מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

לא לקרוא על בטן ריקה: כל מה שרציתם לדעת על האוכל בחתונה שלכם

כולנו היינו בחתונות, ויודעים שהאוכל הוא לא אישו צדדי, אלא ה-אישו בחתונה. 
איכות חומרי הגלם, המגוון, האסתטיות, צורת ההגשה וכמובן הטעם של האוכל בחתונה, עשויים להשפיע על מידת ההנאה שלכם ושל האורחים שלכם. ולכן,  יצרנו כתבה מקיפה שסוקרת את כל מה שחשוב לדעת בתחום.

 | זמן קריאה: 8 דקות
6.9K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
לא לקרוא על בטן ריקה: כל מה שרציתם לדעת על האוכל בחתונה שלכם
15
15
מהירות:
איך בוחרים תפריט? עד כמה להתחשב בטעם האישי? הגשה, בופה או דוכני מזון? מה צריך לדעת לפני שלב הטעימות? איך מתחשבים באורחים שומרי כשרות? 
ריכזנו את כל הנושאים החשובים בצורה נוחה וברורה, כדי שתדעו שבפן הקולינרי, אתם מכוסים.


מה עדיף – הגשה, בופה או דוכני מזון?

שיבולים, קייטרינג והפקת אירועים, מציגים את הטיפים שלהם:

  • הפרמטר הקובע הוא כמות המוזמנים – בסופו של דבר, סגנון וצורת ההגשה תלויים לגמרי ברצון שלכם. יש זוגות שמעדיפים לבחור בסגנון של הגשה עם מנות שמצולחתות מראש במטבח, ויש זוגות שיעדיפו מזנון או דוכני מזון. כאשר מדובר על כמות מוזמנים גבוהה, יותר קל להתנהל עם אוכל בהגשה אישית. לעומת זאת, כאשר יש בין 250-300 מוזמנים, רוב הזוגות יעדיפו הגשה בבופה או דוכני מזון, שכן הם מעניקים תחושה יותר ביתית.

  • דוכני מזון לא מתאימים לכל אירוע – דוכני המזון מעניקים חוויה שונה למוזמנים שצריכים לעבור מדוכן לדוכן, כאשר בכל אחד מהדוכנים יש סוג שונה של אוכל. הדוכנים מתאימים לקבלת פנים, לחתונת שישי צהריים או לחתונה קלילה על החוף עם מאכלים שאפשר לאכול "על הדרך".
    והמחיר? קחו בחשבון שמספר דוכני מזון בחתונה, יהיו זולים יותר מאשר קייטרינג בעלות של 150-250 ₪ למנה (כדאי לקרוא בהרחבה מהו מחיר מנה וכמה עולה חתונה?).
    יחד עם זאת, חשוב לדעת שבדוכני מזון המגוון מצומצם יותר מהגשה או בופה, כמובן בהתאם לבחירות שלכם.

סגנון וצורת ההגשה תלויים לגמרי ברצון שלכם.סגנון וצורת ההגשה תלויים לגמרי ברצון שלכם. | תמונה: שיבולים קייטרינג והפקת אירועים

הסוד הוא במגוון

  • גיוון בסוג המנה – דוד משה חובב סלמון, אבל לדודה חנה הוא עושה סלמונלה? בשיבולים, קייטרינג והפקת אירועים, מייעצים שגם כאשר זוגות סגורים על מנות מסוימות, רצוי לא להתביית רק על סגנון אחד של מנות (רק עוף או רק דג).
"טוב שיהיה מגוון, כדי שכל אורח יבחר את המנה החביבה עליו ביותר".

  • גיוון בעמדות – בחרתם בעמדות מזון או מזנונים? מומלץ לגוון במספר עמדות בהתאם להעדפות האורחים.
    כך למשל, אם חלק גדול מהאורחים הם חובבי בשר, רצוי לגוון בסוגי הבשרים: עמדות מעורב ירושלמי, אנטריקוט על האש, באן עם אסאדו מפורק וכן הלאה. אם רוב האורחים צמחונים או טבעונים, תוכלו לפרגן עם דוכני סלטים, קישים, פלאפל או תחליפי בשר.

  • גיוון במאכלים - באופן כללי, אם בחרתם בדוכני מזון, מומלץ לגוון במאכלים כדי לקלוע לטעם של כמה שיותר אורחים. תוכלו ללכת על עמדות מקוריות שהאורחים שלכם טרם ראו, כמו עמדת מרק וסביח, ולשלב אותן עם עמדות קלאסיות יותר כמו פיש אנד צ'יפס, אנטריקוט וכן הלאה.

מומלץ לגוון במאכלים כדי לקלוע לטעם של כמה שיותר אורחים.מומלץ לגוון במאכלים כדי לקלוע לטעם של כמה שיותר אורחים. | תמונה: שיבולים קייטרינג והפקת אירועים

כללי אצבע לבניית תפריט לחתונה

בקסטלו, אירועים עם נוף לים, לא בונים תפריט, לפני שלוקחים בחשבון את הפרטים הבאים:

  • הטעם האישי של הזוג- איזה סגנון קולינרי הם מחבבים: בשרי, חלבי, צמחוני, טבעוני, מאכלי עדות מסוימים וכן הלאה.

