התחתנו בשמורתה ביום ראשון האחרון ולצערנו הרב התאכזבנו. האכזבה היא בעיקר מהתנהלותם של אנשי הצוות. חתימה על חוזה והכנות לפני האירוע:
החלטנו להתחתן בשמורתה לאחר הביקור הראשון שלנו במקום גם בשל יופיו של הגן וגם בשל החיבור שהיה לנו למנהל המקום - עמרי; נציין שעמרי היה נחמד וסבלני לכל שאלה שהייתה לנו. נוסף לכך, מחיר המנה שהוצע לנו היה אטרקטיבי ביחס לשאר המקומות בהם ביקרנו. במהלך השיחה בפגישה הראשונה הגענו עם רשימת שאלות מסודרת ורשמנו את התשובות שניתנו לנו, הייתה לכך השפעה על המשך התהליך. רוב הדברים לא צוינו בחוזה.
למשל, כאשר חתמנו על החוזה במקום נאמר לנו בעל פה כי יחס הברמנים לאורחים הינו 1:60 ויחס המלצרים לאורחים הינו 1:10; כפי שצוין, רשמנו את הפרטים הללו בדף תשובות שהכנו לעצמנו. להפתעתנו, כשלושה ימים לפני האירוע גילינו כי לא כך הדבר ונאמר לנו (בצורה מאד לא נעימה) כי לא הבנו נכון ויחס הצוות הפרונטלי הכולל גם מנהל אירוע, מלצרים, מנקים וטבחים הוא 1:10, ולא יחס המלצרים (בלבד) כפי שכתבנו בשעת החתימה על החוזה. בפגישה שערכנו 4 ימים לפני האירוע עברנו על כל הפרטים, רשמנו בתיק האירוע כל פרט קטן, כדי שלא יתפספס דבר. והעברנו את כל הפרטים הללו לעמרי. בין היתר, הבאנו את כל העיצוב של החתונה שהכנו במו ידינו, אשר כלל בין היתר - מרכזי שולחן, כ-60 בקבוקים עם נורות לד אשר פוזרו בכניסה לגן, שרשרת לדים לחופה, 3 מתנפחים גדולים ו9 כדורים (לבריכה של הגן), 2 סלסילות התרעננות לשירותים (בתוכן היו פריטים בסך כמה מאות שקלים - כמו: סיגרים, סיגריות, דאודורנטים, פלסטרים, מסטיקים, איפור, ג'ל אלכוהולי ושלל פרטים נוספים) ועוד. מהלך האירוע:
נעיר כבר בשלב זה כי מחצית מהדברים אשר היו בסלסילות נלקחו ע"י אחד העובדים (כך לטענת מנהלי המקום אשר טענו גם כי סילקו אותו מיד מהמקום) בסמוך לשעה 19:00 טרם קבלת הפנים באירוע, זאת כאשר רק המשפחות שלנו היו במקום. גילינו זאת בדרך מאד לא נעימה כאשר אחד האורחים שלנו הגיע מוקדם משום שנאלץ לעזוב זמן קצר לאחר מכן. בשלב זה לא היה דבר על השולחנות והצעתי (הכלה) לו שייגש לסלסילת ההתרעננות וייקח סיגר/ סיגריה. ניגשנו יחד לאזור והאורח אמר לי כי אין סיגרים בסלסילה. אין באפשרותי לתאר במילים את התחושה שאחזה בי באותו הרגע. מיד פניתי למנהלי האירוע ולאחר זמן מה הסיגרים הוחזרו לסלסילה אך לא שאר הדברים שנלקחו. די ברור שבאותו רגע, במקום להתעסק בהתארגנות לקראת הגעת האורחים, בן זוגי ואני מיהרנו להעביר את הציוד שלנו לרכבים, שכן חששנו שדברים נוספים יגנבו (משום שחדר חתן-כלה נראה לנו מקום פחות בטוח להשאיר בו את החפצים שלנו)
מיותר לציין שמקרה זה התחיל את הערב והעיב על כולו, היה קשה לנו להתנתק מהרגשת חוסר הביטחון וכמה פעמים במהלך הערב הלכנו לחדר חתן כלה כדי לבדוק את הציוד שנותר שם.
בסיום האירוע הוחזרו לנו רק 30 בקבוקי לד במקום 60 ומתנפח אחד עצום נעלם (טענת מנהלי המקום הייתה שהאורחים לקחו. לנו ברור שאורח לא יכול להוציא דבר כזה ענק. הוצאת האוויר ממנו אורכת זמן רב, כך שאין אפשרות שלא יבחינו בכך). אין לנו כל ספק שכמות כזו של דברים שלא חזרו אלינו היא כמות לא סבירה, ואם היה מדובר בציוד של מעצבת המקום, רובו המוחלט היה חוזר אליה. בנוסף לאמור, הכנו רשימה ובה פירוט מלא של האלכוהול אשר אמור להימצא על שולחנות ספציפיים. גם כאן לצערנו הרב נאלצנו להעיר למנהל האירוע בסמוך לשעת קבלת הפנים שהבקבוקים טרם פוזרו בשולחנות. מיד לאחר שהערנו הדבר בוצע חלקית - דילגו על אחד השולחנות החשובים - השולחן של אם הכלה. אף אחד מהאחראים לא טרח לוודא שהדבר בוצע במלואו. הדבר כמובן גרר אי נעימות אל מול יושבי השולחן אשר מאוחר יותר הונחו עליו בקבוקים חצי מלאים בניסיון לפצות. האדם היחיד שבסופו של דבר אכן לקח אחריות על הדבר וביקש לפצות על כך הוא מנהל הבר אשר להבדיל משאר עובדי המקום הבין את אי הנעימות שחווינו. והדבר ראוי להיות מצוין לטובה!! מכל מקום, אנו ממליצים לשדרג את האלכוהול באופן עצמאי ולסמן את הבקבוקים.
כמו כן, בשל העובדה כי בחרנו להתחתן בגן פתוח החלטנו שלא ניקח סיכונים בנוגע למזג האוויר והזמנו ארבעה מצננים למקום. לפני ביצוע ההזמנה התקשרנו לעמרי לוודא שהגן יספק את הקרח הנדרש למצננים על מנת שפעילותם תהיה יעילה והם יקררו את אזור הישיבה. הובטח לנו כי הקרח אכן יסופק ולכן ביצענו את ההזמנה. בפועל במקום הופתענו לגלות כי במקום קרח מילאו במצננים מים.
דבר נוסף, אולי שולי ביחס לשאר אך מצריך התייחסות הוא עניין ניקיון השירותים - כמה אורחים ציינו כי לא היה סבון בשירותים. מדובר בדבר מאד בסיסי ומעט הזוי לקבל תלונה על דבר שכזה. נציין כי האורחים נהנו, האוכל היה טוב - יצא חם ובזמן, אולם כפי שציינו הרגשנו שניהול האירוע היה לקוי, רמת האמינות של הצוות הייתה ירודה וזו תעודת עניות למקום. כל מה שתואר העיב בצורה משמעותית על הנאתנו כחתן וכלה.
פרט נוסף שנרצה לציין הוא כי כל האירוע מבחינתנו הוגש בבדידים למנהלי מקום, ואם לא די בכך שכרנו מנהלת מטעמנו אשר לצערנו לא זכתה לשיתוף פעולה מלא מצידם.
לסיכום נציין כי לצערנו נותר לנו טעם רע מהאירוע בשל אותם ליקויים שציינו לעיל. שוחחנו עם עמרי בטלפון לאחר האירוע אך פרט לניסיון להקטין את משמעות הדברים שקרו לא ממש זכינו להבנה. הוא ביקש לבדוק האם ניתן יהיה לפצות אותנו בדרך זו או אחרת אך לאחר כיום חזר אלינו עם תשובה כי כל מה שהתרחש לא מצדיק כל פיצוי.
...
הצג עוד
חוות הדעת המוצגת להלן הינה אישית ומבוססת על דעתו, נסיונו והחוויה האישית של הכותב.
הצג פחות
תגובת בית העסק