אז מי מאתנו לא הלך לחקור ברשת על מוצר או שירות מסוים? מה האחרים אומרים עליו וכמה זה אמור לעלות? לדוגמא, חיפוש בגוגל של ״חוות דעת על מסעדת השף המכשף״ או ״המלצות על מלון דן חסכן״ יציגו לכם אינספור תוצאות כדוגמת ״השירות היה מעולה״, ״אין מספיק חנייה״ או ״המחיר יקר ביחס לתמורה״. הנגישות והנוחות שבה הדברים מוצגים עוזרת לנו לקבל את ההחלטה הנכונה ואת חוויית הצרכנות שלכם לפשוטה מבעבר.
כאן ברמקול החלטנו להסביר ולהדגיש למה חשוב לקרוא ולכתוב חוות דעת, המלצות וביקורות.
חשבו כמה החיים היו פשוטים יותר, אם יכולתם לקרוא מה אנשים אחרים חושבים על בית העסק הספציפי שרציתם לבקר בו? בין אם אתם ניגשים לקנות מוצר כלשהו או בין אם אתם מעוניינים בקבלת שירות, תמיד טוב לחקור ולמצוא מה אנשים אחרים חשבו על אותו מקום. אותנו מעניין כל דבר שיש לכם להגיד. חשבו שבמקום לספר לאישה ולחברים איזה שירות גרוע קיבלתם, תוכלו כעת לספר זאת למיליונים של אנשים.
המטרה היא אינה להשמיץ או לפגוע בבית העסק, אלא ההיפך הוא הנכון. התלונה שלכם כלפי העסק או נותן השירות צריכה להניב תוצאה ישירה של רצון לשיפור מתמיד מצד הספק. בבואכם לרשום חוות דעת טובה או טובה פחות, אתם מביעים את קולכם ועמדתכם. כך תוכלו להשפיע (אפילו בקצת) על חוויית הצריכה של אנשים אחרים ועל איכות מתן השירות של הספקים.
כשאתם קוראים חוות דעת והמלצות אמיתיות שנרשמו בידי אחרים, אתם יכולים כעת לגבש תמונה כללית יותר על הפעולה הבאה שתעשו ולהשפיע על אופן קבלת ההחלטות שלכם. חוות הדעת שתקראו, נכתבו ע"י משתמשים ממש כמוכם ולכן מהוות מקור מידע אותנטי וגלוי. אין סיבה שתתפשרו על ספק או נותן שירותים שאחרים לא מרוצים ממנו או שאינכם יודעים לעמוד על טיבו. יתרה מכך, במידה וקיבלתם שירות טוב או שסתם מתחשק לכם לפרגן למקום שעושה עבודה טובה, אנשים צריכים לשמוע על כך.
כאשר אתם כותבים חוות דעת, ביקורת או המלצה אתם למעשה עוזרים ומשתפים אנשים נוספים שנמצאים בסיטואציה זהה לשלכם בתחושות וברשמים שלכם, מספרים על חוויות טובות או רעות ונותנים טיפים מועילים לצרכנים כמוכם. עצם הכתיבה מקדמת ועוזרת לנותני שירות טובים בכך שתמליצו עליהם. ספרו על איכות השירות, מה אהבתם ומה לא אהבתם ומה המחיר אותו שילמתם.
זה אמיתי, מפוברק או ממומן? כאשר אתם כצרכנים קוראים חוות דעת והמלצות ברחבי האינטרנט, בין אם ברשתות החברתיות למיניהן ובין אם באתרים ספציפיים, אתם נחשפים לתודעת השירות של הספק. אתם יוצאים מנקודת הנחה כי ספק שזוכה להרבה חוות דעת חיוביות כנראה הוא באמת ספק מומלץ ואיכותי וכך יזכה לתמיכה חזקה יותר מכם הצרכנים. האמנם ???
שימו לב כי ברוב האתרים הפועלים ברשת כיום נקבל חוות דעת מוטות, שקריות וערוכות על פי שיקול דעתו של בעל העסק, נותן השירות או עורך האתר, אשר נובעים בדרך כלל מתוך אינטרסים כלכליים נטו. אז איך אתם, כצרכנים, יכולים להסתמך על התוכן שאתם נחשפים אליו? זה לא פשוט אבל בכל זאת כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב:
האם חוות הדעת נכתבה באתר של בית העסק או באתר נטרלי וחיצוני?
האם מדובר באתר או פורטל פרסומי שכל מטרתו היא הכנסה מפרסומות?
האם כל בעל עסק יכול להופיע באתר ללא תשלום?
איך מתבצע הדירוג של חוות הדעת באתר?
סתימת פיות? לא אצלנו
אנחנו ברמקול
מאמינים שהדברים צריכים להתנהל אחרת. לכל אחד מכם יש קול שצריך להישמע
ובמידה ותרצו להשמיע אותו, לטוב ולרע, אנחנו כאן. ב"רמקול" כל ספק או נותן שירות בעולם
יכול לפתוח כרטיס עסק ולנהל את עצמו ללא תשלום. רוצים לכתוב המלצה על דוכן
הפלאפל בשכונה? בבקשה, הוא לא חייב לשלם לנו אפילו שקל.
אנחנו מבצעים אימות של חוות הדעת והמשתמשים במגוון שיטות טכנולוגיות ואנושיות. דירוג של חוות הדעת נקבע על פי מספר רב של פרמטרים ולא רק לפי הציון של חוות הדעת. לא פעם עמדנו מול תביעות של בעלי עסקים להסרה של חוות דעת ותמיד אבל תמיד טובתו של הכותב ושל המשתמשים הייתה לנגד עיננו.
אחת המטרות העיקריות שלנו היא לשנות את פני הצרכנות לטובה, ליצור תודעת שירות גבוהה אצל הספק ותודעת צרכנות חכמה אצל הצרכן בכך לייצר קהילה נוחה ונעימה יותר לכולנו. ברמקול אנו אוספים עבורכם לאורך שנים מאגר מידע בקנה מידה רחב מאוד על מרבית נותני השירות והספקים. כעת ניתן למצוא בקלות את המידע החיוני על בית העסק אותו חיפשתם ולדעת מה באמת אנשים חושבים.
אנו סבורים ובטוחים שאתם, כקהילה, מודעים לחשיבותן ולכוחן של חוות הדעת. כל אחד מכם מהווה מבקר של ממש בבואו לרשום חוות דעת. נכון, אין זה מדע מדוייק וחוות דעת הן לא הכל אך תמיד תוכלו לקבל רושם ראשוני ולהתחיל לגבש לעצמכם דעה.