מצאו את הספקים המומלצים ביותר
שירות לעסקים
החתונה שלי
ניהול משימות
ניהול מוזמנים
מחשבון חתונה
הזמנה דיגיטלית
סידורי הושבה
מתנות
ברכות
הקישור
הועתק
בלוג להשראה
הטבות ומבצעים
נותני השירות
דף הבית
mitformit
להמשך גלישה באתר

צלמים מספרים: Say Cheese!

היא עומדת להיות הכי יפה בעולם, היא תרגש אתכם, תשמח אתכם, תרים לכם ותהפוך אתכם לכוכבים ליום אחד לפחות! כן, החתונה שלכם עומדת להיות מעל ומעבר לכל מה שדמיינתם. בסוף, אחרי שהאורות ייכבו והחגיגה תיגמר, התמונות הן אלו שיוכלו לתעד ולספר, בלי מילים, על כל מה שקרה ביום הקסום הזה. מהסיבה הזו בדיוק הן חייבות להיות מושלמות ומדויקות, משלב ההתארגנות, דרך הצילומים בלוקיישנים השונים, עד האירוע עצמו. דיברנו עם כמה מטובי צלמי האירועים בארץ כדי לקבל מהם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לצמצם טעויות ותקלות, כדי שתצליחו להוציא מעצמכם את המיטב, עם כמה שפחות לחצים.

צלמי סטילס | זמן קריאה: 7 דקות
15.1K
מקריא את הכתבה. הנגן מקובע בתחתית המסך.
צלמים מספרים: Say Cheese!
15
15
מהירות:

"הלוקיישן לא קובע את האווירה ואת היופי"

זוגות רבים שמים משקל גדול מדי על הלוקיישן של הצילומים. הדבר הזה גורם להרבה ויכוחים, עיכובים, והגרוע מכל - פגיעה בתמונות של יום החתונה. אין ספק שהלוקיישן הוא חשוב, אבל יש דברים חשובים ממנו, כמו שאירית ויינשטיין הצלמת מספרת לנו: "צריך להבין מה העיקר ומה הטפל". הציפייה של רוב הזוגות היא שהצלמים ייקחו אותם ללוקיישן מרהיב שיעשה את היופי, אבל בפועל מה שמצטלם הכי יפה זה האהבה של הזוגות הנוף הוא רק הרמוניה של צבעים שנשארת כרקע לתמונה, אבל ההתמקדות היא בבני הזוג שהתארגנו, תחגגו והתרגשו לקראת היום הזה - זה היופי האמיתי. בנוסף, לפעמים הזוגות רוצים לבחור בעצמם את הלוקיישן, אבל כשאנחנו מגיעים אליו אנחנו מגלים שהתאורה בו לא טובה, למשל. 

הטיפ שלי לזוגות הוא לסמוך על הצלמים שלהם, לתת להם לבחור לוקיישנים טובים, להנות גם ממינימום של עיכובים וגם מתמונות מדהימות".

ואם כבר עיכובים, אירית שמה את הדגש על עוד כמה עניינים שכדאי שתכירו, על מנת להימנע מהם: "עיכובים תמיד יהיו, וצריך להבין את זה: המאפרת רוצה לצלם את הכלה עוד קצת לאינסטגרם, שקית עם אביזרים לרחבה שנשכחה בבית ועוד. מה שכן, כדי שיהיה מקום לעיכובים האלו שקשה להימנע מהם, חשוב להימנע מעיכובים אחרים, שיש עליהם שליטה: לעשות תיאום ציפיות עם כל הספקים לקראת החתונה, לא לקבוע לוקיישנים באופן ספונטני 'על הדרך' - פשוט לבוא מוכנים ולגזור זמנים בצורה שתאפשר עיכובים מבלי לפגוע בזרימה של היום".


"הכל מתחיל ונגמר בלו"ז שמתוכנן נכון"

אריאל אריכא, צלם וותיק בתחום, מכיר גם הוא את נושא העיכובים ומסביר עד כמה לו"ז שבנוי היטב יכול למנוע את הבלאגן: "הנוסחה היא פשוטה: לו"ז משובש - הלך היום, לו"ז נכון - יום מושלם. כדי שהלו"ז יתקתק יש המון גורמים שצריכים להיות מתוכננים אליו, וחשוב שהזוגות יבהירו לכל הספקים מתי הם צריכים להיות ומתי. קורה לא פעם שספקים מתעכבים, כי יש להם אירועים נוספים באותו יום או מכל סיבה אחרת, ופתאום הכל הופך ללחוץ, לא נעים וכמובן פוגע בזמני הצילום. ברגע שמבהירים לכל אחד מתי הוא צריך להגיע ולאן, הכל הופך להרבה יותר פשוט ונינוח. כמובן שגזירת זמנים היא קריטית, כדי שעיכובים קטנים שמתרחשים בסוף יוכלו 'להיספג' ולא לפגוע בהמשך היום".

אריאל מדבר גם על עיכובים שנובעים, לא פעם, מצד המלווים והחברים גם בזמן האירוע עצמו: "בתור צלמים יש לנו פרספקטיבה ייחודית שיש רק לנו, ואף אחד לא רואה את התמונה הגדולה כמונו. מלווים ואפילו אורחים באירוע רוצים הכי טוב בשביל הזוג, אבל הם עלולים להרוס את התמונות אם הם מתערבים יותר מדי בעבודה של הצלמים - מבקשים להסתכל על כל תמונה שצולמה, מציעים זוויות ופוזות לא מתאימות ומנסים להיכנס לנעליים הגדולות של צלמים מנוסים. הטיפ שלי לזוגות הוא להכין את כולם ליום המרגש הזה, לבקש מהם לזרום, להנות ולסמוך על הידע והניסיון של הצלמים - כך יצאו התוצרים הכי יפים בעולם".


"הגיע היום, זה הזמן שלכם להנות"

רן שיינברגר מביא איתו ניסיון אדיר בתחום צילום האירועים והטיפים שלו שווים זהב: "יש כמה דברים שהזוגות לא פנויים לחשוב עליהם בזמן האירוע, בגלל שבאופן טבעי הם מאוד נרגשים ודעתם מוסחת. אחד הטיפים החשובים לזוגות, בעיניי, הוא לסמן מראש את השולחנות שבהם יושבים אנשים קרובים ומבוגרים, שככל הנראה לא ירקדו ברחבה לאורך זמן או בכלל. כך אפשר יהיה לתעד את הנוכחות שלהם באירוע, בעוד כמה שנים להסתכל באלבום ולהנות מהתמונות המשותפות איתם. טיפ חשוב נוסף הוא להבין שבין צלם אחד לצלם אחר קיימים הבדלים: אנחנו מצלמים אחרת, בונים את הלו"ז אחרת, סדר העדיפויות שלנו הוא שונה, ואנחנו ממש לא רוצים להעתיק אחד מהשני. אם בחרתם צלם - תזרמו איתו, תסמכו עליו ותהיו בטוחים שהוא רוצה אך ורק בטובתכם. יחסי האמון ביניכם לבין הצלמים הם אלו שיוכלו להוביל לזרימה ותקתוק של היום, עם מינימום תקלות בדרך".

מהניסיון שלו בתחום, רן נותן עוד שני טיפים שחשוב ליישם: "הזוגות מכינים לפעמים הפתעות לאורחים, כמו ריקוד, הופעה, או אטרקציה מגניבה שנכנסת לרחבה. חשוב לעדכן את הצלמים בכל דבר כזה, כדי ששום דבר לא יתפספס בתיעוד - וידאו, סטילס, הסאונד, זווית הצילום ועוד. מעבר לזה, הדבר הכי חשוב הוא לשחרר שליטה ולהנות. הגיע היום הגדול שחיכיתם לו כל כך - תנו את הטלפונים למלווים, תעבירו את הגוף והנשמה למצב של טייס אוטומטי ופשוט תהנו מכל רגע. פחות מחשבות ויותר חיוכים לצילומים מושלמים".


להרגיש בנוח מול המצלמה זו לא קלישאה

הרבה פעמים זוגות בטוחים שהם יודעים איך להצטלם, אבל בפועל, בצילומי החתונה, פתאום מתעוררת לה איזו ביישנות שגורמת להם להתקשות לשתף פעולה עם הצלמים באופן מלא. ניב, מחברת 
"Cam-on photography", נותן כמה טיפים שיוכלו למנוע טעויות ויוציאו מכם את המיטב: "צילומי זוגיות הם ההכנה המושלמת לצילומים ביום החתונה, ולדעתי זה קריטי לזוגות. אין דבר חשוב יותר מאשר לתאם ציפיות עם הצלם, ומה יותר טוב מלתאם אותן לא רק תיאורטית אלא גם מעשית? צילומי הזוגיות מאפשרים היכרות ובניית כימיה עם הצלמים, כך הזוגות יכולים להגיע לצילומי החתונה הרבה יותר מוכנים, פתוחים, משוחררים ומכירים את עצמם עם הפוזיציות שהם הכי מתחברים אליהן. יש גם כל מיני קומפוזיציות והעמדות של הזוגות שנוצרות ביוזמת הצלמים וברגע שהזוגות מגיעים מוכנים לזה - הכל זורם בצורה ממש טובה".