  • דעו את האורחים שלכם- התחשבו באורחים שלכם בבחירת התפריט.
    אם לדוגמא, באירוע שלכם צפויים להגיע אורחים שומרי מסורת, נסו לבנות תפריט שמתחשב בהם ככל הניתן. כדי ליצור את התפריט בצורה נכונה, עוד בשלב שליחת ההזמנה בקשו מהאורחים שלכם לציין האם הם שומרי כשרות/סכרתיים/צליאקים/צמחוניים/טבעוניים.

  • התייעצו עם השף – כחלק מבניית התפריט, להתייעץ עם המומחה לעניין, הלא הוא שף המקום. "כדאי לשאול האם ניתן להכין מנות לסוכרתיים, צליאקים, שומרי כשרות וכן הלאה. כך נותנים לאותם אורחים חוויה מיוחדת של שירות בחתונה".

התייעצו עם השף! צילום: שיצוהתייעצו עם השף! צילום: שיצו | תמונה: קסטלו- אירועים עם נוף לים
דעו את האורחים שלכם מהמנות בקבלת הפנים ועד סוג האלכוהול המתאים!דעו את האורחים שלכם מהמנות בקבלת הפנים ועד סוג האלכוהול המתאים! | תמונה: קסטלו- אירועים עם נוף לים

וזה מביא אותנו לשאלה הבאה: עד כמה לקחת בחשבון את הטעם האישי?

בגן הפקאן מתייחסים לשני סוגים עיקריים של זוגות:

  • ההחלטיים - כאלו שרוצים שכל הפרטים מא' ועד ת' יתנהלו כמו שהם חושבים, וכך גם לגבי התפריט (אם מתחשק להם תפריט טבעוני, זה יהיה כך וזהו זה).

  • המרצים- זוגות שרוצים להתחשב בטעם של המשפחה והחברים, גם אם לפעמים זה בא על חשבונם. "אנחנו ממליצים לשני הסוגים שנמצאים בקצוות, למצוא את האיזון איפה שהוא באמצע. לפעמים, מגיעים למצב שהזוג מעוניין בחתונה טבעונית, וההורים מתחבאים בצד ומתנצלים על כך מרוב בושה. חבל להרגיש כך, בפרט שהיום יש חלופות ברמה גבוהה למזון בשרי ועם טיפה מחשבה אפשר לבנות תפריט שמשביע את רצון כל הצדדים".

טיפ לזוגות שבוחרים בתפריט טבעוני/צמחוני: מומלץ להזכיר בהזמנה לחתונה ברמז את הבחירה, בכדי למנוע עוגמת נפש בהמשך, למשל: "תפריט שמתחשב בסביבה" או "באירוע יוגשו מנות שאינן כוללות מזון מן החי".

"תפריט שמתחשב בסביבה". צילום: ניקי טרוק | תמונה: גן הפקאן

מה חשוב לבדוק לגבי בר האלכוהול בחתונה?

אין באמת הסבר הגיוני לתופעה הזו, אבל מאז הקורונה, מסבירים לנו בגן הפקאן, הקהל הישראלי הרבה יותר מבין ומתעניין באלכוהול. בגלל שאלכוהול הוא חשוב בחתונה ועושה לכולם מצב רוח, לפני שסוגרים על בר אלכוהול לחתונה, כדאי מאוד לברר מה משך הפעילות של הבר.
"העדיפו ברים שפתוחים לאורך זמן, ומאפשרים לאורחים שלכם להנות מהם בלי לחץ. בדקו האם יש חלוקה ברחבה, איך נראה הבר ואיך הוא משתלב עם האווירה הייחודית של האירוע שלכם".

דגשים חשובים לערב הטעימות

הגענו לגולת הכותרת עבור הפודיז' שבינינו: ערב הטעימות. ערב הטעימות הוא אירוע בפני עצמו, והוא מאפשר לזוג להתרשם מהסגנון הקולינרי של המקום ומצורת ההגשה. ביקשנו מצוות גן הפקאן כמה דגשים עיקריים:

  • מועד ערב הטעימות- מרבית המקומות עורכים את הערב בין חודש לחודשיים לפני האירוע (טוב לנסות אפילו מוקדם יותר, אם מתאפשר).

  • ערב למספר זוגות – לרוב עורכים את ערב הטעימות למספר זוגות בבת אחת (כמו אצלנו בגן הפקאן) כיוון שמדובר בהפקת אירוע לכל דבר, שעלויות גבוהות בצידה.

  • האם מוציאים את כל התפריט החוצה? – שימו לב שערב הטעימות הוא אירוע קטן, שמגישים בו מנות פתיחה, מנות עיקריות, סלטים ועוד, המשקפות את הסגנון הקולינרי של המקום.
    שימו לב שאין אפשרות להוציא את כל התפריט החוצה. השפים בונים את הערב בצורה חכמה, כדי לאפשר לזוג להתרשם מהמגוון, ולבחון את איכות המנות.

  • תיאום ציפיות – ספק קולינרי איכותי מאפשר לרצונות האישיים של הזוג לבוא לידי ביטוי. בשלב הזה, חשוב לא לחשוש לשתף אם לא התחברתם למנה מסוימת, ולבדוק אופציה של שינוי או שילוב. 

    חשוב מאוד להתייחס ברצינות לערב הטעימות, שכן הוא מאפשר לזוג ולמשפחה להתרשם מהספק, ולבחון את זרימת המנות לפי הסדר בזמן אמת. ברמה הפרקטית, ערב טעימות הוא כמו נסיעת מבחן לפני האירוע הגדול: הזוג והמשפחה יכולים לבחון את ההתאמה של המקום אליהם, ועד כמה מתחשבים ברצונות ובצרכים שלהם.
    (הנה עוד 9 דברים חשובים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם יוצאים לערב הטעימות).

יש להתייחס ברצינות לערב הטעימות. צילום: ניקי טרוקיש להתייחס ברצינות לערב הטעימות. צילום: ניקי טרוק | תמונה: גן הפקאן

התאמת המנות לאורחים דתיים/שומרי מסורת

בגן הפקאן מדגישים כמה נקודות חשובות בנושא תעודת הכשרות והתאמת האירוע לאורחים שומרי מסורת:

  • בדקו אם קיימת תעודת כשרות – את קיומה של תעודה, במידה והפרט הזה חשוב לכם, רצוי לבדוק בשלב חתימת ההסכם. שימו לב כי הכשרות למקום קובעת לא רק אם האוכל כשר, אלא לפעמים היא נותנת 'הכשר' למקום כולו (יש עורכי חופות שמגיעים רק למקומות בהם יש תעודת כשרות).

  • דרגות כשרות – יש להבדיל בין רמת כשרות רגילה לבין רמת כשרות מהדרין. הרוב סומכים על כשרות שמעניקה הרבנות הראשית לישראל, אולם יש זרמים שונים שמקפידים על כשרות מהדרין, בשר חלק והלכות נוספות.
    אם יש לכם אורחים דתיים או שומרי מסורת, בררו מולם מהי הכשרות המועדפת עליהם, ובמקביל בדקו עם האולם האם הוא מוכן לספק אותה.

רישיון יצרן לאוכל
כל חברת קייטרינג לחתונה או אולם אירועים, מחויבים לעבוד תחת חוקים ותקנות של משרד הבריאות. רצוי לברר את הנושא ולהבין האם במקום יש רשיון יצרן בתוקף. רישיון יצרן מבטיח פיקוח תברואתי שוטף על משטחי העבודה, משטחי הידיים, המזון המוכן לאכילה, ושימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים.

אלמנטים נוספים שמשפיעים על החוויה הקולינרית

  • אוכלים יותר בחתונות שישי – בגן הפקאן משתפים אותנו שבדרך כלל, בחתונות שישי צהריים אוכלים יותר מבחתונות אמצע שבוע. מדובר בחלון זמן נינוח בשבוע, שבו רוב האורחים מרשים לעצמם לאכול יותר, ולכן רצוי להיערך עם אוכל בשפע.

  • החוויה נמצאת בפרטים הקטנים - שימו לב שאירוע שנחשב איטי בגזרה הקולינרית, למשל חתונה שמשלבת 3 פריסות בשר ויותר, או אירוע שבו יש בופה אחד לכמות גדולה של אורחים, ונוצרים תורים בזמן חלוקת האוכל, יוצר אצל האורחים חוויה פחות טובה (כמו כולנו, רוב האורחים מעוניינים לקבל את האוכל שלהם כאן ועכשיו).


אז איך בוחרים את הקייטרינג המתאים לחיך האורחים שלכם או את גן האירועים שלוקח אחריות גם על הפרטים הקטנים?

בחירת ספק עשויה להיות משימה מאתגרת, אך בעזרת זוגות אחרים זה יכול להיות קל יותר. עשרות אלפי חוות דעת אותנטיות של ספקי קולינריה ממתינות לכם באזור נותני השירות באתר. בנוסף, תוכלו להיעזר בכלי השוואת הספקים, ולהשוות בין מספר ספקים מומלצים. בכל התלבטות, מוזמנים להתייעץ עם זוגות נוספים בקהילה של מתחתנים למען מתחתנים.

שיהיה לכם בתאבון ומזל טוב!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

16
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
יהודה מחפוד - רב מחתן, לווי זוגות ברישום לרבנות.
רבנים ועורכי טקסים
ליווי בתהליך הרישום לרבנות
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
טקס ישראלי, יהודי, צעיר ובהתאמה אישית
10.6K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת