שמחים שאהבת,
כדי לשמור את הבחירה שלך ולהציג לך תוכן מותאם אישית עליך להתחבר למערכת.
התחברות
תודה, אולי בפעם הבאה.
mitformit
להמשך גלישה באתר
x
חוות דעת גולשים: איך להיעזר בהמלצות בלי ליפול?
ספקים לחתונה בוחרים לפי המלצות. כך זה כבר שנים. לפני עידן האינטרנט הדרך היחידה לעשות זאת הייתה המלצות מפה לאוזן, והיום מדובר כמעט תמיד בהמלצות שקוראים באינטרנט.
אבל איך בוררים את חוות הדעת הרלוונטיות מתוך הכמות האדירה שיש שם בחוץ? איך אפשר לזהות את חוות הדעת האמיתיות? ובשורה התחתונה, איך מתבססים על חוות דעת בלי "ליפול" בבחירה שלנו? קבלו את 6 הכללים החשובים ביותר לקריאה של חוות דעת גולשים
כשאנחנו באים לרכוש מוצר או שירות, בהרבה מאוד מקרים אנחנו קוראים קודם חוות דעת של גולשים: מה אמרו אחרים על המוצר או השירות. חוות דעת כאלו אפשר למצוא באלפים – החל מאתרים ופלטפורמות של נותני השירות עצמם ועד לאתרים ייעודיים לחוות דעת (כמו mit4mit, שהוקם לטובת זוגות מתחתנים), פורומים ועוד.
אולי בתחילת הדרך של חוכמת ההמונים ברשת, אנשים האמינו לכל חוות הדעת שקראו (או לרובן). אבל עם הזמן והשימוש היומיומי באינטרנט, הבנו שאי אפשר להאמין או להתבסס על כל חוות דעת והמלצה שאנחנו קוראים ברשת. למי מאיתנו לא קרה ש"נפלנו" כשבחרנו במוצר או בשירות בעקבות חוות דעת והמלצות שקראנו עליהם ברשת? יכול להיות שהסיבה לאי התאמה בין מה שקראנו למה שקיבלנו היתה שחוות הדעת היו לא רלוונטיות לנו, לא מייצגות את המציאות, או אפילו לא אמינות או אמיתיות.
כשאנחנו מדברים על בחירה של נותני שירותים לחתונה שלכם, החשיבות לבחור נכון ולא "ליפול" בבחירה - גדולה הרבה יותר. לא מדובר במוצר למטבח, שבמקרה הכי גרוע בזבזתם סכום כסף מסוים על מוצר שלא ענה על הציפיות שלכם. מדובר באחד האירועים הכי משמעותיים בחיים שלכם, בו השירותים והמוצרים הם שיקבעו כמכלול אם החתונה שלכם תהיה מושלמת וכמו שרציתם, או... (אנחנו לא רוצים אפילו לחשוב על זה).
אז כדי שתוכלו להיעזר בצורה חכמה ומושכלת ביתרונות האדירים של חוות דעת גולשים, ריכזנו לכם את 6 הכללים הכי חשובים איך לסנן ולברור את אלפי חוות הדעת שתפגשו ברשת ולהוציא מהן את האמינות והרלוונטיות ביותר לנותני השירותים שאתם מחפשים.
טיפ #1: אתר מבית טוב? אמינות הפלטפורמה
טיפ מובן מאליו, שלא צריך לציין ולהסביר, הוא לקחת בעירבון מוגבל את ההמלצות וחוות הדעת שנותן שירות מעיד על עצמו, באתר או בפלטפורמות אחרות שלו. זה לא אומר שחוות הדעת וההמלצות לא אמיתיות, חלילה. זה רק אומר שבאופן טבעי, נותן השירות יציג בפלטפורמות השונות בהן הוא מפרסם את עצמו – רק את ההמלצות החיוביות שכתבו עליו.
בדיוק מאותה הסיבה, כשאתם באים לקרוא מה אמרו זוגות אחרים על נותני שירות לחתונה, חשוב מאוד לקרוא חוות דעת אלו באתרים ובמקורות אמינים, כאלו שמציגים חוות דעת אמיתיות ובאופן לא מוטה.
איך תדעו אילו אתרים ומקורות הם אמינים? מעבר לכך שכמו שאמרנו, המקור צריך להיות בבעלות חיצונית ולא שייך לנותן השירות, הוא גם צריך להיות אתר שעושה הפרדה ברורה בין פרסומות לחוות דעת של גולשים. אתר שמספק חוות דעת אמינות הוא כזה שתמצאו בו גם חוות דעת חיוביות וגם חוות דעת שליליות, כפי שנכתבו על ידי גולשים, כי לנותני השירותים אין אפשרות לנהל או לערוך את חוות הדעת שמעלים עליהם גולשים. באתר אמין תוכלו גם לראות שם ותמונה של הגולשים שמעלים את חוות הדעת, נתונים שמעלים את הסבירות שמדובר בגולשים אמיתיים.
חוות דעת גולשים מתבססת על חוכמת ההמונים. גוגל ומנועי חיפוש מתבססים על הלוגיקה הזו בדיוק, לפיה – יתכן שמידע של אדם אחד או שניים יהיו לא רלוונטיים, אבל סביר להניח שמידע של כמות גדולה מאוד של אנשים תהיה בגדול רלוונטית ונכונה. בהקשר שלנו, אם כמות מאוד גדולה של אנשים מדווחת שמוצר או שירות מסוימים הם טובים, סביר להניח שזה נכון.
כדי להיעזר בצורה חכמה ומושכלת בחוות דעת של גולשים, הטיפ הראשון והחשוב שלנו הוא לראות את האיכות שבכמות: נותן שירות שיש לו חוות דעת אחת או שתיים חיוביות זה מצוין. אבל עדיף להתבסס על נותן שירות שיש לו עשרות חוות דעת חיוביות. המשיכו לקרוא כדי לגלות למה הסינון שלכם חוות דעת שאתם קוראים לא נגמרת בכמות, אלא רק מתחילה בה.
כולנו יכולים "ליפול" בקסמיהן של חוות דעת שמהללות על דברים שבכלל לא רלוונטיים עבורנו, רק כי מדובר בדברי הלל. חוות דעת של גולשים יכולות להיות ארוכות ומפורטות ולספר על אספקטים חיוביים ביותר של נותן שירות מסוים. אנחנו, בתגובה, יכולים להתרשם מכל ההיבטים והפירוט ולשכוח לחלוטין שכל מה שקראנו בחוות הדעת בכלל לא רלוונטי עבורנו.
כך, למשל, אם חוות הדעת על די ג'יי מסוים מהללות את העובדה שהוא מגניב, ייחודי ואחר, כמה הרשים את הזוגות בסט המיוחד שהביא ומדברות על כך שהוא ממש אמן, זה באמת נפלא. אבל אם אתם מחפשים די ג'יי שישמיע אחד לאחד את הפלייליסט המסוים שתתנו לו ושלא יסטה ממנו בכלל לשום כיוון ובשום רגע, לא בטוח שהדי ג'יי המדובר מתאים למה שאתם מחפשים. יכול להיות שדי ג'יי שכזה, ששם את הדגש על הביטוי האמנתי האישי שלו, לא בנוי להשמיע פלייליסט קבוע שהוגדר לו מראש.
לכן, חוות דעת חיוביות הן חשובות מאוד, אבל חשוב לא פחות – שיהיו רלוונטיות.
חוות דעת גם הן עניין של טיימינג. די ברור למה עדיף ללכת על המלצות וחוות דעת של זוגות שעבדו עם נותן השירות ממש לאחרונה ולא לפני שנים: דברים משתנים, החל מהיקף וחבילות שירותים שנותנים ספקים, המשך ברמת מוטיבציה ועדכניות, ועד למחירים ועלויות. לכן, ככל שאתם קוראים חוות דעת מהזמן האחרון, כך אתם מעלים את הסיכוי שמה שכתוב בהן רלוונטי ותקף.
חוות דעת יכולות להיות קצרות ולא מפורטות. אלו יכולות להיות חיוביות ובעד נותן השירות, אבל אם הן לא מפרטות מה בדיוק הזוג אהב ומשבח, קשה לדעת אם ההמלצה רלוונטית עבורכם. כך, גם אם קראתם 20 חוות דעת של "מעולה", "סבבה", "אחלה", "היינו מרוצים", יש סיכוי טוב שחוות הדעת מספרות שהזוגות באמת יצאו מרוצים מהחוויה עם נותן השירות, אבל אתם לא יכולים לדעת על מה ולמה.
לכן חשוב מאוד להתבסס על חוות דעת שמפרטות את היתרונות והמעלות הספציפיים של אותו ספק (שוב אנחנו חוזרים לעניין הרלוונטיות). התבססו כמה שיותר על חוות הדעת שמפרטות ומספרות את הדברים הספציפיים שאתם מחפשים ורוצים לשמוע לגבי נותן השירות.
מעבר לכך שבאופן כללי – חוות דעת מפורטת ומנמקת היא חשובה מאוד, יש נתונים ספציפיים שמעלים משמעותית את הערך של חוות הדעת. נתון ראשון שכזה הוא תמונות של גולשים בהקשר של חוות הדעת. מעבר לכך שתמונה מעלה את האמינות של כותב חוות הדעת, היא גם מראה לכם הרבה פעמים ויזואלית את המוצר או התוצר שקיבלו הזוג.
נתון שני שמעלה משמעותית את הערך של חוות הדעת עבורכם הוא אינדיקציה לעלות השירות. נתון זה מאפשר לכם לדעת אם נותן השירות הוא בטווח המחירים והתקציב שלכם. בנוסף, הוא גם מאפשר לכם נקודת פתיחה טובה למשא ומתן עתידי איתו, אם תגיעו לשלב זה.
בואו נתרחק לרגע מתכנון החתונה ונדמיין שאתם מחפשים באינטרנט מלון לטיסה לחו"ל (כן, אתם יכולים לחשוב על ירח הדבש). סביר להניח שכשאתם נתקלים במלון עם תמונות שבבירור לא מאפשרות לראות איך החדר נראה, או שמשהו באתר מרגיש לכם אמין או לא מייצג, לא תלחצו בכיף ובלי היסוס על לחצן ההזמנה, נכון?
כך גם בחוות דעת של גולשים: אחרי שתיישמו את כל הכללים החשובים שפירטנו לכם כאן, לכו גם עם תחושות הבטן שלכם. אם משהו מרגיש לכם לא נכון או שלא עושה לכם חשק לבחון בנותן השירות, הקשיבו לאינטואיציה שלכם. לעומת זאת, אם אתם מרגישים שחוות הדעת מרכיבות תמונה אמינה ומייצגת על נותן השירות, מעולה! התקדמו לשלב הבא ובדקו התאמה בין נותן השירות למה שאתם מחפשים.
הסיבה שאנחנו, חברי הצוות של mit4mit קמים כל בוקר לעבודה, מדברים ומתעדכנים עד שעות הלילה הקטנות, הוא כדי לספק פלטפורמה אמינה, אובייקטיבית ולא מוטית של נותני שירותים לחתונות ואירועים, כדי שזוגות שמתכננים את היום הגדול שלהם יוכלו לקרוא על מי זוגות שכבר התחתנו ממליצים, וכך לבחור את נותני השירותים המושלמים ליום החתונה שלהם.
כדי לעמוד במטרה זו בצורה הטובה ביותר, הקפדנו מהיום הראשון על אתר אמין ולא מוטה, בו זוגות מעלים את חוות הדעת שלהם על נותני השירותים השונים, בו כל מה שנכתב על ידי הזוגות – מוצג באופן אובייקטיבי וללא התערבות, בו אנחנו מעודדים זוגות להראות לכם כמה שיותר נתונים על כל נותן שירות, ממחירים ועלות השירות ועד לתמונות והדגמות ויזואליות של זוגות שהתחתנו את המוצר והשירות שקיבלו.
אנחנו מקווים שכל אלו יעזרו לכם עם הרשימה הארוכה של נותני שירותים שאתם צריכים לבחור בתכנון האירוע החשוב שלכם. אם אתם מרגישים שמשהו חסר לכם באתר, או שיש לכם המלצה לשיפור חוות הדעת של זוגות אחרים, הדלת שלנו תמיד פתוחה ומאוד נשמח לשמוע.