מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

לכבוד יום המעשים הטובים: אמצו כלב בתור השלב הבא בזוגיות

לכבוד יום המעשים הטובים שקורה היום (29.3), אנחנו מזמינים את כל הזוגות שרוצים ללמוד על הזוגיות שלהם ובטח על עצמם, לעשות מעשה טוב ולאמץ את השותף הכי טבעי, מחבר ומי שיכניס שמחה ענקית לזוגיות שלכם.

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 6 דקות
31.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
לכבוד יום המעשים הטובים: אמצו כלב בתור השלב הבא בזוגיות
15
15
מהירות:
פגשנו לשיחה מרתקת את דורון אלבז, כיום סמנכ"ל התפעול של עמותת SOS, ומתנדב מגיל צעיר בעמותה, "כשהייתי בן 13 רציתי נורא בעל חיים, כששאלתי את הוריי הם ענו לי "אתה רוצה כלב? לך תלטף אחד ב-SOS חיות" , אז הלכתי".

החזון והדרך

עמותת SOS חיות היא העמותה הגדולה בישראל להצלת בעלי חיים. היא הוקמה לפני 44 שנה מתוך אידיאולוגיה שמקומו של כלב וחתול הוא בבית ולא בכלוב.
מייסדת העמותה הטמיעה בישראל את המושג משפחת אומנה לבעל חיים, שזה אומר בדיוק כמו משפחת אומנה לילדים - לוקחים כלב או חתול מיום האימוץ בשבת למשך שבוע אחד כדי שהוא יתאקלם ויחייה בבית לפני שיאמצו אותו.

ותראו איזה חזון מרגש יש להם - בעלי חיים הם חלק מהסביבה, מהקהילה ושילוב טיפול הולם בהם כחלק מתפיסת עולם הוליסטית הוא הכרחי. בעלי חיים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ולכן מחובתנו למנוע מהם חיי סבל ואלימות ולאפשר להם איכות חיים ולדאוג ליחס הוגן כלפיהם. אנו מאמינים שחינוך לחמלה כלפי בעלי חיים, פיתוח רגישות ומחויבות אליהם מובילים לנשיאה באחריות לגורלם וגורמים לנו להיות בני אדם טובים ורגישים יותר לזולת ולסביבה.

בעלי חיים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ולכן מחובתנו למנוע מהם חיי סבל ואלימות ולאפשר להם איכות חיים ולדאוג ליחס הוגן כלפיהםבעלי חיים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ולכן מחובתנו למנוע מהם חיי סבל ואלימות ולאפשר להם איכות חיים ולדאוג ליחס הוגן כלפיהם | תמונה: אסף מור

לילך הייתה בת הזוג הראשונה שהעזתי להביא ליום אימוץ 

בתקופה שלילך ואני הכרנו הייתי קצת ביישן בכל הקשור להתנדבות שלי.
ככל שהשנים עברו נהיה לי מאתגר יותר ויותר להתנדב - ימי האימוץ של SOS חיות הם בימי שבת בהרצליה. כשגרתי עם ההורים בהרצליה זה היה קל, מרחק הליכה. כשהלכתי לשנת שירות הגעתי פעם בשבועיים-שלושה כשיצאתי הביתה, כשהתגייסתי זה ירד לפעם בחודש כשיצאתי לסופ"ש מהבסיס.
אבל כשעברתי לירושלים, בלי רכב, נכנס מכשול חדש לגמרי.
נאלצתי לחזור כל יום חמישי ולישון אצל ההורים שלי בסוף השבוע כדי להתנדב. חברים שלי מהתואר היו חוזרים להורים פעם בחודש חודשיים - אני כל שבוע. אחרת איך אני אגיע מירושלים להרצליה על הבוקר להתנדב?

בתקופה שלילך ואני הכרנו הייתי קצת ביישן בכל הקשור להתנדבות שליבתקופה שלילך ואני הכרנו הייתי קצת ביישן בכל הקשור להתנדבות שלי

העמותה היא כמו בית שני שלי, להביא את לילך לשם הלחיץ כמו להכיר לה את ההורים…

הראש המצ'ואיסטי שלי רצה מאוד להראות ללילך שאני גבר חזק ועצמאי, בפועל הייתי גבר ביישן שחשש מהתגובה שלה, לא היה לי רכב וגם לא היה לי רצון אמיתי לקום בימי שבת ב-7 בבוקר כדי להגיע עם רכב עד להרצליה. 

הזמנתי אותה ליום אימוץ אחרי כמה שבועות וחששתי מאוד. מה היא תחשוב על זה שצריך לקום אצל ההורים שלי ב-8 בבוקר ולהתחיל להתנדב במשך כמעט 8 שעות ביום שבת? כל שבת! 
לשמחתי כל חששותיי התבדו. היא שמחה לשמוע על ההתנדבות שלי וישר רצתה לבוא איתי להתנדב. היא השתלבה ישר, אם לי לקח שנים למצוא את המקום שלי ולהרגיש בטוח היא כאילו הייתה שם עוד לפניי ושמחתי כל כך.

היא השתלבה ישר, אם לי לקח שנים למצוא את המקום שלי ולהרגיש בטוח היא כאילו הייתה שם עוד לפניי ושמחתי כל כךהיא השתלבה ישר, אם לי לקח שנים למצוא את המקום שלי ולהרגיש בטוח היא כאילו הייתה שם עוד לפניי ושמחתי כל כך | תמונה: איתמר דובק

ספר לנו על האומנה הראשונה שלכם כזוג

כשעברנו לגור ביחד הדבר הראשון שלילך אמרה לי הוא "דורון אני רוצה לקחת לאומנה חתול". הופתעתי, מה חתול? אני יותר אדם של כלבים. 
ההיגיון היה פשוט - אנחנו סטודנטים, אין לנו הרבה זמן להיות בבית ולילך רוצה לראות איך אנחנו כזוג יכולים להתמודד עם האתגר של לדאוג לבעל חיים.
התנאי היחיד שלה הוא שהיא רוצה "מקרים מיוחדים". 
להיות משפחת אומנה גם בעיני היווה התפתחות של מערכת היחסים בינינו. לילך ואני ראינו איך אנחנו מגדלים בעל חיים ביחד, איך העבודה מתחלקת וגם היחס לבעל החיים. 
דיברנו על חלוקת האחריות, הבנו מה כל אחד מעדיף ואיך להתנהל. בעיני הצעד הזה עזר לנו לסמוך אחד על השניה גם קדימה. 

כשעברנו לגור ביחד הדבר הראשון שלילך אמרה לי הוא כשעברנו לגור ביחד הדבר הראשון שלילך אמרה לי הוא "דורון אני רוצה לקחת לאומנה חתול"

הצעד הבא בזוגיות

להביא כלב הביתה זה הצעד הבא בזוגיות, לא סתם הרבה פעמים משווים את זה לילד הראשון. כמובן להבדיל אלפי הבדלות אבל יש נקודות דמיון והשוואות.
לפני שלקחנו את הכלב הביתה דיברנו על האם אנחנו מוכנים, האם יש לנו פניות כרגע לעוד מישהו איתנו בבית ואיך נטפל בו. גם ההיבט הכלכלי נכנס פה, תרופות, מזון, מיטה חמימה ללילה ועוד.
במהלך הנסיעה איתו אתה כל הזמן חושב על בטיחותו, וכשאנחנו מתכננים חופשה, אפילו ללילה אחד צריך ישר לחשוב מה יהיה עם הכלב? הוא הרי לא יכול להיות לבד יותר מכמה שעות.
אישית אני חושב שזה גם קצת עזר ללילך לראות איך אהיה בתור אבא, וכמה אני מבין שזה כבר לא היא ואני אלא אנחנו, כמשפחה יחד איתו.

להביא כלב הביתה זה הצעד הבא בזוגיות, לא סתם הרבה פעמים משווים את זה לילד הראשוןלהביא כלב הביתה זה הצעד הבא בזוגיות, לא סתם הרבה פעמים משווים את זה לילד הראשון

למי שלא אימצו כלב מעולם וחוששים, איך היית עוזר להם להסיר את החשש?

ניסיון זה דבר נרכש. כשאתם הולכים ל- SOS חיות, הדבר החשוב הוא לומר לנו בכנות את החששות שלכם: אם אין לכם ניסיון זה בסדר גמור. לאט לאט לומדים, חשוב קודם כל שהכלב יהיה מותאם לבית - מגורים בדירה קטנה, מספר השעות שאתם נמצאים בבית, האם יש לכם זמן להוציא אותו לטיולים וכמה זמן. 
לאחר מכן ידאגו להתאים לכם את בעל החיים המתאים ביותר, אחרי האימוץ ב- SOS חיות לא הולכים לשום מקום, למדנו במשך השנים שליווי אחרי האימוץ הוא לפעמים יותר קריטי מהתאמת הכלב לבית המאמץ. בין אם זה עזרה ממאלף, הפנייה לוטרינר ואחריות רפואית, סדנת חינוך גורים ושיחות שוטפות עם העמותה במידת הצורך.
יתרה מכך - היו מצבים בעבר שאנשים נאלצו למרות הכל להחזיר את בעל החיים, אנחנו אף פעם לא רוצים להגיע למצב הזה כי זה גורם לעצב גדול גם מהמאמצים וגם לכלב\חתול אבל אם זה קורה מדברים איתנו ואנחנו מסייעים במידת האפשר. 

הכי טוב זה להגיע קודם כל ליום האימוץ ולראות - אולי ייקח כמה פעמים שתגיעו עד שתהיו שלמים ב- 100% לאמץ.

אני לגמרי ממליץ לזוגות לעשות את הצעד הזה לפני החתונה, כי זה נותן ביטחון מאוד גדול כשאתם יודעים  שאתם מסוגלים לעבור את המבחן הזה של לגדל ביחד בעל חיים, ושאתם חושבים מספיק רחוק במובן של שנים קדימה, שתהיו שם בשבילו ותגדלו ותאהבו אותו. 

ידאגו להתאים לכם את בעל החיים המתאים ביותרידאגו להתאים לכם את בעל החיים המתאים ביותר | תמונה: אריאל אריכא

האם אתם מחפשים מתנדבים?

תמיד! בהקשר ישיר לשאלה "האם אנחנו מוכנים להכניס בעל חיים הביתה?" לפעמים התשובה היא לא, והתנדבות היא אחד הפתרונות לזה.
בין אם בימי האימוץ בהרצליה או במהלך השבוע מביתכם בהתאם ליכולות שלכם כל עזרה היא מבורכת, SOS חיות נבנתה ומצליחה לשרוד עד היום בזכות מתנדבים שמעשירים ומלמדים אותנו לא פחות משאנחנו מלמדים אותם.

הם יהפכו להיות החברים הכי טובים, היצורים שמרגישים כל דבר שיעבור עליכם. הם התרגול הכי מושלם לזוגיות, חלוקת אחריות ואהבה ללא תנאים!
כל הפרטים על התנדבות בSOS חיות

הם התרגול הכי מושלם לזוגיות, חלוקת אחריות ואהבה ללא תנאים!הם התרגול הכי מושלם לזוגיות, חלוקת אחריות ואהבה ללא תנאים! | תמונה: עידן נהרי

הזמן הוא עכשיו!

אז למה אתם מחכים?! יום המעשים הטובים היום וזה הזמן שלכם לפנות ל-SOS חיות כדי למצוא את הצלע השלישית שלכם :)

לילך ודורון עומדים להתחתן ביוני הקרוב, החתונה שלהם תהיה מיוחדת כמוהם, ערכית ומלאת נתינה לחברה. איזה מדהים לפגוש אנשים כמוכם! המון מזל טוב אהובים!

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

28
3
הצעות נוספות לקריאה
תאריכים אחרונים
logo
קייטרינג גדי - Gadi's
קייטרינג לאירועים
קייטרינג גדי - Gadi's
"קייטרינג גדי הפכו את היום שלנו למושלם!"
81.7K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת