מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

סוכות, חינה ומה שביניהם

אני שלי מנהלת מועדון הכלות של מתחתנים למען מתחתנים, כלה טרייה וחובבת חתונות מושבעת (!) ואני הולכת לסקור עבורכם בכל חודש את הפוסטים הכי מעניינים שעלו בקהילה שלנו.

חג סוכות, חג שהוא חגיגה משפחתית, שמחה ומלאה בקישוטים ואורות, מה זה מזכיר לכם? תשלפו את הקולולולולו כי הכתבה של היום תעסוק כמובן בחינות - האירוע הכי משפחתי והכי צבעוני שיש. 

טקסי חינה | זמן קריאה: 8 דקות
community content
477
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
סוכות, חינה ומה שביניהם
15
15
מהירות:


"החינה הסובייטית שלי"

הכירו את מירי רוחלין, כלה מספרת במועדון שמתחתנת בפברואר הקרוב עם בחיר ליבה בן. אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבות במירי זה שהיא כולה הפתעות! יוטיוברית, מאפרת (כן כן גם את עצמה לחתונה) ומלכת האסטרולוגיה. מירי הצליחה להפתיע אותנו גם הפעם בפוסט מצחיק, מרגש ומחמם את הלב💗

״אזזז… אני אמנם סובייטית אבל מתחתנת עם בחור מזרחי ובמשפחה שלו נהוג לעשות חינה, ברמה שזה היה אחד הדברים הראשונים שדיברו איתי עליו בהקשר של חתונה ועתיד משותף 😅 המשפחה של החתן ממש ממש ממש אוהבת חינות, לעומת המשפחה שלי בקושי מכירה או חוותה אירוע כזה (מזל שסבתא כבר לא קוראת לזה ״טחינה״). אישית, אני מעולם לא הייתי באירוע שהוא נטו חינה, רק בחתונה שהיה בה טקס קצר - וגם זה רק אחרי שהתארסתי ואחרי שכבר סגרנו את המקום לאירוע. בהתחלה רציתי מצומצם וקצת לצאת מהקופסה של חגיגה באולם, אבל מה לעשות, בחרתי להתחתן בחורף, וקר - אז אי אפשר לעשות באיזו וילה/חצר/גן/מסעדה שהיא בחוץ. חוץ מזה, רוב האורחים הם גם ככה מהצד של החתן - הם רגילים לסגנון ספציפי והוא עובד ועונה להם על הציפיות. הבנתי שעבורם זה גם הרבה מעבר לרק ציון הטקס והמסורת של החינה - זאת פשוט סיבה נוספת לחגוג ולשמוח. אז זרמתי לגמרי, למרות הקושי להבין בשביל מה אנשים עושים שני אירועים באולם, ולמרות הדחף הבלתי נשלט שלי להיות שונה ומיוחדת 🥲".

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהםתמונה: מירי ובן
"מה שכן - אנחנו מוצאים את הדרכים להפוך את האירוע ליותר ״אנחנו״: בין אם זה במתנות האישיות שבחרנו עבור האורחים (שטוב לדעת שזה נהוג אגב), הוספת שירים מתאימים לחינה ברוסית (כן כן זה קיים), ודרך נוספת פחות שגרתית שחשבנו עליה כדי לתעד את האירוע (חוץ מהצלם שכמובן סגרנו) ❤️ יש עוד זמן, אבל איך משווקים את האירוע למשפחה שלי כדי שהם לא רק יבואו כי הזמינו אותם, אלא כדי שהם יבואו להנות? זאת השאלה הכי גדולה שלי״.

כמובן שהפוסט גרף תגובות מעולות, מזמינה אתכן לקרוא!

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהם

״מרוקאית בכל רמ״ח איבריי״

אנחנו ממשיכים עם ליאור ממן, כלה מספרת שמככבת לא מעט כאן במדור כי הפוסטים שלה הם ממש טור אישי שאנחנו מחכות לקרוא כל שבוע! ליאור בטוחה שהיא רוצה לחגוג חינה אבל יש לה הרבה תהיות בנושא, קיבלנו הצצה קטנה למה שרץ לה בראש:

״ #ליאורוניצןבדרךלחתונה
חינה - כן, לא, למה לא?🙃 אני ליאור ואני מרוקאית בכל רמ"ח איבריי :) בלי צחוקים, דורי דורות אחורה, מרוקאים אסלים! ואין גאה ממני בעדה שאני באמת מרגישה חלק ממנה ואוהבת אותה עמוקות. החינה היא קצת ביג אישיו עבורי ועבור המשפחה. אנחנו מתחתנים בע"ה במאי 2025. עוד לא התעסקנו בכלל בנושא החינה. יש לי כל מיני מחשבות, האם אני רוצה לעשות מהחינה הזו "אירוע" לכל דבר, שזה מהמם לגמרי, ואני שומעת על כל כך הרבה זוגות שמספרים שהחינה הייתה לא פחות כיפית מהחתונה אם לא יותר... באופן כללי, משהו באינטימיות של החגיגה הזאת שבה מקיפים אותי אנשים שהם לרוב במעגלים קרובים יותר מאוד ייחודי לאירוע הזה, השירים, האווירה, הטקס, המשפחתיות והשמחה - הם מיוחדים. אז כן ברור לי שאני לא רוצה לוותר על זה ויהי מה. אבל חגיגה גדולה... לא יודעת, מרגיש לא ליאור.

אני באמת ממש מחוברת למסורת ובגלל זה חשוב לי לכתוב את זה. אני גם יודעת כמה כיף ומשמח זה יהיה עבור המשפחה שלי. אבל תוהה האם כדאי ללכת לעבר חגיגה גדולה, כי גם... מה זה גדולה? אני לא חייבת שזה יהיה באולם- אני גם בכנות משקיעה מספיק בחתונה ועוד השקעה כזו גדולה מרגישה לי קצת גדולה עלינו. אבל ממש חשוב לי לתת את המקום הראוי למסורת, ולחוות את הטקס הזה, גם עבור בן זוגי האשכנזי ניצן שממש מחכה לזה 😜😜 אני ממש מדמיינת אותנו עם התלבושות והמוזיקה המרוקאית!".

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהםתמונה: ליאור וניצן
"איזה פתרון אמצע הייתן מציעות? חשבתי אולי לעשות את זה בגינה אצל דודים או אצל חברים (כי לנו אין בתים עם גינה אלא מרפסות שהן קטנות מדי), ואז להזמין כמות מצומצמת של אנשים אולי עד 50. וגם כאן... לא אעשה חינה בלי דודים, וגם כאן יש התלבטויות - יש לי בלי עין הרע לא מעט בני משפחה, את מי להזמין ואיך לסנן? בלי להיות פסע מלהפוך את זה להיות משהו ענק שלא בא לי שזה יהפוך אליו?
חשבתי גם שאני רוצה לשדרג את החגיגה, עם נגיד רקדנית בטן (כמו שראיתי בחינה המושלמת שהייתה ל- רוני הוכמן) וכאן יש את סאגת הדודים שלי. חלקם דתיים, ועל אמת, לא כל כך נעים לי כי לרוב זה לבוש שהוא פחות צנוע וכולי. האם בגלל זה לוותר? יש לי המון תהיות סביב הדבר הזה ואשמח לשמוע - אתן מתכננות טקס חינה? בכלל, כל מחשבה, תהייה או עצה תתקבל בברכה ♥״.

מבולבלות כמו ליאור? ממליצה בחום לקרוא את התגובות המגוונות שקיבלה. לא אעשה טיזר אבל רק אגיד שליאור קיבלה החלטה בעקבות הפוסט ולכם נשאר רק לחכות לפוסט הבא שלה בנושא. 

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהם

״תהנו מהחינה האשכנזית שלי״ 

ואחרי כל ההתלבטויות בפוסטים השונים, הגיע הזמן להציג חינה של אחת משלנו! רוני הוכמן כלה מספרת (ואישתו של ראם🪬) שאנחנו מסרבות לשחרר מהמועדון ובעיקר מהלב (לא אני לא בוכה זה רק לכלוך) שיתפה אותנו בפוסט סיכום חינה שלה. 

״סיכום אירוע הפרשת חלה וחינה שלי🪬
האירוע היה בהתחלה הפרשת חלה חילונית לנשים ואחר כך הגברים הגיעו ועשינו אירוע חינה קליל. האירוע היה בחצר של ההורים שלי בול שבוע לפני החתונה.  למען הסר ספק, אני אשכנזייה משני הצדדים והבן זוג שלי חצי מרוקאי חצי תימני אבל ממש ממש רציתי חינה (בכל זאת אני באר שביית וזה מה שגדלתי לתוכו) ולכן כך היה. הזמנו קייטרינג חלבי של בופרי שהיה טעים ברמות והבאנו מפעילה בשם גילי לב ארי שעשתה את ההפרשת חלה והיא גם רקדנית בטן. האירוע היה מושלם וכל מה שחלמתי שיהיה. 🥹 השילוב המושלם בין מרגש, למצחיק ושמח. היו קצת ריקודים אבל רק טעימה קטנה לפני החתונה ולא חופר מדי. היינו סובבים במשפחה וחברים קרובים ופשוט היה מרגש! 

כמה טיפים/תהיות:
-חזרתי על זה בפוסט של המסיבת רווקות ואחזור על זה פה וכנראה גם בפוסט סיכום חתונה! תתעסקו במי שיכול ורוצה להיות שם איתכם! 🙏🏻 כמובן שהיו משפחה וחברים שלא הגיעו מסיבות כאלה ואחרות אבל בחרנו לשחרר ולהתעסק במי שכן יכל להיות שם ולעשות את הנסיעה הזו. דווקא באירועים כאלה אנשים יכולים להפתיע (משפחה דתית של בן הזוג שלי שאפילו לא הכרתי לפני הגיעו וזה ריגש אותי מאוד הנוכחות שלהם). 

-נתתי כמעט אחריות מלאה לאמא שלי להפיק את האירוע עם קווים מנחים למה כן אני רוצה ומה לא, וזו הייתה החלטה מדהימה. מסקנה: זה בסדר לשחרר ולתת לאחרים את המושכות ולהוריד קצת מכם, גם אם אתם קונטרול פריק. אני כל כך נהנתי  מלהגיע לאירוע כמו "אורחת" וככה יכולתי פשוט להנות.

-אמנם קצת משוחדת אבל קחו צלמת סושיאל! יארין הגיעה יחד עם בעלה כדי שיצא לה מלא חומרים ובאותו ערב כבר קיבלתי 300+ סרטונים קצרים ועוד עשרות תמונות ערוכות, וסרטונים ערוכים כמו שקבענו. היא היתה סופר מקצועית ונעימה ואין לי מילים על כמה זו הייתה החלטה כזו חכמה להביא אותה. 


-הקושי שבין להנות ולבין לדאוג שכולם נהנים. אני כמה ימים כבר חושבת על מהו תפקידי בחתונה. האם אני ממש צריכה "לארח" ולוודא שכולם נהנים וטוב להם ולוודא שכולם מקבלים יחס אישי, אל מול, זה בסדר שלא כולם יקבלו יחס אישי וקודם לדאוג שאני אהנה. עם אותה תחושה גם הגעתי לחינה וממש אמרתי לגיסתי שאני ממש לא יודעת איך להתנהג וכמה יחס לתת לכל אחד. אני נהנתי ברמות באירוע אבל ממש מפחדת להיות תקועה בראש של עצמי בחתונה בהתלבטות הזו. מה אתם מייעצים לי? וזהו תהנו מהחינה האשכנזית שלי ונתראה בפוסט סיכום חתונה 👯‍♀️👰🏼‍♀️״ .

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהם
אחד הדברים שהכי נהנתי בהם בסיקור הפוסטים הפעם זה לראות את המגוון התרבותי ואיך כלות שונות מעדות שונות נהנו מהחגיגה הצבעונית הזו ומקרוב לבבות. אז אם אתם מתלבטים  או בטוחים, רוצים לשאול או לשתף אחרים. אנחנו מחכות לכם בקבוצת הפייסבוק שלנו 💗

חג סוכות שמח!

טקסי חינה - סוכות, חינה ומה שביניהם

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

16
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
DJ Liel hacmon | ליאל חכמון
תקליטנים / DJ
מחיר מיוחד לזוגות mit4mit
"האורחים עפו על האנרגיה והאווירה שהביא"
90.0K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק