מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

מה עושים כשההורים מתערבים בתכנון החתונה?

כשמדברים על זוגיות לרוב אנחנו חושבים על איחוד של שני אנשים, שונים או דומים יותר. אבל כשמגיעים לרגע הזה של תכנון חתונה לא פעם יש עוד כמה אנשים שנכנסים למערכת יחסים הזאת, בדגש על ההורים של בני הזוג. 
הכתבה של לילך טופז.

יחסים וזוגיות | זמן קריאה: 4 דקות
21.3K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
מה עושים כשההורים מתערבים בתכנון החתונה?
15
15
מהירות:

זה התחיל משני הורים...

לטוב ולרע ההורים שלנו ושל בני הזוג שלנו נמצאים שם לצידנו. אצלי יש סיטואציה מורכבת, משני הצדדים. אל תבינו אותי לא נכון ההורים של כל אחד מאיתנו אוהבים את הזוגיות שלנו, אבל לפעמים יש דברים שלא מסתדרים.

אומנם לא פעם אני שומעת את אבא של דורון אומר משפטים שגם אבא שלי אומר ואני בקלות שמה לב לדמיון ביניהם, אבל הם אנשים שונים ולעיתים צצים הפערים. אצלנו זה התחיל עוד באירוסין. ההורים של דורון ידעו שהוא הולך להציע באפריל 2019, בספטמבר הם ידעו כשהוא קנה את הטבעת ושהוא מתכנן להציע לפני שנחזור לארץ (חזרנו בתחילת מרץ 2021). למרות הידיעה, הם התרגשו מאוד כשהתקשרנו להודיע. לעומתם, ההורים שלי שלא היו מעורבים בתהליך היו אדישים יחסית לסיטואציה ולקח להם כמה דקות להבין מה קורה. לדורון היה קצת קשה עם התגובה שלהם והוא חשש שהם לא שמחים, אבל האמת היא שזה מי שהם והם מתים על דורון (כשאנחנו לא מסכימים, אמא שלי מסכימה איתו כדי שלא אאבד אותו!).

לטוב ולרע ההורים שלנו ושל בני הזוג שלנו נמצאים שם לצידנולטוב ולרע ההורים שלנו ושל בני הזוג שלנו נמצאים שם לצידנו | תמונה: אמיר בוכניק

לגזור את חבל הטבור או את קו הטלפון?

באופן כללי לכל אחד מאיתנו יש מערכת יחסים מאוד שונה עם ההורים שלו, זה נובע גם מהמיקום שלנו במשפחה. דורון הוא הבן והנכד הבכור וללא ספק הגאווה של ההורים שלו. בניגוד אליו אני בת הזקונים והנסיכה הקטנה של אמא. שנינו מחוברים להורים שלנו מאוד אבל בצורה מאוד שונה. בעוד שאני אסתפק בשיחה עם אמא אחת ליומיים ועם אבא בעיקר כשניפגש, דורון מדבר עם שני ההורים שלו לפחות פעם ביום. 

לכל אחד מאיתנו יש מערכת יחסים מאוד שונה עם ההורים שלולכל אחד מאיתנו יש מערכת יחסים מאוד שונה עם ההורים שלו
כשהתחלנו לתכנן את החתונה ידעתי שחשוב לדורון שנערב את ההורים שלו ונתייעץ איתם על דברים. כשהתלבטנו בין שני גני אירועים לקחנו את אמא שלו איתנו והיא ממש עזרה לנו לקבל החלטה שאנחנו שלמים איתה. אבל יש מקרים בהם לא הכל פשוט. כשהתחלנו לדבר על תיעוד האירוע, אני התנגדתי מאוד לצלם וידאו. 

הייתי בכמה חתונות שהצלם הפריע לאורחים בזמן החופה, נדבק לכלה והפריע לחברים שלה להיות איתם ועוד. מבחינתי כאורחת בחתונות האלו מדובר בחוויה טראומטית. מה גם שאני יודעת מאחיי הגדולים שאף אחד לא ממש מסתכל על הוידאו אחרי החתונה. להורים של דורון היה מאוד חשוב שיהיה וידאו, הרי אבא שלו עורך וידאו, זה העיסוק שלו בחיים והוא אוהב את התיעוד הזה. מה גם, שבחתונה שלהם לא היה והם מתחרטים.

זאת לא הסיטואציה היחידה בתכנון החתונה שאני וההורים של דורון לא הסכמנו (ההורים שלי לא ממש מתערבים אז איתם זה לא קרה). אז מה אפשר לעשות?

זאת לא הסיטואציה היחידה בתכנון החתונה שאני וההורים של דורון לא הסכמנו, אז מה אפשר לעזות?זאת לא הסיטואציה היחידה בתכנון החתונה שאני וההורים של דורון לא הסכמנו, אז מה אפשר לעזות?

מלחמה ושלום

האמת היא שאני מאוד מאמינה שכל אחד מאיתנו צריך להיות כנה עם ההורים שלו ולהציב להם גבולות בכל הנוגע לחתונה ולחיים הזוגיים. דורון דיבר עם ההורים שלו בחלק מהסיטואציות שקרו. אבל מכיוון שההורים של דורון הולכים להישאר חלק מהחיים שלנו גם בעתיד היה חשוב לי למצוא את עמק השווה ולהתחשב ברצונות שלהם. ישבנו לשיחה וחשבנו מה יכולה להיות הפשרה שתתאים לשני הצדדים. במקרה של הוידאו החלטנו שאבא שלו יביא צלם שהוא סומך עליו אבל אם אני ארגיש שהוא מפריע לאורחים או נדבק אלי, אחד מאיתנו יעזוב את האירוע.

תזכרו שיש חיים אחרי החתונה ולא הייתם רוצים להיכנס למשפחה של בן/ת הזוג שלכם ברגל שמאל ובתחושות לא נעימות (לצערי אני מכירה לא מעט סיפורים כאלה). אתם בתקווה לבלות עם אותו אדם את כל החיים שלכם והמשפחה שלו תהיה כלולה בחלק ניכר מהחיים המשותפים שלכם. תנסו לשמור על השלום ולמצוא מה אפשר לעשות כדי שכולם יהיו מרוצים.

תנסו לשמור על השלום ולמצוא מה אפשר לעשות כדי שכולם יהיו מרוציםתנסו לשמור על השלום ולמצוא מה אפשר לעשות כדי שכולם יהיו מרוצים

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

28
3
הצעות נוספות לקריאה
logo
ערבה פולק - שמלות כלה
שמלות כלה
ערבה פולק - שמלות כלה
הקולקציה החדשה נחתה בסטודיו היישר מ-NY!
הקולקציה החדשה נחתה בסטודיו היישר מ-NY!
121.2K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת