מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

חתונה הפוכה: איך לתכנן את האירוע המושלם וליצור חוויה בלתי נשכחת

חתונה הפוכה היא טרנד הולך וגובר בעולם החתונות, שמשנה את הסדר המסורתי של האירועים ביום הגדול. במקום להתחיל בטקס החופה ולהמשיך עם קבלת הפנים והמסיבה, בחתונה הפוכה האורחים נהנים קודם כל מארוחת ערב וטעימה הריקודים, ורק לאחר מכן מתקיים טקס החופה. חתונה בסגנון זה מציעה חוויה ייחודית ושונה לאורחים, ומאפשרת לזוגות יצירתיות וגמישות בתכנון היום המיוחד שלהם.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 7 דקות
1.7K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
חתונה הפוכה: איך לתכנן את האירוע המושלם וליצור חוויה בלתי נשכחת
15
15
מהירות:

אז מהי בכלל חתונה הפוכה?

חתונה הפוכה היא חתונה בה סדר האירועים המוכר של קבלת פנים, חופה, מנה ראשונה, ריקודים, עיקרית, ריקודים וכו' משתנה מעט והמנות העיקריות, לעיתים אפילו חלק ממסיבת הריקודים- מתקיימים לפני החופה. כאשר מחליטים לקיים את החתונה במתכונת הזו, לוח הזמנים של האירוע כמובן משתנה, וכך גם מזיז את הספקים שלכם מהתכנונים המוכרים ו'הסטנדרטים'. 

חתונה הפוכה לא בהכרח מהווה יתרון או חיסרון עבור הספקים והיא בעיקר נועדה לספק צרכים מסוימים של הזוג ושל האורחים שלהם, על פי ההעדפות האישיות שלהם.

"חתונה הפוכה מציעה הזדמנות לזוגות לצאת מהשגרה וליצור אירוע ייחודי וזכיר". | תמונה: גיא ניסים

חופה בסוף? אפילו מומלץ על פי ההלכה!

תחשבו רגע על עצמכם, האם יש לכם יותר סבלנות כשאתם רעבים או כשאתם שבעים ומרוצים? התשובה מובנת מאליה. הרב נתנאל בן מעש מסביר לנו שבדיוק מהסיבה הזו, ומסיבה הלכתית נוספת,  יש יתרון גדול בחתונה הפוכה: "חתונה הפוכה ביום שישי למשל, היא פתרון מצוין, במיוחד כי יש לסיים את האירוע שעתיים לפני כניסת שבת. כאשר החופה מתקיימת אחרי הארוחה והריקודים מתחילים לאחריה, האורחים שבעים ונהנים, ואין בעיה של כניסה לשבת. בנוסף, אנשים רגועים יותר אחרי האוכל, מה שמגביר את ההשתתפות בחופה ואת ההנאה מהקינוחים, המשקאות והריקודים. כשמתחילים באוכל, האורחים מגיעים בזמן והחופה מלאה באנשים שמחים שרק מחכים לטקס של הזוג. 

חתונה הפוכה באמצע השבוע מתאימה יותר לקהל צעיר, כי החופה מתקיימת מאוחר בערב, בדרך כלל באזור השעה 10. רוב החופות ההפוכות נערכות בימי שישי כשכולם בחופש ויכולים להגיע מוקדם כדי לאכול וליהנות, ולאחר מכן לשמוח עם הזוג. 

דבר נוסף שכדאי להכיר- לאחר החופה זוהי מצווה לקיים סעודה, אך גם כאן מבחינה הלכתית אין בעיה, שכן סעודת המצווה נמשכת גם אחרי הטקס, מכיוון שגם אם מוגשים רק קינוחים או עמדות אפטר פארטי ופירות, גם אלו נחשבים לקיום המצווה".

"חתונה הפוכה ביום שישי למשל, היא פתרון מצוין, במיוחד כי יש לסיים את האירוע שעתיים לפני כניסת שבת". | תמונה: הרב נתנאל בן מעש

איך חתונה הפוכה משנה את החוקים מבחינת גן ואולם האירועים?

למרות שגני ואולמות האירועים רגילים לסדר מסוים בו האורחים מגיעים אל קבלת הפנים ולאחר מכן נוהרים אל טקס החופה, בלוקיישן המקסים 'חוות דרך ארץ' מקבלים את השינוי באהבה ואפילו ממליצים עליו, במיוחד לזוגות שנישאים ביום שישי: "אצלנו, כאשר מתקיימת חתונה הפוכה, יש שינוי מהותי בארגון ובהפקה. בכניסה, עמדות קבלת הפנים הופכות למנות מסתובבות של פינגר פוד טעים וקליל המוגשות על ידי צוות המלצרים. לאחר כניסת רוב האורחים, נפתח סרוויס המנות העיקריות בעמדות בופה מרשימות, המאפשר לכל האורחים לשבת יחד ולאכול לפני החופה המרגשת. 

אנחנו ממליצים על קונספט החתונה ההפוכה לזוגות שרוצים אירוע אלטרנטיבי, אידיאלי לזוגות שמחפשים גמישות ומעוניינים באירוע קליל עם דגש על החלק החברתי. זו הפקה שיוצאת מגבולות הגזרה הרגילים, מכבדת את האורחים עם ארוחה כבר מרגע ההגעה, ומאפשרת לזוג ליהנות ממסיבה ארוכה ומתמשכת ומזמן מירבי של מינגלינג ברחבה. לדעתנו, אירועי שישי בצהריים הם המומלצים ביותר לחתונה הפוכה, כדי למצות את הזמנים בצורה הטובה ביותר תחת כיפת השמיים".

"אנחנו ממליצים על קונספט החתונה ההפוכה לזוגות שרוצים אירוע אלטרנטיבי". | צילום: בועז פרדקין | תמונה: חוות דרך ארץ

התארגנות הפוכה? איך סדר האירועים בחתונה משפיע על ספק/ית הביוטי שלך?

אם את לא מעוניינת להחליף תסרוקת או לעשות טאצ' אפים עם המאפר/ת והמסרק/ת שלך, הפסקה הזו לא רלוונטית לך, אך במידה ויש לך לוק שני או אפילו שלישי- חשוב שתדעי שגם בחתונה הפוכה הכול יכול להתקיים, רק בשעה מאוחרת יותר.

המאפרת ומעצבת השיער, עינב שלום מסבירה לנו בפירוט: "בתחילת יום ההתארגנות, סוג החתונה פחות רלוונטי. השינויים מתקיימים אם הכלה בוחרת לקחת ליווי לאולם.  הטאצ' אפים מתקיימים בדרך כלל לפני החופה, אז בחתונה הפוכה, אני מחכה לכלה לטאצ' אפים של לפני טקס החופה ונשארת גם להחלפת הלוק שמתבצע לאחר החופה.

בניגוד לחתונה רגילה, בה אני מגיעה חצי שעה לפני החופה לטאצ' אפ ומחכה את כל מנות הביניים והמנה העיקרית עד להחלפת הלוק של הכלה, כאן הטאצ' אפים מתקיימים לפני ואחרי החופה, בשעות מאוחרות מהרגיל. חשוב לציין כי במידה וכלה בוחרת לקחת ליווי, אין הגבלת זמן ויש גמישות מוחלטת על פי הבחירות והרצון שלה. בדרך כלל חתונות הפוכות מתקיימות ביום שישי או בחתונות אמצע שבוע שמתחילות מוקדם מאוד, באזור 6 בערב".