בחירת הלוקיישנים גם היא קריטית בעיניי ניב, בדגש על הקרבה בין הלוקיישן לאולם: "יש כלות שמתארגנות באיזור המרכז ומתחתנות באזור ירושלים, זה בהכרח אומר שנתעכב עם הצילומים, כי מחכות לנו לפחות שעתיים או שלוש על הכביש. חשוב מאוד לתכנן את מקום ההתארגנות בצורה הגיונית ביחס למיקום האולם, ואם אפשר אז כדאי גם לבדוק שהסביבה של מקום ההתארגנות היא יפה ברמה שאפשר להשתמש בה כלוקיישן לצילומים ולהרוויח פעמיים".

צלמי סטילס - צלמים מספרים: Say Cheese!תמונה: Cam-on photography
צלמי סטילס - צלמים מספרים: Say Cheese!תמונה: Cam-on photography


"יום החתונה הוא לא יום שמתקתק כמו שעון שוויצרי"

גל מ"גלושא צלמים" כבר יודע מתוך הניסיון העשיר שלו שמעיכובים כמעט ואי אפשר להימנע, אבל מהסיבות שגורמות להם - דווקא כן: "לוקיישן שמושלם לצילומים ביולי, לא בהכרח מתאים לצילומים בנובמבר, וההיפך. בחירת לוקיישנים צריכה לקחת בחשבון קריטריונים כמו העונה, התאורה ושעה. חשוב גם לזכור שאם בוחרים להצטלם בלוקיישן כמו שמורת טבע, למשל, אז צריך גם לבדוק שהיא פתוחה בשעות שבהן אנחנו רוצים להגיע, אחרת נמצא את עצמנו עוברים לוקיישן ומבזבזים זמן על נסיעה למקום נוסף. חשוב לתכנן לוקיישנים באזורים לא מרוחקים מהאולם, במיוחד כשמדברים על אזור המרכז ותל אביב, שבהם העיכוב נקבע על חודו של פקק".

גל מציין גם שקיימים כל מיני עיכובים שנובעים מפנטזיות לא ריאליות של הזוגות והמלווים: "לא פעם הזוגות והמלווים רוצים פתאום לשלב בתמונות כל מיני אלמנטים כמו פיצוץ קונפטי בשטח, גרפיטי ועוד. מבחינתי שילוב של אלמנטים כאלו לא בא בחשבון - הם הורסים את הטבע. הוויכוחים סביב הנושא הזה גורמים לא פעם לעיכובים שפוגעים בצילומים, והם משהו שלגמרי יכול להימנע אם רק נתנהל בצורה קצת יותר ירוקה, ונחשוב גם על הרגע שאחרי, על מה שאנחנו משאירים מאחורינו בסוף הצילומים".

אהבתם את הטיפים? את הצלמים שלנו אתם תאהבו אפילו יותר!


עם כל הטיפים המעולים האלו, אתם לגמרי מוכנים ליום החתונה שלכם! זה הזמן ללבוש עליכם חיוך, לתכנן את לוח הזמנים, ולהגיע ליום החתונה במוכנות שיא. ורגע לפני שכל זה קורה, אל תשכחו גם לבחור את הצלמים שילוו אתכם ביום המרגש הזה, מעמוד "נותני השירות" שבאתר שלנו. תהנו!

הייתם ממליצים על הכתבה לזוגות הבאים?

25
0
הצעות נוספות לקריאה
logo
גלושא צלמים
צילום וידאו וסטילס
1,000 שקלים הנחה
מתחתנים? אסור לכם לפספס את ההצעה הזאת >>
מתחתנים? אסור לכם לפספס את ההצעה הזאת >>
1.8K
למימוש ההנחה
logo
ברגש-רן שיינברגר צלם
צילום וידאו וסטילס
ברגש-רן שיינברגר צלם
אתם תבכו כשתראו את התמונות..בקטע טוב😉
אתם תבכו כשתראו את התמונות..בקטע טוב😉
82.9K
עוד פרטים
logo
אריאל אריכא | צלם
צילום וידאו וסטילס
אריאל אריכא | צלם
זה לא עוד פרסום על הנחה או מבצע
זה לא עוד פרסום על הנחה או מבצע
97.8K
עוד פרטים
הוספת חוות דעת