מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

תשלום אקו"ם לחתונה - כל מה שאתם צריכים לדעת

המוסיקה עומדת לתפוס חלק עיקרי באירוע שלכם, אבל רגע לפני שאתם קורצים לדיג'יי ונותנים לו סימן שיתחיל לנגן - יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת.

תקליטנים / DJ | זמן קריאה: 4 דקות
19.8K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
תשלום אקו"ם לחתונה - כל מה שאתם צריכים לדעת
15
15
מהירות:
נגינת מוסיקה בחתונות מותנית בראש ובראשונה בתשלום לאגודת אקו"ם, שאחראית על העברת תמלוגים ותשלומים לאמנים ישראליים עבור שימוש מסחרי בשירים, המנגינות והמילים שהם כתבו, הלחינו או שרו לאורך השנים. מדובר כאן על אחד התשלומים הבסיסיים שתצטרכו לדאוג להם בטרם האירוע, כי תאמינו לנו - אתם ממש לא רוצים להיכנס לפינות בעניין הזה. הנה כל הפרטים שגם אתם צריכים לדעת רגע לפני שהמסיבה מתחילה.

״נגינת מוסיקה בחתונות מותנית בראש ובראשונה בתשלום לאגודת אקו״נגינת מוסיקה בחתונות מותנית בראש ובראשונה בתשלום לאגודת אקו"ם״. | תמונה: זברה | ZEBRA

מה זה בכלל אקו"ם ומה הם עושים?

אקו"ם היא אגודה שפועלת למען שמירת זכויות היוצרים של מגוון זמרים, פזמונאים, מלחינים ויוצרים נוספים מתחום המוסיקה בארץ. המטרה של אקו"ם היא לא רק לשמור על זכויות היוצרים של האמנים, אלא גם להעביר להם תשלומי תמלוגים עבור כל שימוש כזה או אחר בשירים השונים שלהם, וכחלק מזה גם עבור נגינת היצירות שלהם בחתונה שלכם. לצורך הדוגמה, גם חנות בקניון, קיוסק, או כל מקום אחר שנמצא במרחב הציבורי נדרש בתשלום לאקו"ם כדי להשמיע מוסיקה.

ובחזרה לענייני החתונות - עד לפני כמה שנים אולמות וגני האירועים או הדיג'ייז היו לוקחים על עצמם את התשלום לאקו"ם, אולם בשנים האחרונות נהוג שהזוגות הם אלו שדואגים לו. נכון לשנת 2022 התשלום לאקו"ם עומד על סכום של 351 ש"ח, בסופו תקבלו רישיון ברור ומפורט לנגינת מוסיקה באירוע שלכם.

״התשלום לאקו״התשלום לאקו"ם עומד על סכום של 351 ש"ח, בסופו תקבלו רישיון ברור ומפורט לנגינת מוסיקה באירוע שלכם״. | תמונה: ZIGNMORE DJ'S

איך התשלום מתבצע?

אופן התשלום לאקו"ם הוא פשוט ונגיש ביותר, וכדי לבצע אותו תצטרכו לעקוב אחרי השלבים הבאים:
  1. היכנסו לאתר האינטרנט של אקו"ם.
  2. לחצו על לשונית "תשלומים".
  3. בחרו באפשרות "אירוע משפחתי בודד".
  4. מלאו את פרטי האירוע שלכם כפי שהם מפורטים במסמך: פרטים אישיים, סוג האירוע, תאריך האירוע, שעות האירוע, שם האולם או גן האירועים, שם הדיג'יי וכו'.
  5. לאחר הזנת פרטי התשלום שלכם תקבלו את הרישיון שכולל את כל הפרטים שהזנתם, אותו תצטרכו להעביר לאולם או לגן האירועים ולכל גורם מוסיקלי שקשור לאירוע שלכם - דיג'יי, להקת נגנים, להקת זמרים וכו'.

את התשלום מומלץ לבצע מראש ולא להתמהמה עם העניין עד לרגע האחרון. בין כל ארגוני החתונה שלכם התשלום לאקו"ם עלול להישכח בדרך, ולכן כדאי לסיים עם הנושא הזה בשלב כמה שיותר מוקדם. עד כמה מוקדם? בלי לחץ, אבל אחרי שתסגרו תאריך, אולם או גן אירועים ודיג'יי - זה הרגע הנכון להוריד גם את העניין הזה מהשולחן.

חשוב לציין שאם יש לכם כוונה לערוך אירועים גדולים נוספים סביב החתונה שלכם, כמו חינה לדוגמה, תידרשו לשלם לאקו"ם בתשלום נפרד גם עבורם.

״בין כל ארגוני החתונה שלכם התשלום לאקו״בין כל ארגוני החתונה שלכם התשלום לאקו"ם עלול להישכח בדרך, ולכן כדאי לסיים עם הנושא הזה בשלב כמה שיותר מוקדם״. | תמונה: פפריקה מוסיקה | Paprika Musica

שילמתם? יאללה בלאגן!

מהרגע שבו הרישיון של אקו"ם יגיע אליכם, תקבלו אישור רשמי וסופי לכך שגורמי המוסיקה באירוע שלכם יוכלו להשתמש ביצירות המוסיקליות השונות כרצונם. אם נסתכל על הדיג'יי, נגלה שהשימוש שלו במוסיקה יכול להיעשות באופן חופשי - רמיקסים, שימוש במנגינה, שימוש במילים, ביצוע של עריכות מוזיקליות ועוד. אם נסתכל על להקות של נגנים או זמרים, נגלה שהשימוש שלהם במוסיקה יכול להיעשות גם הוא בצורה חופשית למדי, כולל קאברים, שילוב בין שירים שונים בגרסאות חדשות ומקוריות ועוד. כמובן שהרישיון מכסה גם את שלב קבלת הפנים, שגם בו מתנגנת לא מעט מוסיקה.

חשוב לציין שאי תשלום לאקו"ם מהווה עבירה על החוק, ולכן מומלץ להכניס את המשימה הזו כחלק בלתי נפרד מה-to do list שלכם. סביר להניח שהאולם או גן האירועים וגם הדיג'יי יזכירו לכם לשלם ולהעביר אליהם את הרישיון, אבל בכל אופן - עדיף להיות על זה גם בעצמכם.

אם נסתכל על הדיג'יי, נגלה שהשימוש שלו במוסיקה יכול להיעשות באופן חופשי - רמיקסים, שימוש במנגינה...״אם נסתכל על הדיג'יי, נגלה שהשימוש שלו במוסיקה יכול להיעשות באופן חופשי - רמיקסים, שימוש במנגינה...״ | תמונה: גיל מגלד | אליטה

תגבירו את הווליום, יש כאן חתונה!

התשלום בוצע, הרישיון בידיכם, ועכשיו אתם לגמרי מוכנים לחגוג ובגדול! 
זה גם הזמן להזכיר לכם את קטגוריית "מוסיקה לחתונה" בעמוד "נותני השירות" שלנו. בעמוד תוכלו למצוא את ספקי המוסיקה הטובים ביותר בישראל, שיארגנו לכם חתונה בלתי נשכחת ולא פחות חשוב מזה - חוקית לחלוטין. יאללה, לכו לעשות שמח!

כתבות נוספות שיעניינו אותך:
כמה עולה לסגור DJ לחתונה?
תגבירו את הווליום: איך להפוך את המוסיקה לכוכבת של החתונה שלכם?
סיבה למסיבה: מרימים מצב רוח ביום החתונה
הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

51
9
הצעות נוספות לקריאה
logo
אופוריה - לירון ומוש - מרגישים מוסיקה!
תקליטנים / DJ
25% הנחה
מסיבת החתונה הכי טובה שתוכלו לדמיין...
מסיבת החתונה הכי טובה שתוכלו לדמיין...
20.8K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת