מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

תשלום אקו"ם לחתונה - כל מה שאתם צריכים לדעת

שיר החתונה הוא שלכם. אבל כדי להשמיע אותו באירוע שלכם, אתם צריכים לשלם לפני כן לאקו"ם עבור רישיון השמעה.

תקליטנים / DJ | זמן קריאה: 2 דקות
27.3K
מופתעים? אתם לא לבד. רוב הזוגות שלא שמעו במקרה על תשלום תמלוגים עבור השמעת שירים באירוע, די מופתעים כשהם שומעים על זה לראשונה, רגע לפני האירוע. הרי אנחנו שומעים ומשמיעים שירים מכל הסוגים, כל הזמן.
אבל כשאנחנו מדברים על אירוע כמו חתונה, בר מצווה, חינה ועוד (כן כן, בכולם יש לשלם תמלוגים על השמעת מוזיקה, ולא רק בהם), אנחנו עושים שימוש מאוד חשוב לאירוע שלנו - בשירים שנכתבו, הולחנו ובוצעו על ידי אמנים, שהשקיעו בהם הרבה מאוד זמן, אנרגיה, יצירתיות, אמנות, וגם כסף. 
לכן, אחרי ההלם – ואולי תחושת ה"מה? אני לא מאמינה שגם על זה לוקחים כסף בארץ. על להשמיע שיר!" שעולה כשמגלים את הנושא לראשונה, אם נחשוב על כך שמדובר על יצירת אמנות שאנחנו שואלים ומלווים לערב שלנו להנאת האורחים שלנו ואנחנו עצמנו, יש בזה היגיון, ודאי מבחינה אמנותית, יצירתית, ושל זכויות יוצרים.
מופתעים? אתם לא לבד.
מופתעים? אתם לא לבד.צילום:(נתי חדד)
אז למי משלמים וכמה?

את התשלום עבור השמעת השירים, הוא למעשה תמלוגים שמשולמים ליוצרי השירים, אתם משלמים לאקו"ם, אגודת הקומפוזיטורים, מחברים ומו"לים למוזיקה בישראל.
הארגון יודע טוב מאוד שאתם לא מרימים עכשיו הפקת-על בהיכל מנורה ולכן הם גובים סכום של 251 ₪ בתמורה לשימוש בכמה שירים שתרצו במהלך האירוע שלכם.
את התשלום חשוב שתבצעו עד 72 שעות לפני מועד האירוע. אתם יכולים לשלם בקלות באתר האינטרנט של אקו"ם, שם תמלאו את סוג האירוע שלכם, תאריך, שעת האירוע והמקום בו מתקיים וספק המוזיקה שלכם.
אחרי שתבצעו את התשלום, יישלח אליכם ולמקום בו תקיימו את האירוע, רישיון במייל.

דווקא די קרוב להפקת על בהיכל מנורה ;)
דווקא די קרוב להפקת על בהיכל מנורה ;)צילום:(ברצי)
זה בסדר. שילמתי לדי ג'יי

התשלום לדי ג'יי או לספק המוזיקה שלכם הוא עבור השירותים שהם מספקים לכם באירוע. אלא אם הם ציינו לכם במפורש שהם שילמו לאקו"ם את רישיון השמעת המוזיקה באירוע שלכם (ואז תבקשו לקבל אישור זה בכתב ועדיף – לראות את הרישיון הרלוונטי לאירוע הספציפי שלכם), עליכם לשלם לאקו"ם בנוסף לתשלום לדי ג'יי או לספק המוזיקה.
ישנם אולמות אשר משלמים עבור הזוג בעצמם ומגלמים את זה בסכום של ההגברה והתאורה, אז שווה לבדוק כדי שלא סתם תשלמו פעמיים על אותו אירוע.
רוצים לעדכן אחרים?

אז דעו, שתשלום תמלוגים לאקו"ם מחייב את סוגי האירועים הבאים: בר/ת מצווה, חינה, יום הולדת, הכנסת ספר תורה, אירוסין, חתונה וברית/ה, ואירועים עסקיים (עבורם התשלום אינו דרך אתר האינטרנט, אלא יש ליצור קשר עם אקו"ם טלפונית).
לא רק חתונות, אקו
לא רק חתונות, אקו"ם.צילום:(וואי מיוזיק)

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

182
9
הצעות נוספות לקריאה
logo
איתמר שגיא
תקליטנים
איתמר שגיא
המוזיקה היתה פשוט מושלמת כבר מקבלת הפנים
המוזיקה היתה פשוט מושלמת כבר מקבלת הפנים
28.7K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת