מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?

בעידן בו לא מעט זוגות מתגרשים, רבים מוצאים את עצמם מתחתנים בשנית. החלטנו לבדוק איך חתונה שנייה שונה מהראשונה, מה הם הקשיים ומה הם היתרונות


יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 4 דקות
2.4K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?
15
15
מהירות:
"חתונה יש רק פעם בחיים", "אין הזדמנות שנייה", "נישואים זה לנצח" - כל אלה קלישאות שחלפו מהעולם. אם אתם מתחתנים בפעם הראשונה, נהדר! זה לא אומר שאתם צריכים להתחיל לתכנן גם את החתונה הבאה, אבל אם להיות כנים, אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד - עובדה שיותר ויותר זוגות מתחתנים בפעם השנייה והשלישית.

יחסים וזוגיות - מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?תמונה: AGS
חיפשנו את האדם הנכון לשאול אותו את כל השאלות ומצאנו לנו יועצת מומחית למשפחות פרק ב' שנשואה לגרוש. מיכל נשואה לבעלה כבר 11 שנים, אם ביולוגית לשני בנים ואם חורגת לשתי בנות מהנישואים הראשונים של בעלה. כבר יותר מעשור מיכל מייעצת למשפחות פרק ב' בקליניקה שלה בתל אביב.

"התחתנתי (בשתי חתונות) עם אב גרוש. לפני שבוע חגגנו 11 שנים מיום החתונה הראשונה שלנו שערכנו בלאס וגאס. למה וגאס? כי רצינו לברוח מכל הבלגן של המשפחות והילדים וכל המורכבויות שליוו אותנו אז", מיכל מספרת.
כשחזרו מוגאס התחילו את חייהם כ"משפחה משולבת" כמו שהיא קוראת לזה. השניים אמנם היו בעל ואישה חוקיים, אבל משהו מהותי חסר למיכל. היא הרגישה שחסר לה טקס רוחני שיחגוג את החיבור שלהם ושהנישואים שלהם יקבלו תוקף גם מול הקרובים להם. כך, אחרי שמונה שנים החליטו לערוך חתונה פה בארץ בה נכחו הילדים של שניהם וקרובי המשפחה אחרים. 

יחסים וזוגיות - מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?תמונה: גן ורדים

האם זוגיות של פרק ב' מורכבת יותר מזוגיות פרק א'?

"אני בהחלט חושבת שלכל זוגיות יש את המורכבות שלה", אומרת מיכל ומסבירה שלמעשה המהות של זוגיות עומדת בסתירה לטבע האנושי לא פעם. בזוגיות אנחנו נדרשים להצליח ולדאוג לצרכים של שניים ולא רק של אחד (גם שלי וגם של הפרטנר). 
בזוגיות פרק ב' נוספים על המורכבות הבסיסית הזאת קשיים שקשורים בעיקר לילדים, מה שהופך את כל העסק למאתגר. "אבל - וזה אבל חשוב! בפרק ב׳ קיימת הזדמנות ופוטנציאל להתחבר יותר נכון לפרטנר שלנו, בעקבות ניסיון וחוכמה שרכשנו עם השנים. כך שאם אנחנו באמת מחכימים ומתאמצים להבין דברים, יש לנו סיכוי לאהוב יותר. ואהבה זה הרי הכי חשוב לא?" 

יחסים וזוגיות - מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?תמונה: לירון סער

ללמוד להתנהל ביחד

מיכל עובדת עם הזוגות שלה על זיהוי הדינמיקות השליליות שמאפשרות להם להיות פחות פתוחים ואותנטיים בתוך מערכת היחסים. כשהיא מצליחה לזהות את הדברים ולדייק אותם היא מתרגשת ומתלאת סיפוק מהעבודה שלה. בסופו של דבר מיכל עוזרת לזוגות להגיע להבנה שכל אחד מבני הזוג הגיע לטפל בעצמו ולא לשנות את השני וזה מה שמקפיץ את היחסים לרמה אחרת לגמרי של קרבה ותקשורת. 

יחסים וזוגיות - מתחתנים עם פרק ב': מי אמר שחתונה יש רק אחת?תמונה: רמי כהן

ארגון חתונה שנייה

דווקא הנושא של ארגון החתונה לא בהכרח קשה יותר מאשר בפרק א', בייחוד אם לומדים להתעלם מהביקורת והשיפוטיות (הגלויות והסמויות) שמגיעות מהסביבה. בניגוד לסיבוב הראשון, בפרק ב' ארגון החתונה הוא יותר של הזוג  ופחות של ההורים ושאר המשפחה, דבר שיכול לפעול לטובת הזוג. מיכל מאוד ממליצה להתחתן דרך אגב. אמנם רבים מעדיפים להימנע מהמעמד (בעיקר כאלה שחוו כאב גדול סביב הגירושים), אבל יש משהו חשוב ומחבר בטקס חתונה.


הטיפים של מיכל:

  1. וודאו שאתם מרגישים חיבור חזק מאוד לצד השני. אל תתחתנו מתוך פחד - תהיו שלמים עם ההחלטה שלכם.
  2. וודאו שבני הזוג שלכם מתחברים לילדים שלכם כבר מההתחלה. זה נושא רגיש ועדין ומתחים גדולים עלולים להפוך לקשיים גדולים.
  3. במידה והילדים לוקחים חלק בחתונה, הכינו אותם למה שהולך לקרות.
  4. אל תתנו לסביבה חיצונית ביקורתית להשפיע עליכם יותר מדי. לכו אחרי האהבה והחיבור שלכם.

לקריאה נוספת >>>

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

25
1
הצעות נוספות לקריאה
logo
לימור בן יוסף
שמלות כלה
לימור בן יוסף
הניצחון שלנו זה הרגע הזה!
הניצחון שלנו זה הרגע הזה!
306.9K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת
הקישור
הועתק