דנית היקרה,
אני לא יכולה לתאר לך כמה זה מצער אותי לקרוא את מה שכתבת. כמובן שאם זאת אכן תחושתך אתחיל בהתנצלות כנה.
אני ממליצה לכלות שלי לקבוע פגישת ייעוץ כחודש וחצי- חודשיים לפני החתונה. הרבה מהן לא מעוניינות להגיע לפגישה כי הן סומכות עליי ועל המקצועיות שאני מביאה אחרי שנים בתחום. אני עומדת מאחוריי הנהלים שלי ומאמינה בהם לגמרי ולכן אני אומרת לכלות המתקשרות להתעניין בשירותיי שחשוב לי שהן יהיו שלמות לחלוטין עם כך שאני לא מבצעת פגישת ניסיון טרם שיריון התאריך. כאשר החלטת שאת אכן מעוניינת בפגישת ייעוץ כשבוע לפני החתונה, עשיתי את כל המאמצים, על אף לוח הזמנים העמוס באותה תקופה, שהייתה עונת החתונות, לקבל אותך כדי שתגיעי ליום החתונה רגועה ומכוונת למה שאנחנו עתידות לעשות.כשדיברנו בטלפון ביקשת להגיע כדי להיוועץ בנושא השיער ואת זאת עשינו. ההחלטה בפגישה נעשתה ביני לבינך במשותף. גם על האיפור נתתי לך פרטים וקווים מנחים ולי היה נראה כי יצאת ממנה נינוחה.
אני מיידעת את כל הכלות שלי עוד לפני שיריון התאריך שפגישת הייעוץ כשמה כן היא, זוהי פגישת ייעוץ! שמטרתה לקבל מושג וכיוון ליום החתונה ולא פגישה מעשית בה מתאפרים. את שיריינת את התאריך כשידעת זאת בוודאות. ועל אף זאת אני בטוחה מניסיוני במשך השנים וההתנהלות שלי שאם אכן היית מבקשת להתאפר, לא הייתי מסרבת והייתי עושה זאת בשמחה כדי להרגיע את לחצך. מה שאני זוכרת מיום החתונה הוא שזמן ההתארגנות המשותף שלנו היה נעים וזורם. היה לי חשוב להיות קשובה ונגישה לאיך שחלמת להיראות, אך יחד עם זאת, מתפקידי לכוון אותך לתסרוקת ולאיפור המחמיאים לך ולסגנון הכללי(שמלה וכדו) וכך שאני מרגישה שעשיתי, שכן, בעיניי את היית נראית פשוט נפלא. באמת.
כמו שזה נראה לי כעת, אין ספק שהייתה ביננו אי הבנה מצערת ואף התקשורת ביננו לקתה בחסר. אני מפצירה בכלות שלי וגם בך הפצרתי לשתף אותי תוך כדי התהליך בתחושותייך ולעולם אני לא מוציאה כלה שאומרת לי שהיא לא מרגישה בנוח או שהיא חלילה לא מרוצה ממשהו, גם הפרט הקטן ביותר.
הכנת השיער לתסרוקת בדר״כ מתחילה בעיבוד השיער עם בייביליס לקבלת טקסטורה וזרימה של השיער, בעיקר כאשר הוא חלק במיוחד כמו במקרה שלך, וזו אכן עבודה סזיפית שדורשת זמן רב, שכן אני עובדת על כל קצוות שיער בנפרד, אחת אחת. אם היה צורך בתוספות שיער הייתי מוסיפה אותן בלי שום בעיה. זה לא דורש ממני מאמץ נוסף שבגינו אחליט לא להוסיף. אם אין צורך לא שמים, ויש לסמוך על בעל המקצוע ועל החלטתו בנושאים אלה. במידה וניסית לפרק את התסרוקת, כפי שתיארת, יש סיכוי סביר שזה פגע בעמידותה ושיחרר את הסיכות ואת הספריי המקבע שמטרתו להחזיק את התסרוקת ולעזור במתן עמידות. במידה והחלטת לעשות זאת,כמובן שאין לי שום אפשרות להתחייב שהתסרוקת תישאר כפי שהייתה כשסיימתי. יש סיבה ומקום לכל סיכה וסיכה ששמתי.
איפור כלה בדר״כ דורש טווח של עד כשעה. האיפור שעשיתי לך ביום החתונה בהחלט לא נעשה כלאחר יד! השקעתי בו את כל כולי, מלווה בהמון אהבה, כפי שאני משקיעה בכל כלה וכלה שלי, ושום לחץ של זמן מצד הצלמים לא יגרום לי להתרשל. אני עובדת מאלף ועד תו וקפדנית בכל קנה מידה.
לא זכור לי שהתרברבתי כפי שתיארת כאן, מפני שזאת בלשון המעטה, לא התנהגות אופיינית לי, ויעידו כלותיי ועמיתיי למקצוע. אני יודעת שאני עושה את מה שאני עושה טוב ומתנהלת בצניעות ובענווה. ואכן, לצד זה אומר בגאווה שהכלות שלי כותבות חוות דעת חיוביות בזכות העובדה שהייתה להן חווית התארגנות נעימה וזורמת שבסופה הרגישו יפיפיות ומרוצות ביום הגדול שלהן.
אני עושה את עבודתי לפני הכל מתוך אהבה אמיתית למקצוע ומתוך ידיעה אמיתית(שאיננה מגיעה כלל מהתנשאות) שכל כלה שתעבור תחת ידיי תצא בצורה המחמיאה לה ביותר ובאופן בו היא תרגיש מדהימה, זוהרת ובמיטבה.
בתור בעלת עסק אשר עובדת עם כלות ביום המיוחד והרגיש שלהן, אני רואה בזה הזדמנות לקחת את מה שכתבת ולראות מה אוכל לשפר בתור נותנת שירות. הדבר החשוב לי ביותר הוא שהכלות שלי יהיו מרוצות. זוהי ההמשכיות שלי והמוניטין שלי, ואין שום שיווק עסקי בעולם, טוב ככל שיהיה, שיכול היה להביא לקוחות לעסק שלי אם הוא היה עובד כפי שתיארת כאן.
למזלי התברכתי בכלות מעריכות, מפרגנות ואוהבות, ואני אוהבת אותן בחזרה.
יש לומר שיום אחרי החתונה שלחתי לך הודעה בה התעניינתי בשלומך ואיך הייתה החתונה ולצערי לא קיבלתי מענה. בהחלט היה לך מקום לדעתי, לפרוש בפניי את חווייתך ואי שביעות רצונך באופן שמכבד אותי ואותך.
לסיכום, שוב קבלי את התנצלותי על התחושות שיצאת איתן. זאת מעולם לא הייתה כוונתי ובהחלט לקחתי את זה לתשומת ליבי.