מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

ברוכים הבאים לטקס האישי שלכם: הויה - טקס ישראלי

אחד החלקים המרכזיים והבולטים באירוע החתונה שלכם הוא הטקס.

רבנים ועורכי טקסים | זמן קריאה: 8 דקות
12.4K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
ברוכים הבאים לטקס האישי שלכם: הויה - טקס ישראלי
15
15
מהירות:
אחרי קבלת הפנים ורגע לפני המסיבה הגדולה, אתם והאורחים שלכם עומדים לחלוק רגע משותף, אינטימי ומרגש, והוא צריך להיות בלתי נשכח, אישי ומיוחד עבורכם. ארגון 'הויה' הוא הכתובת כדי להצליח לייצר רגע שכזה, ולכן החלטנו להקדיש לו כתבה מיוחדת שתשפוך אור על העשייה, המגוון האנושי, הרוח והמהות שלו - הכל בדרך לטקס שיהיה הכי שלכם בעולם.

״אתם והאורחים שלכם עומדים לחלוק רגע משותף, אינטימי ומרגש, והוא צריך להיות בלתי נשכח, אישי ומיוחד עבורכם״.״אתם והאורחים שלכם עומדים לחלוק רגע משותף, אינטימי ומרגש, והוא צריך להיות בלתי נשכח, אישי ומיוחד עבורכם״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

נתחיל מההתחלה: הויה - מה זה בכלל?

"'הויה' היא מרכז הטקסים הגדול ביותר לעריכת חתונות מחוץ לרבנות. הזוגות שלנו למעשה בוחרים בטקס שנכתב בהתאם להשקפת עולמם ולתפיסתם. 'הויה' היא המרכז הגדול ביותר מהסוג הזה, כשרוב המאפיינים בטקס הם אישיים ומתקבלים כהחלטה אישית של הזוג - הכל מעוצב ונכתב באופן אישי. מאפיין נוסף שמייחד את הטקסים שלנו הוא שהם שוויוניים". 

איך השוויוניות באה לידי ביטוי?
"בראש ובראשונה, במסגרת הטקס הכלה מקבלת את המקום שלה - היא יכולה לקדש, לבצע החלפת טבעות כאקט הדדי וכמובן לבחור את נוסח הברכה שהיא תישא. כחלק מהעניין הזוג יכול לבחור האם לשבור כוס יחד או לסיים את הטקס בכל אקט אחר שמסמל מבחינתם את תחילת החיים המשותפים שלהם, וזו הדרך הבסיסית ביותר שבה השוויון בא לידי ביטוי בטקס שלנו. מעבר לזה, יש אצלנו גם עורכי טקסים וגם עורכות טקסים - זה אלמנט שמשלב בין שוויוניות לבין פמיניזם ויש לו חשיבות גדולה אצלנו".

״כחלק מהעניין הזוג יכול לבחור האם לשבור כוס יחד או לסיים את הטקס בכל אקט אחר״.״כחלק מהעניין הזוג יכול לבחור האם לשבור כוס יחד או לסיים את הטקס בכל אקט אחר״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

אילו זוגות מגיעים אליכם?

"זה מתחלק מאוד. באופן עקרוני מגיעים אלינו זוגות שלא יכולים להתחתן ברבנות כי היא סוגרת את שעריה בפניהם, ולנו יש חובה מוסרית ואנושית לתת מענה במקום שאין בו אחד כזה. זוגות שאחד מבני הזוג לא מוכר כיהודי כי הרבנות לא מכירה ביהדות שלו - לרוב אלו עולים חדשים, בייחוד מברית המועצות. זוגות מהקהילה הלהט"בית כמובן מהווים חלק מהאוכלוסיה שמגיעה אלינו. קיימת גם אוכלוסיה של מנועי חיתון מסיבות הלכתיות, כמו כהן וגיורת, כהן וגרושה, ועוד זוגות שמכל מיני סיבות הרבנות לא מוכנה לחתן אותם. לצד כל אלו שאין להם יכולת בחירה, הרוב המכריע מגיעים אלינו כי הם בוחרים שלא להתחתן ברבנות, ביניהם הזוגות שלא מעוניינים להכפיף את עצמם לרבנות בשל ההשלכות על מצבי גירושים ופרידה. כמו כן, זוגות שלא מוכנים שאף אחד יכתיב להם את כללי הטקס, כמו אישה שלא יכולה לקדש, תאריכי איסור חיתון וכו'. 

״באופן עקרוני מגיעים אלינו זוגות שלא יכולים להתחתן ברבנות ולנו יש חובה מוסרית ואנושית לתת מענה במקום שאין בו אחד כזה״.״באופן עקרוני מגיעים אלינו זוגות שלא יכולים להתחתן ברבנות ולנו יש חובה מוסרית ואנושית לתת מענה במקום שאין בו אחד כזה״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

האם בניית הטקס האישי קשורה גם לטקס המסורתי כפי שאנחנו מכירים אותו?

"הטקס שלנו נשען על המסורת היהודית. הזוגות לא מתחילים את בניית הטקס מדף חלק, אלא מהטקס היהודי המסורתי, משם אנחנו מחליטים לאיזה כיוון לקחת את הטקס. כל זוג של 'הויה' מתחיל בפגישה עם עורך הטקס שבו הם בחרו. אחרי פגישת ההיכרות מתקיימת הפגישה הראשונה שמוקדשת לעבודה על הטקס המסורתי. אנחנו עוברים עליו, רואים מה יש בו ומה אין בו ומחליטים: אפשר להוסיף, אפשר לשנות, אפשר גם להתחיל ממש מההתחלה אם זה מה שרוצים. אנחנו מסתכלים על המתנה שקיבלנו לאורך הדורות ומשם יוצאים לדרך.

״הזוגות לא מתחילים את בניית הטקס מדף חלק, אלא מהטקס היהודי המסורתי...אנחנו עוברים עליו, רואים מה יש בו ומה אין בו...״״הזוגות לא מתחילים את בניית הטקס מדף חלק, אלא מהטקס היהודי המסורתי...אנחנו עוברים עליו, רואים מה יש בו ומה אין בו...״ | תמונה: הויה - טקס ישראלי

באיזה שלב כדאי לפנות אליכם, ומה כולל התהליך?

"הפניה אלינו צריכה להיעשות אחרי שהזוג יודע מתי ואיפה תתקיים החתונה. אנחנו עושים שיחת היכרות קצרה עם שני בני הזוג שבה אנחנו מבקשים להכיר אותם קצת - להבין מה בני הזוג אוהבים, ומה הם מבקשים לבטא בטקס. כמובן שבשלב הראשוני אין כל חובה לבוא מוכנים עם כל התשובות, אבל אנחנו מנסים לדלות כמה שיותר מידע הן על הזוג והן על הטקס. אנחנו מעלים שאלות כמו - את מי הייתם רוצים לראות לצידכם תחת החופה? האם תרצו גבר או אישה שיערכו את הטקס? באיזה אופי תרצו לערוך את הטקס? וכן הלאה״.

נשמע שיש המון אפשרויות מגוונות לטקסים. איך אפשר לבחור את עורך או עורכת הטקס בצורה מדויקת?
"אנחנו מחפשים עורכי ועורכות טקסים שמתאימים לתיאור של הזוג, מעלים בפני הזוג את האפשרויות ועושים את החיבור. אחרי הבחירה הזוג נפגש עם העורך לפגישת היכרות, ללא עלות וללא התחייבות, במטרה לבדוק אם יש ביניהם כימיה. במידה ולא - אפשר לחזור ולבחור מישהו אחר, מתוך מגוון מאוד גדול של למעלה מ-40 עורכי טקסים מנוסים״. 

״אנחנו מחפשים עורכי ועורכות טקסים שמתאימים לתיאור של הזוג, מעלים בפני הזוג את האפשרויות ועושים את החיבור״.״אנחנו מחפשים עורכי ועורכות טקסים שמתאימים לתיאור של הזוג, מעלים בפני הזוג את האפשרויות ועושים את החיבור״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

הכתובות שלכם ידועות כמיוחדות מאוד - מה הופך אותן לכאלו?

"העיצוב של הכתובות נעשה על ידי הקליגרפית שירי לנצר המדהימה - יש לה עיצובים יפהפיים ומיוחדים. מי שמחפש ויזואליות לכתובה כדי למסגר אותה ולהניח אותה באיזשהו מקום של כבוד, העיצוב שלנו יכול מאוד להתאים לו. זה שירות משלים שמאוד מוסיף לכל התהליך, בעלות בסיסית שמתחילה ב-350 ש"ח בלבד".

נשמע שכל התהליך הוא מעצים ואינטימי לזוג. הטקס מביא את ההעצמה והאינטימיות האלו לידי ביטוי גם מול הקהל?
"לחלוטין. עורכי הטקסים שלנו מביאים איתם הנחיה מרגשת ומשמחת שמביאה לידי ביטוי את הזוג ואת האהבה שלהם. אנחנו מאוד נרגשים מזוגות שהגישה הראשונית שלהם היתה לסגור פינה עם הטקס, ותוך כדי התהליך הוא הופך להיות המרכז והדבר שסביבו מתכנסים. בסופו של דבר לקבלת הפנים חלק מגיעים וחלק מאחרים, אחרי הטקס חלק מהאנשים נשארים וחלק מתפזרים, ולמעשה הטקס עצמו הוא האלמנט היחיד בחתונה שבו כולם נמצאים - לכן הוא חשוב כל כך. המון זוגות רוצים טקס קצר כי הם לא רוצים להכביד על הקהל, אבל בטקס כל כך אישי ומיוחד הקהל קשוב כי הוא מכיר את הזוג, צוחק ויודע מי הנפשות הפועלות. טקס חופה הוא לא רק הזדמנות לדבר על זוגיות אלא גם על זהות - מי אני ואיפה הטקס פוגש אותי בערכים שלי? התהליך הוא מסע שהחתונה מעניקה לנו כזוג להתבוננות פנימית, גם לקראת האירוע וגם בכלל".

״עורכי הטקסים שלנו מביאים איתם הנחיה מרגשת ומשמחת שמביאה לידי ביטוי את הזוג ואת האהבה שלהם״.״עורכי הטקסים שלנו מביאים איתם הנחיה מרגשת ומשמחת שמביאה לידי ביטוי את הזוג ואת האהבה שלהם״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

הטקס של "הויה" אינו מעניק אפשרות לרישום כנשואים בתעודות הזהות. איך בכל אופן ניתן להסדיר את הנושא?

"אם ניכנס לרובד הרשמי - במדינת ישראל אין נישואים אזרחיים, שזה דבר שהלוואי וישתנה. אנחנו מנסים להציע אלטרנטיבה, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה תוך התייחסות להסדרת המעמד בין בני הזוג. אמנם אנחנו לא זקוקים לאישור על החיים המשותפים שבחרנו לחיות, אך החיים עצמם מזמנים מגוון בירוקרטיות שמחייבות איזשהי הוכחה. בהתאם, אנחנו מציעים שירות משלים של ייעוץ משפטי ביחידה המשפטית. זו יחידה שמורכבת מעורכי ועורכות דין מתנדבים, שמציעים שיחת ייעוץ של 45 דקות עם הזוג כדי להסביר להם מה זה אומר ידועים בציבור, באילו נקודות הם יצטרכו להוכיח את הזוגיות שלהם, ענייני ממון, ילדים, פרידה לא עלינו וכו'. במידה והזוג מעוניין בהסדרה של ידועים בציבור, עורכי הדין יחתמו איתם על אימות תצהיר שיעיד שהם בני זוג - מסמך שקביל בפני המון ארגונים, חברות ומשרדים ממשלתיים. בנוסף, היחידה מציעה חתימה על תצהיר חיים משותפים והנפקה של תעודות זוגיות מטעם 'הויה'. עבור זוגות שהתחתנו דרכנו העלות עבור השירות היא 240 ש"ח בלבד".

״אמנם אנחנו לא זקוקים לאישור על החיים המשותפים שבחרנו לחיות, אך החיים עצמם מזמנים מגוון בירוקרטיות שמחייבות איזשהי הוכחה״.״אמנם אנחנו לא זקוקים לאישור על החיים המשותפים שבחרנו לחיות, אך החיים עצמם מזמנים מגוון בירוקרטיות שמחייבות איזשהי הוכחה״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

איך הארגון ממשיך ללוות את הזוגות גם אחרי הטקס שערכו דרכו?

"בנוסף לכל השירותים למתחתנים, 'הויה' מציעה הרצאה חינמית לזוגות שנערכת אחת לחודשיים עבור זוגות שמתחתנים מחוץ לרבנות או מתלבטים האם להתחתן בצורה הזו. אל ההרצאה מוזמנים הזוגות עצמם, בני המשפחה שלעיתים מעלים התנגדויות וספקות, וכל מי שמעוניין להבין את התהליך והחיים בתור זוג שלא התחתן ברבנות. את ההרצאה מעבירה עורכת הדין סמדר דקל נעים - ראש היחידה המשפטית שלנו, שעוסקת בתחום דיני משפחה במשך למעלה מ-20 שנה, ובמהלכה היא נוגעת בכל הנושאים החשובים לזוגות: זכויות, חובות, ממון, ילדים, פרידה, פטירה שלא נדע ועוד. זו הרצאה שעושה המון סדר. בנוסף, 'הויה' פועלת בעוד ערוצים כדי לקדם את נושא הנישואים האזרחיים בישראל - אנחנו מגיעים לדיונים בכנסת, מזמנים את הזוגות שלנו לספר בפני חברי הכנסת על החוויה האישית שלהם כזוג ששערי הרבנות נסגרו בפניהם ללא חלופה אחרת ועוד. יש לנו גב ארגוני מאוד חזק ואנחנו נמצאים לצד הזוגות גם בעתיד לכל דבר שהם זקוקים לו - עוולות, טרטורים, תצהירים וכל מה שצריך כדי לעזור, לתקן ולשנות. אנחנו מקדמים מטרה גדולה ועושים מה שנדרש כדי להשיג את השינוי שאנחנו רוצים להביא לעולם".

״ אנחנו מקדמים מטרה גדולה ועושים מה שנדרש כדי להשיג את השינוי שאנחנו רוצים להביא לעולם״.״ אנחנו מקדמים מטרה גדולה ועושים מה שנדרש כדי להשיג את השינוי שאנחנו רוצים להביא לעולם״. | תמונה: הויה - טקס ישראלי

טקס ישראלי עם 'הויה' - חוויה מיוחדת שתישאר איתכם לתמיד 

אם אותנטיות, רגש וחופש בחירה הם מונחים שמדברים אליכם - הטקס הישראלי של 'הויה' יכול להתאים גם לכם. צרו קשר עם הארגון וצאו למסע שיוביל אתכם למקומות הכי מיוחדים בזוגיות ובחיים המשותפים שלכם, והצטרפו למאות הזוגות שבוחרים קודם כל ובראש ובראשונה בעצמם.
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

20
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
הויה - טקס ישראלי
רבנים ועורכי טקסים
הויה - טקס ישראלי
בואו להתחתן בדרך שלכם!
בואו להתחתן בדרך שלכם!
13.4K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת