מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

דברו אלינו בפרחים: המדריך המלא לפרחים בחתונה שלכם

הם ססגוניים, ריחניים ויש להם יכולת נדירה להוציא מאיתנו את הרומנטיות שבנו: פרחים, ליידיז אנד ג'נטלמן. פרחים הם חלק בלתי נפרד מהחתונה, עולם שלם של גוונים וטקסטורות הנרקם בכל פעם מחדש, ומשאיר אותנו פעורי פה. לכבוד חג האביב, התבקשנו אחת ולתמיד לעשות סדר בכל הנושא של פרחים בחתונה. לשם כך, יצאנו למסע פרחוני במיוחד (אפצ'י!) עם בלוסום דיזיין. מאחורי המותג, עומדות שתי מעצבות פרחים מוכשרות, ים מרציאנו ומאשה גרוזובסקי, עם ידע נרחב וניסיון של יותר מעשור בתחום הפרחים, שיוצרות בכל דייטיל שהן נוגעות בו קסם פרחוני ומרגש. אז איך מתחילים? ומהם הדגשים החשובים? קבלו את המדריך המלא לפרחים בחתונה, מא' ועד ת'.



עיצוב אירועים | זמן קריאה: 7 דקות
5.5K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
דברו אלינו בפרחים: המדריך המלא לפרחים בחתונה שלכם
15
15
מהירות:

לפני שנצלול פנימה, כמה טיפים חשובים לבחירת הפרחים

  • עבדו עם פלטת צבעים אחידה - יעלו את תהליך קבלת ההחלטות, על ידי בחירת 2-3 גוונים ספציפיים, ושלבו אותם באלמנטים העיצוביים, כדי ליצור אווירה מגובשת ונעימה לעין.

  • בחרו את הכיוון העיצובי על פי סגנון אישי - הכנסת האופי האישי שלכם בעיצוב שתבחרו, יאפשר לכם חיבור עמוק יותר לאירוע שלכם. זוגות מסוימים עשויים לבחור גוונים פסטלים נוטפי רכות, אחרים יעדיפו פרחים עונתיים במגוון צבעים. הכל לגיטימי. המומחיות שלנו כמעצבות פרחים, מסבירות לנו בלוסום דיזיין, היא לשלב בין החלומות האישיים של הזוג, להיבטים המעשיים: המקום, הסגנון והאווירה הרצויה.

  • בחרו את הפרחים לפי העונה- זמינות הפרחים משתנה בהתאם לעונות השנה. שימו לב שפרחים עונתיים הם בעלי איכות ורעננות גבוהים יותר, משום שהם נמצאים בשפע בעונת השיא. 

הנשים מאחורי המותג: ים מרציאנו ומאשה גרוזובסקי. צילום: עידן מעוזהנשים מאחורי המותג: ים מרציאנו ומאשה גרוזובסקי. צילום: עידן מעוז | תמונה: Blossom Design | בלוסום

מאיפה מתחילים? חופה

בבלוסום דיזיין עונים: בדרך כלל כלות מגיעות עם רפרנס בסיסי מראש לעיצוב החופה, דוגמא להשראה מפינטרסט, או עם פלטת צבעים מבוקשת, הכוללת צבעים מועדפים.
אנו כמעצבות פרחים, צריכות להוביל את התהליך, ולגרום לזוג להבין האם הרפרנס הוא מציאותי עבורם, או שידרשו התאמות. כך למשל, זוג שמעוניין דווקא בפרחים שראה בחתונה בחו"ל, צריך לדעת שקיימים פרחים רבים שאין בארץ, וחלק מפרחי החוץ הם פרחי יבוא שנחשבים הרבה יותר יקרים.
המטרה שלנו כמעצבות, היא לבדוק בראש ובראשונה מהי הצבעוניות המועדפת על הזוג, האם הרפרנסים מתאימים להם ולסגנון החתונה שבחרו, והאם הם מתכתבים עם המרחב באולם/ בגן האירועים.

מהן האפשרויות לעיצוב חופה בפרחים?

עבור זוגות רבים, טקס החופה הוא הרגע המשמעותי ביותר. חלק מהזוגות מגיעים עם רפרנסים מדויקים שאספו לאורך הדרך, הן מחתונות שהתארחו בהן, והן ממשפיעניות רשת וידועניות.
החלק השני של הזוגות, מגיע בראש קצת יותר פתוח, עם רצון להכוונה מה נכון עבורם ברגע המרגש בחייהם.

קיימות כמה אפשרויות פופולריות:
  • עיצוב חופה מסורתית (חופת חברים) –  באווירה אינטימית, הזוגות בוחרים את ארבעת החברים שיחלקו עימם את הרגע המרגש, ויחזיקו את מוטות החופה. עיצוב החופה פשוט: 
    חופה המורכבת מ-2 "פיסים", עדינים בתוספת מעט פרחים. האפשרות מתאימה למקומות בהם אין חופה מוסדרת.

  • עיצוב חופה בצורת רי"ש ויו"ד- כשמה כן היא, סגנון חופה המבוסס על צורת ר' בצד אחד וי' בצד השני, חופה בסיסית ממנה מתחילים רוב הזוגות, ולעיתים מוסיפים לאחר מכן פרחים נוספים.

עיצוב חופה בצורת ריעיצוב חופה בצורת רי"ש ויו"ד. | תמונה: Blossom Design | בלוסום
  • חופה כמעט מלאה- חופה כמעט מלאה בפרחים, הנקראת גם 'חופה אוורירית' משום שהפרחים מעטרים אותה לסירוגין.

  • חופת ח' מלאה- חופה מלאה בפרחים מקצה לקצה.

  • עיצוב שביל חופה- גם כאן, יש אפשרות לשביל מלא בסידורי פרחים, או שביל חלקי. שביל החופה יכול להיות מעוטר בפרחים חיים, בפרחים מיובשים, זרי פרחים על הכיסאות ועוד. 

חופה כמעט מלאה בפרחים, הנקראת גם 'חופה אוורירית' משום שהפרחים מעטרים אותה לסירוגין. צילום: צחי שמשחופה כמעט מלאה בפרחים, הנקראת גם 'חופה אוורירית' משום שהפרחים מעטרים אותה לסירוגין. צילום: צחי שמש | תמונה: Blossom Design | בלוסום

מתי מתחילים בעיצוב החופה?

יחד עם הרצון לחופת פרחים מרשימה, חשוב לשמור על טריותם, ולכן ההמלצה שלנו היא לא להעמיד את החופה בשעות השמש היוקדות, אלא להמתין לשעות הפחות חמות. כך שהפרחים ישארו יפים ורעננים עד לרגעים ראויים לציון, כמו צילומי המשפחות וכמובן עד רגע הטקס המרגש.

סידורי הפרחים על השולחנות

גם כאן נפנה להשראה שהזוג מביא איתו מהרשת או מפינטרסט, ונבדוק שהיא מתבססת על פלטת צבעים המדברת את השפה העיצובית המבוקשת.
ככלל, כדאי לשמור על מספר צבעים שילכו איתנו לאורך כל העיצוב, למשל: אם בחרנו בחתונה במוטיבים כפריים, בצבעי לבן וירוק, נשלב אלמנטים בצבעים הללו גם על השולחנות.

דגשים חשובים לעיצוב סידורי הפרחים:
  • בדקו את דרישות המקום, והתאימו את עצמכם: הפרחים אינם מנותקים מהלוקיישן שלכם אלא הם חלק ממנו. כך למשל, אם בחרתם באולם עם תקרה גבוהה, כדאי מאוד לבחור בסידורי פרחים גבוהים כדי לנצל את החלל היטב.
     
  • נתונים טכניים של השולחנות: הרבה זוגות מקבלים השראה מתמונות של חתונות בחו"ל, בהן השולחנות מעוטרים בשלל פרחים וכלים, והאורחים אוכלים בבופה. בארץ, לעומת זאת, ההגשה היא בדרך כלל לשולחן, והדבר האחרון שנרצה בחתונה זה שולחן מפוצץ בפרחים, בלי מקום להניח את הצלחות. לכן, ההמלצה היא לבדוק מראש את רוחב השולחנות, כמה משקל הם יכולים לשאת ומהי צורת ההגשה במקום, כדי להתאים את הסידורים בצורה נכונה.

גם מקרים מאתגרים, ניתן לפתור בקלות עם קצת יצירתיות:
  • עבור שולחנות צרים- יש סידור פרחים מיוחד בצורת ח' המולבש מעל השולחן, כך שהוא אינו תופס מקום על השולחן עצמו. לחילופין, ניתן לבחור בכלים צרים או רחבים, בהתאם למקום.

    בסוף, כל סגנון עיצובי הוא אפשרי, השאלה היא כמה רחוק הזוג מוכן ללכת עם החלום שלו, והאם המקום מוכן להתגמש בהתאם.

כל סגנון עיצובי הוא אפשרי, השאלה היא כמה רחוק הזוג מוכן ללכת עם החלום שלו. צילום: people photographyכל סגנון עיצובי הוא אפשרי, השאלה היא כמה רחוק הזוג מוכן ללכת עם החלום שלו. צילום: people photography | תמונה: Blossom Design | בלוסום

עיצוב זר הכלה

זר כלה הוא אביזר אישי ואופנתי המיוחד ליום החתונה. לא כל הכלות מעוניינות בזר כלה, יש מהן שיגידו שהוא מסרבל ומעיק, ויש שיעדיפו אותו צמוד אליהן לאורך היום.

דגשים לעיצוב זר הכלה:
  • התאמת גובה ומשקל הכלה לגודל הזר- גובהה ומבנה גופה של הכלה הם נתונים חשובים לתכנון גודל הזר,  כך שיהיה חלק בלתי נפרד מהופעתה.
    כך למשל, כלה רזה ונמוכה, יותאם לה זר עגול וקטן או זר נשפך קצר. התאמה מדויקת של הזר למבנה גופה של הכלה, ישפר את המראה שלה וישתלב נהדר באלבום התמונות.

  • זר הכלה כמקור יופי - לא תמיד כלות מבינות עד כמה הזר שמלווה אותן בחתונה משפיע על המראה הכללי שלהן. כך למשל, כלות בהירות שמבקשות זר לבן, צריכות לדעת כי הזר עלול להיבלע במראה הכללי. לכלה בהירה מומלץ לבחור זר צבעוני או עם צבעים פסטלים עדינים.

  • האם הפרחים דורשים פתיחה? - עוד עניין חשוב הוא לדאוג להזמין את הפרחים לזר הכלה לפחות שבועיים לפני החתונה. הסיבה היא משום שלעיתים הכלה בוחרת זר המורכב מפרחים הדורשים פתיחה לקראת האירוע, למראה עשיר יותר. כמה דוגמאות: שושן צחור, ליליות וסוגים נוספים של פרחים.

זר כלה - האביזר האופנתי ביותר ביום החתונה. צילום: your story weddingזר כלה - האביזר האופנתי ביותר ביום החתונה. צילום: your story wedding | תמונה: Blossom Design | בלוסום

פרחים לכסא כלה

לא כל הזוגות בוחרים להציב כסא כלה בחתונתם, לרוב אלו זוגות דתיים או זוגות שמעוניינים להוסיף אלמנט עיצובי נוסף עם נוכחות משמעותית. גם כאן נשמור על השפה העיצובית שנבחרה כך שהפרחים יהיו בגווני האירוע ויחברו בין כל האלמנטים הקיימים בעיצוב. יש כאלו שמשקיעים קצת יותר ומשלבים חישוק פרחים מאחורי כסא הכלה, כדים או עמודים מעוטרים עם זרי פרחים, עציצי פרחים קטנים ועוד. 

העיצוב הכולל של החתונה

גם כאן, יש לבדוק שהאלמנטים העיצוביים השונים בפרחים, בין אם מדובר בעיצוב הכניסה, תאי השירותים, סידור הפרחים למארחת או עיצוב השולחן לבר, משתלבים עם סגנון העיצוב הכללי. 
בכל אחד מהאלמנטים העיצוביים, בדקו שהפרחים משתלבים גם עם הלוקיישן. במיקום חיצוני למשל, שקלו פרחים שיכולים לעמוד בתנאי מזג אויר משתנים. 

בכל אחד מהאלמנטים העיצוביים, בדקו שהפרחים משתלבים גם עם הלוקיישן. צילום: Mark Mazinבכל אחד מהאלמנטים העיצוביים, בדקו שהפרחים משתלבים גם עם הלוקיישן. צילום: Mark Mazin | תמונה: Blossom Design | בלוסום

ולסיום, 4 היילייטס חשובים לפני שמגיעים לפגישת העיצוב

  • התאמה לסגנון החתונה: הפרחים צריכים להתכתב עם המקום ועם סגנון החתונה. למשל, אם בחרתם בחתונה רומנטית במיוחד על שפת הים, השימוש בורדים או בגוונים רכים יעצימו את התחושה הרומנטית. או - אם בחרתם בחתונה בקונספט שבועות, הכוללת אלמנטים של שיבולים וקש, שלבו פרחים לבנים וצהובים בעמדת סידור הפרחים למארחת או בשער הכניסה.
     
  • שימו לב לדרישות המקום: כפי שהזכרנו קודם, כדאי לבדוק מהן דרישות המקום ובהתאם אליהן להתאים את הפרחים: האם הוא חשוך/ מואר, האם התקרה גבוהה/נמוכה, האם יש עמדות מסוימות שרוצים להבליט או להסתיר עם פרחים וכדומה.

  • דאגו לרפרנסים אבל שמרו על ראש פתוח: רפרנסים רלוונטים יכולים לעזור לכם להגיע מוכנים יותר לפגישת העיצוב, אבל קחו בחשבון שלעיתים תצטרכו להפתח לכיוונים אחרים. 

  • המגבלה היחידה היא היצירתיות: למרות שיש לפעמים הגבלות, אפשרי להגשים כל עיצוב שתעלו על הדעת. כל שנדרש הוא להצטייד במעט יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

אפשרי להגשים כל עיצוב שתעלו על הדעת. צילום: your story weddingאפשרי להגשים כל עיצוב שתעלו על הדעת. צילום: your story wedding | תמונה: Blossom Design | בלוסום
עד כאן זוגות יקרים. ועכשיו, כשאתם מסודרים בנושא הפרחים לחתונה, זה הזמן לתכנן את יתר המשימות יחד עם ה-Wed planner העוזר האישי לארגון חתונה בקלות וללא עלות, וכמובן להעזר בהמלצות על נותני השירות באתר MIT4MIT.

ובתוך כל העומס, רק מזכירים: אל תשכחו לעצור לרגע כדי להריח את היופי, להתפעם וכמובן להודות. זה אירוע של פעם בחיים 🌷

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

11
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
Blossom Design | בלוסום
הפקה וניהול אירועים
אם כן, הגעת לכתובת הנכונה.
חולמת על אירוע מושלם?
חולמת על אירוע מושלם?
2.0K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת