מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

מה הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות אומר על הקשר שלכם?

התנהגות השיתוף שלנו בתמונות ופוסטים ברשתות חברתיות אומרת הרבה עלינו ועל רמת האושר והביטחון שיש לנו בעצמנו, בחיים שלנו, ובמערכות היחסים שלנו. מה הפרופיל שלכם ברשתות הסושיאל אומר על הקשר הזוגי שלכם?

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 6 דקות
927
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
מה הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות אומר על הקשר שלכם?
15
15
מהירות:

קשה לחשוב שרק לפני כמה שנים ולפני שהרשתות החברתיות הפכו לחלק כל כך מרכזי בחיים שלנו, הדרכים היחידות לתקשר עם חברים, משפחה ומכרים היו בשיחות טלפון, במפגשים פנים מול פנים, או מקסימום במייל או הודעת טקסט. בהקשר אחר, לפני הרשתות החברתיות, הגישה היחידה שהיתה לנו למידע על הסלבים שאנחנו עוקבים אחריהם היתה בראיונות שנתנו או בהופעות בהם ראינו אותם. היום, לעומת זאת, אנחנו מקבלים דיווחים באונליין על כל פיפס שהם עושים באינסטגרם. 


מומחים בתחום מסבירים, שרשתות חברתיות מציגות תמונות של מערכות יחסים אידיאליות ומושלמות, מה שעלול לגרום ללחצים ומתחים בקשרים רומנטיים, שנראה כי לא עומדים בסטנדרטים הלא מציאותיים שמוצגים ברשתות החברתיות, בין אם על ידי אנשים "רגילים" שמציגים רק תמונות של אידיליה, או על ידי סלבים למיניהם שמציגים תמונה עוד יותר בלתי ניתנת להשגה. 

בעוד שהרשתות החברתיות מקלות על תחזוקה של קשרים ומערכות יחסים עם אנשים אחרים – קרובים או רחוקים לנו, לא מעט מומחים מדברים גם על השפעה פחות חיובית שיש לרשתות החברתיות על מערכות היחסים הרומנטיות בחיים שלנו. 

Burn the memories #burnthememories #relationshipsucks #Single #Foreveralone

A post shared by Doki.Doki. (@fandom.t_r_a_s_h) on


בהקשר זה, אומרים המומחים, הדרך בה אנחנו מציגים (או לא מציגים) את מערכת היחסים הרומנטית שלנו ברשתות החברתיות יכולה להעיד הרבה מאוד עלינו ועל איך שאנחנו מרגישים לגבי הקשר הרומנטי שלנו ולגבי בן/ת הזוג שלנו. ריכזנו לכם כמה פרופילים של התנהגות אופיינית ברשתות החברתיות כפי שחקרו ומצאו חוקרים ומה לדעתם הם יכולים להעיד על "מאחורי הקלעים":

משתפים את כולם בקשיים של הקשר

בין אם זה מתוך תסכול או בהומור, יש את אלו שמעלים פוסטים על החלקים המאתגרים והקשים יותר של מערכת היחסים שלהם וחושפים אותם לכל ה"חברים" ברשתות החברתיות השונות. מומחים מזהירים מפני התנהגות שכזו וטוענים שהיא יכולה להיות בעייתית לקשר, במיוחד אם בן/ת הזוג מרגישים שהם נחשפים בצורה שלא נוחה או מתאימה להם. התנהגות שכזו יכולה להיות תוצר של צורך בתשומת לב ובתחושה של חשיבות. אם אתם מזהים את ההתנהגות הזו, מומחים בתחום ממליצים לבחון את מערכת היחסים מתוך העיניים שלכם ולא לפתוח אותה בפני כל העולם, לשיפוטם של אחרים. בנוסף, שמירה על האמון והפרטיות של בן/ת הזוג היא ערך חשוב מאוד שלטובת מערכת היחסים כדאי לשמור עליו.

Failed relationship! #brokenheart #relationshipsucks

A post shared by My name is Zi 👩 (@zengreat) on


כמעט לעולם לא משתפים בקשר הרומנטי ברשתות חברתיות

אנשים שלא נוהגים לפרסם כמעט דבר ברשתות החברתיות, הגיוני שמעט הפוסטים שהם מעלים לא יעסקו בבן/ת הזוג שלהם. אבל אנשים שמעלים כמות מכובדת של פוסטים באופן קבוע ורק חלק קטנטן מהם, אם בכלל, עוסק במערכת היחסים או בבן/ת הזוג, התנהגות זו יכולה להעיד על כך שאולי הם לא מספיק גאים בקשר, בבן/ת הזוג, או לפחות באופן יחסי לדברים אחרים בחיים שלהם. מצד שני, התנהגות זו יכולה גם להעיד על כך שהם מכבדים את הפרטיות והאינטימיות של הקשר בצורה מסורתית יותר ולכן אין להם צורך לשתף חברים – ועל אחת כמה וכמה זרים - במערכת היחסים האינטימית שלהם.

משתפים בלי סוף בפוסטים על הקשר הרומנטי

אנשים שנכנסים לרשתות חברתיות רק כדי להגיד משהו על מערכת היחסים שלהם או כדי להעלות תמונה עם בן/ת הזוג שלהם, יתכן שמרגישים צורך להוכיח משהו לעולם בתחום זה או בכלל. התנהגות זו יכולה להיות סימן לחוסר ביטחון כאנשים, חוסר ביטחון או תלותיות בקשר, או שימוש ברשתות החברתיות כניסיון אינסופי לומר "הוא/היא שלי".


מעלים מדי פעם פוסט על הקשר הרומנטי

פרופיל ברשתות החברתיות שמציג איזון מסוים בין האספקטים השונים בחיים של אותו אדם, בין אם זה הקשר הזוגי, העבודה, התשוקות והתחביבים שלו, יכול להעיד על כך שהוא נמצא במערכת יחסים בריאה או בסטטוס בריא במערכת היחסית, שהוא רגוע ומאושר יחסית בה. הצגה של הקשר הזוגי בלי לחשוף את כל כולו לכל העולם עשויה להעיד על כך שאין לאותו אדם צורך להוכיח דבר לעצמו או לאחרים בהקשר זה.

הצהרות אינסופיות של אהבה לבן/ת הזוג

העלאת כמויות של מכתבי והצהרות אהבה לבן/ת הזוג ברשתות החברתיות, מעבר לאירועים מיוחדים כמו יום הולדת, יום האהבה, או יום השנה לקשר, יכולה להעיד על חוסר כנות או חוסר אותנטיות מסוימים. הפגנת אהבה כלפי בן/ת הזוג היא דבר נפלא, אבל כל דבר במידה, וחשוב לא פחות – יש היגיון בהפגנה והצהרה של אהבה בסיטואציה אינטימית יותר מאשר מול כל העולם (ואשתו).


מעלים רק תמונות מושלמות

אנשים שמסרבים להעלות כל תמונה בה מישהו מהמצולמים נראה פחות ממושלם, או שמשקיעים כמות נכבדת של זמן, אנרגיה ואולי אפילו כסף באפליקציות של שיפור המראה של עצמם ושל אחרים בתמונה, יכולה להיות סימן לחסך מסוים בקבלה העצמית או במידת האושר והסיפוק העצמי של אנשים אלו בחיים שלהם או במערכת היחסים הזוגית. במקום לנסות לשכנע את העולם או את עצמנו שמערכת היחסים שלנו מושלמת, כדאי מאוד להתייחס לאספקטים בקשר שזקוקים לתחזוקה או לטיפול, אומרים המומחים.


סלפי, לבד, לבד, סלפי

אין שום בעיה עקרונית עם תמונות סלפי, במיוחד אם תפסתם את עצמכם בזווית מחמיאה או בסיטואציה שחבל לפספס לשתף אותה. אבל פרופילים המלאים בתמונות סלפי או תמונות לבד יכולים להעיד על כך שהצורך בתשומת לב הוא מרכזי עבור אותו אדם. אנשים שמעלים בעיקר או רק תמונות של עצמם, חותכים את בן/ת הזוג שלהם מתמונות, או אומרים מעט מאוד אם בכלל על בן/ת הזוג שלכם יכולה להעיד על כך שמערכת היחסים הזוגית היא לא בראש מעייניהם של אותם אנשים, או שהם עסוקים יותר בקבלת הכרה ותשומת לב מאשר להתגאות בקשר הזוגי שלהם. בנוסף, מומחים מדווחים שכשאחד מבני הזוג מקבל הרבה מאוד תשומת לב (חיובית או שלילית) מזרים מוחלטים ברשתות חברתיות, זה עלול לגרום לקשיים ובעיות במערכת היחסים. 

יחסים וזוגיות - מה הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות אומר על הקשר שלכם?תמונה: שרון פור

לסיכום

כמו כל דבר אחר בחיים, גם את המסקנות והדעות של מומחים אלו חשוב לקחת בעירבון מוגבל. כולנו אנשים מורכבים יותר מהתנהגויות ספציפיות שלנו, ברשתות חברתיות ובמקומות אחרים. אבל אם אתם מזהים את עצמכם ואת בן/ת הזוג שלכם בצורה קלאסית כאחד הפרופילים בכתבה הזו ואתם מרגישים שמה שקראתם מסתדר עם התחושות שלכם, נסו לגשת לזה באהבה ובחמלה שראויים למערכת היחסים הרומנטית ולבן/ת הזוג שלכם, ואנחנו מקווים שתיכנסו לחופה עוד יותר ברגל ימין אחרי שתלבנו דבר או שניים, במידה ותבחרו לעשות זאת.

לחיי מערכת יחסים מאושרת.

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

13
0
הצעות נוספות לקריאה
תאריכים אחרונים
logo
זקי הזקסופון
נגנים לאירועים
800 שקלים הנחה
ידוע שסקסופון מגביר דופמין ומשפר מצב רוח
ידוע שסקסופון מגביר דופמין ומשפר מצב רוח
9.6K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת