מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

המדריך השלם לפתיחת תיק ברבנות

טיק טק תיק… כשחושבים על ההכנות לחתונה מדמיינים את הפגישה הראשונה עם המקום שכשניכנס אליו נדע - כאן אנחנו מתחתנים ! הפגישה עם הדיג'יי, רשימת השירים שאספנו וחייבים להיות ואלו שאסור שיתנגנו, את הפגישה עם הצלם שחייב באותו יום להפוך לקוסם כי מה לעשות, לא כולם מושלמים :) את הדרך לבחור את השמלה אחרי שעשינו מיקס מכמה שמלות שראינו ואהבנו. בר, אלכוהול גימיקים, אבל מה לעשות, על הדרך לרבנות לא כולנו חושבים וכשמגיעים לרגע הזה, האמת , לרוב לא ממש יודעים מה לעשות ובעיקר מאיפה להתחיל…

רבנים ועורכי טקסים | זמן קריאה: 4 דקות
38.7K
אל דאגה כלות וחתנים יקרים. ישבנו שעה מול מנהל רישום הנישואין, מר יוסי פירו ויחד הכנו עבורכם את המדריך המושלם. מבטיחים שאחרי שתקראו את הכתבה הבאה, לא יהיה מקום לשאלות.אז.... מאיפה מתחילים?  בואו נתחיל מהתחלה. רשימת הדברים הנדרשים לחופה "כדת משה וישראל":
איפה נרשמים?
ניתן להירשם בכל אחת מלשכות הנישואין בארץ. באופן זמני בחלק מהמועצות ידרשו מכם להביא תעודת רווקות והוכחת יהדות (שעליהן ניתן הסבר בהמשך) מהלשכה ברשות המקומית אליה אתם שייכים.אין צורך להודיע שמגיעים אלא לברר את שעות הפעילות ופשוט להגיע. בד"כ אין עומס.את כתובות הלשכות, שעות הפעילות ודרכי התקשרות תמצאו פה.
תעודת רווקות, הינה מסמך שבעצם בא להוכיח שהחתן ו/או הכלה אינם נשואים או היו נשואים לאדם אחר בעבר. את התעודה ניתן להנפיק תוך דקות ברבנות המקומית בלבד. כל מה שצריך הוא תעודת זהות כולל ספח ושני עדים, שאינם בני משפחה ומכירים אתכם זמן לא קצר. החברים חותמים ואתם מקבלים את התעודה. תוקפו של מסמך זה הוא 3 חודשים.
הוכחת יהדות היא גם מסמך שניתן להוציא ברבנות המקומית. מסמך זה בא להוכיח את יהדותו של האדם שפונה לרבנות. לרוב מסמך שנדרש מעולים חדשים שהוריהם לא התחתנו בארץ.במקרים בהם נדרשת הוכחת יהדות ישנו תהליך מסודר לביצוע . כל הפרטים בלינק הבא.
מתי נרשמים?
אין מוקדם מדי ברישום נישואין אבל יש מאוחר מדי. מותר להירשם לא יאוחר מ-45 יום לפני תאריך החתונה. מה שכן, אם נדרשת תעודת רווקות, קחו בחשבון שהיא תקפה רק ל-3 חודשים ולכן הזמן האידיאלי להירשם הוא בין 90 ל-45 יום לפני החתונה.
מה עושים כשמגיעים לרבנות?
מאוד פשוט. לרבנות צריך להגיע יחד. את והוא. במקרים מיוחדים, כמו לדוגמא מצב בו החתן נמצא בחו"ל עד מועד החתונה, ניתן לפנות לרבנות ולבקש טופס ייפוי כוח ובעזרתו יוכל קרוב משפחה לייצג את החתן.תגיעו יחד, עדיף בלבוש מכובד, מתיישבים מול רשם הנישואין, חותמים על כמה טפסים, משלמים את האגרה וסיימתם. ממש ממש לא מסובך. החלק החשוב הוא להגיע מוכנים עם כל מה שצריך.
תיק ברבנות? תיק טק..
תיק ברבנות? תיק טק..
אז..... מה באמת צריך אתם שואלים? בבקשה:
מסמכי זיהוי:
* תעודת זהות כולל ספח מעודכן.
* שלוש תמונות פספורט (בחלק מהמקומות ניתן להצטלם במקום. לא מקצועי ויקר).
* כסף לתשלום האגרה (700 שקלים נכון לאוגוסט 2014) חיילים בסדיר, שירות לאומי, עולים חדשים, סטודנטים ונתמכי סעד, זכאים להנחה של 40% בהצגת תעודה.
* תעודת נישואים של ההורים ו/או כתובה של ההורים (ניתן להשיג ברבנות המקומית לפי כתובת של ההורים).
* תעודת רווקות (אם נרשמים ברבנות שאינה במקום מגוריכם).
* הוכחת יהדות אם נדרש.
* 2 עדים מכל צד. אין מניעה שאותם עדים ישמשו את שני בני הזוג במידה ואין קרבה משפחתית ומכירים את שניכם.
מסמכים נוספים:
את המסמכים הבאים ניתן להשלים מאוחר יותר ולא חובה להביאם ליום הרישום.
* אישור הסמכה של הרב המחתן. רק אם בא לכם רב מגניב מתוך רשימת רבנים שלא הוצעו ברשות לה נרשמתם. הרב חייב להיות מוכר כ"רב עורך חופות" ע"י הרבנות. אל דאגה, את האישור תקבלו ממנו.
* אישור כשרות – רק אם האולם \ גן האירועים לא נמצא ברשימת המקומות ברבנות. סיכוי קלוש מאוד שתצטרכו.
* אישור הדרכת כלה. מסופק ע"י הרבנית שעושה את הדרכת הכלה.
* טיפ קטן: קיימים רבנים שונים עם סגנונות מגוונים. יש רב מאריך ורב מקצר, רב מבדח ורב מזמר. טקס החופה הוא חלק ששווה להשקיע בו מחשבה ולקלוע לטעמם של האורחים. הרי אנחנו רוצים אותם מרוכזים בחופה לא? בקישור הבא, תוכלו למצוא את כל השמות הגדולים שיעשו לכם חופה כשרה ומעניינת.
מי מביא מה למה וכמה?
* כתובה -  את הכתובה תוכלו לקבל ברבנות מיד אחרי קבלת אישור פתיחת התיק ו\או לקנות באופן פרטי מחנויות און ליין, חנויות לתשמישי קדושה או מהרב.
* כוס -  מרבית המקומות יתנו לכם כוס דקה, עטופה ומוכנה לריסוק. תבררו לפני עם מנהל האירוע.
* טלית – חשוב שתהיה חדשה. ניתן לרכוש בכל חנות תשמישי קדושה או אצל הרב המחתן.
* טבעות – זו כבר תורה שלמה. חשוב שתקנו בכספכם האישי. ושלא תשכחו אותם. החתן אגב לא חייב טבעת.
זהו... זו כל התורה כולה (-:
עכשיו כמה טיפים שיקלו עוד טיפה...
ניתן להיעזר בארגונים כגון ארגון צהר שמלווים אתכם בכל התהליך ואפילו דואגים להנחה קטנה. קישור לאתר המשרד לשירותי דת, בו תמצאו את כל הכתובות, שעות הפתיחה ומידע מקיף רישום הנישואין.

שיהיה המון מזל טוב!
צוות מתחתנים למען מתחתנים
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

325
13
הצעות נוספות לקריאה
logo
הרב אהרון פינקלשטיין
רבנים ועורכי טקסים
500 שקלים הנחה
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
לחופה קלילה ומרגשת - חוויה בלתי נשכחת!
12.3K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת