאריך לחופה הקטנה ותאריך חדש למסיבה הגדולה, כבר סגרתם מול כל הספקים את הקצוות ועדכנתם את  הצ'ק ליסט, זה הזמן להודיע לעולם שצלחתם את המשימה! הביאו לידיעת המשפחה והחברים שלכם באמצעות הזמנה, ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ שלכם את הבשורה על מנת שאף אחד לא יתפוס את התאריכים שלכם.

  • change the date  תוכלו לעשות זאת גם דרך מערכת ה wedplanner  שלנו בחינם! שלחו הודעות לכל רשימת המוזמנים שלכם דרך המערכת והודיעו לכולם על התאריך החדש שלכם. 

  • דרך המערכת תוכלו לשלוח גם הודעות לאורחים אשר לא נכנסו לרשימה של החופה הקטנה ולהזמין אותם למסיבה הגדולה. עצבו להם גם הזמנה דיגיטלית עם מסר מתאים ברוח התקופה המזמין אותם להגיע לחגוג איתכם במסיבה הגדולה.

  • ישנם זוגות שקוראים למהלך save our new date ניתן לראות דוגמאות מרשימות מכל העולם של הזמנות חדשות שכעת צצות בפינטרסט כמו פטריות אחרי הגשם. 

  •   אל תעצרו שם, שנו את ההזמנות שלכם בהתאם לתאריך החדש, רעיון למשפט : " עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

  • המלצה נוספת בגלל צפיפות התאריכים היא לתקשר את כל האירועים של החתונה שלכם בהזמנה אחת על מנת להודיע לעולם שהתאריכים הללו הם אך ורק שלכם.


ניהול אירוע - השירות שיחסוך לכם כסף!


אם שכרתם את שירותיה של חברת הפקה או ניהול אירוע בתקופת הקורונה תשכחו מכל מה שקראתם עד עכשיו. רוב הסיכויים שהם יקחו אתכם יד ביד את כל התהליך ויעזרו לכם להשלים את כל המשימות בשלום תוך דאגה לאינטרסים שלכם. הם יסייעו דחיית החתונה, במשא ומתן עם האולם והספקים, ויהיו שם לנהל את האלכוהול והתשלומים לכלל הספקים. יש חברות שבמסגרת השירותים מציעות גם אישורי הגעה וסידורי הושבה אלו שירותים שיחסכו לכם הרבה כסף והם מומלצים  בחום במיוחד בצל תקופת ה-Corona. 

  • אישורי הגעה - אישורי ההגעה עולים שלב בחשיבותם ! בגלל תופעת ה -  wedding boom חשוב שתדעו מי הולך להגיע לאירוע שלכם כי רוב הסיכויים שאותו אורח יקבל כמות גדולה משמעותית מהממוצע של הזמנות לאירועים מהרגיל. בנוסף משום שאנשים יהיו יחסית חלשים כלכלית יכול להיות שיחליטו לשלוח רק בן זוג אחד או להתפצל לאירועים וכאן חשוב מאד לקבל תמונה ברורה לפני האירוע. קארין מחברת גטסיט סיפרה לנו על תהליך אישורי ההגעה בחברה אותה מנהלת : "אישורי הגעה מתבצעים על-ידי טלפנים אשר מתקשרים לכל אחד ואחת מהמוזמנים בדרך כלל כשבועיים לפני האירוע. יש זוגות המעדיפים שנשלח SMS כשבוע לפני האירוע וניצור קשר טלפוני עם מי שלא השיב להודעת ההזמנה. אנחנו ממליצים לשלוח הודעות תזכורת נוספת למוזמנים יום לפני האירוע או אפילו ביום האירוע. 

  • עקב המצב המאתגר כיום, קארין ממליצה להתחייב מול האולם לכמה שפחות אורחים (כמובן בפרופורציה מתאימה) ולראות מה קורה לאחר אישורי ההגעה (ובמידת הצורך, ואם האולם מאפשר - להוריד את ההתחייבות).

  • סידורי הושבה - שמירת מקומות זה אומנות, צמצום כסאות זו אגדה, סקיצה נכונה זה כסף שלכם.
    תנו למומחים לעשות זאת עבורכם. לפעמים סידור הישיבה ושמירת המקומות בצורה נכונה גורמת לפחות כאב ראש, וחיסכון בעלויות. מנהל האירוע אחראי לוודא שכולם יושבים במקומות שייעדתם להם, שלא פותחים שולחנות רזרבה מיותרים והכי חשוב, שהבוס מהעבודה מקבל יחס וי אי פי (שלא הושיבו אותו ליד הדודה שעושה לכם פדיחות עוד משחר הילדות)

  • ניהול אלכוהול - הסירו מעצמכם דאגות ביום האירוע, תפקידו של מנהל האירוע לדאוג שבקבוקי אלכוהול לא ילכו לאיבוד לשווא.  שהאלכוהול יוצא לבר בהדרגה ושכל הבקבוקים מהבר חוזרים. אולי זה מרגיש שולי, אבל כשתגיעו לסוף החתונה שלכם תגלו שהקפדה על ניהול האלכוהול באירוע יכולה להביא לחיסכון משמעותי של עד 2000  ₪ 

  • ניהול תשלומים לספקים - תפקידו של מנהל האירוע היא להוריד מכם הרבה מעמסה ולמנוע אי נעימויות מול הספקים. תנו למנהל האירוע שלכם את הכספים בתחילת האירוע, והוא כבר ידאג לתת את זה לשאר הספקים. לכם נשאר רק להנות! 

צולם בגבעהצולם בגבעה | תמונה: דימה וזינוביץ


צ'ק ליסט ופרטים ליצירת קשר עם מוקדי מידע חשובים 


אם הגעתם לכאן, אז אתם בטוח מבינים שהשד לא כזה נורא. בכל זאת על מנת לתת לכם עוד עוד עזרה לעבור את העתקת החתונה בהצלחה, צירפנו לכם צ'ק ליסט לתכנון כל המהלך בצורה מדוייקת. תוכלו להוריד,לשמור ולעדכן את כל התהליך והסיכומים על גבי המסמך. 


להלן קישורים למוקדי מידע בתקופה הזו בהם תוכלו להיעזר: 


הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

21
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
שיבולים קייטרינג והפקת אירועים
הפקה וניהול אירועים
שיבולים קייטרינג והפקת אירועים
להפקה המושלמת לחתונה בטבע
להפקה המושלמת לחתונה בטבע
542.3K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת