מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

פתיחת מעטפות: איך עושים את זה נכון?

החתונה מאחוריכם? מזל טוב! עכשיו, הגיע הזמן 'לסגור חשבון' ולהתעסק עם כל ההכנסות, ההוצאות ועם קצת מזל, עם הרווחים מהיום המאושר. אז מאיפה מתחילים, איך ולמה? כל הטיפים בכתבה הבאה.


הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 9 דקות
28.8K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
פתיחת מעטפות: איך עושים את זה נכון?
15
15
מהירות:
מהרגע שהטבעת נענדה על היד, הביטוי 'אחרי החגים' תפס אצלכם פירוש חדש והפך ל'אחרי החתונה'. גם כשנשאלתם על מתי תפתחו חשבון משותף ואיפה, מה תעשו עם הכסף של החתונה או האם חסכתם כבר לבית, עניתם בנונשלטיות 'אחרי החתונה'. אבל עכשיו, היום הזה הגיע והמעטפות בידכם ואתם צריכים להחליט איך בדיוק לנהל ומה לעשות עם סכום שרובנו לא החזקנו ביד ביום יום.
אז איך מסתדרים עם המתנות, לאן מפקידים, כמה ומה הדרך הנכונה ביותר להתנהל אל מול הספקים וסגירת החשבונות? 

"הרגע שהטבעת נענדה על היד". צילום יריב ברוך
את תחילת התחקיר שלנו התחלנו, איך לא, אל מול זוגות שכבר עברו את החוויה ומלאים בניסיון. 
הכירו את עדן חממי, התחתנה לפני 4 שנים באולם  YARA - יארה ארועים בשרון, עם לא אחר מאשר- תחזיקו חזק, עדן חממי. כן, יש להם את אותו השם "הכרנו בטיול הגדול לדרום אמריקה וישר ידענו שזה זה. החתונה הייתה בדיוק כמו שחלמנו, לא השתוללנו יותר מדי ובגלל שהתנהלנו נכון כלכלית, גם הרווחנו כסף והשקענו אותו בירח דבש בדרום אפריקה".

עדן ועדן חממי. צילום: שרון בנשימול צילום היוצריםעדן ועדן חממי. צילום: שרון בנשימול צילום היוצרים
הזוג השני הוא ספיר אלקיים וסהר כהן, שהתחתנו לפני שבועיים, וגם להם סיפור היכרות מקסים במיוחד "הכרנו במפגש חברים ביום כיפור אי שם ב-2008, היינו הזוגיות הראשונה אחד של השנייה במשך שנתיים בערך. ב-2020 חזרנו לדבר, חייכנו מהלב והשאר היסטוריה. התחתנו ב-30.1.2023, בקולוניה כפר אירועים

ספיר אלקיים וסהר כהן. צילום: שי ואיתי מומנטוסספיר אלקיים וסהר כהן. צילום: שי ואיתי מומנטוס

היום שאחרי: איך מתנהלים עם הסכומים האלו? ועד כמה מהר?

עדן: "יום למחרת הפקדנו את הכסף, בעיקר לחשבון של בעלי כי ידעתי שאצטרף לחשבון שלו, וזה היה כל כך כיף לראות את הסכומים הענקיים האלה בבנק. לקחנו את זה לעצמנו כהגשמה, כדי לזמן שפע.
מבחינת הפקדה, בחרנו בבנק שבעלי נמצא בו, כי הוא היה במסלול vip בגלל העבודה בהייטק. לא עשינו מחקר כלשהו... אבל גילינו שהבנק נתן עוד כמה הטבות לנשואים טריים אז נהננו מזה.
הפקדנו הכל מול בנקאי, כי היה גם צ׳קים וגם מזומן... ויש הגבלה על הכמות שאפשר להפקיד עצמאית באפליקציות".

ספיר: "אין ספק שלספור את המתנות אחרי לילה מועט של שינה עם תוספות בשיער ואיפור מציק בעיניים זו חוויה בפניי עצמה. אנחנו הסכמנו מראש שהמקום הראשון שנפקוד אחרי האירוע הוא הבנק, כך שידענו שאת המתנות שקיבלנו לא נשאיר סתם כך בבית ובאמת כך היה.

לאחר מחקר בין הבנקים השונים פתחנו חשבון משותף בבנק  - עוד לפני החתונה. בן זוגי בירר על הטבות לזוגות צעירים ככלל ולמתחתנים בפרט ובהתאם בחרנו בבנק שאפשר לקבל הטבה למשך שנה בה ניתן להפקיד כספים לחשבון המוגדר ללא עמלות. הפקת שיקים עולה כסף, וגם העברות מחשבון לחשבון, כך שההטבה הזו מאוד הועילה ודרכה חסכנו לא מעט.

דבר נוסף שלמדתי לאורך הדרך היא שמותר להפקיד באפליקציה עד 50 שיקים. נשמע המון, אבל באירוע שכזה מגיעים יותר מחמישים אורחים ולכן בחרנו לנסוע לסניף ולהתנהל מול בנקאי. כך גם ידענו שנקבל פלט מאורגן למעקב עתידי".

"היה כל כך כיף לראות את הסכומים הענקיים האלה בבנק". צילום: סוד צלמים

טיפול בכסף אחרי החתונה- צעד אחר צעד:

  • עוד לפני החתונה- אם ברצונכם לפתוח חשבון משותף, בדקו בכמה בנקים מה מציעים לכם, מה גובה העמלות ומהו תהליך ההפקדה של מתנות החתונה שלכם. שימו לב כי בכל בנק תנאים וטפסים שונים שתידרשו להגיש, על מנת להצהיר על המזומן והצ'קים שהתקבלו.

  • במקום האירוע- בררו לגבי הכספת במקום החתונה, האם היא מוברגת לרצפה, מי אחראי עליה בסוף האירוע, באיזו דרך המתנות מגיעות אליכם (שקית שחורה או תיק שחור- שימו לב שכדאי לבחור בדרך שלא תמשוך תשומת לב), והיכן הכל מאוחסן עד להפקדה בדרך הבטוחה ביותר.

  • בליל האירוע-  זה לא הכי נעים לישון ימים שלמים עם כמות גדולה של מזומנים בבית הפרטי שלכם, גם מבחינת ביטחון אישי ותחושה אישית וגם מכיוון שהכסף יכול ללכת לאיבוד או פשוט להתחיל להתבזבז. עשו את הבירורים שלכם לפני יום החתונה, ככה שיום לאחר מכן כבר תוכלו להגיע ולהפקיד הכול, או את הרוב.

  • אם אתם ישנים במלון לאחר החתונה, החליפו את התיק בו אתם לוקחים את הכסף הביתה, על מנת לא למשוך תשומת לב ובנוסף, כבר בלילה השמח, בקשו מאחד מקרובי המשפחה או הורידו בעצמכם את קישוטי החתן- כלה מהרכב, עדיף בטוח מאשר עצוב. 

"כבר בלילה השמח, בקשו מאחד מקרובי המשפחה עזרה" צילום: כתום צלמים

יום למחרת, מתחילים את הספירה:

  • התחילו בעשיית סדר ותיעוד- פתחו קובץ אקסל, או Google sheets שניתן לסנכרן ולכן נחשב לבטוח יותר, וכתבו את כל שמות נותני המתנות ואת הסכום שהתקבל מהם. זה יעזור לכם לחשב את ההכנסות, להבין כמה מנות בדיוק היו ולקבל תמונה כללית של היום שאחרי החתונה. בנוסף, תוכלו להיעזר בקובץ גם בשמחות שתוזמנו אליהם, כדי לחשב פחות או יותר כמה לשים במעטפה שלכם. בנוסף, שווה לכתוב בעמודה נוספת את מספר הצ'ק, במידה וזו דרך נתינת המתנה, כך שאם צ'ק חזר- תוכלו לדעת בדיוק למי הוא שייך ולפתור את העניין במהירות.

  • קחו לכם כמה שעות למשימה- כן, זה נשמע קליל 'נפתח מעטפה, נכתוב שם וסכום ויאללה, הלאה'. אך האמת היא שזה מעמד מרגש, כי אלו מתנות איתם תתחילו את חיי הנישואין שלכם וחלק מהאורחים משקיעים מאוד בברכות (שכדאי לכם לשמור) ולחלקם גם נרצה לשלוח הודעת תודה מיד לאחר פתיחת המעטפה. בנוסף, אתם לא תמיד מכירים את כל האורחים מסיבות שונות, וזה רגע להציג את כולם ולדבר על כמה כיף שהם היו חלק מהשמחה שלכם. 

  • הפרידו סוגי שטרות- 50, 100, 200- הפרידו כל סוג שטר למעטפה נפרדת וכתבו על המעטפה את הסכום הסופי. נסו להפקיד קודם כל את השטרות הגדולים יותר וכך הלאה, מכיוון שיש לכם הגבלת הפקדה דרך המכונות האוטומטיות. סעיף זה חשוב מאוד, אלא אם כן תבחרו להפקיד הכול יחד דרך בנקאי.

  • הכינו מעטפות מראש לספקים- ישנם ספקים שמקבלים תשלום ביום החתונה, אך הרוב יסכימו לקבל שכר גם ביום עד שבוע/שבועיים אחרי האירוע, תלוי בגמישות שלהם ובנהלי העבודה. התחילו את פתיחת המעטפות מהכספת שלכם כשכבר יש מולכם רשימה של הספקים, כמה מגיע לכל אחד והתחילו נוהל מסודר: פותחים את המעטפה, רושמים בטבלה שם וסכום, ומכניסים בחזרה למעטפה עבור הספק המדובר. כך תסיימו עם זה במהירות ולאחר מכן, הכול להפקדה עצמית שלכם. בנוסף, אם אתם רוצים לשלם בהעברה בנקאית או בצ'קים, שימו לב שהפקדה יכולה לקחת עד 3 ימים, כך שיכול לקרות מצב בעייתי בו ספק מפקיד את הצ'ק והמזומן לא בחשבון שלכם עדיין. קחו זאת בחשבון ותאמו מולם את התשלום וההפקדה בצורה הנוחה לשני הצדדים.

  • שמרו לעצמכם כסף זר- קיבלתם דולרים, אירו או כל כסף זר אחר? שמרו אותו, זה ישתלם לכם הרבה יותר כלכלית להשתמש בו בטיול הקרוב לחו"ל (ירח דבש, קדימה) במקום להמיר אותו בשערים מתחלפים.

  • בצעו מיון לסוגי ה'כסף' השונים- בסה"כ יש לכם 4 דרכים לקבל את המתנות הכספיות מהאורחים: מזומן, צ'קים, אפליקציות באופן עצמאי או אפליקציות שניתנות לכם כשירות מלא. הוציאו פירוט מסודר מכל אמצעי התשלום השונים, כדי שתדעו בדיוק כמה קיבלתם.

"זה מעמד מרגש, כי אלו מתנות איתם תתחילו את חיי הנישואין שלכם". צילום: סוד צלמים

ועכשיו להפקדות:

  • שמרו את הצ'קים רק עד אישור ההפקדה- לאחר שתפקידו את הצ'קים בכספומט, מול בנקאי או בטלפון, תקבלו אישור הפקדה ולאחריו, תוכלו לזרוק את הצ'ק עצמו- על מנת למנוע בלגן. שימו לב, באפליקציה תוכלו להפקיד עד 50-60 צ'קים, ובסה"כ ניתן להפקיד סכום של כ-100 אלף ש"ח ביום, אך הנתונים האלו עלולים להשתנות מבנק לבנק. 

  • שימו לב שכתוב על הצ'קים את שם המוטב, 'למוטב בלבד', שיש חתימה וסכום תקין בעברית ושהתאריך נכון. על נתונים לא נכונים אתם עלולים לשלם עמלה. על הצ'ק חשוב לשים לב שהשמות נכונים, לא לפדות לפני התאריך שרשום עליו אחרת ייקחו לכם עמלה, שכתוב למוטב בלבד, שהסכום במספרים תואם את הסכום בכתב.

  • הפקידו במהירות- חוץ מהסיבה הביטחונית/בזבזנית בגללה אנו ממליצים להפקיד את הרוב במהירות, יש סיבה נוספת והיא התחשבות באורחים. אמנם צ'ק תופס למשך חצי שנה, אבל אנשים שמים על פי מה שמתאפשר להם באותו החודש ולא בטוח שיהיה להם נעים לגלות שהכסף ירד מהחשבון 4 חודשים אחרי האירוע שלכם. הקפידו לסיים את כל ההפקדות כשבוע-שבועיים לאחר החתונה במקסימום.

  • הכירו את מגבלות הפקדת המזומן- על פי סקר שעשינו בין הבנקים השונים, בממוצע ניתן להפקיד ביום בכספומטים כ-90 שטרות או עד 18,000 ש"ח בהפקדה אחת ובמצטבר, עד 50,000 ש"ח ביום. 

  • אם אפשר, שבו אל מול בנקאי- אנו ממליצים לא להסתבך ולבצע את כל ההפקדות, גם של הצ'קים וגם של המזומן אל מול בנקאי. אם תציגו לו את הזמנת החתונה שלכם ותצהירו שזה כסף מהאירוע, כל ההפקדות יהיו ללא עמלה, דבר שלא קיים במכונות האוטומטיות.

  • אם אין חשבון משותף, הכינו מסמכים ואישורים- חלק מהצ'קים יהיו על שם החתן, חלק על שם הכלה וחלק על שם שניכם. אם אין לכם חשבון משותף, תצטרכו לחתום על וויתור כך שתוכלו להפקיד את כל הכסף בחשבון אחד.

  • עדכנו את הבנק אליו אתם מפקידים על החתונה- אם תחליטו להפקיד הכול בעצמכם במכונה אוטומטית או באפליקציה, הבנק עלול לחשוד בכם ולחשוב שמדובר בהלבנת הון, מפאת הסכום הגדול שהופקד לחשבון בפתאומיות. עדכנו אותם על מנת למנוע סיבוכים.

  • תשקלו תוכניות חיסכון שונות- העולם הפיננסי מלא בקרנות השתלמות, חסכונות, פקדונות וכו', שבכולם יתרונות וחסרונות. כשמתקבל אצלכם סכום גדול, שווה לבדוק האם לא משתלם לכם ולעתיד המשותף שלכם, לבצע תהליכים מסוימים עם הכסף שלכם, כדי שמחר הוא יהיה שווה הרבה יותר.

  • ומה עם האפליקציות?- אם קיבלתם תשלום דרך האפליקציות המוכרות כגון 'איזי טו גיב' וחבריו, תקבלו פירוט מסודר במייל בו מי נתן כמה והסכום יופקד בחשבון שלכם תוך 48 שעות בממוצע. אם בחרתם בדרך העצמאית וקיבלתם תשלום עבור החתונה דרך אפליקציות כגון 'פייבוקס' ו'ביט', תוכלו לראות את הכסף בחשבון הבנק שלכם תוך מקסימום 5 ימי עסקים. אם קיבלתם דרך האפליקציות יותר מ-50 אלף ש"ח, תצטרכו להצהיר על כך ככספי חתונה, על מנת למנוע חשד להלבנת הון.
בברכת שפע, ממון והמון שתדעו רק עושר ואושר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

41
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
די ג'יי הדר ישראל - DJ HADAR ISRAEL
תקליטנים / DJ
801 שקלים הנחה
"רואים עליו שהוא אוהב את העבודה שלו"
125.8K
למימוש ההנחה
הוספת חוות דעת