מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

על ציפיות, כוונות ואכזבות

אני שלי מנהלת מועדון הכלות של מתחתנים למען מתחתנים, כלה טרייה וחובבת חתונות מושבעת! ואני הולכת לסקור עבורכם בכל חודש את הפוסטים הכי מעניינים שעלו בקהילה שלנו בתהליך החתונה יש הרבה לחצים, חוסר וודאות, מפגשים עם החלטות גדולות לראשונה ורגעים בתוליים ומרגשים. הרי עבור כולנו החתונה הראשונה (ונאחל שגם האחרונה) מלאה בשאלות ותהיות עצמיות.

הפקה וניהול אירועים | זמן קריאה: 9 דקות
community content
1.5K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
על ציפיות, כוונות ואכזבות
15
15
מהירות:
בעיני בתור כלה לשעבר הכי חשוב לשים את האגו בצד. לא לפחד לשאול, להתייעץ וללמוד מאחרים. לא לפחד לטעות, מותר לקבל החלטות שגויות ומותר גם לתקן אותן במהלך הדרך, כך יוצרים אירוע מצוין שמותאם לזוג.

החששות בתהליך תכנון החתונה

ליאור ממן, כלה מספרת במועדון התארסה באפריל האחרון ברומא הרומנטית. החזרה למציאות כללה הרבה התרגשות מהסביבה שבאה לידי ביטוי בצורה של לחץ וזירוז. לשמחתנו היא החליטה לשתף ולכתוב פוסט בנושא. 

#ליאורוניצןבדרךלחתונה 
"אני רוצה לדבר על החשש, תחושות חוסר הוודאות והפחד שבתכנון הדבר העצום והלא נודע הזה שלפנינו- חתונה. מאז ההצעה (בתחילת אפריל לפני כחודש וחצי) כולם מכל כיוון, ובכוונה טובה כמובן, שואלים- כבר סגרתם? מה עם התכנון, מתי? מה? איך? כמה? ולמה?
ואנחנו, שרוצים עדיין לבדוק מקומות, מתכננים להתחתן עוד שנה, ושמים בתוך הלו״ז הבאמת עמוס בטירוף (!!!) שלנו פגישות עם אולמות (שחזרנו להמשיך איתן עכשיו כשאפשר ממש ללכת לאירועים ולראות חתונות: בגלל העומר). אני סוג של אדם שתגובות של אנשים מאוד גורמות לו לעצור ולחשוב, וזה דבר שמעסיק אותי- כלומר גורם לי לשאול את עצמי.

האם אני באמת צריכה להיות בסטרס כזה עמוק? האם צריך היה כבר לסגור בלי לראות את כל מה שאנחנו רוצים ולהתרשם יותר? בכל זאת- להחליט מתי לשים קאט לפגישות עם עוד אולמות זו החלטה גם לא פשוטה, ואני רואה לא מעט בנות שיש להן ״אולם חלומות״, ״שמלת חלומות״ ולי ממש אין.

ובכלל- אני מרגישה שהמילה ״חתונה״ טומנת בחובה כל כך הרבה מטען, קודם כל של שמחה, אושר עילאי, התרגשות, חגיגה ואהבה! אבל.... גם חשש גדול מהלא נודע הזה- של הרבה חוסר וודאות, כמו איזה מפלצת ענקית שרק להתקרב אליה מפחיד, ושיש פשוט קרקע פוריה לעשות את כל הטעויות שבעולם בדרך..
בתור אחת שאוהבת לחקור, להעמיק, לבדוק, לחפש, אני מרגישה שזה דווקא משהו שבדיוק יכול לבוא בעוכריי בתוך תהליך שנדמה לי כאינסופי... שבסוף הצפת העצות, המידע, והתהליך של אחרים גם טוב לי אבל גם מכניס אותי לסרטים של פתאום לחשוב על להתעסק בדברים שלא חשבתי בכלל שאני רוצה או צריכה להתעסק איתם...
 
בקיצור אולי זה היה נשמע קצת חופר או מבולבל וקופץ מדבר לדבר- אבל זה מה שקורה לי בראש.
האם אלו תחושות שמוכרות לכם? הרגשתם לאורך התהליך שזה מתעצם או דווקא הולך וקטן? איך הצלחתם להתגבר?״
 
באופן לא מפתיע ליאור קיבלה תגובות רבות של הזדהות וחיבוק גדול מחברות הקהילה. זו נטייה טבעית של הסביבה להתעניין ולהתרגש עד כדי התערבות.

כמה מהתגובות שקיבלה:
  • "היי ליאור! אני יכולה להתוודות שלקחו לי ארבעה חודשים רק להרים את הכפפה וללכת לראות אולמות. מה שנקרא- החתונה שלך, הקצב שלך. תחקרו, תבדקו ,תשאלו ובעיקר תתייעצו אחד עם השני. יש נטיה גדולה ללכת עם הנורמה לכל מיני כיוונים שלא בהכרח יתאימו לכם ולאג'נדה שלכם כזוג. הארגון הוא מורכב אבל אפשר וחשוב להנות מהדרך (ויש מספיק צ'ק ליסטים, אפליקציות, קבוצות בפייסבוק ואנשים להתייעץ איתם). לא חלמתי על היום הזה או השמלה הזאת מאז שהייתי קטנה, מה שגם הקל על כל המאורע והלחץ, ובדיוק בגלל זה נהנתי בטירוף. בשורה התחתונה לקחת הכל בפרופורציה, הכי חשוב הוא שכל מי שאת אוהבת יוכל להיות שם. כל השאר באמת שולי, את יכולה גם להתחתן בטישרט וכפכפים".

  • "היי ליאור, נשמע שאת ממש מתרגשת ומחכה כבר להתחתן, אני יכולה לשתף שגם אני קבעתי להתחתן רק בעוד שנה ומרגע ההצעה באמת לא הפסיק על השאלות של "האם סגרתם כבר?" או "האם יש תאריך", אני מוצאת את עצמי עונה תשובות כלליות כדי שישחררו חח.. אבל זה לגמרי בסדר ובתוך אחת שגם בראשית כל התהליך הגדול הזה, אני משתדלת לסנן רעשי רקע כדי להתרכז במה שאני אוהבת, חולמת ורוצה שהיה בחתונה שלי ובתור התחלה קניתי יומן מפורט לשלבים שמציע מה כדאי לעשות, איך ומתי- ממש מומלץ ועוזר לעשות סדר וממקד ממש. זה בעיקר עזר לי להבין מה אני רוצה ומה אני לא רוצה בוודאות ולגבי כל דבק ספציפי ניתן להתייעץ כאן בקבוצה. מקווה שעזרתי קצת 😁 ושהיה הרבה מזל טוב!!!".

החזרה למציאות כללה הרבה התרגשות מהסביבה שבאה לידי ביטוי בצורה של לחץ וזירוז.החזרה למציאות כללה הרבה התרגשות מהסביבה שבאה לידי ביטוי בצורה של לחץ וזירוז. | תמונה: ליאור ממן
אני מזמינה אתכן לקרוא את שאר התגובות המעולות של חברות הקהילה-
 
בעקבות המעורבות וההזדהות הגדולה המשיכה ליאור לשתף במחשבות ובבחירות שלה ושל ניצן על מעורבות המשפחות בקבלת ההחלטות. פוסט מעולה על תיאום ציפיות, לגמרי שווה קריאה-
"המילה 'חתונה' טומנת בחובה כל כך הרבה מטען". | צילום: דור יהודה | תמונה: ליאור ממן
החודש קיבלנו שני פוסטים מעניינים של רום ודש, חברה במועדון כלות מספרות שהתארסה במרץ השנה ויום אחרי זה כבר נחטפה למועדון שלנו.
זכינו לחוות עם רום את הניצנים הכי ראשוניים של התהליך וכמו בכל מסע גם אצלה יש עליות וירידות.
רום הכריזה בפוסט מלהיב שמצאה את אולם החלומות ופתחה שרשור תגובות מרגש על איך נוצר המאצ׳ בין הזוגות לאולם שבחרו.
"תבדקו את המקום שאתם רוצים לסגור כמה פעמים, במספר אירועים שונים ואם יש אופציה גם לטעום את האוכל לפני". | תמונה: רום ודש

מיומנה של מאורסת טרייה

בעודנו שמחות, נרגשות ובעיקר מחכות לשמוע מי האולם שכבש את ליבם, רום כתבה פוסט מפתיע.
 
"קצת נשבר לי הלב... ירדנו מהאולם שחשבתי שהוא האחד.
כמה זה חשוב להגיע יותר מפעם אחת, למקום לפני שסוגרים אותו!
אז הסיפור שהיה... באירוע הראשון שהגענו לראות את המקום והתלהבנו כלכך, הגענו לאירוע שהתחתן בו המנהל אירועים של המקום. רק בדיעבד גילינו את זה.. האירוע היה בקלאס, רמה גבוהה, הכל מוקפד- כמובן שהתאהבנו. למרות זאת, באירוע השני שהגענו, כבר הרמה ירדה משמעותית, כמות האורחים הייתה קטנה יותר, וגם הרגיש שהבחירות של הזוג אולי היו אלה שהשפיעו על הנראות, על התשומת לב לפרטים הקטנים וזה יכול לקרות... הגענו לעוד אירוע (פעם שלישית כבר) עם ההורים, כדי לאשר את המקום, ואז בכלל- האירוע היה נראה כמו חדר אוכל ומסודר ברמה שממש לא החמיאה לאולם ומשהו באוירה היה ממש ירוד. איבדנו את החשק להתחתן שם.
 
אז המלצה קריטית!
תבדקו את המקום שאתם רוצים לסגור כמה פעמים, במספר אירועים שונים ואם יש אופציה גם לטעום את האוכל לפני".
 
כולנו קיבלנו כאן מרום טיפ זהב, אהבה ממבט ראשון שייכת לזוג אוהבים אך לא בהכרח לאולם. רום ממליצה לנו לחזור שוב ושוב לאולם, לוודא מי מתחתן ביום שאתם מגיעים ואם האירוע מייצג את הסטנדרט, במידה ולא- לברר מה הם התוספות ומה העלויות שלהן.

בתגובות כלות בעבר ובעתיד הוסיפו טיפים חשובים לבחירת אולם-

"כמו בכל מסע גם אצלי יש עליות וירידות". | תמונה: רום ודש

על טעימות, אירועים שאני אורחת בהם, משפחה וכל הבין לבין

אז דיברנו על הכנה לקראת תחילת התהליך מול המשפחות, צללנו לתוך חיפוש אולם ועכשיו אנחנו קופצים קדימה לשלב מתקדם בתהליך, שלב הטעימות.
 
לרוב מצטיירת תמונה שערב הטעימות הוא ערב מחבר בין המשפחות, חוויה קולינרית ומתנה עבור הזוג.
רוני הוכמן, כלה מספרת במועדון, שהתארסה לפני יותר מחצי שנה מספקת לנו הצצה אותנטית במיוחד לאירוע הטעימות המשפחתי שלה ושל ראם שלדבריה לא היה בהכרח ״פרחים ופרפרים״. קיבלנו מרוני טיפים מעולים שכל זוג צריך להכיר לפני ערב הטעימות.

״ביום שלישי היו לנו טעימות באולם (ציפיתי לזה ברמות והייתי בשיא ההתרגשות). לטעימות הכנו את ההורים לבוא ממוקדי מטרה, לטעום הכל, לתת לנו חוות דעת על מה טעים ומה פחות, והכי חשוב, זה לא הזמן לנהל משא ומתן עם האולם. אני וראם כבר היינו אורחים בחלום בחווה ולכן ידענו שהאוכל מצוין ויש למה לצפות.
הגענו לטעימות באולם המושלם שלנו והכל היה מסודר ומאורגן בצורה מהממת, עם סידורי פרחים, שולחנות מרווחים, עמדת קוקטיילים שלהם ואוכל מגוון ומלא צבעים.

אחסוך פה את הפירוט של כמה שעות של אכילת מנות ואכילת ראשים שהייתה שם (אנחנו משפחה שאוהבת לדבר) ואגיע לכמה נקודות שעלו לי:
- האוכל היה מצוין! תכתבו לכם ליד כל מנה דירוג שלה והאם יש לכם הערות וכמו כן תצלמו כל מנה שאתם רואים. זה ממש עוזר לעשות סדר כשרוצים להיזכר באיזו מנה מדובר.
- אני חזרתי מותשת מהערב טעימות. פיזית ונפשית. בסוף אנחנו מגיעים כמו שופטים במאסטר שף, לתת חוות דעת על האוכל ולהבין אילו מנות מתאימות לנו ואילו לא. הרבה זוגות מציירים את החוויה הזו כחוויה מדהימה של פרחים ופרפרים והכל מושלם ואני לא יכולה להגיד שזו הייתה החוויה שלי. ולכן חשוב לחלוק את זה עם עוד זוגות שירגישו שזה ממש בסדר להרגיש אחרת. 

המשפחה שלנו מאוד ביקורתית ולפעמים הביקורות שלהם רלוונטיות ולפעמים לא (מה אני אעשה עם הכיסא לא נוח לך בזווית ספציפית? זה מה שיש לאולם להציע). הבנתי על עצמי שממש קשה לי לקבל ביקורת סביב החתונה כי הרי אלו הן רצונות שלי, החלטות שלי. אז אולי עשינו הכנה לא נכונה להורים שלנו, שבאו יותר מדי ממוקדי מטרה ויותר מדי ביקורתיים והרגשתי שזה קצת יצא עלינו. אז לזוגות שלפני הערב טעימות, אני מציעה לכם לעשות הכנה לעצמכם וגם למשפחה, אבל גם לזרום ולבוא בראש קליל יותר.
- לא מקבלים החלטות בערב טעימות עצמו! קחו את הזמן לעכל (ליטרלי) ולהבין עם עצמכם מה אהבתם ומה לא, הן מבחינת האוכל והן מבחינת העיצוב, אולם וכו.
 
ברביעי, התמזל מזלנו והגענו שוב לחלום בחווה, הפעם על תקן אורחים, לחתונה של עידני הכלה המספרת המושלמת! היה לי ממש חשוב שנגיע על תקן אורחים ולא על תקן ״לנו יהיה ככה, אצלם זה ככה״ וכדומה. באופן מפתיע, האוכל בחתונה היה פי כמה וכמה יותר טעים בחתונה עצמה מאשר בטעימות! האוכל היה מצוין ונהנתי אפילו יותר מבטעימות. כשנכנסתי לאולם ממש התרגשתי (גם כי עידן חברה ומשפחה) וגם כי ממש יכולתי לדמיין את הרגע עוד חודש וחצי כשאגיע לשם בשמלת כלה".
 
מצרפת כתבה שממש מלווה אותי בתהליך בחירת התפריט לחתונה מהאתר של מיט-
 
"ממש יכולתי לדמיין את הרגע עוד חודש וחצי כשאגיע לשם בשמלת כלה". | צילום: דור יהודה | תמונה: רוני הוכמן
ולסיום, אאחל לכם זוגות יקרים שתדעו לקחת את התהליך כחוויה. שתדעו לתאם ציפיות בינכם ובין הקרובים שלכם, שתדעו לקום מכל אכזבה קטנה עד גדולה ושתזכרו שכל זה בשבילכם ושאתם אלה שצריך להיות מרוצים.
 
נתראה בכתבה הבאה :)

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

15
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
חתונה בצ׳יל- הפקת חתונה
הפקה וניהול אירועים
הפקת חתונה ב-5,800 ₪ בלבד!
ככה תחסכו זמן, טעויות וכסף מיותר >>
ככה תחסכו זמן, טעויות וכסף מיותר >>
5.1K
למימוש ההטבה
הוספת חוות דעת