מחקרים רבים מוכיחים שרוב הגולשים יחפשו
המלצות ברשת לפני שהם יזמינו שירות או מוצר. עסקים שיש להם חוות דעת, גם אם הן לא מושלמות,
יהיו עסקים מועדפים על פני אלו שאין להם שום חוות דעת. פרסום דף עסקי באתרי חוות דעת
מקדם העסק והשירות שלכם גם במנועי החיפוש בגוגל, כך שבכל פעם שמישהו יחפש שירות
בתחום שלכם – מיד יוכלו להגיע לדף העסקי שלכם באתר הדירוג.
אז כן, חוות הדעת חשובות לקידום העסק
שלכם, יועילו לשירות שלכם ואף יקדמו את המכירות שלכם. אז איך עושים את זה?
קודם כל, דואגים לפתוח דף עסקי. מוסיפים
לעמוד העסקי את כל הפרטים האפשריים, כולל לינקים לאתר הבית ולעמוד הפייסבוק שלכם,
מעדכנים כתובת, מספרי טלפון, וסניפים אם יש לכם. מכניסים תמונות ולוגו כדי שהוויז'ואל
יהיה נעים ומזמין.
אוקיי, פתחתם דף וכבר עשיתם צעד ראשון
לקידום העסק שלכם. מה עכשיו?
מנסים להשיג חוות דעת. אין צורך לנדנד
ובטח לא לכתוב בעצמכם. אנשים מזהים ביקורת מזויפת כשהיא נמצאת שם וכך גם צוות
עורכי התוכן ברמקול. צעד ראשון הוא לבקש מהלקוחות שלך לרשום חוות דעת, אלו שסיימתם לטפל בהם ממש
עכשיו.
הוסיפו לינק לפרופיל שלכם ברמקול, לחתימה
הדיגיטלית במייל שלכם, לפייסבוק שלכם, ולכל מקום בו יש לכם נוכחות דיגיטלית. זה
ילמד את הלקוחות לחפש את הסיקור שלכם וגם לכתוב ביקורת משלהם.
עודדו משוב מהלקוחות – אל תבקשו מהם לכתוב עליכם
דברים טובים, אבל הסבירו להם שאתם מעריכים כל משוב. התחושה שאתם רוצים לדעת איך הם
מרגישים יניע אנשים לשתף אחרים בביקורת עליכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות שורה קטנה
במייל שלכם, בקבלות שלכם ובכל אמצעי פרסום; "המשוב שלכם חשוב לי"
והוסיפו לינק לעמוד העסקי שלכם.
דירוג וחוות דעת
תגיבו.
אל תשכחו להגיב לכל ביקורת, גם אם היא
טובה וגם אם היא רעה. שירות לקוחות הוא העניין ויחס והתנהלות ללקוחות הם הדברים
החשובים. אם לקוח החמיא לך, הודו לו על כך. אם לקוח יצא מאוכזב וכתב את זה, נסו
למצוא פיתרון וענו לו בנימוס. התנהלות כזו מול לקוחות תזכה להערכה גם בעיני הלקוח
המאוכזב וגם בעיני הלקוחות הפוטנציאלים.
ביקורות ברשת חשובות לכל עסק, אבל במיוחד
לעסקים קטנים ונותני שירות שאינם מחזיקים תקציבי פרסום ענקיים וצי של מוקדי שירות
לקוחות או מנהלי מדיה. לכן, דאגו להיות שם. הלקוחות ימצאו אתכם ויגיעו אליכם
באמצעות חיפוש קצר בגוגל.