החוויה של להתחתן בעין חמד הייתה רצף של אכזבות.
עין חמד הם הספק היחיד מהחתונה שלנו שאנחנו לא ממליצים עליו כלל וכלל. היופי של המקום לא שווה את עוגמת הנפש והלחץ שהם גרמו לנו להיות שרויים בו בתקופה שלפני החתונה.
הם הצליחו לקנות אותנו עם הגן היפה שלהם והאוכל הטעים. אבל אחרי שהיו נחמדים אלינו והבטיחו לנו המון הבטחות וקיבלו מאיתנו את הצ'קים שלהם התחילה שרשרת של אכזבות, מריחות והתעלמויות מדברים שדיברנו עליהם ושהבטיחו לנו. כל כך הרבה דוגמאות ללמה מדובר באכזבה אחת גדולה.
מאיפה להתחיל?
כשהגענו להתרשם מהאולם וידאנו שיש גישה עבור נכים לשירותים במפלס התחתון. כמובן שהחבר'ה הבטיחו שהכל קיים ויעמוד לרשותינו במהלך האירוע. בפועל - השירותים במפלס התחתון היו נעולים (נניח שהיו מקולקלים.. לא יידעו אותנו מראש.אבל למה לא לתקן בזמן? למה יש רק תא אחד עבור מאות אורחים?) וכל האורחים, כולל הנכים, נאלצו לעלות גרם מדרגות לא קטן בכל פעם שרצו ללכת לשירותים. מביך!!
לא ניתן להביא עמדת שזירת פרחים חוץ מהעמדה של המעצבת במחיר מופקע (כמובן שלפני שחתמנו אמרו שאין בעיה להביא עמדה חיצונית. שאלתי מראש כי ממש רציתי להביא!)
כדי להיפגש עם המעצבת של ההזמנות (שכלולות במחיר אבל במחיר של כ6000 שח) צריך לנסוע עד למעלה אדומים. כן כן - בשביל לבחור סוג דף להזמנה צריך לנסוע עד למעלה אדומים. סירבו לשלוח לנו בדואר או להביא לאולם. לגבי המיתוג שהם מספקים - הרמה מאוד בינונית שלא לומר נמוכה. בפועל נאלצנו לעצב בעצמנו(לשלם למעצבת נוספת) את כל ההזמנות, שלטי אווירה והמיתוג שהיו בחתונה. אבל בכל מקרה שילמנו להם את הכסף. כלומר - שילמנו פעמיים. לא הסכימו להחזיר לנו את הכסף.
במקום אירוע טעימות (כפי שנאמר לנו במעמד החתימה על החוזה) שבו נוכל לטעום את מגוון המנות בתפריט שלהם הגענו לחתונה שבה הצוות לא באמת היה קשוב אלינו, הושיבו אותנו במן מחסן קטן, קיבלנו מנות קרות ורק את מה שהזוג שהתחתן באותו יום בחר זאת אומרת שחלק מהמנות בחרנו על עיוור (רק אומר- לגיטימי להזמין לטעימות באירוע, לא לגיטימי להבטיח דבר אחד ולא לקיים). בנוסף, המלצרים לא ידעו מה הם מגישים, היינו צריכים מהפירוט בדפים לנסות להבין מה מונח על השולחן, כי גם המנהלת אירוע לא הייתה בטוחה. הסיטואציה הייתה מאוד מביכה. ציפינו להרבה יותר.
כמו כן ניכר שהאולם אינו ערוך לחנייה של כמות גדולה של אורחים, מפני שביום שהגענו לטעימות, לא הייתה מספיק חניה ונאלצנו (גם האורחים של האירוע) לחנות באתר בנייה שנמצא כ200 מטרים מהאירוע, והלכנו על הכביש הראשי בעלייה בשביל להגיע לאולם. שלא לדבר על חניית נכים שפשוט לא הייתה(אחד מאורחי הטעימות שלנו היה נכה בעל תו נכה). פאדיחה שחששנו מאוד שתקרה גם באירוע שלנו.
מי שהייתה אמורה לנהל את האירוע מטעם האולם ענתה לטלפון שלנו יום אחד רגע לפני שהיא עולה למטוס וככה גילינו למעשה שלא היא תנהל את האירוע. את המנהל בפועל פגשנו רק כשהגענו לאולם באותו יום ואנחנו יצרנו קשר איתו לפני זה כשהיינו צריכים משהו (היינו מצפים שלפחות ידבר איתנו כמה ימים לפני לתאם ציפיות).
הבטחה מצד האולם של הורדת קירות המבנה חורף נעלמה כלא הייתה וכשדיברנו על זה עם הבעלים אז הוא מרח אותנו ושיקר לנו בפנים.
