מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

גם מלחמה לא תעצור את האהבה: חתונה בבסיס צבאי

דמיינו את התרחיש הבא (שאגב, לא לקוח מתוך סרט): טילים נורים לכל רחבי הארץ, בחוץ משתוללת מלחמה עקובה מדם, ובשטחי הכינוס של הבסיס הצבאי, ממש על הגבול, נשמעות שאגות שמחה של חתונה. זה בדיוק הסיפור של הזוג שלנו: במקום ללכת על האובייסט ולדחות את החתונה בתנאים הקיימים, בחרו שיראל, קצינה במילואים, וראובן, קצין שהתגייס בצו 8, לקיים את חתונתם במקום הכי לא שגרתי... בבסיס הצבאי בגבול לבנון.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 4 דקות
11.2K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
גם מלחמה לא תעצור את האהבה: חתונה בבסיס צבאי
15
15
מהירות:
הזוג משתף: "יכולנו להקים חתונה מצומצמת בבית כנסת או באולם קטן, אבל החלטנו להתחתן דווקא בבסיס, כדי לתת עוד קצת אוויר לנשימה עבור החיילים".

"החלטנו להתחתן דווקא בבסיס". צילום: מיכאל טומרקין
השניים הכירו באוניברסיטת אריאל, לפני 9 חודשים, והצעת הנישואין המיוחלת הגיעה במהירות ("אנחנו דתיים", מחייכת שיראל, "אז לא ראינו סיבה למשוך את הזמן יותר מדי"). המועד המקורי שנקבע לחתונה היה ב-26.10, וכמו כל הזוגות של חרבות ברזל, גם שיראל וראובן לא דמיינו מלחמה במועד החתונה שלהם, אבל זה מה שקרה. השניים התגייסו, והשמחה הגדולה התחלפה בחוסר ודאות.

הצעת הנישואין המרגשת.הצעת הנישואין המרגשת.

לבנות בית, דווקא בתקופה של חוסר וודאות

ראובן ושיראל הוקפצו שניהם לצבא. בשלב זה, היו לבטים משמעותיים האם בכלל לקיים את החתונה ועלו צדדים לכאן ולכאן. השניים היו טרודים, ולא יכלו להתרכז בשום דבר. המג"ד והסמג"ד של ראובן הרגישו את הקושי של השניים, והחליטו לעזור לזוג להקים את החתונה בבסיס, בשטחי הכינוס, ממש על גבול לבנון. "שנינו הרגשנו שזה הכי נכון". משתפת שיראל. "דווקא בתקופה של פחד וחוסר וודאות, לבנות בית יחד יהיה הדבר שיתן לשנינו קצת יותר בטחון".

תשכחו מפרחים, אצלנו יש טנקים
בשונה מחתונות סטנדרטיות המאורגנות על ידי הזוג או על ידי ההורים, החתונה של שיראל וראובן אורגנה באהבה על ידי מתנדבים מעם ישראל. ההירתמות של המתנדבים היתה מדהימה: לבסיס הובאו שולחנות וכסאות בהתנדבות, הועמדו חופה, דיג'יי, הגברה, מצרכים וציוד עבור "על האש". למעשה מתנדבים ארגנו את כל הציוד הנדרש לחתונה ממש מאפס. "שנינו אנשים של טבע וחלמנו על חתונת שטח. אומנם החתונה שהיתה בסוף היתה רחוקה ממה שדמיינו, אבל בינינו, לא היה חסר בה כלום".
במקום פרחים וקישוטים על השולחנות ושלטי כניסה מפוארים, התפאורה היתה טנקים וחולות. במקום חולצות לבנות, האורחים והקהל היו על מדים. במקום חליפת חתן, ראובן הגיע במדי צה"ל.

תשכחו מפרחים, אצלנו יש טנקים. צילום: מיכאל טומרקיןתשכחו מפרחים, אצלנו יש טנקים. צילום: מיכאל טומרקין
במקום חליפת חתן, ראובן הגיע במדי צהבמקום חליפת חתן, ראובן הגיע במדי צה"ל. צילום: מיכאל טומרקין

רגע של תקווה

מאות החיילים מהגדוד של ראובן, שעד האירוע היו מכונסים בעצמם עם מורל נמוך, השתחררו, רקדו ושרו איתנו מכל הלב. 
הרב של ראובן, שקידש אותנו תחת החופה, הסביר שזו התשובה הטובה ביותר לאויב הרצחני: למרות הכל, לשמוח. למרות הכל, להקים בתים ומשפחות. 

"למרות הכל, לשמוח. למרות הכל, להקים בתים ומשפחות". צילום: מיכאל טומרקין

בדיעבד, לא היינו עושים שום דבר אחרת

שיראל משתפת בכנות: "אני מודה שלא כך דמיינתי את החתונה שלי. לקח לי זמן להתרגל לרעיון של חתונה במקום כזה: דיג'יי וצלם שלא אני בחרתי, חתונת שטח במקום הכי מאולתר שיש. אבל כשהסתכלתי על החיילים שאני לא מכירה, וראיתי את השמחה בעיניים שלהם, את האוויר לנשימה שנתתי להם, ידעתי שזה שולי. החתונה נתנה לכולנו כוח ואור בתקופה המאתגרת הנוכחית, ואני מאמינה שכשאני עוזרת לחיילים שלנו, לעם שלנו, בסופו של דבר אני עוזרת גם לעצמי. כולנו מחוברים יחד".

למרות שהחתונה של שיראל וראובן לא היתה כבקשתם, הם סיפרו לנו שבדיעבד, לא היו עושים שום דבר אחרת. "זו היתה חתונה מושלמת, וזו גם ההוכחה הכי טובה לכך שגם שברגעים של קושי, עם ישראל זוכר שיש כאן משהו גבוה יותר".

"ראיתי את השמחה בעיניים שלהם, את האוויר לנשימה שנתתי להם". צילום: מיכאל טומרקין

טיפ לזוגות שנאלצים להרים חתונה מאולתרת במלחמה? 

אם יש לכם לבטים אם לדחות את החתונה או לא, אנחנו ממליצים בלי שום צל של ספק, לא לדחות את החתונה. אי אפשר לדעת מתי המלחמה תסתיים, אנחנו בתקופה של מתח וחוסר וודאות. דווקא החתונה והשמחה שהיא מביאה, מרגיעה את הנפש. אין ממה לחשוש, תמיד תוכלו לקיים את המסיבה הגדולה עם החברים כשהעניינים בחוץ ירגעו, אבל לפחות תדעו שהאירוע החשוב מכל, מאחוריכם.

שיראל וראובן יקרים, צוות MIT4MIT גאה בכם על הצעד שעשיתם, אנחנו מחזקים את ידיכם ותומכים בכם. לכל חיילי צה"ל, משרתי המילואים ועם ישראל, מאחלים ימים טובים יותר של חגיגות, שמחות ובשורות טובות.

"דווקא החתונה והשמחה שהיא מביאה, מרגיעה את הנפש". צילום: מיכאל טומרקין

הספקים שעזרו לכל הטוב הזה לקרות:

גן אירועים: שטחי הכינוס בגבול לבנון
צלם סטילס: מיכאל טומרקין
איפור ועיצוב שיער: נעמי אברהמס
שמלת כלה: סטודיו מטריושקה בירושלים
קייטרינג: עם ישראל מכל הלב

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

25
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
יצחק כהן | רב עורך חופה וקידושין
רבנים ועורכי טקסים
קבלו ממני מזכרת במתנה
גביע מהרגע המרגש ומאושר בחייכם
גביע מהרגע המרגש ומאושר בחייכם
100.6K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת