מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

רישיון עסק - כל מה שרציתם לדעת

אולמות וגני אירועים ללא רישיון עסק - אין ספק שמדובר באחת השאלות הגדולות של זוגות לפני החתונה. מה זה אומר? למה צריך? מה בודקים? כל התשובות, לפניכם >>>

 | זמן קריאה: 4 דקות
5.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
רישיון עסק - כל מה שרציתם לדעת
15
15
מהירות:

רישיון עסק - מה זה בכלל?

רישיון עסק הוא אישור שניתן לאולמות וגני אירועים שעומדים בכל הדרישות ההנדסיות והבטיחותיות שנדרשות להפעלת אולם שמחות, החל מהפעלה שוטפת (ענייני תברואה למשל) ועד להפעלה בשעת חירום (למשל בעת שריפה).
הרישיון הוא תעודת הביטוח שלכם ושל האורחים שלכם, שהמקום ראוי ובטוח לקיום אירועים עם הרבה אנשים, מזון וכד'.
תעודת הביטוח שלכם כדי להתחיל את החיים המשותפים ברגל ימין.תעודת הביטוח שלכם כדי להתחיל את החיים המשותפים ברגל ימין. | תמונה: איתמר דובק

מה בודקים?

משרד הבריאות יבדוק בין היתר גם נושאי תברואה ופינוי פסולת, שהמטבח תקין, מתאים להכנת מזון (באירועים בפרט), שהמקום נקי ומודבר וכד'.
המשטרה ומכבי האש יבדקו את נושאי האבטחה ובטיחות המקום - שומרים, מצלמות, דרכי מילוט, כמות אורחים שהמקום יכול להכיל באופן בטוח ועוד.
מחלקת ההנדסה תבדוק שהמבנה עצמו מתאים לקיום אירועים, שעומד בתקני הבניה לפי חוק, ובעצם - שהמבנה בטוח ושאתם לא תיפלו קורבן לנפילת שנדליר או קריסת גופי תאורה.
המקום יידרש גם לעמוד בתנאי נגישות לנכים, במגבלות של מפגעי רעש ובמגבלות פינוי פסולת ואיכות הסביבה.

מה הבעיה?

מדובר בכמה בעיות - כשהשורה התחתונה שלהן היא בדרך כלל שילוב של כסף וביורוקרטיה.
קבלת רישיון עסק כרוכה בתהליך ארוך ומייגע ובעל תנאים מחמירים (בכל זאת, בטיחות).
בעלי העסקים נדרשים להוציא לא מעט כסף על בדיקות, תיקון ליקויים ועוד (מה שגם מסביר למה לפעמים מקום ללא רישיון עסק יעלה לכם פחות).
מעבר לזה, בישראל כמו בישראל, אוהבים לשבות ולעשות עיצומים - מה שגם כן מעכב את כל הליך קבלת הרשיון. 
 - רישיון עסק - כל מה שרציתם לדעתתמונה: גלושא

אז למה יש מקומות שאין להם רישיון?

חלק מהבדיקות שיש לעבור כדי לקבל את הרישיון, הן בדיקות שניתן לעשות רק כשהמקום בנוי וגמור (כי איך יבדקו את המטבח אם הוא לא קיים עדיין?) מה שאומר שבעצם בעל המקום הוציא כסף רב על בניה או שיפוץ, וכעת עליו להמתין עם מקום סגור ולא פועל, ובעצם להפסיד כסף (כי גם המקום לא פועל ומכאן שלא מכניס, וגם הוא מוציא עוד כסף על בדיקות, תיקוני ליקויים ועוד). זו אחת הסיבות שבעלי מקומות בוחרים להפעיל את העסק ללא רישיון, ותוך כדי לפעול להוצאתו.

בנוסף, יש מקומות שעל פניו עומדים בכל תנאי הבטיחות (וגם יש להם את האישורים המתאימים), אבל יש להם בעיה מבחינת חריגה בבניה או בייעוד הקרקע. זה אומר בעצם שיש מקומות שהבעיה היחידה שלהם היא שהם בנו מעבר למה שהיה מותר להם (למרות שהמבנה עצמו בטיחותי ותקין), או שהם בנו על קרקע חקלאית ללא אישור מתאים.
אגב, מקומות כאלה לעיתים קרובות יחזיקו בהיתר זמני או היתר מוגבל כזה או אחר.

מה הסכנות במקום שאין לו רישיון?

הסכנות הן די ברורות.
  • כשאתם סוגרים אירוע במקום שאין לו היתר או רישיון מתאים, אתם מסתכנים שהבניין עצמו אינו מתאים או בטיחותי ושעשויות להתרחש תאונות שלא אמורות לקרות (כבר דיברנו על קריסת שנדליר או תקרה, והיו מקרים בעבר).

  • סיכון נוסף הוא אחד הפחדים הגדולים של זוגות - סכנת הסגירה. מקום ללא היתר או רישיון עשוי לקבל צו סגירה מיידי מביהמ"ש, ואז אתם עלולים להיתקע בלי מקום לחתונה שלכם, דקה לפני.

  • בעיה נוספת, היא תקפות החוזה וההסכמים ביניכם לבין האולם. מבדיקה שערכנו, היו מקרים בעבר בהם זוגות תבעו מסיבה כזו או אחרת את האולם בו התחתנו או היו אמורים להתחתן, וביהמ"ש קבע שלמרות שבחלק מהמקרים אכן הייתה יכולה לעמוד לאחד הצדדים זכות לפיצויים כאלה או אחרים, זכות זו לא מתקיימת כי החוזה בטל. מה זה אומר? שבגלל שהמקום מראש פועל בניגוד לחוק, ההסכמים שלכם לא תקפים.
אל תסמכו על זה.אל תסמכו על זה. | תמונה: אריאל אריכא

מה עליכם לבדוק?

  • רוב המקומות שמחזיקים ברישיון או היתר זמני, יציגו אותו במקום בולט לעין ובכל מקרה, תמיד תשאלו, תבקשו לראות שאכן יש רישיון.
  • לפעמים המקום יימצא בהליכי קבלת רישיון ויוכל להציג לכם אישורים כאלה ואחרים על התהליך. מקומות כאלה מחזיקים לעיתים קרובות בהיתר זמני - בקשו לראותו ווודאו שהתוקף שלו הוא עד אחרי האירוע שלכם. 
  • אם תוקפו הוא לפני האירוע שלכם, עליכם לקחת זאת בחשבון - אם לא יאריכו להם את ההיתר ולא יתקבל רישיון קבוע? במצב כזה, תשקלו לבחון אפשרות של הוספת סעיף לחוזה מול המקום, שבמידה ולא יחודש ההיתר הזמני או יתקבל רישיון קבוע, תוכלו לבטל את החוזה ללא עלויות. 
  • עליכם לשים לב שההיתר/רישיון שהמקום מחזיק, תואם את שימושו - רישיון להפעלת מסעדה (שחלק מהמקומות מחזיקים) הוא לא רישיון להפעלת אולם שמחות.
  • ניתן לבדוק רשימות של גנים ואולמות ללא רישיון או היתר דרך אתר משרד הפנים או דרך הרשויות המקומיות. ברשימות אלה לרוב תמצאו גם אינדיקציות למקומות שכבר עומדים נגדם צווי סגירה, התראות או היתרים זמניים.
בדקו הכל, ומספיק זמן מראש.בדקו הכל, ומספיק זמן מראש. | תמונה: ברי חיון
*אין להתייחס לאמור בכתבה כהמלצה משפטית.
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

29
0
הצעות נוספות לקריאה
חתונה בקטנה
logo
חוות אלנבי
אולמות וגני אירועים
חוות אלנבי
תאריכים אחרונים לפני חגי תשרי!
תאריכים אחרונים לפני חגי תשרי!
התארסתם? תאריכים אחרונים לפני חגי תשרי! ממשיכים לחגוג את האהבה ♡ חתונות מיוחדות ואינטימיות אצלנו בחוות אלנבי. *יש מרחב מוגן* *עד 350 אנשים* כנסו לקרוא המלצות.
159.5K
רוצה לשמוע
הוספת חוות דעת