מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

הדרכת כלה: למה לא כדאי לך לוותר עליה?

מה גורם לכלה שעומדת שבועות ספורים לפני חתונה לפנות לעצמה זמן, כדי לשוחח עם אישה זרה על עניינים שבינו לבינה? 
בעיני כלות רבות, הדרכת כלה היא מעין מטלה שצריך לסמן עליה V. יש אולם אירועים, יש שמלת כלה, וכן, יש גם הדרכת כלות. עם זאת, בשונה משאר המשימות שרלוונטיות בעיקר לביג דיי שלך, להדרכת הכלה יש השפעה ישירה על חיי הנישואין. ישבנו לשיחה אישית עם מדריכת כלות כדי להבין מה התפקיד המיוחד של מדריכת הכלות בתקופתנו, ועל הדרך גילינו למה ממש לא כדאי לך לוותר על המפגש הזה.

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 5 דקות
5.7K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
הדרכת כלה: למה לא כדאי לך לוותר עליה?
15
15
מהירות:
עם ההכרזה הרשמית על האירוסין, נפתחת התקופה המרגשת שבין הרווקות לנישואין: שלב ההכנות לחתונה. כלות רבות מתארות את תקופת הביניים כרכבת הרים רגשית: התכנון והציפיה מעצימים את ההתרגשות והשמחה, אך הסידורים הרבים רודפים זה את זה באינטנסיביות, בלי מרווח נשימה.
בין כל המשימות, כלות רבות עוברות גם הדרכה מסודרת בענייני אישות וטהרה הנקראת הדרכת כלה. אבל אל חשש! לא מדובר בפרויקט מסורבל, אלא להפך: הדרכה קלילה וכיפית בת שעה, שתספק לך לא מעט טיפים לחיי זוגיות מאושרים. 

הדרכה קלילה וכיפית בת שעה, שתספק לך לא מעט טיפים לחיי זוגיות מאושרים.הדרכה קלילה וכיפית בת שעה, שתספק לך לא מעט טיפים לחיי זוגיות מאושרים.

קצת על ההיסטוריה של הדרכת הכלות

עד לפני כמאה חמישים שנה, רוב רובן של הנשים לא ידעו קרוא וכתוב, חיו בקהילה משותפת עם משפחתן ועבדו בביתן. סביר מאוד להניח שאת הידע וההדרכה הרלוונטיים לחיי הזוגיות קיבלו אותן נשים מהמשפחה הקרובה: האמהות, האחיות או הדודות. בעקבות התרופפות המסגרת המשפחתית בעשרות השנים האחרונות, כאשר החינוך עבר מהבית לבתי הספר והספרים, נשים רבות נותרו עם חלל: לא היה להן את מי לשאול ואיך לברר מהי בדיוק המסורת ההלכתית, מה מותר ומה אסור, ולכן נכתבו ספרי הדרכה שונים במטרה להשלים את הפער.
לאחר הקמת המדינה, הרבנות הראשית בישראל קיבלה את השליטה על מוסד הנישואים, ועיגנה בחוק את הדרכת הכלה כהתניה לרישום נישואין.
כיום, בתי הדין הדתיים שהופקדו על מוסד הנישואין, מחייבים כל אישה מאורסת לעבור הדרכת כלות, כדי שתכיר את המצווה שתוסיף לה 12 חגים בשנה
הכלה יכולה לבחור אם לעבור את ההדרכה עם מדריכת כלות פרטית או לעבור את ההדרכה בליווי מדריכת כלות מטעם הרבנות הראשית.

הדרכת כלות פרטית, דווקא בדור ה-Y

מדריכת הכלות, גיטי יערי, מסבירה על חשיבות ההדרכה דווקא בדור שלנו:
"בימינו, בעידן של גוגל, רשתות חברתיות ו-AI, יש תחושה שכל הידע זמין ונגיש, ולכל אחד יש רשות להעביר מסרים עמוקים. אבל מה שחשוב לדעת, ועל זה לא תמיד מדברים, הוא כיצד מנגישים את הידע, באיזה קצב ואיך עושים זאת בלי להלחיץ את הכלה", מסבירה גיטי.
"התפקיד שלי כמדריכת כלות הוא להעביר את הידע האינטימי ברגישות ובמקצועיות, ובכך לחבר את הכלה לחלק הפיזיולוגי והאינטימי שבה, תוך העברת מסר הנשיות בצורה ברורה ועמוקה".

צילום: אריאל אריכאצילום: אריאל אריכא | תמונה: גיטי - הדרכת כלות

למה שאם הכלה לא תכין אותה לחתונה?

"בבתים רבים, חילוניים ודתיים כאחד, הלכות טהרת המשפחה הם טאבו. 
בדרך כלל מדובר בתחום שהשתיקה יפה לו, וההורים שומרים אותו ב'סוד' מפני הבת. האמת? הם קצת צודקים. לא תמיד נוח להכנס עם הבת לנושאים כאלו, ולכן מעדיפים להעביר את 'שרביט ההסברה' למדריכת הכלות.
המדריכה מעבירה את התיאוריה ההלכתית של טהרת המשפחה, ומעניקה להדרכה גם מימד פרסונלי, תוך התייחסות לאתגרים האישיים והזוגיים שהכלה עומדת בפניהם. בעיני, הדרכת הכלה מביאה בשורה של ממש בתקופה בה אנו חשופים למיניות בפלטפורמות רבות. הדברים המובאים בהדרכה הם משמעותיים ומעניקים עדינות וקדושה לתחום שעד היום נחווה אחרת לגמרי".

צילום: אריאל אריכאצילום: אריאל אריכא | תמונה: גיטי - הדרכת כלות

ליווי הכלה בגשר שבין חיי הרווקות לנישואין

הדרכת כלות נכונה, היא צעידה בטוחה על הגשר שבין חיי הרווקות לחיי הנישואין. כל מי שהתחתן יודע: מרגע הנישואין, מתחולל בחיים שינוי מהותי: כל מה שבנינו, התרגלנו ועמלנו, עובר תהליך של בירור מחודש. דמות מלווה בתהליך היא מדריכת הכלות, שנוגעת לא רק בעניינים ההלכתיים, אלא גם בלבטים חדשים אליהם מגיעה הכלה לראשונה בחייה, כאישה נשואה.
בהדרכה תקבל הכלה מענה לשאלות חשובות, ותפיג חששות שנוצרו בעקבות המצב החדש. היא תלמד למשל אילו הכנות נדרשות לטבילה במקווה? מה בדיוק עושים שם? מי אחראי להפוך את ליל הטבילה לערב נעים? מה המשמעות העמוקה של תקופת הריחוק בחיי הנישואין? ועוד ועוד.

הדרכה נוחה ונגישה מהבית

לשאלת רבות היכן עוברים את ההדרכה, משיבה גיטי: "ניתן להיפגש בביתי או בזום (האופציה המועדפת עבור רוב הכלות) בשעות הבוקר, אחרה"צ או בערב, לפי העדפת הכלה. בתקופת הביניים, שהיא גם כך כל כך עמוסה ומתוחה, זו ברכה שלא צריך לצאת מהבית לעוד משימה.
חשוב להדגיש שגם בן הזוג יכול להצטרף להדרכה ללא תוספת תשלום".

כמה זמן אורכת ההדרכה?
"הדרכת הכלה אורכת כשעה בסך הכל. היא מאוד נעימה ואישית, נעשית בגובה העיניים, כאשר במקרים מיוחדים, ישנן כלות שממשיכות ל2-3 מפגשים במטרה להעמיק בנושאים נוספים. ההדרכה מלווה במצגת מפורטת ומענה לכל שאלה שיש לכלה או לזוג".

מה לומדים בהדרכה?
"הדרכת הכלות מציידת אותך, ככלה, בכל הידע המעשי שחשוב לדעת על מצוות הטהרה. בעיני, מאוד קריטי להתחיל את החיים המשותפים, עם הבנה, ידע וביטחון במצווה החשובה, שמסייעת לשלמות הבית. מכיוון שזה נושא קצת מביך, לצערי לא מדברים עליו בצורה בהירה ומפורטת, ולא מספיק מדגישים את הקשיים שיש במידע שגוי או חסר בנושא".

"מאוד קריטי להתחיל את החיים המשותפים, עם הבנה, ידע וביטחון". | תמונה: גיטי - הדרכת כלות

בהדרכת הכלות אצל גיטי, תלמדי:

  • הלכות נידה וטהרת המשפחה.
  • אינטימיות ומיניות בהיבט הפיזיולוגי והרגשי.
  • במהלך ההדרכה, ניתנת התייחסות לקשיים אישיים או גופניים שמעלה הכלה/הזוג.

גיטי מסכמת: "אני עוזרת לכלה להיכנס לזוגיות בתחושה של נעימות וביטחון, כשהיא טהורה פנימית וחיצונית. בהדרכה מתנהל דו שיח בגובה העיניים שמאפשר לכלה לשאול שאלות ולהעמיק עוד יותר את הקשר שלה אל המסורת היהודית, והשתלבותה בהקמת בית בישראל".

מה עוד חשוב לדעת?
  • לפני ההדרכה, כדאי להכין מראש שאלות שמטרידות אותך.
  • יש להגיע להדרכה עם טופס ההפניה מהרבנות להדרכת כלה, ולבקש מהמדריכה לחתום עליו. 
  • ניתן להמשיך למפגשים נוספים, במידה והכלה מעוניינת להעמיק בתחום.
  • ההדרכה מוכרת ומאושרת מטעם הרבנות הראשית לישראל (עוד על פתיחת תיק נישואין ברבנות, תוכלי לקרוא כאן).

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

10
2
הצעות נוספות לקריאה
logo
ערבה פולק - שמלות כלה
שמלות כלה
ערבה פולק - שמלות כלה
הקולקציה החדשה נחתה בסטודיו היישר מ-NY!
הקולקציה החדשה נחתה בסטודיו היישר מ-NY!
121.2K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת