שמחים שאהבת,
כדי לשמור את הבחירה שלך ולהציג לך תוכן מותאם אישית עליך להתחבר למערכת.
התחברות
תודה, אולי בפעם הבאה.
mitformit
להמשך גלישה באתר
x
המדריך להזמנות לחתונה: איך עושים את זה נכון?
הגיע העת לבשר לכולם- אנחנו מתחתנים! אז חוץ מהפרטים היבשים של איפה ומתי, בואו להבין בדיוק מה כדאי שהזמנה שלכם תכיל, מה הטרנדים הכי שווים ומה אסור לכם לפספס.
ההזמנה לחתונה היא הצצה ראשונה של האורחים שלכם לאירוע הגדול, ולכן חשוב שהיא תייצג אתכם בצורה מדויקת ומסוגננת. בעידן שבו הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, לצד אהבה בלתי נגמרת לעיצובים קלאסיים, עולות אפשרויות מגוונות וטרנדיות לעיצוב הזמנות. איך בוחרים בין הזמנה דיגיטלית לנייר יוקרתי? ומהם הטרנדים שיכבשו את לב האורחים שלכם? מה חייבת להכיל ההזמנה? וליצירתיים- אילו משפטים מרגשים יכבשו את לבבות האורחים?
נתחיל בבייסיק- מה ה-MUST HAVE בהזמנה שלכם?
כשאתם מעצבים הזמנה לחתונה, חשוב לוודא שהיא כוללת את כל הפרטים החשובים:
שמות בני הזוג: ברור ומרכזי, רצוי במרכז ההזמנה.
שמות ההורים או שמות המשפחה: קריטי לחתונות בהם גם ההורים מזמינים אורחים, שלא בטוח ידעו במי מדובר עם שם הזוג (נשמע הזוי, אך די מוכר אצלנו בארץ).
תאריך ושעה: כולל יום בשבוע, תאריך עברי ולועזי ולא לשכוח שנה!
מיקום האירוע: שם המקום, כתובת מדויקת וקישור לוויז או פרטי חניה או חניון, אם מדובר בחתונה בה אין ללוקיישן מקום חנייה מוסדר.
לוח זמנים: מתי מתחילה קבלת הפנים, מתי החופה, ומתי מתחילה המסיבה.
בקשת אישור הגעה (RSVP): דרך הודעה, טלפון או לינק (ניתן גם לצרף QR).
קוד לבוש (אם יש): פורמלי, קז'ואל או נושא מסוים, גם צבע הוא קונספט וחשוב לציין זאת.
פרטים נוספים: לדוגמה- "אנא המנעו מהבאת ילדים" או "החתונה חברתית- נשמח למנה מן המטבח המדהים שלכם" או אפילו "שימו לב, עדיף להגיע בנעליים שטוחות".
איך להתאים את ההזמנה לסגנון החתונה?
הזמנה צריכה לשקף את האווירה והעיצוב של האירוע:
חתונה קלאסית: עיצוב נקי, צבעים עדינים (לבן, זהב, שמנת).
חתונה כפרית: מוטיבים טבעיים, גוונים ירקרקים או חומים.
חתונה אינטימית: סגנון אישי, אולי עם תמונה שלכם או איור מותאם אישית, או בדיחה פרטית בתחילתה.
חתונה עם קונספט: חתונה לבנה? ביקב? במוזיאון? הכניסו את הקונספט גם להזמנה.
אז מתי לשלוח את ההזמנה?
נהוג לפרסם 'SAVE THE DATE' בין האורחים שלכם ואפילו ברשתות החברתיות כבר ברגע קביעת התאריך, שזה בדרך כלל מספר חודשים לפני החתונה- כך שכולם יוכלו לשריין את התאריך.
הזמן בו נהוג לשלוח הזמנות אישיות לאורחים הוא בין חודש וחצי לחודש (בין 4-8 שבועות), וכמובן- זה נעשה בתיאום עם חברת אישורי ההגעה שלכם, שתתזכר אותם קרוב יותר לאירוע.
סוגי ההזמנות- דיגיטלי, מודפס או משולב?
1. הזמנות דיגיטליות עם טוויסט טכנולוגי:
אם בא לכם לקחת את ההזמנה שלכם לפן הדיגיטלי ולעשות משהו חדשני, אם כל האורחים שלכם צעירים יחסית או אם אתם פשוט רוצים לדאוג לסביבה ולצמצם שימוש בנייר- אלו הטרנדים המתאימים לכם:
QR - סרקו לפרטים נוספים: הזמנה הכוללת קוד לסריקה שמוביל לאתר אישי או לווידאו קצר עם פרטים נוספים על האירוע ויכול לכלול שיר שאתם אוהבים, סרטון שבו אתם מזמינים את האורחים ועוד.
אנימציה דיגיטלית: הזמנה דיגיטלית לשליחה בוואטסאפ או ברשתות החברתיות בלבד, עם תוספת של גרפיקה נעה או סרטון קצר שמשדר ייחודיות. זו הזמנה שמותאמת בעיקר לזוגות צעירים או כאלו שהאורחים שלהם לא מתראים איתם לעיתים קרובות, וכך ניתן לשלוח הזמנה מרגשת במהירות ללא מפגש פיזי.
הזמנה מוזיקלית: ניתן לשלוח לצד הזמנה דיגיטלית גם קישור לפלייליסט של החתונה, לשיתוף חוויית האווירה הצפויה באירוע ואפילו לאפשר לאורחים להציע תוספות!
הזמינו דרך אפליקציה לחיים קלים: ישנם אפליקציות רבות, כמו לדוגמא ה-wedplanner, דרכן ניתן לשלוח הזמנה דיגיטלית ולבקש אישור הגעה מהאורחים כבר בעת שליחת ההזמנה! קל, פשוט ונוח.
יתרון משמעותי להזמנות הדיגיטליות: הן יכולות לכלול בתוכן את שירותי אישורי ההגעה.
2. עיצובים קלאסיים שמשדרים יוקרה:
אם אתם זוג קלאסי, שמעוניין לשלוח הזמנות נייר לכולם- כמו פעם ולשמור על האפקט שמגיע יחד עם הזמנה מודפסת ומרגשת. שימו לב- חשוב לדעת: הגודל הסטנדרטי להזמנה כיום, על מנת שתיכנס במעטפה סטנדרטית הוא גודל 17.5x12. 5 ס״מ או 15x15 ס״מ- ולרוב מדפיסים על נייר כרומו- זה מה שהכי מוכר בבתי הדפוס וגם לרוב, מה שיאפשר לכם את הצעת המחיר הנעימה ביותר לכיס.
החלטתם ללכת על הזמנה מודפסת? אלו הטרנדים החמים כיום בעולם דפוס ההזמנות:
טבע ופרחים: איורים או הדפסים של פרחים וצמחים בצבעים עדינים להשראת רוגע וטבעיות.
שימוש באלמנטים יוקרתיים: הטבעות זהב, חיתוכי לייזר או שימוש בנייר ממוחזר יוקרתי.
יתרון משמעותי להזמנות פיזיות: הן נשארות כמזכרת לכל החיים ויכולות לשמש כאקססורי בצילומי החתונה שלכם.
3. הטרנד ההיברידי:
אם יש לכם אורחים משני הקהלים, הן צעירים והן מבוגרים, או שאתם פשוט רוצים ליהנות מכל העולמות ולהדפיס גם הזמנות נייר אך גם לשלוח הזמנות דיגיטליות- יש גם טרנדים משולבים במיוחד עבורכם:
הזמנות משולבות: שילוב בין עיצוב דיגיטלי להזמנה פיזית ייחודית – לדוגמה, שליחת ההזמנה העיקרית בדיגיטל והוספת כרטיסים מעוצבים פיזית למוזמנים הקרובים או המבוגרים.
חוויית משתמש מושקעת: משלבים קישורים אישיים שמובילים לתפריט האירוע או דף לאישור הגעה אינטראקטיבי בהזמנה המודפסת.
ערכות מותאמות: ערכה שכוללת הזמנה פיזית מעוצבת וקובץ דיגיטלי המשלים פרטים נוספים ופריטים נוספים שמתאימים לכם ספציפית כזוג (לדוגמא: חתונת פורים יכולה לשלב מסכה קטנה או פפיון צבעוני להמחשת האווירה).
יתרון משמעותי להזמנות היברידיות: כל מוזמן מקבל את ההזמנה המתאימה לו, על פי הגיל והמרחק שלו מכם (גם בלב וגם פיזית) ואתם יכולים ליהנות מהיתרונות של כל העולמות.
הערה חשובה! גם אם בחרתם להדפיס וגם אם בחרתם לשלוח הזמנה דיגיטלית, דעו כי היום כבר לא חייב להוציא אלפי שקלים על עיצוב גרפי מקצועי. ישנם תוכנות רבות ברשת ואפילו בנייד, כדוגמת CANVA עם תבניות רבות בהם תוכלו פשוט להזין את הפרטים שלכם וליהנות מהזמנה מדהימה בעלות אפסית! אז אמצו את היצירתיות שלכם והשקיעו את התקציב של עיצוב ההזמנה במשהו אחר או אפילו חסכו את הכסף.
אבל מה כותבים על ההזמנה?
לאחר שכבר הכנסתם את כל הפרטים היבשים והנדרשים, ובחרתם את הדרך בה אתם רוצים לשלוח ולעצב את ההזמנה- הגיע הזמן להכניס בה קצת רוח ורומנטיקה. הנה עבורכם מספר משפטים שיוכלו להרים לכם את ההזמנה לשלב הבא: משפטים לפתיחה של ההזמנה:
"אנו שמחים ונרגשים להזמין אתכם לחגוג איתנו את היום הגדול בחיינו".
"בלב מלא אהבה, אנחנו מזמינים אתכם לשמוח איתנו ביום המיוחד שלנו".
"בין רגעי האתמול לחלומות המחר, בחרנו לומר 'כן' לנצח".
"בואו להיות חלק מהרגע המרגש שלנו".
"בשבילנו זו חוויה של פעם בחיים, ואנו לא מדמיינים את היום הזה בלעדיכם". משפטים שמתאימים לסיום:
"הנוכחות שלכם היא המתנה הכי גדולה שנוכל לבקש".
"נחכה לכם עם חיוך, חיבוק ואהבה גדולה".
"מבטיחים ערב מלא באהבה, שמחה וריקודים".
"בואו עם מצב רוח, אנחנו נדאג לכל השאר".
"מצפים לראות ולחבק אתכם ביום המאושר בחיינו".
רוצים טאצ' ישראלי? הנה כמה ציטוטים מהתרבות שלנו, שיעשירו את ההזמנה שלכם ויגעו לאורחים בלב:
"יש בי אהבה והיא תנצח, לא בגלל הכוח שבה, אלא כי היא שקטה ועדינה, חומלת ויודעת לקבל" – ארקדי דוכין.
"אתה רואה את האור בקצה המנהרה? זה אני, מחכה לך שם, כי אני ואתה זה סיפור שנועד להיכתב" – שלמה ארצי.
"תבואי היום כמו שאת, כמו השיר שבלב ששר רק לך, ותהיי לי שמש בעולם של חלום" – עידן רייכל.
"הנה אנחנו כאן, מול כל מה שהיה ומה שיהיה, ואנחנו בוחרים לאהוב, שוב ושוב, כל יום מחדש" – יהודה עמיחי.
"לפעמים חלומות מתגשמים, והחיים לוקחים אותנו רחוק מכפי שיכולנו לדמיין, אבל בלב כל הדברים – תמיד תהיה האהבה הזו שלנו" – ריטה.
"ואת, כמו ציפור קטנה, לוקחת אותי גבוה מעל, מראה לי שמיים שאין להם סוף, ואנחנו ממריאים יחד" – אהוד מנור.
"תשאירי לי מקום בתוך החיים שלך, את הבית שלי, את המנוחה שלי, ואני מבטיח להישאר תמיד" – מוש בן ארי.
"וכשהעולם רועש מסביב, אנחנו מוצאים שקט אחד בשני. זה לא רק חלום, זה החיים שלנו, זה הנצח שלנו" – ריטה.
"ואם יבוא החושך, אני אלחם באור שלך, כי זו את שנותנת לי סיבה להאמין שיש טוב בעולם" – שלומי שבת.
"תני לי יד, ויחד נלך לאן שהלב שלנו יוביל. אנחנו בוחרים לאהוב ולחלום את הדרך המיוחדת שלנו" – עידן רייכל.
"כי רק בזכותך אני קיים, את נותנת לי כוח לקום ולצמוח מחדש בכל יום" – מירי מסיקה.
"תמיד חלמתי על רגע כזה, שבו הכל ברור ומדויק, ושנינו יודעים שזה לא רק יום – זו התחלה של נצח" – שלמה ארצי.
"ולפעמים, כשאני עוצם עיניים, אני נזכר ברגע הזה שבו פגשתי אותך, ושם התחיל הסיפור של חיינו" – אהוד בנאי.
"אין בעולם כוח שיכול לנצח אהבה, והיא שלנו, חזקה ועדינה, משקה אותנו כמו גשם ביום שמשי" – אהוד מנור.
"הייתה זו אהבה ממבט ראשון, כמו בסיפורים" אריק איינשטיין.
דגשים נוספים להזמנה מוצלחת:
שימו לב לגופן הנבחר: בחרו גופן קריא ואלגנטי שמתאים לעיצוב.
צבעים נעימים לעין: ודאו שיש ניגודיות בין הטקסט לרקע כדי להקל על הקריאה.
באיזו שפה?: החליטו אם להזמין בשפה אחת (עברית או אנגלית או אפילו שפה זרה נוספת, תלוי במשפחה ובכם) או לשלב מספר שפות אם יש אורחים מחו"ל,או אפילו ליצור כמה ורסיות להזמנה.
בין אם תבחרו להזמין את האורחים שלכם דרך מסך או נייר, הדבר החשוב ביותר הוא שההזמנה תספר את הסיפור שלכם בצורה שמרגשת אתכם ואת הקרובים לכם. השקיעו מחשבה בעיצוב, בפרטים ובתחושה שההזמנה יוצרת – וזכרו, זו התחנה הראשונה במסע ליום המרגש ביותר שלכם.