עם כל הדברים האלו אולי היינו מבטלים את האירוע - אבל גם את זה הם לא ממש מאפשרים בזה שהם לוקחים מקדמה עצומה של 20,000 ש״ח. הרגשנו ממש בני ערובה שלהם :\
לאחר תיאום מראש עם המעצבת של המקום שנביא DIY שהכנו מראש, בפועל היא לא הייתה ערוכה לכל מה שהכנו(שולחנות,מסגרות). אפילו שההדפסות של שלטי האווירה היו אצלה, לא היו לה מסגרות מוכנות לשלטים (היו, שבורות..). וכן, התקשרתי לוודא את זה כמה ימים טרם החתונה. חוסר המקצועיות הורגשה. לא שווה את ה6000 שח שהם גובים עבור העיצוב והמיתוג. בקיצור- גן יפה עם אוכל בסדר אבל לא שווה את הדרך הנוראית שעברנו ואת המחיר המופקע שהם דורשים עבור רמה כה בינונית. כנראה שבשביל שעין חמד יעמדו בהבטחות שלהם, צריך לכתוב הכל בחוזה - החל מניקיון השירותים וקיומם במפלס התחתון ועד לקיום מפגש טעימות ראוי ומספק (חשבנו שזה מובן מאליו).
(לשמחתנו באירוע עצמו היה לנו מנהל אירוע חיצוני שאנחנו הבאנו שדאג שכל הפאשלות של האולם ייראו קטנות ואנחנו לא נשים לב ונהנה מהחתונה). ...
הצג עוד
חוות הדעת המוצגת להלן הינה אישית ומבוססת על דעתו, נסיונו והחוויה האישית של הכותב.
הצג פחות
תגובת בית העסק
בינה יקרה.
ראשית כל אנו מצרים על כך שאלו הן התחושות שלך, וצר לנו שכך אתם רואים את התמונה.
אנו עמלים רבות להשקיע בכל אירוע ואירוע את מירב מאמצנו ואת טובי אנשינו. באמצעות כל המשאבים והכלים הנדרשים, ובמקצועיות המרבית.
אנחנו בוחרים שכן להתייחס למספר נושאים מהותיים מתוך התגובה שלך על מנת לחדד ולהבהיר:
1. עמדת שזירה – בחוזה כתוב באופן מפורש: "גן האירועים מספק שירותי עיצוב בתוספת תשלום. לא ניתן להכניס למתחם האירועים מעצבים חיצוניים לרבות כיסא כלה, עמדת שזירת פרחים, חופה וכיוצא בזה ."
2. נושא ההזמנות – אין חובה להגיע למעלה אדומים. מרבית הזוגות מתקשרים עם הגרפיקאית באמצעות הטלפון והמייל. גם אם היה לכם חשוב לבחור את סוג הנייר באופן פיזי (לגיטימי ומובן!), והרי שאפשר היה לגשת לדפוס בקרבת מקום רק כדי להתרשם מסוג הדף. אף אחד לא דרש מכם להגיע למעלה אדומים.
3. טעימות –
א. המחסן שאת מתארת הוא צימר עץ מקסים ששימש אותנו כמשרד טרם בניית המשרדים החדשים. המשרדים החדשים נבנו לאחר שהצוות הניהולי התרחב ונזקקנו למקום נוסף. קשה להאמין שהיינו מוכנים לבלות את יום העבודה שלנו ב"מחסן קטן". אולם על טעם ועל ריח אנחנו לא נתווכח.
ב. הסיטואציה שאת מתארת במסגרתה מגישים מנות קרות מתוך אירוע קיים גם היא לצערנו איננה נכונה. ייתכן מאוד שהטעימות שלכם נערכו במקביל לאירוע בגן, אך אין זה מאשש את טענותייך. באירוע טעימות אנו מוציאים כ-80% מהתפריט בידיעתם של הזוגות. זוג שמעוניין לטעום מנה שלא הוגשה בערב הטעימות מוזמן לגן בכל עת להתרשם ממנות נוספות. כל זה בעידוד ובהמלצה שלנו כמובן.
4. חניה –
א. הגן נגיש לנכים, לרבות קיומה של חניית נכים מוסדרת. השילוט ברור. לדאבוננו אין לנו הסמכות לאכוף ולהעניש אנשים שמחנים שלא כחוק (בחניית נכים על אף שאינם זקוקים לה).
5. ניהול אירוע –
בגן האירועים עין חמד מספר מחלקות: מכירות, הפקה, עיצוב וכיוצא בזה. כל אחת מהמחלקות מתמחה בתחומה. בתחום ניהול האירועים וההפקה פועלים מספר אנשי צוות. גן האירועים אינו מתחייב בפני הזוג על מנהל קונקרטי שכן המנהלים עובדים במשמרות. כל המנהלים איכותיים, מקצועיים, ועושים את עבודתם נאמנה.
6. קירוי חורף –
בכל הנוגע למבנה החורף אנו נמנעים מלתת הבטחות כיוון שמזג האוויר אינו בשליטתנו. קיימות אופציות שונות אך רובן ככולן תלויות במזג האוויר. אנו פועלים לטובת כלל הזוגות ובוחנים את התמונה הכוללת. ביום שלכם יכול היה להיות בהיר ונאה, אולם ימים בודדים אחר כך מזג האוויר השתנה (התקררות). אנשי המקצוע הרלוונטיים מעריכים את המצב ומקבלים החלטות בהתאם.
מבנה החורף הוא מבנה גדול במיוחד, פירוק והרכבה של כולו או של חלקים ממנו דורשים ימים שלמים של עבודה, כך שעד שאין יציבות מלאה במזג האוויר, המבנה עומד על כנו לטובת כלל המתחתנים.
צוות עין חמד.