מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

איך לשמר את האש הזוגית, גם אחרי החתונה

גם אם אתם עוד בשלבי ארגון החתונה, שעלולים להיות מלחיצים, או שאתם זוג טרי שהתחתן לא כל כך מזמן, אנחנו מקווים שבזוגיות שלכם יש הרבה אש – תשוקה, אהבה ותקשורת טובה. הכתבה שתעזור לכם לשמור על האש הזוגית בדרך לחתונה וכמובן שגם אחריה...

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 3 דקות
1.2K
לכבוד ל"ג בעומר שוחחנו עם קרן שמואל פרגי, מטפלת פרטנית וזוגית בגישה קוגניטיבית התנהגותית שתתן כמה טיפים ועצות לזוגות שרוצים להצית את האש מחדש או פשוט לשמר אותה.

קודם כל, קרן אומרת, בדרך כלל ימליצו לכם להקצות זמן מוגדר לבילוי (דייט) זוגי לצורך שימור ה"אש" ביניכם, אך זה לא מספיק. חשוב שתבחנו מה קורה בזמן הזה - האם השתיקות ביניכם מביכות או שאתם מרגישים איתן בנוח? האם הבחירה בבילוי של סרט למשל גורמת לכם להתמקד דווקא במסך ולא בבן/בת הזוג? האם אתם משוחחים? מקשיבים?
אם כך, מציעה קרן לערוך תרגולים קצת שונים לשמירת האש הזוגית ומספקת גם כמה טיפים חשובים:

הטיפים שיעזרו לכם לשמור על ה
הטיפים שיעזרו לכם לשמור על ה"אש"צילום:(ארתור ארונוב ואביב אברג'ל)
1. יצירת אינטימיות ללא מילים - כשאתם לא אחד ליד השנייה, בזמן שקט ללא הפרעות, עצמו עיניים והעלו, כל אחד בנפרד, זיכרון משותף שעורר אתכם מינית.
לאחר מכן קבעו זמן משותף, שבו אחד מול השני, כל אחד בתורו יעבור עם עיניו בלבד לאורך גופו של האחר כשהאחר יושב ללא ניע. האחר יעקוב עם עיניו וינסה לנחש את האירוע המרגש. הימנעו משיחה על הנושא, אל תתאכזבו אם האחר לא זוכר. מטרתו של התרגול הוא התרגול בלבד – ליצור אינטימיות ביניכם ללא מילים.
2. שיתוף בפנטזיות - מרבית בני הזוג נמנעים מלשתף את בני הזוג שלהם בפנטזיות מיניות מחשש לפגוע בו/בה ומתרגום מוטעה כי הפנטזיה מזמינה שאלה האם האחר יהיה מוכן לממש אותה. הרשו לפנטזיות להיכנס לחדר המיטות, אפשרו לבני הזוג שלכם לפנטז ולשתף אתכם. זיכרו שפנטזיות יכולות להישאר רק בגדר פנטזיות, הרי זה המקום שלהן. במהלך אקט מיני ספר לה או ספרי לו מה היית רוצה, מה עולה במחשבותייך, שלחו את הפנטזיה לחלל... עצם האמירה עצמה מלהיבה את היצרים ומלהיטה את האש בחדר המיטות.
אינטימיות ללא מילים
אינטימיות ללא מיליםצילום:(אורי כרמי)
3. תדירות מגע מיני – הליבידו חייב תשומת לב, לרוב כאשר תדירות הסקס יורדת החשק המיני יורד בהתאמה. לכן, גם אם לא ממש בא לך... וגם אם בא לך לדחות... השתדלו להימנע מהדחייה עצמה ו"לזרום"... כמו שאומרים – עם האוכל, בא התיאבון - עשו זאת גם אם זה מרגיש לכם פעולה אוטומטית בהתחלה. העוררות המינית תגיע במהלך האקט, אך יותר מהכל - התדירות תעלה בהתאמה לליבידו שהתעורר לחיים.
4. למילים יש כח – היו מודעים לעצמכם. אם הגעתם למשבר, אם אתם במקום שבו אתם מרגישים שהשלילי עולה על החיובי בבן הזוג שלכם, אם אתם במקום שבו אתם בעיקר משמיעים ביקורת ונמנעים מפרגון (ובטח אם בן/בת הזוג מציינים זאת בפניכם) אני מציעה שתיקחו דף ותלו אותו במקום הנגיש לשניכם - על הדף רשמו את השם של האחר ואת התאריך של היום ובכל פעם שנאמרת אמירה שלילית מפיכם כלפי האחר ציינו X אדום, בן הזוג יסמן V אם הוא הרגיש שהאמירה שנאמרה כלפיו היא שלילית. בסוף השבוע, קחו את הדף, נסו להיזכר על מה הייתה "המהומה". מרבית הזוגות לא זוכרים, משום שמרביתנו פשוט משליכים על האחר את התסכול שלנו, האישי.
אם כן הצלחתם להיזכר, אימרו את הביקורת בשפה אחרת "הייתי שמחה אילו....", אני הייתי צריכה ש..." כשהאחר רק מקשיב. לא מתווכח. רק מקשיב. תקשורת זוגית טובה היא המפתח ליציבות זוגית ושמירת האש והלהבה ביניכם.

זכרו שלמילים שלכם יש כוח
זכרו שלמילים שלכם יש כוחצילום:(אפרת ציון)
5. פנו לטיפול בשעת הצורך – אם אתם בכל זאת מרגישים שמשהו בכם נמנע, משהו בכם מרגיש שצריך הרבה יותר מתרגול כדי להחזיר את האש, אם יש בכם את הרצון, צאו למסע זוגי עם מטפל/ת מוסמכים. הרבה פעמים לחצי החיים מובילים אותנו למקומות שהם לאו דווקא הנכונים עבורנו, בטח אם אתם זוג טרי, לפני או מיד אחרי החתונה ולפני שמגיעים הילדים ומתווספים לחצים נוספים.
תחגגו את האהבה שלכם, קרן.

תחגגו אהבה
תחגגו אהבה צילום:(שחר דרורי)

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

26
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
שף רוסלן -הפקת אירועים
הפקה וניהול אירועים
הטבה מיוחדת לחיילים ומילואים
שימוש במתחם אירועים מאובזר ללא עלות
שימוש במתחם אירועים מאובזר ללא עלות
162.3K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת