שמחים שאהבת,
כדי לשמור את הבחירה שלך ולהציג לך תוכן מותאם אישית עליך להתחבר למערכת.
התחברות
תודה, אולי בפעם הבאה.
mitformit
להמשך גלישה באתר
x
תודעת שירות, חכמת המונים ומה שבינהם
לפני כמה שנים, בעת ביקורי בארץ השמש העולה, לא האמנתי למראה עיניי כאשר בצהרי היום נכנסתי לאחד מבתי העסק בטוקיו ואת פניי קיבל בחור מעונב ורציני בקריאת "אירשה אימסיי", שפירושה "ברוכים הבאים".
ביפן תודעת השירות כה גבוהה עד אשר בנוסף למילות הנימוסין ושלל הקידות המוכרות, בתי העסק הגדולים שוכרים בן אדם שכל תפקידו הוא לקדם את פני הנכנסים והיוצאים ולברכם לשלום. לשם מה? פשוט על מנת שירגישו בנוח ורצויים. מגחכים בחצי פה? תודעת השירות ומעמדו של הצרכן, הווה אומר הפרט, עומדים בבסיס התנהלותה של החברה היפנית ומהווים את הבסיס גם להתנהלותה העסקית.
מדוע אני מלהגת בעניין ההתנהלות העסקית ביפן? ראשית, מפני שמדובר בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, כלכלה שהפליאה לצמוח מתוך הריסות מלחמת העולם השנייה, להמציא את עצמה מחדש ונסים הרי שכולנו אוהבים. שנית, מפני שאני מאמינה כי מדובר באחד הנושאים אשר מאתגרים אותנו, "הישראלים", יותר מכל - תודעת שירות והתנהלות צרכנית הוגנת.
כאשר אנו נתקלים בחוסר צדק/שירות לקוי, אנו כישראלים מצויים רוגזים עד מאוד, משחררים קיטור, מתלהמים מקומית, אך לרוב לא עושים דבר. מעטים מבינינו אכן ימנפו את כעסם, יגייסו את הזמן ולעתים את המשאבים על מנת לנסות ולערוף את ראשו המכוער של אי הצדק בערכאות המקובלות.
ארגוני צרכנות כמו המועצה הישראלית לצרכנות והחוק להגנת הצרכן הם מאבני הדרך ששומרים על הגינות צרכנית במדינת ישראל. החוק להגנת הצרכן על תקנותיו וצוויו שלשמחתנו משודרגים תדיר, נועד להביא לידיעת נותני השירות והצרכנים את שלל ההיתרים והאיסורים הקבועים בחוק ושנועדו להגן עליהם. מערכת חוקים ענפה והערכאות המשפטיות הן הבסיס למלחמה בשחיתות השירותית והצרכנית אך כולנו יודעים כמה סבוכה ובירוקרטית יכולה להיות הצעידה בשביליהן.
אז מה עושים? כיצד מעודדים צרכנות הוגנת בישראל? חקיקה, הקמת מועדוני צרכנות, מיזמים כאלה ואחרים, אגודות, עמותות וכו'. כל אלה הן פעילויות מבורכות, אך אנו ב"רמקול" מאמינים כי הקמת מאגר מידע של כלל בתי העסק בישראל והנגשתו לציבור עʺי פלטפורמות אינטרנטיות ופעילות שיווקית/תקשורתית נלוות היא היעילה והמתבקשת מכולן. "רמקול" מורכבת מסוללת מקצוענים חדורי מטרה ואמונה אשר חידשו את האתר ואת מטרתו - אתר להעלאת חוות דעת והמלצות אמיתיות. מדובר באתר מסוגנן ואמין אשר חרט על דגלו את המטרה הנעלה של קידום תודעת השירות בישראל ויצירת קהילה צרכנית המתנהלת בהגינות ובשקיפות. בעידן האינטרנטי יש חשיבות עליונה להעלות על כפיים את "חכמת ההמונים" ולייצר שיח שיתמקד בתחומי עניין ספציפיים וינוהל בזמן אמת, שיח שאינו מוטה ומושפע משיקולים ואינטרסים סובייקטיביים.
כיצד מעודדים צרכנות הוגנת בישראל?צילום:(מערכת "רמקול")
רמקול מהווה פלטפורמה שיווקית חינמית עבור בעלי העסקים אשר יכולים להציג בה את מרכולתם "חינם אין כסף". אוסף חוות דעת זמין ועדכני יאפשר לצרכנים להיחשף למידע רב ואמין ואף להוסיף את דעתם ומכאן ע"י שימוש בטכנולוגיית מדרג ייחודית, לחזק ולמנף את הראויים לכך אך גם לחשוף ולהציף על פני השטח את אלה המחוייבים בשיפור.
אם ביעילות והתמקצעות עסקינן, "מתחתנים למען מתחתנים", אשר הוקם ב-2005 ממשיך לפעול במרץ גם במתכונתו המחודשת ולהציג עשרות אלפי חוות דעת אמיתיות, במקביל למידע על עשרות אלפי ספקים ונותני שירות הקשורים לתחום החתונות והאירועים. עושרו של האתר מאפשר להציג מדרג אמין של נותני השירות ובכך לקדם את החתירה למצוינות של תחום שלם במדינת ישראל - אחד התחומים הדינמיים והסוערים ביותר בשוק ובחברה הישראלית. מינופם של תחומים נוספים באופן דומה ייצור מציאות בה נקבל על מגש של כסף (ובלחיצת כפתור קטנה) את כל המידע הנחוץ לנו בכל תחום מבוקש באופן מרוכז ומקצועי. חלומי, לא?
אני מכבירה במילים אך אין כמו ההתנסות עצמה. מוזמנים לצלול פנימה, לתרום מידיעותיכם וניסיונכם ולחבור אלינו על מנת להביא לשיפור המידענות האינטרנטית הקיימת ולהעלאת תודעת השירות וההתנהלות הצרכנית ההוגנת בישראל.