"חשוב שתדעי שגם בחתונה הפוכה הכול יכול להתקיים, רק בשעה מאוחרת יותר". | צילום: אנדרי אברמוב

הצילום משנה עונה:

בחתונה הפוכה, הלו"ז משתנה לחלוטין. מבחינת צלמי הסטילס והוידאו שמלווים אתכם לאורך כל היום, הסדר חשוב מאוד ולוח הזמנים הוא המוביל- למרות שישנה גמישות לקראת הבחירה של הזוג בכל מקרה. כשחתונה מתחילה באוכל וריקודים, יש לחץ גדול יותר להגיע אל האולם- מכיוון שמתבטל שלב קבלת הפנים בו הזוג יכול לעיתים לשבת בחדר החתן-כלה לנשום ולאכול, וגם צילומי המשפחות צריכים להתקיים בשעה מוקדמת יותר.

הצלם גיא ניסים מסביר את השינויים בארגון ומאיפה מגיע הטרנד: "אני רואה חתונות הפוכות לרוב אצל זוגות שמקורם במדינות אירופה, מכיוון ששם הקונספט מקובל ואפילו סטנדטי. חתונה כזו, בה יש מינגלינג של קבלת פנים קצרה ומיד לאחר מכן אוכל ורק אחר כך את טקס החופה, מאפיינים תרבויות אירופאיות רבות, בה מעוניינים להשאיר את הטקס המרגש והרומנטי ל'יחידי סגולה', כלומר לאורחים הקרובים בלבד.

כצלם, חתונה מסוג זה הופכת את הכול ללוח זמנים דומה לחתונות חורף, כלומר- הכול מתחיל בשעה מוקדמת יותר. ברמת התמונות עצמן, הזוג עדיין מקבל את אותם התוצרים ברמה ובאיכות הגבוהה ביותר, ואולי אף מרוויח תמונות מיוחדות של הקהל האינטימי והמצומצם שנשאר בכל מחיר לטקס החופה שלהם".

"חתונה מסוג זה הופכת את לוז הזמנים דומה לחתונות חורף". | תמונה: גיא ניסים

מסיבת ריקודים גם בסוף וגם בהתחלה- האם זה משפיע על הדיג'יי?

אם דאגתם לספקי המוזיקה שלכם ולהסתגלות שלהם ללו"ז החתונה שבחרתם, DJ שימי גרין ממאיו מיוזיק כאן כדי להרגיע: "חתונה הפוכה היא סוג של אירוע בו סדר האירועים משתנה מהמקובל. למשל, הריקודים מתחילים מיד אחרי החופה, מבלי לעבור לשלב האוכל, או שהחופה מתקיימת בסוף האירוע, אחרי הארוחה והריקודים, מה שהופך אותה ל"דובדבן שבקצפת". 

כספקי המוזיקה, אנו אחראים על פסקול האירוע ולמרות השינוי בזמנים, נדאג להתאים את המוזיקה לשלבים השונים של האירוע, מההתרגשות לפני החופה ועד לקרנבל ברחבה. אנו לא ממליצים או ממליצים על חתונה הפוכה באופן כללי, אלא מקשיבים לחלום של הזוג ומתאימים את עצמנו לבחירתם. אם האורחים שלכם ידועים כחסרי סבלנות מבחינת האוכל או מגיעים מרחוק, ייתכן שחתונה הפוכה תתאים לכם, בה מתחילים עם האוכל, ממשיכים לריקודים ומסיימים בחופה".

"החופה מתקיימת בסוף האירוע, אחרי הארוחה והריקודים, מה שהופך אותה ל"דובדבן שבקצפת". | תמונה: Mayo music By Dj Shimi Green

יתרונות של חתונה הפוכה

  1. חדשנות וייחודיות: חתונה הפוכה היא חוויה ייחודית שמעניקה לאורחים חוויה בלתי שגרתית ובלתי נשכחת.
  2. אווירה נינוחה: התחלת האירוע עם ארוחת ערב ומסיבה מאפשרת לאורחים להתחמם ולהירגע לפני הטקס, מה שיכול להפחית את הלחץ וההתרגשות של הזוג. כאשר האורחים כבר שבעים ובאווירה הנכונה, הם נכונים יותר לטקס החופה.
  3. שימוש מיטבי בזמן: בכך שהטקס מתקיים לאחר המסיבה, האורחים נשארים מלאי אנרגיה ונהנים מהאירוע ללא לחץ של זמנים.
  4. התמקדות בטקס: לאחר שהאורחים נהנו מארוחה וממסיבה, הם עשויים להיות יותר מרוכזים ומעורבים בטקס החופה עצמו.

"שינויים בסדר האירועים המסורתי עלולים לגרום לבלבול בקרב האורחים שאינם רגילים לפורמט זה". | תמונה: גיא ניסים

חסרונות של חתונה הפוכה

  1. בלבול בקרב האורחים: שינויים בסדר האירועים המסורתי עלולים לגרום לבלבול בקרב האורחים שאינם רגילים לפורמט זה.
  2. התרגשות מוגברת לפני הטקס: חלק מהזוגות עשויים להרגיש לחץ מוגבר בזמן המסיבה או הארוחה, מתוך ציפייה לטקס החופה שמתקיים בסוף האירוע.
  3. שינוי תפיסה תרבותית: זוגות ומשפחות מסורתיות עשויים להתקשות בקבלת הקונספט החדש ולחוש אי נוחות מהשינוי.
  4. ניהול לוגיסטי מורכב יותר: יש צורך בתכנון לוגיסטי מדויק וקפדני כדי לוודא שהכל יזרום בצורה חלקה ושלא יהיו עיכובים בטקס החופה.
  5. התאמת ספקים: חלק מהספקים עשויים להסתייג מהפורמט או להידרש לשנות את דרך העבודה הרגילה שלהם, מה שעלול להקשות על תיאום ותפעול האירוע.

"חתונה הפוכה היא חוויה ייחודית שמעניקה לאורחים חוויה בלתי שגרתית ובלתי נשכחת". | תמונה: גיא ניסים
חתונה הפוכה מציעה הזדמנות לזוגות לצאת מהשגרה וליצור אירוע ייחודי וזכיר. על ידי תכנון מדוקדק והקפדה על הפרטים הקטנים, ניתן להבטיח שהחתונה ההפוכה תהיה חוויה מרגשת ומהנה עבור כל המשתתפים. אם אתם מחפשים דרך לרענן את מסורת החתונות ולהפתיע את האורחים שלכם, חתונה הפוכה עשויה להיות הבחירה המושלמת עבורכם. תיהנו מהתהליך ותצרו זיכרונות בלתי נשכחים ביום המיוחד שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

9
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
הרב נתנאל בן מעש -חופה של פעם בחיים
רבנים ועורכי טקסים
פתיחת תיק ברבנות בהודעת ווטסאפ
לחופה מכובדת ומרגשת של פעם בחיים
לחופה מכובדת ומרגשת של פעם בחיים
65.2K
למימוש ההטבה
logo
חוות דרך ארץ
גני אירועים
חוות דרך ארץ
חתונה בלב יער - אירועים שמתחברים לטבע
חתונה בלב יער  - אירועים שמתחברים לטבע
2.0M
עוד פרטים
logo
עינב שלום - איפור ועיצוב שיער
איפור כלות
חבילת איפור ועיצוב שיער מושלמת
היי כלה, מזל טוב! זה בשבילך >>
היי כלה, מזל טוב! זה בשבילך >>
28.0K
למימוש ההטבה
logo
צילום גיא ניסים
צילום וידאו וסטילס
חבילת סטילס ב-6,500 ₪ בלבד!
מתכננים חתונת קיץ? זה בשבילכם >>
מתכננים חתונת קיץ? זה בשבילכם >>
52.2K
למימוש ההטבה
logo
Mayo music By Dj Shimi Green
תקליטנים
מסיבה מטורפת ב- Mayo music ♫
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
1,000 ₪ הנחה לזוגות mit4mit
1.3K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת